Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гуми за джанти 16 цола?


WAD2012

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От 1 г. съм собственик на Румстър Скаут 1.4, 16V, 86 к.с., с газов инжекцион и до момента съм много доволен. Колата обаче я купих с джанти 16-ки и гуми 205/45 и до момента я карам така. Тези гуми обаче са много ниски за нашите пътища и дупките по тях. Знам какви са размерите, които дава производителя за 15 цола - 195/55 или 195/60. 

Въпросът ми е някой пробвал ли е Румстър с джанти 16-ки с гуми 205/55 и има ли опасност да опре гумата или да стане някакъв друг проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че това е размера и в документите на колата го пише.

Просто питам някой дали е пробвал на Румстър или Фабия с 205/55/16 и да сподели опит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че ще ме лъже в километрите, но мисля, че компютъра може да се настрои да показва точно.

Въпросът е чисто практически някой ако е пробвал да сподели дали опира някъде или се товари двигателя?

Защото джантите са оригинални на Шкода и са много хубави. Другият вариант е да мина на 15-ки на 195/60, но засега не съм намерил оригинални джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Според мен на румстер скаут ще застанат, аз по скоро бих се притеснил за вървежа и разхода на гориво, тоя двигател е слаб като цяло и за 16-ки въобще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега със сегашните гуми 205/45/16 вървежа и разхода са повече от добри. Надминаха очакванията ми. За 205/55/16 може би наистина двигателя да дойде слаб и да качи разхода, но не знам и затова питам някой ако е пробвал да сподели опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми моя стария двигател беше такъв. С 14-ките колата харчеше по-малко 175/65/14 и беше по-пъргава. С 16 ките същия като теоя рамер осезаемо колата беше по-мудна и да не кажа голяма дума ама разхода ми беше с около0.5 литра по-висок. Имай в предвид че и румстера е и по тежък. Според мен ще усетиш разлика във вървежа и то не малка и си с около литър отгоре. Ест мойте сметки са при моя начин на каране и са по спомен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за споделения опит. Ще трябва да намеря джанти 15 и да пробвам с 195/60.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно , стария асматик (Шкода Форман 1.3 карбуратор) въобще не се сърдеше на 14" . При положение , че и дават макс 165Х70Х13 я карах с 185Х65Х14 и нямаше разлика във вървеж и разход ... на практика гумите даваха по-малък пробег по километраж и от там идваше по-висок разход (ако се смята праволинейно) , но ако добавиш и 15% към пробега всичко беше ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хе хе, ми тя и вехтата Октавия от 1962ра г. не вижда проблем с 15ки. Даже са и заводски размер.

Пак почнаха да се пишат едни щуротии, гуми, цолажи, км, преразход с незнам си колко грама......

Ако натоварите колата с макс. полезен товар, тогава евентуално може да се усети, в сравнение същата кола, празна, само с шофьор.

Тия мощни двигатели и некви си гуми.....айде моля ви се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хе хе, ми тя и вехтата Октавия от 1962ра г. не вижда проблем с 15ки. Даже са и заводски размер.

Пак почнаха да се пишат едни щуротии, гуми, цолажи, км, преразход с незнам си колко грама......

Ако натоварите колата с макс. полезен товар, тогава евентуално може да се усети, в сравнение същата кола, празна, само с шофьор.

Тия мощни двигатели и некви си гуми.....айде моля ви се!

Жоро, има разлика и във вървежа и в разхода. Аз минах от 195/65/15 на 205/55/16 и колата наистина стана по-мудна и особено много се усеща при потегляне от място. За разхода, не мога да кажа колко е разликата, защото не съм го засичал още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, има разлика и във вървежа и в разхода. Аз минах от 195/65/15 на 205/55/16 и колата наистина стана по-мудна и особено много се усеща при потегляне от място....

 

Добре, уважаеми г-да изпитатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, има разлика и във вървежа и в разхода. Аз минах от 195/65/15 на 205/55/16 и колата наистина стана по-мудна и особено много се усеща при потегляне от място.

axel разликата е само и единствено психологическа.

Виж калкулатора от тази станица http://www.avtogumi.bg/oscommerce/

и ще разбереш, че разлика от 3 милиметра в диаметъра няма как да я усетиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за диаметъра, а за тегло на джанта + гума. Тъй като са въртящи се части, се явяват един вид маховици и 2-3 кила разлика се усещат. Особено при автомобили с по-малък въртящ момент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бат Стефчо, нали знаеш един маховик пък като го развъртиш каква инерция има.

Аз честно не ви разбирам. 90% от хората тук са някакви теоритици. Чули, чели или разбрали нещо от някъде. И се изпада в едни незначителни подробности, които са суха теория.

Добре, като вижда "зор" колата, с колко секунди ще и падне ускорението от 0 до 100? И това ли е решаващото за вас? Вие, като тръгвате, така ли ускорявате? И какво ви бърка, ако колата вдига 100 вместо за 10, за 12сек. напр. И какво ви пречи вместо със 100 да вземете завоя с 80. Един ей такъв дришльо на 23г. без опит и без гънки в мозъка не можа да вземе един междуселски завой и се натресе челно в един мой колега и съпругата му. Нищо не подозиращи. Тези дни се навършват 1г. от смъртта им. На онзи нищо му няма. Сигурно не е взел завоя, щото колата му е нестабилна!

Това наистина е едно отклонение, но го пиша да ме разберете, че чашата ми прелива вече. Все за скорости и стабилности се говори тук.

Ше вземат някои да ви вярват и става страшно по пътищата. Не че сега не е, но по този начин с нищо не допринасяме за подобряване на положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, съжалявам за твоите познати.

Недей да се палиш така, просто си говорим и споделяме опит от практиката си. Тук не говорим за скорости и максимално бързо ускорение, въобще нямах това предвид. Казах го, защото и на теория и на практика разлика има. Стефан го обясни много добре и понеже моя двигател не блести с въртящ момент си има осезаема разлика. Искам да поясня, че не ми пука особено за колко време ще вдигна 100, но когато си свикнал на начина по който ти реагира мотора на командите с газта е малко дразнещо, особено в началото при такава промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развивайте си теориите, няма да ви преча. Само не забравяйте, като пишете, че форумът се чете от много хора. Не само от участващите в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бат Стефчо, нали знаеш един маховик пък като го развъртиш каква инерция има.

 

Да - колкото по-тежък е "маховикът", толкова повече се натоварват спирачките - в конкретния случай.

Искрено съжалявам за случилото се с колегата ти и съпругата му, но не мога да разбера каква връзка има тоя тъжен факт с написаното от мен...

Също не мога да разбера и с последния си пост какво искаш да кажеш.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, моля ви да се придържате към темата. Благодаря ви предварително! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - колкото по-тежък е "маховикът", толкова повече се натоварват спирачките - в конкретния случай.

Искрено съжалявам за случилото се с колегата ти и съпругата му, но не мога да разбера каква връзка има тоя тъжен факт с написаното от мен...

Също не мога да разбера и с последния си пост какво искаш да кажеш.....

 

Ако следиш форума и четеш навсякъде ще разбереш.

Какъв маховик. Какво са 3кг. в повече на джантите на 100коня мотор? Това са теории.

Шкода 120 излизат от завода с 14 и с 13 цола джанти. Без никакви промени по силовата част.

Извинявам се, ако съм засегнал някого. Точно пък Аксел-Влади се случи сега. Нищо лично. Нека постовете ми са тълкуват по смисъл или подтекст. И, че ви занимавам с лични проблеми. Ама на всякъде проблем номер едно е дали ще се намали вървежа на колата и колко по-стабилна ще стане в завоите и на пътя. Това не е проблем! Разберете го. Пак ви казвам: В автомобилните заводи не пасат трева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

По темата: Гарантирам ти, че гуми 195/60R15 с джанта 6J15H2ЕТ43 (5J0601025A) става ИДЕАЛНО. С очите си съм го видял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.