Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

O2 с BKD придъпва до ~50 градуса С


Gogonatov

Recommended Posts

Здравейте,

Преди да пусна темата прехвърлих какво има във форума за отгвор на въпроса, на който търся отгвор но не намерих, затова реших да пусна тази тема

Имам О2 с двегател ВКD на 80К кm. В зависимост от температурата на околната среда, когато е студена колата придърпва на място. Придъпрването се изразява в неравноморени пулсации на двигателя. Ако беше бензин с карбуратор, бих казал, че губи центровка или не достига гориво. Направо си работи на 7/8 а не на 4/4. Най силно изразено е сутрин когато колата е добре темперирана, и температурата на въздуха е между 0оС и 15оС. Когато подам леко газ и задържа на 1100 оборота нещата се нормализират, и това придъправане изчезва. В движение, "този ефект на ръченица" също изчезва.  

Интреснното и, че като температурата на водата достигне до окото 50 оС, ефекта също изчезва или много намалява и прилича по сроко на поклащане когато покрай вас премине кола с 80/90 km/ - леко поклащане.

Ходих в ЕТ, на диагностика, хората казаха, че нещата са наред, въпроса беше, че колата вече беше карана тоест "експрерименталните  условия" не бяха пресъздадени. За да потвърдя диагнозата "карай нищо и няма" ходих и на друго място, резултата беше същия. 

Смених компрект съединител с маховик, защото маховика така или иначе се чуваше как чука, пък и се оказа, че и съединителя е по заминал, очаквах, танците ще изчезнат, но не.

В допълнение на танцувалния ефект, от време на време, се случва при спиране на сфетофар например, оборотите да паднат до ~700/600 при кето се чува някъкв звук като почукване.Подавам леко газ и нещата си идват наред  

Мисля да се занимая  с почистване EGR  и дросела, да видим какво ще излезе от там, тъй като знам че EGR охладителя работи до около 50оС.   

Мисля да изчистя и MAF сондата.

Сигурен съм, че е някаква  пълна глупост, но няма идея какво търся. 

 

 Благодаря

Редактирано от Gogonatov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможните причини могат да са много ...

но на мен ми звучи , като проблемен горивен инжектор на някой цилиндър  ...  гориво къде зареждаш ?

Можеш да направиш една профилактика с LIQUI MOLY diesel spülung ... не е скъпо около 20 лв., а положителен ефект определено има.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това беше първото, за което  се сетих, гледахме данните от компютъра - нищо. От ЕТ казаха същото, всичико изглежда в норма. А гориво, пробвани са практически всички големи Shell, Lukoi, .... И добавки слагах, положителния ефект е на лице, въпроса е че танцувалния остава.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, в тая тема

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/49822-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%8F%D1%81%D1%82%D0%BE/ 

 

съм писал и аз и други колеги с подобен проблем. Добавка слагах на STP, сменях бензиностанцията, но промяна няма. Дюзи от 1-4цил. са както следва: -0.33, 0.31, -0.21, 0.21. Мисля да карам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех,че ги ремонтирате без да сте погледнали колата ама. Добри сте.

Кой коя кола трябва да погледне не разбрах.... Препрочитам мненията и гледам, че сме писали в темата общо взето двама души със сходни проблеми на колите. 

Не виждам някой с желание за онлайн ремонт... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с двигател BKD. По принцип на място на свободен ход нашите коли леко претрисат, което се усеща в леки поклащания на колата поради леки падове на оборотите и заклащане на двигателя. Това се случва при топъл двигател. Това е коментирано много пъти и не е дефект, а си е така по дизайн. Смисълът е в максимално нисък разход на свободен ход, за което на двигателя се подава минимално количество гориво, което довежда до тази леко неравномерна работа. Това се усеща особено ако горивото е лошо и съответно двигателят се тормози да го запали при минималното му количесто и лошото му разпръскване. Още по-осезаемо се усеща (включително и с видимо временно намаляване на оборотите на стрелката на таблото) при пуснат климатик, който се явява допълнителен товар за двигателя. Аз винаги съм имал тези претрисания, мен никога не са ме дразнели (за разлика от много други хора) и си карам така от 10 години. Доколкото знам, този "проблем" може да се коригира софтуерно чрез леко повишаване на оборотите на свободен ход (повишаване с 20-25 оборота).

 

Възможно е, разбира се, проблемът Ви да е съвсем друг или аз да не съм разбрал добре за какво става въпрос от Вашите обяснения.

 

Поздрави. 

Редактирано от mitko0511
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

Ако проблемът е този, може също да се смени и софтуерната версия. Аз също съм с този мотор и управлението на мотора ми е EDC 16 03G906016FM, номер по Bosch 0281011903, със софтуерна версия 375892. Тази версия я сложих аз. Предишната версия (стоковата) беше 371096 и като че ли има подобрение, т.е. почти не се усеща това тресене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ги карате тези коли, че на 80 000 сменяте маховик, че и съединител??? Колата е 2.0 TDI BKD произведена след 06.2006 г. и купена чисто нова от Еуратек на 29.10.2006, беше на 8 километра долколкото си спомням, сега вече е на 118 000 хиляди (факт не се кара много), сменен EГР, предни и задни накладки, ремъци, ролки, водна помпа и всички течности по веднъж. След като на 100 000 километра направих смяната на ролки и ремъци и спирачна течност, започна при спиране на колата и оставането за известно време педала на спирачката да е супер твърд, преди не беше така, също и след 110 000 километра се появи и подобния описан от вас проблем с претрисането на място сутрин, като я изкарам от гаража и я усещам, че нещо не и е таман на колата, което ме дразни но си я карам. Един колега с такава октавия видях 2005 купувана пак със същия мотор се засякохме неговата е на 490 000 километра и каза, че маховик е сменял 2 пъти на по 200 000 километра, така че не виждам как ги карате тези коли, че купувана от магазина и на 80 000 километра да и тръгне маховика и съединителя.. Много съм доволен от самия вървеж на колата, без да усещам при хубав асфалт, който естествено е рядкост неусетно с лекота си вдига 160 - 180 километра, изпреварванията стават с лекота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мой познат му придърпваше и се оказа,че счупена тандем помпа ама на кола на 80 хил км малко ме съмнява да е от това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Това е коментирано много пъти и не е дефект, а си е така по дизайн. Смисълът е в максимално нисък разход на свободен ход, за което на двигателя се подава минимално количество гориво, което довежда до тази леко неравномерна работа. Това се усеща особено ако горивото е лошо и съответно двигателят се тормози да го запали при минималното му количесто и лошото му разпръскване. Още по-осезаемо се усеща (включително и с видимо временно намаляване на оборотите на стрелката на таблото) при пуснат климатик, който се явява допълнителен товар за двигателя. Аз винаги съм имал тези претрисания, мен никога не са ме дразнели (за разлика от много други хора) и си карам така от 10 години. Доколкото знам, този "проблем" може да се коригира софтуерно чрез леко повишаване на оборотите на свободен ход (повишаване с 20-25 оборота).

Колега, НЕ е нормално и "по дизайн" да притриса колата!!!!!!! Колкото и "минимално" количество гориво-въздушна смес да се подава при празен ход, тя е изчислена така, че да не притриса двигателя, може да си сигурен в това. Другото, което в твоя пост, според мен не е правилно - примера с климатика! Нормално е в момента на пускането, оборотите да се понижат за секунда-две, както си писал, но след това този товар се компенсира от електрониката и подаването на гориво се увеличава до нормалните параметри и обороти! Но няма как тези неща да са придружени с притрисане. ДВГ-то трябва да си работи равномерно, независимо дали е топла или студена колата, дали е под допълнителен товар от климатик, фарове, чистачки и т.н.

За да притриса - има проблем! Дюза ли ще е, помпа ли ще е, рейка ли, или гориво - нещо не е наред!

А с коментара си, Самуил целеше да каже, че няма как да се разбере с писане, какъв е проблема, а трябва да се погледне колата от човек с подходяща техника ;)

За да е успешно лечението - диагнозата е от първостепенна важност!

Поздрави и успех с разрешаването на проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте,

Двигателят е различен, но проблемът, който имам, е подобен, затова реших да споделя за него в тази тема.

Миналата пролет колата ме стресна. Запалих я и всичко изглеждаше наред докато не спрях на първия светофар по маршрута за деня. Тогава усетих, че се поклаща осезаемо на място. Светна зелено, потеглих и... изненада, колата се движеше на тласъци, звукът от двигателя пък не беше обичайният. Докато намеря къде да отбия така, че да не преча на движението, проблемът изчезна. Последваха два щателни прегледа (в Еуратек и във VW Club сервиза в Герман). Повреда не беше открита. 

 

Карах безпроблемно повече от година, дори бях забравил за случката докато преди 15-ина дни не се повтори. Стартирам, потеглям нормално, след няколко минути спирам на светофар и колата започва да придърпва на място като придърпването се запазва и след потегляне и се движим на тласъци. Понеже се случи още два пъти след това, успях да установя, че тласъци в движението има, само когато подавам газ съвесем леко. Ако натисна педала по-солидно, изчезват или поне аз не ги усещам.

Миналата седмица момчетата в Еуратек се мъчиха 2 дни да открият нещо нередно, но не успяха. Според тях проблем с колата няма. Мен обаче ме човърка съмнението и ще съм ви много благодарен, ако споделите някоя и друга теория какво би могло да се е объркало.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател е със система сименс.Минал ли е акция за смяна на дюзите? Провери в регистъра и мини ако не е.Безплатно се подменят,дори и да не е в гаранция колата. Ако в ЕТ нещо се циганят,отивай във Фолксваген,там ги сменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук  може да се провери, ако има акции нещо (пишеш си рамата долу в поленцето):

http://www.skoda-auto.bg/aftersales/recall-actions

 

Ако пък не излиза нищо - по-добре си ходи 100% на място.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите, момчета.:)

Според online tool-а, към който е дал линк shaft, и този тук сервизни акции за коли като моята няма. Това съответства на казаното от техника, който повозих в опит да му демонстрирам проблема - докато при предходния 2-литров TDI двигател Skoda е заменяла дюзите безплатно, то при вече негаранционен CEGA двигател ремонтите (нормално) са за сметка на собственика.

 

Първоначалното предположение в Еуратек също беше за свързана с дюзите повреда, но не успяха да открият нищо нередно около тях, а и като цяло с колата. Изпратиха ме с окуражително "Може пък да си уцелил кофти гориво". Така или иначе след 10-ина дни ще им я оставя за обслужване на DSG, ако проблемът продължава да се появява, ще направим нов опит да го "уловим".:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Тази акция с безплатното сменяне на дюзи, не се ли отнася само за пд моторите със сименските пиезо- дюзи. Като гледам на човека октавията е комън рейл. :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недобре написано от моя страна - просто споменах, че двигателят е различен в началото на първия си post без да уточня какъв точно е. Съжалявам за пропуснатата информация, не исках да повтарям написаното под "Гараж". :)

 

Двигателят действително е common rail. Моята е една от леко "франкенщайн" RS Октавиите от есента на 2009-та, които англичаните коментират тук - като машинка е фейслифтова, но със стария (и по-сполучлив според мен) екстериор. :)

Редактирано от FCB4Life
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.