Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За и против газовите системи.


b3lq7a

Recommended Posts

Палиш на бензин, подгряваш до около 50 градуса, демек имаш разход на бензин. На 100км каране по 1литър бензин ако караш градско са ти 5-6 подгрева лятно време и зимно са ти 3-4 подгрева. После слагаш и завишения разход на газ спрямо този на бензин и наистина коефициентът става от 1.3 до 1.8 което е от 1/3 икономия до по-малка от 1/2 като пари. Освен това имаш завишение на техническия преглед с 10лв, ежегодна смяна на филтри и разбира се - доста често съпътстващи ремонти. За 3години имам 20х км на газ - няма такова приключение с тези "специалисти" от БРЦ и с тези на газ станциите. Толкова са неграмотни в БРЦ Дружба - монтажа е като за 1во курсник - на субару разпробили колектора към лява - дясна глава на различни места - едната през дюзите другата през кухината на колектора(разбира се и под обратен ъгъл). Резултата беше спукани бутала в цилиндрите откъм страната на разпробития към кухината колектор или просто недостиг на гориво и в последсвие детонация. Сложени 2 изпарителя вързанани с 6мм тръба помежду си, и захранване с газ общо през 8мм тръба и с тройник, а по спецификация от БРЦ Италия трябва всеки изпарител да се захравна самостоятелно от 8мм горивоподаваща тръба. Стигнах до идеята да ги съдя, но след като се запознах с процедурата, реших да не стоя без кола следващите месеци, а вероятно и години. Трябва съдия да разгледа делото и после да назначи техническа експертиза.... Плащаш си  ремонта и си  слагаш обица за напред. Разбира  се като правих ремонта смених тръби и колектора с нов и го разпробих еднакво от двете страни. Аномалии в количеството заредена газ - с 20л на една и съща газ станция минаваш 100км а може и 150км в рамките на 2 дена еднакъв режим на каране. Един път сипват 40л друг 50л - на бутилка 42л. На запитване за разликата те пращат при газаджии за ремонт на клапан за спиране на пълненето на 80% от капацитета на бутилката - препълвала всеедно. Теглих и една на тая скапана газова от БРЦ - Плъг енд Драйв за 2300лв. С машинка за мазане на клапаните - ама не ти казват за турбо кола, че работи само на подналягане демек на светофарите и ти я набутват за 300лв и нея! Повече газ никога! 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Колега , явно си попаднал на "майстори" ... карам от 15 години коли само на газ , ходя при едни и същи майстори и до сега имам само икономии :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето там е работата - ти ги знаеш като БРЦ-България , а аз познавам всички момчета поименно ... на теб ти вършат работата (ако въобще я свършат) като обикновен клиент , на мен като на познат/приятел , отделно в малките сервизи всеки застава с името си зад свършената работа , а в големите не ... не ми се сърди , но съм виждал много мърляви работи и от БРЦ и от Тояга и от още камара прехвалени фирми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето там е работата - ти ги знаеш като БРЦ-България , а аз познавам всички момчета поименно ... на теб ти вършат работата (ако въобще я свършат) като обикновен клиент , на мен като на познат/приятел , отделно в малките сервизи всеки застава с името си зад свършената работа , а в големите не ... не ми се сърди , но съм виждал много мърляви работи и от БРЦ и от Тояга и от още камара прехвалени фирми ;)

Няма за какво да се обиждам, споделяме си! Прав си - така е с големите и малките сервизи. В режима на хилядите настройки и тн и аз се запознах по имена с тях, но приятели не сме! Изложиха се яко на моита кола.

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

---

"митето", от написаното по-горе излиза, че разходът в пари е паднал около 4 пъти!!! Хвала на тъкава газова уредба! В реалността коефициентът е между 1.3 и 1.8 в зависимост от късмета.

Точно така излиза. Сега не съм засичал с новите цени на бензина,колко ще е сумата за седмица  :tongue_1:

Иначе пълня резервоара два пъти в годината  :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го

 

100л бензин(2 резервоара) на колко километра годишно?

Виж с точност не съм засичал .Километри годишно минавам около 12-15000.Всичко само в София.

Редактирано от митето
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках само да сметна колко пари и за бензин даваш. Според мен са малко повечко са резервоарите за 15х км... Интересното е когато хората споменават за разход на газ, никога не се сещат да си добавят и литър - два бензин на 100км. Иначе сметката става 10л газ и 1л бензин за 100км, вместо 8л бензин за 100км. Приказките на газаджиите, че разхода на газ се вдига само 10% са мит и легенда, която в реалността не пада под 20% като завишение. Или по сегашни цени на горивата 12,14лв(10х 0.99лв+2.24) на 17,92 (8х 2,24лв). 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимно време,тези литър-два не стигат :)

За сметка на това,лятото почти веднага се преминава на газ.

Както и да е. Май достатъчно разводнихме тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках само да сметна колко пари и за бензин даваш. Според мен са малко повечко са резервоарите за 15х км... Интересното е когато хората споменават за разход на газ, никога не се сещат да си добавят и литър - два бензин на 100км. Иначе сметката става 10л газ и 1л бензин за 100км, вместо 8л бензин за 100км. Приказките на газаджиите, че разхода на газ се вдига само 10% са мит и легенда, която в реалността не пада под 20% като завишение. Или по сегашни цени на горивата 12,14лв(10х 0.99лв+2.24) на 17,92 (8х 2,24лв). 

На месец зареждам поне два пъти газ (смятай 30 л/лв) , а на два месеца и бензин за по 30 лв. и пак е по-изгодно ;)

 

 Май достатъчно разводнихме тема.

Споко , винаги мога да я разделя .

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На месец зареждам поне два пъти газ (смятай 30 л/лв) , а на два месеца и бензин за по 30 лв. и пак е по-изгодно ;)

 

 

2x по 30лв газ на месец са 24 х 30лв годишно. Казваш поне 2 нека сложим още 6 за година. 30х 30лв газ = 900лв и 6х 30лв бензин = 180лв. 900л газ и 80л бензин за 1080лв. Ако е на бензин ще изхарчи между 800 и 850л. Или малко над 2000лв. Добавяш смяна филтри на газовата - 50лв, и 10лв технически. Разликата при твоя пробег е под 900лв на година. Една газова система е над 1500лв. Ти ще я избиваш 2год, така че по-евтино ще ти е след това... Аз ако искам дълго да е здрава колата, смятам че газта не е подходяща. Гумички клапани, умален багажник, допълнителни главоболия с "газаджии" - това са най-малките проблеми. Колко има смисъл всеки си преценява. 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета с интерес темата, и гледам, че се извъртя, та реших и аз да поспамя малко. Аз съм от % на особено недоволните. След много хвалби на познати, дето карат от години на газ и нямат проблеми, реших и аз да пробвам. Сложих газ на втората ми кола, сеат толедо /1,8 20V/  и се оказах в невероятен филм. Колата харчи доста повече, върви по-зле, оборотите играят... постоянно се ходи за донастройка на газовото. Оказва се, че филтъра на газта не издържа и 4000 км и се запушва. Като я водя в сервиза през месец-два, майстора газаджия, все ме пита откъде съм бил зареждал газ, щото това не било нормално... еми, на мен ми свършиха бензиностанциите в София, та ми иде да му кажа, че от утре сам ще си я добивам. Като си купих шкодата /1,8 TSI/, също се бях замислил евентуално да сложа газ... но, след 3-годишни мъки, няма да препоръчам газ, дори на най-върлия ми враг. Възможно е, да съществуват и добри сервизи, където хората знаят какво правят, но явно аз не съм попаднал на такъв. Що се касае до разхода на газ, считам, че е леко надценен. На градско, с не особено дълги отсечки от около 8-10 км колата си гори доволно бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито смятам да се "газифицирам", нито Съби е с този двигател, но...

След като се продават Голфове, с фабрични пропан-бутанови и метанови уредби, а и не само Голфове, явно има начин, всичко да работи добре.

Вярно, с други двигатели са, доста по-маломощни, но то това е и идеята - икономични автомобили. При това са доста добри.

В бр.443 (16) от 15 Април 2015 г. на АутоБилд, има тест-сравнение, м/у Golf 1.6 TDI BMT и Golf 1.4 TGI BM /метан/, кой от тях, колко ще измине с пълен/ни резервоар/и, при еднакви маршрути, трафик и скорост.

Резултата, е: Дизел - 874 км., с 48.7 литра, разход - 5.6 л/100 км., при цена 74 стотинки/километър; Бензин/Метан - 1263 км., с 50 л. бензин А 95Н и 18.7 кг. метан, при цена /общо/ от 62 стотинки/километър.

Миналата година, имаше аналогичен тест, само че, Голфовете бяха дизелов, електрически и пропан-бутан. Спечели газифицирания, и то с толкова много, че обезмисли останалите, включително и метановия от сегашния тест.

Явно може, но за "афтърмаркет" уредби, трябва читав производител, читав сервиз и определено дълбок джоб, за добър резултат.

Няма да стане с АГУ за 2 хилки ...

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито смятам да се "газифицирам", нито Съби е с този двигател, но...

След като се продават Голфове, с фабрични пропан-бутанови и метанови уредби, а и не само Голфове, явно има начин, всичко да работи добре.

Вярно, с други двигатели са, доста по-маломощни, но то това е и идеята - икономични автомобили. При това са доста добри.

В бр.443 (16) от 15 Април 2015 г. на АутоБилд, има тест-сравнение, м/у Golf 1.6 TDI BMT и Golf 1.4 TGI BM /метан/, кой от тях, колко ще измине с пълен/ни резервоар/и, при еднакви маршрути, трафик и скорост.

Резултата, е: Дизел - 874 км., с 48.7 литра, разход - 5.6 л/100 км., при цена 74 стотинки/километър; Бензин/Метан - 1263 км., с 50 л. бензин А 95Н и 18.7 кг. метан, при цена /общо/ от 62 стотинки/километър.

Миналата година, имаше аналогичен тест, само че, Голфовете бяха дизелов, електрически и пропан-бутан. Спечели газифицирания, и то с толкова много, че обезмисли останалите, включително и метановия от сегашния тест.

Явно може, но за "афтърмаркет" уредби, трябва читав производител, читав сервиз и определено дълбок джоб, за добър резултат.

Няма да стане с АГУ за 2 хилки ...

Като си вземеш от чужбина кола с добре направена холандска или шведска(примерно) газова система, скъпа, рядка и с различен и непознат софтуер, няма кой да ти я поддържа! Тука си купуваш БРЦ, ама само копчето за газ/бензин, компютъра и инжекторите са на БРЦ. Маркучи, троиници, скоби, бутилка, рейка, изпарители са турски от най-евтините. Как да стане качествено работата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2x по 30лв газ на месец са 24 х 30лв годишно. Казваш поне 2 нека сложим още 6 за година. 30х 30лв газ = 900лв и 6х 30лв бензин = 180лв. 900л газ и 80л бензин за 1080лв. Ако е на бензин ще изхарчи между 800 и 850л. Или малко над 2000лв. Добавяш смяна филтри на газовата - 50лв, и 10лв технически. Разликата при твоя пробег е под 900лв на година. Една газова система е над 1500лв. Ти ще я избиваш 2год, така че по-евтино ще ти е след това... Аз ако искам дълго да е здрава колата, смятам че газта не е подходяща. Гумички клапани, умален багажник, допълнителни главоболия с "газаджии" - това са най-малките проблеми. Колко има смисъл всеки си преценява.

 

Колега ясно е, че нито тебе ще те убеди някой да караш на газ, нито мен да не го правя. Едно обаче не разбирам,при положение, че в преден пост сам обясняваш как са ти омърляли колата с калпав монтаж и успоредно с това яростно да обясняваш на всички нас с "газаджийките" колко не ни е евтино да си караме колите на газ. Ами погледни ми подписа и виж автомобила до който седят тези цифри и моля те не започвай отново с аритметиките, защото мога да те уверя, че в левово изражение заеждам 1.6TDI, а се радвам на прекрасното 1.8T ;)

Един съвет към всеки колега, който обмисля да поставя ГИ, първо да направи едно проучване за сервизите предлагащи тази услуга, има не една и две теми във всеки един автофорум. Направо ми е непонятно при наличието на тонове с информация в интернет, как си оставяте колите на знайни и незнайни агенти и после се чудите защо не сте доволни. Ама то това не е само с газовите, така е за всяко едно нещо, дали ще е обикновен сервиз, или автомивка, или гумаджийница, или каквото и да е друго, има добри, има и "добри" ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проследиш хронологията на писане(темата е разделена в момента) ще видиш, че говоря за БРЦ, уж авторитетна марка, която се слага и на нови Шкоди! Така, че не смятам, че са знайни и незнаини агенти! А сметката я направих за колега, който няколко пъти написа, че има огромна разлика в пъти(3-4). Само пропусна момента с думите ми, че всеки си знае и си преценява сам и просто си споделяме! А и Г-класи и а8ци карат на газ, но в очите на много хора е смешно. И аз бях смешен, карайки кола над 280коня на газ и като искам да се юркам минавам на бензин, че на газ с турбо, много бързо стават белите(може и газта да е по-калпава или да има въздух в бутилката-сигурна детонация)... Кеф цена няма, хората в завода са си го измислили - спортна кола със силен бензин, всичко останало е компромис. 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проследиш хронологията на писане ще видиш, че говоря за БРЦ, уж авторитетна марка, която се слага и на нови Шкоди! Така, че не смятам, че са знайни и незнаини агенти! А сметката я направих за колега, който няколко пъти написа, че има огромна разлика в пъти(3-4). Само пропусна момента с думите ми, че всеки си знае и си преценява сам и просто си споделяме! А и Г-класи и а8ци карат на газ, но в очите на много хора е смешно. И аз бях смешен, карайки кола над 280коня на газ и като искам да се юркам минавам на бензин, че на газ с турбо, много бързо стават белите... Кеф цена няма, хората в завода са си го измислили - спортна кола със силен бензин, всичко останало е компромис.

Да, съгласен съм, че БРЦ е авторитетна марка, за съжаление отзивите от сервиза им в София не са добри, а това че имат договор да монтират на нови Шкоди, за мен не е критерий за качество, на фона на стотиците недоволни от тях. Относно, кое е смешно в очите на хората и кое не е, не смятам да коментирам, защото в доста отношения сме в страната на абсурдите и ако щом им пораства "достойството" на някои хора защото карат на бензин, халал да им е, нека расте ;)

Бих казал, че си в грешка за юркането, може би ако беше попаднал на читав майстор, нямаше нужда да минаваш на бензин като раздаваш газта, без значение дали си с турбо или не. Првдполагам знаеш, но все пак ще споделя, че в България има и състезателен автомобил на газ(или поне за един знам аз), който дори е дал по-висока мощност на газ, та идеята ми е, че могат да се получат нещата с необходимите умения и желание ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта е 102 октана, но времето за изгаряне е по-бързо. Газта е по-сухо гориво. В някои случай може да се каже, че някоя кола върви повече на газ(ако се кара с 95 бензин), но не се казва колко км ще успее да мине като бърза. Много хора си мечтаят да карат 300кс на газ и карат известно време и после отварят мотор! Дала, дала ама и ще го даде това време тая бърза кола няколко пъти и после ще се сменят бутала и турбо(или ще я заливат от газ да работи на богато, че смесите във високи обороти и при високо налягане на турбото са много чувствителни и детонациите са фатални и тогава ти се обезмисля икономията)! Спирам с глупостите, изказах мнение, надявам се да не засягам феновете на газовите. Поздрави

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта е 102 октана, но времето за изгаряне е по-бързо....

Грешно. Газта гори по-бавно от бензина. Доста подробна информация имат ТУК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха. Колегата отново ме споменава с цитираните от мен %

Ами да кажа,че досега винаги съм бил с монтирано газово точно от БРЦ-София(Дружба). Колите са били голф2 с прословутият 2Е,който работеше само на газ! Това по мое желание. С 60литрова бутилка е минавал извънградско по 700-800км. с едно зареждане .Паралелно беше газифициран и заветният голф3 1.8 АБС ,с който съм правил по 900 км . на един тур в Гърция,когато там нямаше много газстанции. Освен да сменям изпарители,други интервенции не е имало! Сега 3-а продължава да се движи на газ някъде из Слатина,все така без проблем.

Наистина колите не са били толково притенциозни като сегашните,но аз си оставам фен на газовото.

 

Да не забравя да спомена,че на шкодата,изпарителя замина на 20 000км. Явно беше дефектен,но сменен гаранционно от брц! Филтрите са по 20 лв! Сменят се през 10 000 км и наистина сме виждали много боклуци в тях,докато не спрях да зареждам от Еко!Вече 4-а година само на шел,понякога ромпетрол,и няма нищо по тях.

Редактирано от митето
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се включвам. Не мога да кажа, че е най-хуваво да се кара на газ. Но пък е най-екологично (спрямо бензин и дизел) и с ръка на сърцето казвам, че е най-ветино (пак спрямо бензин и дизел). Всъщност за екологичната страна на нещата в България на никой не му пука, нито на държава, защото няма данъчни облекчения и стимулиране за употребата на екологични автомобили, нито пък на хората им пука, те си мятат боклука през прозореца и им е кеф после да го гледат, пък какво остава да мислят за боклук който не се вижда- няма логика нали?

Газифицирането се оказва не лесно. Не всеки може да го свърши качествено. Също така съвременните двигатели са по-капризни и ДА по-трошливи от старите. Едно знам със сигурност, за да върви колата ви без проблем на газ, то тя трябва да е в идеално техническо състояние. Всички датчици трябва да са изправни, най-вече дебитомер и ламбда сонда. Най-икономично е да се газифицира 4 цилинрова атмосферка. Ако изключим по-високата цена за преглед и допълнителния горивен филтър, разликата на разход при мен спрямо на бензин е двойна. На газ ми е двойно по-евтино. Моята газова е обикновенна за 1000 лв. и колата обръща на газ на 35 градуса - по 1 цилиндър през 1 секунда, а не 4 те едновременно. При загрял мотор пали на бензин и след 5 сек обръща на газ. Не отдавна обаче хвърлих 200 салфетки във въздуха за нова ламда сонда Бош. Иначе колата беше нещо подобно на описаното от колегата padrino:

 

Колата харчи доста повече, върви по-зле, оборотите играят... постоянно се ходи за донастройка на газовото. 

На бензин няма как да е по-евтино. Цената на горивото е повече от двойна. На газ няма как да е хубаво, но хубаво и евтино няма. Сега с новата сонда, няма аномалии и разхода ми определено спадна. С колко точно не съм засякъл още.

Иначе ако имах пари за нова кола не бих се занимавал с газ, а бих си взел Хибрид. Това е от мен. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво се плашите от по-честата смяна на консумативи ... при цена от 8 лв. за въздушен филтър и 10 лв. за горивен (на ГИ) какво толкова скъпо има , а ако въздуха беше по-чист нямаше да се налага да се сменя на 5000 км. :sorry:

 

П.П. Цените са за Фабия 1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е лошото. Човек веднъж попаднал на кофти майстори,трудно се решава отново да сложи или вземе газифицирана кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.