Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG - 6 степенно щракане от 3 към 2 предавка


I V E N

Recommended Posts

Здравейте Колеги.

 

Става дума Vw 1.9 Тди 105 HP 2004г  с DSG 6 Скорости .

 

Автомобила няма проблем с превключване ,тръгване ,терсене и т.н. маховика не се чува оригиналния е.

Проблема започна абсолютно един път без симптоми и т.н.

 

Та проблема е следния (в други чуждестранни форуми има същия проблем с доста собственици ,но нямам нужните нива на език и не се ориентирам има ли решение ,ако да какво е то)  има зверско изчукване ,когато спирам и предавките слизат на долу. До трета скорост няма никакъв шум или доловим дефект и съответно момента 3 скорост към 2-ра зверско изщракване ,2-ра 1-ва няма проблем.

Въпросният звук е най-силен ,когато колата е абсолютно студена потеглиш и в 90% от спиранията го има прещракването.

Когато автомобила загрее до оптимална работна температура +80 когато пътя  е равен и се спира да речем на  светофар ,проблема го няма ,но когато влизам завой (направило ми е впечатлени при десен или има някаква сравнително лека неравност на пътя ) от 3 та към 2-ра скорост или изчуква или се чува изтъргване (звука е странен) ,но не толкова силно когато е студена .

 

Дали някой колега се е сблъсквал с подобен проблем и ако да какво ще да бъде решението.

 

Имам още 2 такива автомобила и при тях го има това щракване и не само при тях  и други  DSG-та който съм карал ,но е съвсем леко и почти не доловимо.

 

Дано съм изчерпателен с обяснението .

 

Благодаря предварително на отзовалите се колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има потърси, не е проста работа и е скъпо.. 

 

Ето ти тук описание на проблема и възможни решения, но намери някой да ти преведе.

 

http://www.evosoft.dk/DSGRepair.html

 

Нещата с които трябва да се започне:

 

  1. Change your DSG Oil and Oil Filter. When changing look for metal residues in the oil or the oil filter. MAKE sure you fill up the gearbox oil to the specified levels.

  2. Perform Basic Settings as described on Ross Tech website.

  3. Make sure you don't have any oil leaks from the gearbox and the oil is at the correct level.

  4. Check your ABS Sensors. Check if all 4 sensors read same speed while driving. (have another person driving with you and monitoring while driving, make a log file). ABS Sensor can be a pain when talking DSG Gearbox shifting.

  5. Change your fuel filter. Especially on diesel cars check the fuel filter and see if you don't have any oil in the filter. The high pressure vacuum pump tends to fail and mix oil into the diesel.

  6. Check your DMF (Dual Mass Flywheel). Take the Starter motor down (it's 2 screws) and check if you have any play.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ,ако съм разбрал правилно е калибриране на кутията или само на съединителите.

Маслото е сменено по километраж ,без стружки и т.н. дори с много малка разлика в цвета на новото.

ABS - са няма проблем ,както и датчиците .

 

Интересуваме за тези кутии по старите ,моя модел да речем ,имали софтуерен Ъп и ако има къде може да се случи без официалните представителства на VAG. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, описаният от теб проблем, е по-скоро механичен. Много малко вероятно е да се оправи със смяна на софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ,Колега.

За софтуера попитах чисто информативно ,но ако има ъп на софтуера бих го инсталирал.

Ще пробвам нещата подред и за мен е так ,че е механично. Единственото нещо , което ме дърпа към мехатроника е че, като загрее не го прави или много рядко . Но при по екстремно спиране също . Когато е в режим S ,тогава Downshifta е по агресивен и на по високо обороти ,там няма топла студена ,това го разбрах вчера ,защото нямам много км на тази кола и вчера изпериментирах , кога как и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ето го въпросния мехатроник, който ти прави проблем, той трябва да се почисти и ремонтира ако има проблем.:

 

https://www.youtube.com/watch?v=BHqmrNoAIJU

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това "изчукване" от 3та към 2ра еднократно ли е? Или е продължително и прилича на хъхрене, все едно на кола с ръчни скорости се опитваш да вкараш предавка, обаче без да си натиснал съединителя достатъчно? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Колега намери ли проблема и реши ли се?

 

Аз мисля, че имам подобен проблем, но мойте съмнения са за маховик и се чудя да чакам ли или да ходя да търсят предполагаем проблем.

Предимно при суден двигател при сваляне на скоростите от 4та на 3та и от 3та на 2ра най-се чува едно леко похлопване (при останалите смени не се усеща или е недоловимо), не се чува винаги, при загрят двигател пойзчезва.

Съмненията за маховик се засилиха след като последните 1-2 седмици взех да чувам и един тропащ леко виещ звук при запалване на студено в такт с оборотите на двигателя, появава се рядко не всеки ден и за по няколко секунди (2-3). Днес в рамките на 5 минути след като запалих на свободна се чу 3-4 пъти за няколко секунди.

 

Да търся ли някой първо да провери проблема или направо да ходя да сменям маховик?

Не ми се прави ремонт за 1500+ без да съм сигурен, че е това проблема.

 

Колата е 2.0 ТДИ БКД 2009 ФЛ 140 кс ДСГ 6 степени, 161к км, масло и филтър на ДСГ е сменяно на 122к км в ЕУРАТЕК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направи 162к, някой по-разбираш може ли да го погледне и да каже той ли е примерно на НИМ среща? (не бяха ли подсилени маховиците на ФЛ модела?)

 

Могат ли успешно да се рециклират тези маховици?

 

Примерно нещо подобно - произволно търсене в гугъл (нямам впечатления): http://mahovikbg.com/index.php?route=product/category&path=61

350-400 лв звучат доста по-добре от 1200 лв (за нов) при положение, че състоянието не трябва да е тежко.

Предвид това, че не карам много под 15к на година, ако издържа 50к+ са си 4-5 години, разумно ми се струва за тези пари.

Редактирано от georgi_sirakov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре иди при специалист да я погледне защото шума може да е от доста неща не е задължително да е от маховика.Същото важи и за скоростите !Колкото до рециклирането аз лично бих предпочел нов,намери някой който ползва отстъпки по магазините цената му е 700-800 лв !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще се допитам до някой компетентен.

 

Дали рециклирането на фабричния не докарва подобно качество на нов автърмаркет (не говоря за някой скъп с доказано качество и цена 1500).

 

Има ли разлика между маховик за Фейслифт и за преди фейслифт модел на Октавия 2.

Тук има няколко за BKD двигател с еднакво описание:

https://www.autopower.bg/%D0%BC%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BA-skoda-octavia-1z3-2.0-tdi-16v-d16986c117.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво е точно, отваряне сменяне на някакви изхабени/счупени части.

 

.... нещо такова, но нали не очакваш някой гаражен майстор да свали твоя, да го рециклира и да го върне обратно на автомобила.

В магазина като купуваш - кой е нов, кой е рециклиран - божа работа!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здрасти. Искам да попитам. Имали някой информация, за развитието по темата. За щракане то от 3 на 2 скорост dsg 6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

И аз съм с Октавия 2, 2.0 TDi 6DSG, BMM и имам същото изчаткване от 3-та на 2 -ра предавка. Ако някой си е решил проблема нека сподели, че видях доста хора го имат, освен колегата писнал темата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.