Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Garde


Vento

Recommended Posts

Здравейте! От много отдавна заглеждах и много харесвах спортните купета на старите Шкоди със заден мотор, но така и не се случваше да се сдобия с такава. До скоро, когато случайно изпадна това Гарде. Принципно винаги съм искал Рапид, но и това не е зле. Иначе и аз като всеки си мечтая за 100R или 130RS, ноооо... няма!

Та за колата - не съм гледал още коя година е производство, в средно добро състояние, доста неща са побългарени, последно е била състезателна за кратко и е с мотор от AUDI 1,8L карб 90 коня с 5-степенна шкодова кутия, пали и върви добре с него, документално е изрядна. Ролбар и рязано по купето няма! Взех я с един пълен бус части към нея, всички оригинални, половината нови, другата половина употребявани. Налични са оригиналния нейн си мотор, който е счупил бутало, но пък ми го дадоха с 4 нови гизли (ризи, втулки...), 4 нови бутала и сегменти и т.н. Има оригиналните скорости - една 4-степенна и една 5 стапенна, няколко стартера, генератора, задното сухо окачване, много задни и предни носачи, магарета, джанти, стопове, съединители, накладки и т.н... още не съм огледал и описал всичко.

Все още не знам каква ще е съдбата на колата, но не можах да устоя на изкушението да си я купя (а и да я спася от съдбата да отиде за желязо). В главата ми се въртят три сценария как да я развивам, но всеки от тях има недостатъци и ще се радвам на всякакви и идеи и помощ от вас:

1. Може би най-добре ще е колата да се възстанови в идеален заводски вид и да е ретро антика. Тук ме притеснява това, че не знам дали ще успея да намеря необходимите оригинални резервни части за реставрация, както и цените им.

2. Имам доста силен VW-двигател (над 250 коня), подготвен за състезания, на който търсих подходящо купе, за да стане пистова бегачка. От една страна ми се иска да и сложа ролбар, да и променя окачване и спирачки и с тоя мотор да и давам газ по пистите, но от друга знам, че завиването с тази кола е доста проблемно и скоростите едва ли ще издържат, трябва да приспособявам други. А и не знам дали не е грехота да я нарежа и приведа в състояние, от което няма връщане към оригинала.

3. Върти ми се идея и да се ползва купето за изграждане на реплика на PORSCHE 911 RS. Което също ще е много трудно и скъпо начинание, но пък аз не бързам в нито един от трите варианта, защото в момента правя три други проекта (на Фолксвагени) и искам да завърша първо тях и тогава да се впускам в нов. Времето е пред мен.

 

Много ще се радвам да се запозная с хора от Пловдив, които карат наточени Шкоди и разбират от старите модели.

Мяркал съм една ярко жълта (на Наско, ако не греша), една бледо жълто-пясъчна 110-ка май беше (стои на Еко на Пещерско), състезателна 120-ка бяла със синьо и червено (карат я по пистите), на Виктор от Скорост (с него се познаваме), някаква друга хубава Рапидка бях засичал в града (май асеновградска)...

Молбата ми е да се видим (може и на някоя сбирка, ако правите в Пловдив), да се запознаем и да обсъдим старите Шкоди.

 

Ето и няколко снимки от днес, просто не мога в момента да отделя повече време на колата (и с качването нещо не се получи, ако някой може да оправи линковете да се виждат тук):

 

036348873-big.jpg?r=0

 

036348874-big.jpg?r=0

 

036348879-big.jpg?r=0

 

036348880-big.jpg?r=0

 

036348882-big.jpg?r=0

 

036348883-big.jpg?r=0

Редактирано от SKODA 105 RS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 258
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Vento

    113

  • maxrpm

    32

  • joro-120L

    31

  • SKODA 105 RS

    27

Най-много писали в темата

Ха,тва е Гарде-то на Казакови  :) Идваха на Калояново на събора това лято с него на платформа,фуегото я дърпаше.Както е видно,доста работа те чака,каквото и да решиш да правиш...Успех!

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, от тях го взех, приятели са ми. Дори днес го докараха на място в Пловдив. Искаха да го хвърлят на отпадъци и ми стана мило...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега и добре дошъл!

 

Честита придобивка и поздрави за еднтусиазма и желанието да спасиш тази Шкода. Колата е добре позната в нашия форум, дори участва на националната ни среща тази година в Калояново на писта Дракон! 

 

Честно казано, от трите варианта, най-удачен ми се вижда първия. Дори и да не стане 100% оригинал (което е доста трудно и най-вероятно ще ти отнеме години) идеята да е максимално близо до заводския вид ми допада най-много. Не знам какви са ти възможностите, но тази кола е изстрадала достатъчно, за да я съсипваш допълнително, като я направиш реплика на Порше ... Направи си ревизия на наличните части и започни с освежаването на купето, като начало. Каквото и да ти трябва, ще опитаме да ти дадем съвет и да помогнем. Надявам се и колегите от Пловдив да се включат и да си организирате среща скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах рамата, според която колата е 1984г. - 12000GE. Естествено по талон е Шкода Рапид 130 и е 02/1993г., нормално за нашия КАТ.

Къде мога да разгледам оригиналните цветове на Гарде, както и да разбера в какъв е излязла от завода тази кола?

Защо е с кръгли фарове (като на четириврата), другите, които съм виждал са с четвъртити? Тези сменяни ли са или има и Гарде с такива заводско? Откъде си купувате НОВИ части за тези стари автомобили? Откъде да намеря оригинални фарове, решетка (маска) между тях и най-вече оригинална предна броня, че тази просто ме побърква с тези мигачи...

Защо снимките не можах да ги вградя в мнението и може ли някой мод да го поправи?

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето информация за цветовата гама :

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/37140-%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B3%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%C5%A1koda-%D1%82%D0%B8%D0%BF-742-743-746-747/?hl=%2B%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%2B%D0%B3%D0%B0%D0%BC%D0%B0

 

Ако е произведен през 1984г, то е един от последните бройки и 100% е бил с овалните фарове, като на 120L (по-известна като Японка). 

 

За качването на снимки, може да разгледаш този пост:

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/48431-как-се-качват-снимки/?p=328561

 

Тези в първото ти мнение, аз ще ги оправя по-късно!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, тази тема с цветовете я бях чел преди време, но сега не я намерих, ще я разгледам пак подробно. Но там са само кодове, самите цветове като боя къде могат да се видят?

Как да разбера каква е била оригинално (аз ще огледам и подробно навсякъде отвътре) - по номер рама или някаква табелка има ли?

И аз предположих, че са сменени фаровете, защото и капакът е леко натискат и вероятно такива е имало тогава. В нета има и няколко с 4 кръгли фара, предполагам те са от първите? Също ми харесват...

 

Такова синьо много ми харесва:

142_2008-04-27_14-46-10_7.jpg

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкода Гард се произвежда само и единствено с овални фарове. Всичко останало са свободни съчинения.

И овалните фарове не са от японките Пепи, а от модификация на Естел 1 82-83г.

Колега, добре дошъл и успех.

 



 

1983_Skoda_105L_front_quarter_resize523a

 

Garde_Front6ba40.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попътен вятър и първото - веднага разкарай VW мотора. Само шкодов! :banger_2:И аз съм насреща ,  още трима фенове сме напрaвили бързи

шкоди в България - моя милост , Настаско от Кричим и Ванко от Разград - Skoda 130LR/h

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз като георги съм за хубавия стоков вид на тази кола. Започвай я първо с щангата после с флекса и шкурката! Ще следя с интерес. Залагам на червено или зелено. Калници и маски още се намират, оправи и муцуната и задните вежди, че да заприлича на кола. Успех!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз като георги съм за хубавия стоков вид на тази кола.....

 

това сигурно съм аз. Поста ми бе насочен да се разбере с какви фарове е тази кола.

Умишлено не написах за заводска визия, за да не отчайвам колегата. От тази кола може да се постигне всичко друго, но не и заводска визия.

Иначе е голям плюс, че е с оригиналната задна маска, която никъде не може да се намери. Така че, виждам и положителните неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди-моторът скоро няма да се маха, за да мога да си я карам понякога. Оригиналният е в насипно състояние отпред в багажника и скоро няма да имам време да го събирам. Огледах я, струва ми се, че е излязла бяла от завода, поне никъде не видях отдолу друг цвят. Освен фаровете и бронята, кое друго не е оригинално по тази кола отвън? Откъде може да се намерят пластмасовите брони като на оранжевата горе (металните тип Жигула не ми допадат)? Защо joro-120L смята, че не може да се докара оригиналната визия, части ли липсват или майстори?

Да ми препоръчате съвестни тенекеджии около Пловдив, както и къде могат да почистят цялото купе до метал с пясък или сода. И аз не искат да си продам бъбрек срещу услугата...

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналната визия е на червената. Като махнеш халогените.

Оригинално е с пластмасови брони. Няма от къде да ги намериш. Предната решетка също е различна. Има допълнителна лайстна с надписи.

Трябва да смениш предни калници, капак, фарове, маска, решетка- до предното стъкло и врати всичко става от 105/120 - моделите до 83та г.

За заводска визия интериора също е важен. Не го подценявай. Намери ламарините и тогава ще говорим за майстор бояджия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата в калниците и предния капак, аз нещо не я забелязвам? Пластмасовите брони в Чехия не се ли намират или по сайтове за ретро части?

Интериорът е по-добре от екстериора, липсите и преработките са доста по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Канлниците и капака са еднакви. Вратите и задните калници са различни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния капак е еднакъв за всички до края на производството им. Предните калници имат разлика след 83г. На японките.

Брони, единствено в Чехия трябва да се търси. Но и там си е жив късмет да намериш. Също и задни вежди трябва да смениш.

Стават от моделите до 83та г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега Vento, не съм от потребителите в този форум, които биха могли да ти помогнат с ценна информация или съвет, но пък ще следя темата с голям интерес и надявам се, ще се заформи интересен проект! Независимо към кой сценарий ще се придържаш, най-важното е да си доволен от крайния резултат и автомобила да ти слага усмивката на лицето ;) Успех!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да се получи красива , па макар и с не строго оригинална линия . Но за отпред задължително с овалните междинни фарове. Можеш да си я 

предствиш и с хромни брони само да са нови или поне много запазени. Но хромна броня пък не се връзва много за отзад поне така ми се струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ще е най - удачно да се направи фейслифтова, след 1984, така и така и калници и маска и капак са за смяна, намират се и калници и брони , ще се върже всичко със задната маска в магазнина имаш прозрачни мигачи ...Ще е достатъчно оригинална, ще изглежда нормално, просто хората ще и казват Rapid ... С едни шкодови задни вежди, уеднаквяване на джантите и всичко ще започне да прилича

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Обаче трябва да се смени предния мост. Много ще хлътнат гумите с новите калници. Иначе не е лошо, като идея. Не знам дали съвпада и захващането на фарове, предна маска....

 

Гардето си заслужава да се запази. първо трябва да се търсят части за него и в краен случай този вариант.

Може и брони от фейса да се сложат. С направени отвори за предни мигачи. Не е оргиналдъ, ама всичко друго ще си е на Гарде. Да, компромис е.

 



 

P415012686ea2.jpg

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми окачването е само 3 сантиметра по - късо от страна, няма да си личи толкова виждал съм как седи, ако не го знаеш че е направено няма да забележиш. Аз зъм с фланци на фелата, ако застана до друга не се забелязва разлика. За 120 ката не намерих нови къси полуоски. Само унгарски, сега е с окачване от японка и не и личи. Старото късо окачване беше зле, сега поне знам че е ново. Фаровете пасват. за мигачите трябваше леко да се пилне , ама е минимално преправянето.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се събере пълен комплект визия за японка , става и Рапид. По моргите се намират японки, в Рудозем даже има . Това за донор на моста де. 

Взема се комплект всичко - рейка , магаре , кормилен прът с карето . Шенкелите са еднакви , Гарде/Рапид дисковете със спирачните

Ватрбург апарати стават 1:1 . Да се прехвърлят и разклонителите 1:2 за спирачните маркучи от гардето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се събере пълен комплект визия за японка , става и Рапид. По моргите се намират японки, в Рудозем даже има . Това за донор на моста де. 

Взема се комплект всичко - рейка , магаре , кормилен прът с карето . Шенкелите са еднакви , Гарде/Рапид дисковете със спирачните

Ватрбург апарати стават 1:1 . Да се прехвърлят и разклонителите 1:2 за спирачните маркучи от гардето. 

 Абе то и аз си мислех че е най - лесно да се вземе някоя фейслифтова за донор, ма не ми даде сърце, да го напиша, по - добре е да си ги пазим на пътя, това са красиви и бързи спортни автомобили, вече почти ги няма...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази визия не ми харесва, прекалено модерна е за Гарде - предните вежди на калниците са много по-различни от задните, фарове, решетка и мигачи не ми допадат, само бронята ми е компромисен вариант, но да се вградят мигачите вътре, подобно на оригинала. Иначе задните ми вежди така раздути не ме дразнят, дори с широки гуми стоят добре. Джанти задължително ще слагам някакви алуминиеви, ако се намерят оригинални, ако ли не - каквото ми хареса друго. Иначе тези пластмасови капачки около болтовете ги имам, както и хромирани централни капачки и гривни по края на джантите.

Знаете ли дали зелената боя от сегашната решетка може да падне с paint remover спрей, без да увредя пластмасата? Или да я закарам на содаструй?

Много ценен за мен подарък получих от Казакови (сърдечно им благодаря!) - книжка на български как се ремонтира 120ка, с всички необходими скици, размери и регулировъчни параметри. Ако на някой му трева инфо от нея - да свирка.

036349985.jpg

036349986.jpg036349987.jpg

036349989.jpg

036349991.jpg

036349992.jpg

036349993.jpg

036349994.jpg

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми окачването е само 3 сантиметра по - късо от страна, няма да си личи толкова виждал съм как седи, ако не го знаеш че е направено няма да забележиш.

 

Само ще ти кажа, че и аз съм виждал и хлътването на гумите е очевадно и изключително грозно.

 

Кире, най-добре целия мост, както казваш. Дори и със стандартните спирачни апарати не е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.