Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2 1.6 MPI 75kw фабрично LPG/АГУ обща информация


superba

Recommended Posts

Понеже в БГ започнаха да се появяват подобни коли (не съм единствено творение на Франкещайн, по едно време си мислех, че са си играли върху моята кола), а инфо за тях няма никъде, включително и ЕТ, ще се опитам в тази тема да опиша всичко, което научих по въпроса през последните 2 години, ровейки заради моята Октавия.

 

Доколкото разбирам, такъв модел в БГ не е предлаган от дилъра. У нас той работи с БРЦ, като уредбата се слага след поръчка на колата. Обслужване, гаранция и тн, не знам как се извършва. Тук ще говоря само за заводското решение, което е монтирано в Октавия 2 (от 2007 някъде, до 2012).

 

УРЕДБАТА:

 

Някъде 2009 за първи път Шкода говорят за Октавия 2 със "заводска" АГУ. Пиша го в кавички, защото системата реално е разработена от Ланди Ренцо.

 

От 2008 до 2011, единствената разлика спрямо афтърмаркет Ланди Ренцо уредба е, че компютърът на газовата е фабрично заключен само за работа с конкретните BSE двигатели на VAG. Поставя се plug&play и хора, които разполагат със софтуера, само могат да четат живи данни от него, без да променят параметрите му. В купето се поставя стандартно копче (или над запалката, или около ключа за светлини), с което се управлява прехода ГАЗ/Бензин. В колата се монтира газова бутилка на мястото на резервната гума. Колата излиза от завода без такава гума, като вместо това има ремонтен комплект (флакон с пяна и тн.) Обемът на багажника не се променя.

Бутилката е с вместимост 44 литра, а резервоарът е нормален с вместимост 55л. По този начин на колата се гарантира преход от над 1000км. По спецификация данните на колата при работа в двата режима са следните:

- за бензин: 75kw (102кс), среден разход 7.2/100

- за газ: 72kw (98кс) среден разход 9.2/100

 

Системата работи абсолютно самостоятелно. Колата пали на бензин, когато двигателят достигне работна температура от 30 градуса и оборотите са над 1200, колата превключва на ГАЗ. Съответно ако налягането в бутилката падне под определен минимум, колата превключва сама на бензин, като в същото време се включва звукова сигнализация, която може да се изключи при натискане на бутона за смяна на ГАЗ/Бензин. Смяната на горивото трябва да става без никакви тласъщи, прекъсвания и тн при движение на автомобила.

При палене на топъл двигател, условията за преход са същите, като има едни 30 секунди, в които самата АГУ си прави self check, и ако всичко е ОК, проверява за температура и обороти. Ако има проблем се чува звуков сигнал и колата остава да работи на бензин.

 

През 2011 самата инсталация претърпява частичен фейслифт. Става доста по-интегрирана с контролите на самата кола. като разликите спрямо по-ранният модел са следните:

- стандартното копче на Ланди за преход ГАЗ/БЕНЗИН е подменено с копче, което се поставя от ляво на TPMS копчето. Т.е. между TPMS и AIRBAG OFF. Това е под климатроника, където е копчето за ASR/ESP. Има абсолютно същата визия като тях, но е изписано GAS.

-информацията за АГУ-то се визуализира на multi DOT дисплея. Когато копчето GAS се натисне еднократно, на диспея се показва текст, който обяснява, че колата работи на ГАЗ, а стрелката на горивото отчита, оставащото гориво в бутилката, а не в резервоара. Когато газта в бутилката намалее или свърши, съобщение за това се появява на дисплея, подобно при работата на колата на бензин.

- колата превключва на газ при 40 градуса, вместо при 30. Другите параметри са същите.

 

Другите компоненти и начин на инсталация са еднакви. 

 

ПОДДРЪЖКА:

Ще говоря само за БГ. В ЕТ няма смисъл да ходите, само гледат и цъкат с език. В Европа не знам как е решен въпроса с поддръжката на тази кола.

Единственият вариант да свършите нещо, е да отидете до представителя на Ланди за БГ или по-точно до негов партньор :) Конректно за София това са Мергел на Ботевградско. Там с времето имам чувство, че свикнаха да виждат такива коли, обаче имайте предвид следното:

- газовата има филтри, които следва да се сменят на 20 хиляди май беше. Намират се под кутията на акумулатора (или поне при мен е така, ама предполагам и за другите ще важи). За да се сменят се сваля всичко.

- ЕКУ-то на газовата е брандирано от Ланди и ВАГ. Не може да се пипа, само може да се чете и то при положение, че имат правнилният софтуер. Както казах Ланди в БГ работят с партньори, тези в София вече имат софтуера, но по другите градове не знам как е (и изобщо дали и как обменят инфорамция). Но ако опрете до тях, накарайте ги да питат "централата". Това четене може само да ви ориентира, какво не му е в ред на компа или системата. Компа при мен е монтиран в кутията на акумулатора, зад него. За да се стигне до него трябва да се свали акумулатора. Но за да се закачат за него, се сваля само капака на акумулатора и буксата трябва да е достъпна.

- всички други чарколяци по уредбата са на Ланди Ренцо и могат да се подменят/заменят от тях.

- дюзите са стандартни и карат около 100 000 км.

 

Няколко думи за компа на АГУ-то. Може да ви предложат, да пробват да го флашнат с по-нов софтуер, който вече ще им позволи да пипат по настройките. Има малък процент риск при този рефлаш да замине компа или копчето за управление на ГАЗ/БЕНЗИН. Аз реших, че не искам да ми пипат по компа и не съм го пробвал този вариант. Имам и следните доводи:

- което работи не се пипа (стара немска поговорка)

- не че подценявам нашите майстори, но вярвам че в Ланди са сложили оптималните настройки за работа с този двигател, и ако нещо не е наред с работата на газ, по-добре да се търси проблема, отколкото да се "маскира" с настройки

 

Въпреки това, съдбата реши друго. Оригиналният АГУ комп на моята кола замина, заради едно окъсяване и в крайна сметка ми поставиха нов, техен. Т.е. вече може да се каже, че не съм с "фабрична" АГУ :) Сега съм с някакви настройки, които не ми харесват много, и съм решил да си вкарам оригиналните, т.е. пак ще я правя с "фабрично" АГУ :) Въпреки дребните разминавания, разлика във вървеж и разход не намирам.

 

и малко общи приказки накрая ...

като цяло тези коли са много слабо разпространени, нещо бизнеса не им е вървял. В нета има много малко инфо и техническа информация. Странно е как в меката на АГУ-то (България, 1/3 от колите у нас били на газ), официалния вносител изобщо не е предлагал такава кола. Всъщност имам някакви предположения де, едното е цената, другото е универсалност. Доколкото съм чел, само тази Октавия с този двигател е предлагана официално от Шкода, докато тук слагат газ на всичко. Относно цената, оригинално такава кола излизала с 2000 евро по-скъпо. Тук за половината на тия пари ще извършат монтаж, че и приятна компания докато чакаш ще ти намерят. Тънкият момент е, че уредбата на Шкода все пак е трябало да се сертифицира за различните пазари, докато при нас никой не гледа на тия неща. На трето място, по онова време сигурно Ланди не са били официално представени още у нас.

 

и така, ето малко снимки и картинки

- брошура в Италия на Октавия 2 FL LPG - http://www.skoda.lt/katalogai/documents/octavia_lpg_catalogue_eng.pdf

- малко техническа инфорамция - http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/power_unit/16/72;_75_kw_mpi_engine/fuel_supply_gas_operation/removing_and_installing_parts_of_the_fuel_supply_system_(lpg)/emptying_and_filling_up_gas_line/

- една статия - http://www.hybrid.cz/clanky/skoda-auto-uvadi-octavii-na-lpg

 

ако някъде бъркам, поправяйте, ако има какво да добавите, добавяйте

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! Добре написано. Странно ми беше, как като отидох в ЕТ приемчика ми каза в прав текст, че такива коли като моята са рядкост, и немогат да направят много! О2 FL LPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

ами аз, честно казано не карам много на газ вече :( т.е. карам, ама основно междуградско

смисъл, когато писах инфото бях още с прясно сменено газово ЕКУ. Колата не беше карана 3 месеца и малко след като описах всичко това, се появиха много сериозни проблеми. С 100 уговорки и разправии в Мергел закърпиха положението, но няма нищо общо с поведението на колата от преди смяната на ЕКУ-то. В момента колата е ужасно чувствителна към газта, която сипвам. С наша (българска) газ е по-скоро изключение да няма прекъсване в ниските обороти. Разхода, доколкото съм го засичал, бих казал междуградско 9-10, градско 11-12. На бензин градското ми е 10, междуградско и на 7.5 свалям. Честно казано, ако знаех това, при смяната на ЕКУ-то щях да отида направо при БРЦ да подменя уредбата. Разпитвал съм много хора с техните уредби, всички са по-скоро доволни. Явно имат повече опит и взаймодействие със ЕТ и шкодите като цяло.

Аз съм с първата версия на инсталацията, така да се каже, докато mravcho е с по-новата версия на фабричното LPG, но доколкото сме си говорили, май и той не е доволен от резултатите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех и аз за флашване, но сякаш се отказах. Най-малкото, индикацията на таблото не знам дали ще сработи....  Иначе на мен ми е около 8.5-9 разхода смесено. Ако я карам под 90 пада още.Имаше моменти, в които се дразнех, но сега съм сменил дюзите и карам. Има някакви съвсем леки детонаций. Но те са едва доловими.

За моята шкода знам, че двигателя има някаква промяна, пригоден за работа на газ. Нещо с клапаните беше, но не помня. Карам я вече една година, и започнах да и свиквам. И разхода е приличен. На 105 хил. реални км. да видим колко ще изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

АГУ-тата поставяни от БРЦ имат два филтъра които се сменят на 10 и на 20 хиляди. На 20К се сменя филтъра на течната фаза (клапана преди изпарителя), а на 10К е газовата фаза (филтъра между изпарителя и газовата рейка ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От около седмица и аз съм горд (надявам се за дълго) собственик на въпросното возило, но впечатления ще мога да дам след като я покарам няколко месеца. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Както бях обещал, да дам и моите 50 стинки във форума. ;) Навъртях първите 10 000 км. и вече мога да споделя впечатления от колата. При купуването нямах възможност да я тествам на извънградско, а само из едни сокаци с много дупки и бях леко притеснен доколко този мотор е подходящ за купето. Предишните ми коли бяха комбита от същия калибър с газифицирани мотори 109 и 115 к.с. и тези 102 кончета (98 на газ) ми звучаха малко плашещо. За моя приятна изненада, въпреки малката мощност, Октавията ускорява доста по-добре от тях, явно не е въпрос само на мощност, а и на трансмисия и в комбинирането им чехите са се справили доста добре. :) Карам я основно извънградско (може би 90-95% от пробега), и разхода на газ е 9,5/100. Разходът е изчислен на база реални зареждания на бензиностанциите (винаги от пълно до пълно), по борд-компютър ми показва 9,2-9,3/100. Колата не е бегачка, така че не предполага много рацерско шофиране, но при една идея по-спокоен стил на каране от моя, разхода би могъл да падне на около 9/100. До сега не съм имал проблеми с мотора и газта ( дано и занапред да е така), единствено на около 7000 км след обслужването долях 300 мл. масло и смятам, че няма да ми се налага ново доливане до следващата смяна (мисля да е на 15 000 км.). Във форума има няколко теми за това, че този мотор си "похапва" масло, но мисля, че разход до 500 мл. на 15 000 км. е в рамките на нормалното.

Редактирано от баш майстора
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Излезе ми един проблем с газта и да питам дали някой има идея на какво се дължи. При последното зареждане на газ не ми се отчете зареденото количество и уреда и компа продължиха да дават старото показание. След като изминах съответните оставащи километри ми изписа, че газта свършва и трябва да заредя, а бутилката беше почти пълна. След това направих още едно зареждане и в момента бутилката е пълна, но уредите показват, че е празна и при всяко палене ми се изписва съобщениято, че трябва да заредя газ. Иначе колата си върви нормално, компютъра си отчита моментен и среден разход на газ, просто показанията за наличната газ в бутилката и оставащите километри пробег на газ не са коректни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика е безконтактен (магнитен) и ако на бутилката стрелката показва , значи че или е прекъснат кабел или самия приемник е сдал багажа. Ако стрелката показва празно е забил поплавъка.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е със заводска газова и бутилката е на мястото на резервната гума, т.е. няма уреди на самата бутилка. Таблото ми е такова:

298512-original1-gm58j.jpg

На левия часовник е показанието за количеството газ в бутилката, на десния - за бензина в резервоара. Интересното е, че преди зареждането имах около 1/4 пълна бутилка. След зареждането стрелката си остана на 1/4 и продължи плавно да спада докато компютъра не изчисли, че остава газ за около 50 км. и се появи съобщението за зареждане. Ако приемем, че е "умрял" нивомера, не би ли трябвало отраз стрелката да отиде директно в някое от крайните положения (пълно/празно), в случая към карал около 100 км и имаше някакво показание, но все едно цялата система не е калибрирана и вместо пълно показваше 1/4 резервоар?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка бутилка има сонда , на която има поплавък и клапан (клапани) и там е закрепен и уреда ... ако не е вътре в централното кръгче на бутилката , значи е вън (най-често в дясно) ... огледай хубаво легена на резервната гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колега, поплавъка ти е за смяна.  Карах малко повече от година такъв автомобил, ако мога, с радост ще помогна ако имаш въпроси. В сервиза на Ланди ренцо на Ботевградско не ходи. Ще останеш разочарован...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

да, ако става дума за диагностика аз също бих препоръчал да отидеш в другия официален сервиз Тотал 12

 

"Тотал 12" ЕООД
Тел: 02 9477045
Моб.: 0888214197
Адрес: жк. Хаджи Димитър , ул. Васил Кънчев 36
e- mail: total12eood@abv.bg Работно време: от понеделник до петък
събота по предваритела заявка
от 8:30 до 17:30 часа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се надяваме, че скоро няма да се наложи да посещавам сервиз. Проблемът изчезна така странно и ненадейно, както се и появи. Изгорих 1-2 бутилки и всичко се оправи от само себе си. Оттогава съм изминал около 4-5 хил. км. и да чукна на дърво - всичко изглежда наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

 Здравейте! От известно време търся автомобил и съм се насочил към шкода. Нямам впечатления от марката и от поддръжка. Сега съм с дизелов автомобил, но бих искал да се прехвърля на газ-бензин. Пиша тук, защото четох и слушах мнение, но мисля, че най-точни впечатление ще получа от хора, които карат точно такива автомобили.  Насочил съм се към Октавия 2, от това, което чета разбирам, че става замо 1,6 MPI за газ или дори има фабрична. Това, че са малко на пазара го установих след известно търсене. Не съм карал такава кола и малко ме притеснява малкият мотор, скоро даже чух: „ууу, недей, той е душегуб(такъв израз не бях чувал}:]:]:] Толкова ли е зле автомобилът? Поддръжката как е също ме вълнува. Голям харч на масло също коментират.  Голяма дилема -  допада ми точно тази кола, но пък по-големият мотор 2,0 доколкото чета не става за газ. Благодаря за евентуалните отговори . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълни глупости са ти наговорили! Това ми е третото поредно комби за последните години. Преди това имах Peugeot 406 Break 1.8i 16V (116 Hp) и Chevrolet Nubira Station Wagon 1.6i 16V (109 Hp) и с убеденост мога да твърдя, че Октовията, въпреки само 102-та си коня, върви най-добре. Нещата не опират само до брой коне, а и до съчетаване с подходящата трансмисия. ;) Да, на светофарите голфовете ще те изядат са парцалите, но и едва ли някой "рацер" би си купил такава кола. Това си автомобил за улегнали хора със спокоен стил на шофиране. С разхода на масло също няма драма. При мен е около 600-700 грама за един сервизен интервал (15 000 км.), като колата се кара само на газ. За поддръжката... до сега, за около 30 000 км., съм сменил само предните амортисьори и бяха по-евтини от на Шевролета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа и аз съм с 1.6 мпи с газ но не заводска а слагана няколко години след първата регистрация на автомобила в Италия . Комби ми е Октавията. Еми да ти кажа слаб си е когато се натоварите повече хора и багаж. По бавно се ускорява но каквото такова. Разход на масло нямам забележки всичко е в норма. Първото обслужване ми беше към 700 лв или 600 нещо такова . Което ми се вижда нормално като за първоначално цялостно обслужване което включваше всички ремъци всички филтри водна помпа масло и спирачна течност, антифриза ми бе подарък към водната помпа. Маслото по щека почти не е мръднало за 6-7000 км въпреки ръчкнето в случаите на по трудни изпреварвания. Да бих се радвал на кола от поне 140 коня, но за младо семейство с бебе ни е достатъчно за сега 1.6 102

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1.6 е масова кубатора за една камара бензинови двигатели. които се слагат повече от 10 година в различни модели на VAG групата. Двигателят, който се слага в октавиите, няма почти нищо общо със слаганите в голф4-ките, където е имало проблеми с масло, скорости и тн.

Като бивш собственик смея да твърдя, че този мотор е адски здрав и евтин за поддръжка. За времето през което беше в мен колата, освен консумативи съм сменял само термостат и бобина, и това е. Масло сменях на 15000 без доливане.

Относно мощността, компромис е да. За дръпки по светофарите не става, но с тази кола отрастна детето ... пълен багажник, кутия за багаж 450л на тавана, климатик и си поддържа 140 на темпомат.

 

А и при тази цена на газта няма какво да го мислиш изобщо :)

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Здравейте,

При едно пътуване преди около два месеца забелязах че ми светна "чека" на двигателя. Лампата светна при един по-продължителен престой в прословутите задръствания покрай тунелите на "Хемус", разбирайте тръгни-спри в продължение на няколко километра. Макар и на тръни се прибрах до София, без да констатирам промяна в работата на двигателя. Ходих до "доктора" да ми прочете грешките - проблем с ламбда сонда (не знам точния номер на грешката). Изчистиха ми я и драмата приключи. НО! По празниците покарах из едни кални ниви и за да не търся трактор да ме вади, в продължение на 2-3 километра карах основно на първа и почти веднага след качването на асфалта лампата отново светна. Прибрах се до София и отново не констатирам никаква промяна в работата на двигателя, оборотите, мощността, консумацията на газ и т.н. То е ясно, че пак ще се ходи на "доктор", но дали е възможно проблема да идва от продължителното каране на първа скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,предполагам сте карали на газ.Според мен бензиновия комп не харесва настройките на горивото,и трябва да се отиде на газаджия за корекция в настройките на газовото.Покарай известно време само на бензин и виж дали чека ще ти светне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, само на газ я карам и съм й навъртял близо 40 хил. км. за двете години, откакто я имам. До сега никакви проблеми не съм имал и реално и към момента нямам, като изключим светещата лампа на чека. Просто се замислих, дали проблема не идва от по-продължителното каране в нехарактерен режим за двигателя - и в двата случая лампата светва след по-дълго каране на първа предавка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една диагностика на Газовото в движение/на първа скорост/ще покаже къде е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера, преди обяд, както си карах из София, колата беше на газ и изведнъж прехвърли на бензин. Бутилката ми е пълна с газ, така че няма как да е щото е свършила газта. Опитах се да прехвърля отново на газ - даде ми че в момента това е невъзможно. Чека продължаваше да свети. Прибрах са на бензин и си викам - таа гад съвсем умре. Следобеда ми се наложи отново да карам, запалих и О, ЧУДО - чека беше изгаснал... Колата си загря, прехвърли си сама на газ и все едно, че нищо не е било.?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колега има ли развитие с проблема? Днес и на мен в задръстване то на Хемус ми светна чека. Още не съм прочел грешката но да съм подготвен какво ме чака. Иначе както казваш освен светещата лампа нищо друго не показва да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.