Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

как да увеличим обема на двигатела на ''Рапид''135


x.d.x

Recommended Posts

  • Отговори 91
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • x.d.x

    40

  • fulcrum

    11

  • Skoda 130LR/h

    10

  • Krankenstein

    9

Най-много писали в темата

грешката е моя имах предвид фабия 1,4.умавам над темата защото видях че чехите предлагат такъв вал за 1,3 с ход 85мм,пък цял двигател за фабиа трудно изпада.а какви по широки бутала и от какво мога да използвам?

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цял мотор от Фабия 1.4 може направо да се присади

Митко , само че след разстъргване на отвора за  амбриажния лагер на коляновия вал , положението е същото  като да насадиш фелиция мотор произведен след

2000г с по една пружина на клапаните.

 

п.п Можеш да пробваш с бутала 76мм от долновалов 1397 кубика Рено мотор , здрави , хубави са и размера на на буталния болт е същия като на шкода фаво/фела

което е много важно . Стават и 77 мм фиатови бутала , само размера  на буталния болт да е същия. По нататъшното стъргане на ризи е неразумно ,

много ще ги изтъниш . По същество - разстъргват се улегнали , работили, ,,уморени'', но най важното - здрави ризи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 за разстъргването на ризите съм съгласен.но за вала не ми стана много ясно,ако е само амбреажния лагер разликата мисля че не е проблем.идеята е да стане ежедневен автомобил с малко по приличен вървеж и разход не искам да правя изпилена бегачка а да докарам 20тина коня отгоре като увелича обема.така или иначе ми изпадна един фаворитов мотор който има нужда от леко стягане за сезона .

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рапид с ежедневна кола не ми се връзва много, понеже е екзотика и евентуалните поражения по външния вид и окачването струват скъпо и се намират трудно части. По-скоро за събото неделен хоби кар.

За повишаване мощността с до 20 коня има и по-лесен и евтин начин с няколко подобрения по оригиналния мотор:

- разпределителен вал с по-големи фази, изработва се чрез наваряване гърбиците на стандартния, някъде в пловдивско ги правят, колегата fulcrum може да каже по-точно.

- по-твърди пружини на клапаните, пригаждат се от друг автомобил по спомен БМВ, ама пак fulcrum и аnastas могат да уточнят модела.

- присаждане на карбуратор с механично отваряне на 2-ра клапа и с по-големи дифузори, примерно от стара Жигула или Самара, а също някои западни модели Вебер пасват без преправяне на шкодовия колектор, а само малко по лостчето за газта.

- по-добро електронно запалване примерно на Бош - отново за справка при колегата fulcrum :)

Ако са грамотно изпълнани тези подобрения със сигурност ще качат мощността осезаемо поне до към 80 коня, единствено въртящият момент няма да се подобри, но с ограничен бюджет и технически възможности - толкова!

Може да видиш в раздел Видео и снимки клипчетата от тазгодишния събор, зенената 130ЛР реплика подготвена по този начин от fulcrum с колко превъзхожда нормалните 120 и 130-ки на пистата. Сега вече е и с двойка хоризонтални карбуратори като на бялата ЛР, която беше най-бързата задномоторка на пистата, то тук вече трябват специални колектори, филтри и т.н... колата става доста по-лакома и по-трудно пали на студено, което за посочените от теб цели вече не е подходящо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджета принципно не е проблем а и нови части все още се намират доволно на учудващо ниски цени само за сравнение ремонта на предницата(всички втулки и тампони включително и на рейката) ми излезе около 35лв.вярно цяла седмица работа но стана предстои да и сменя целия под(доставен за 60лв).пък и лятото с нея си обикалям из страната  и много често проходите и тировете ме товарят(много дълги скорости и по високи и широки джанти) пък и след последното напъване по магистралата ми се разтропа и бутален болт та затова искам да го осъвременя и форсирам тоя двигател .

само за инфо двигатела е с разширени и полирани канали шлайфана глава и карб.от нисан

А относно темата каква е разликата между двата кол.вала освен хода и отвора за амбр.лагер.

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно екзотичните части имах предвид основно задното окачване с триъгълни носачи и сухи полуоски, 5 степенната кутия, задните ламарини, стъклата... колега, би ли качил някоя снимка на твоя Рапид, ще е интересно да го видим. Аз също имам Рапид, но с мотор 130 с чугунена глава. Ще съм благодарен да споделиш откъде ти доставиха чисто новия под.

За разликите във валовете не съм запознат, но щом хода е различен предполагам ще ти трябват и биели от Фабиа 1.4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

частите от магазина до сточна гара пловдив мисля че централата им е в казанлък пода е от 4 дъна с поръчка от чехия за около 2 седмици.а относно екзотиките си прав но с малко повече внимание по пътищата и към колата става.заради скорости и полуоски  не искам и да я пиля много макар че зъбчатки се продават и се правят а и от мокрите доста работи стават.

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност колата я познавате беше на Дончо и няма нужда от снимки само дето е в малко по окаян вид от времето в което я караше но ще се оправи щом имам към 8000км с нея това лято почти безаварийно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега . Почти е невъзможно да се престъргват ризи , освен до описаните за ремонт размери . Това не е като ладов мотор да можеш да го разтъргваш , просто ризите изтъняват много дори и по големи ризи да сложиш трябва да разтъргваш блока за да влязат , а не се знае дали има месо за тая работа . Щом ще караш ежедневка може да сложиш Фабия мотор , който ще те задоволява . Кола за ежедневка със спортен вал не може да се кара в градско . Тя започва да изчиства след 3000 рпм. Можеш да сложиш мотор от Фелиция фейслифт МПИ , който е със 250 / 250 разп. вал. идеален и пъргав за ежедневка . Намираш си карбуратор от полски Фиат  и ще си предоволен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно такава е идеята фабиа евентуално с инжекцията  с чип тунинг и можеби друг разпр.вал все пак трябва да си остане шкода.

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола - карам този мотор на Фабия , имам и Форман с модифициран 135 мотор и лично аз голяма разлика в динамиката не намирам... единствено в максималната скорост , което го отдавам на предавателната кутия.

И пак за протокола на атмосферен мотор без допълнителна хардуерна намеса повече от 5 коня не може да се извадят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво искаш . Ако ще слагаш турбо само фабия мотор . Иначе един от  Фелиция  MPI  за ежедневка е идеален . На Фабия мотора е с по-голям обем заради по-големия ход на буталата . Иначе буталата са еднакви 75.5 мм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай за тъпия въпрос , как ще постигнеш един високооборотен мотор с увеличаване на хода на буталото?

По тази логика камионите трябва да са с най-високооборотните мотори.

Извинявам се за спама !

 

П.П. Отивам да си сверя данните с ЕТОС-а , но по спомен размера на буталото е 76 мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз извървях този път и съм доволен много от резултата. Митко( Krankenstein) завърши подобаващо моторния тунинг с два двойни Dellorto карба.

Подготви се сериозно , пътя не е лек , но бърза Шкода щом толкова ти е силно желанието ще получиш.

 

Моторите и на Фаворит/Фелиция , и на Фабия са издържливи и при грамотно изпълнение носят спокойно 85 - 90 магарета. С бюджетно решение

със стоков 262 вал от 1, 3Мi /Mpi - 68 магарета , дори и без портване и шлайфане на каналите на тиквата само с ревизия на целия! мотор може да се изкарат

7 коня. Приготви  си пара за двукамерен карб , генерация и запалване. Хич не е майтап работа , но резултата си струва. 

 

Иска работа, мислене , четене и пак работа. Споделям всичко , което съм правил и иновирал. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите които спомогнаха долу горе да се дооформи идеята.Като цяло двигател от фабиа разтърган до 1.6 задължително инжекция въпросът е коя е по проста на фелиция или фабия и другия въпрос глава от фаворит ,фелиция или фабия -за да се избегнат хидравличните повдигачи ,че май са слабо място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чувал хидравличните повдигачи на Фабията се намират не в главата а в блока на мотора над разп.вал . А  сигурен ли си , че ще може да се разтърже Фабия мотора ? Понеже на фелиция фаворит съм гледал и ми се струва почти невъзможно .

 

Ето мотор-глава на Фабия

7e420250.jpg

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за разтъргване около 2мм мисля че няма да е проблем пък и чехите предлагат рбс до 1,8 вярно че са много скъпи и се разтъргва и блока.а за повдигачите не съм сигурен къде са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой може ли да даде насоки за изпускателната система като размери на тръбопроводите и заглушитела ,че там задължително ще се работи дори и да не успея да сменя двигателя тоя сезон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.