Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със Superb 2 - електроника?


Braho

Recommended Posts

Здравейте уважаеми съфорумци,

 

От скоро и аз съм горд собственик на Шкода Супърб 1.8 TSI 2010 г. и съм изключително доволен от автомобила. Прочетох доста теми във форума от тогава и съм убеден, че се обръщам към точните хора с питането си. Снощи се появи доста странен проблем на колата - светна ми лампата за проблем с крушките и ми изписа да проверя преден ляв мигач. Спирам аз, изключвам автомобила, вадя ключа, слизам и гледам - мигача си свети като фар (без да мига) на изключен автомобил и с центиран лост за мигача. Свалих крушката, поне да не точи акумулатора, като успях в процеса даже да я счупя (мамка му). После обаче се появи проблем и със заден десен мигач - спря да работи. Днес на светло свалих стопа, извадих крушката да я сменя, гледам, че си е здрава, но въпреки това сложих нова и пак не работи. Проверих и бушоните - всички са здрави. Та в момента съм без 2 мигача, което е доста неприятно и ви моля да ми отговорите на следните въпроси:

 

1. Какъв според вас може да е проблемът?

2. От къде мога да си намеря крушка за преден мигач PY24W, че имам чувството, че това е най-рядката крушка в България?

3. Може ли да ме упътите къде в София (по възможност в центъра) мога да си оправя проблема (като изключим Еуратек)?

 

Благодаря ви за вниманието и се надявам да ми помогнете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Braho

    14

  • b3lq7a

    10

  • skodko

    7

  • Undisputed_

    3

Най-много писали в темата

Здравей,
Според това, което описваш ми се струва, че може да имаш проблем някъде при лостчето на мигачите. Не съм сигурен, но ми се струва, че в магазините за авточасти в Горубляне може да се намери такава (и не само) крушка. Гледам обаче, че тук излиза, че крушката за предни мигачи е PY21W. Впрочем, днес има редовна среща на Н.И.М. Ако имаш време можеш да минеш. На място някой може да даде по-точна диагноза :)
Поздрави

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, колега :)

 

Крушката иначе си е PY24W за предния мигач - извадих я от гнездото за да спре да свети и да не ми източи акумулатора. Търсих по бензиностанциите и в някои магазини за авточасти като Тех Ко, но за съжаление не намерих. Ще проверя и в други магазини, включително в Горубляне, както ме съветваш. За задния мигач е PY21W, както писа - и нея извадих да я проверя, но тя си беше здрава и дори като сложих друга пак не светеше. На срещата днес не можах да ида за съжаление, понеже бях извън София, но на някоя от срещите задължително ще присъствам. Иначе проблемът не е от крушките или бушоните, което значи, че ще трябва диагностика и оправяне от електричар - някоя жица е дала на късо, поради развален прекъсвач може би. Като го оправят ще ви пиша за какво е ставало дума и какво е било решението. Живи и здрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, мигачи и габарити, на по-старите автомобили са точно на кръст - преден ляв и заден десен и т.н. Щом си сигурен в бушона /погледни го още веднъж за всеки случай де/ наистина виж някъде по системата за "късо". А може и самото лостче да има вина, както по-горе е написал колегата. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте колеги,

 

Да ви споделя как протича моя казус с мигачите - днес бях в Еуратек на диагностика и ми казаха, че е заминал BCM контролния модул. Смяната щяла да струва 600 лв (уау). Направо останах застрелян. Казаха, че проблемът бил заради китайските ксенони, които предишния собственик поставил. Но тъй като само 2 от мигачите ми не работят, се замислих, дали наистина проблема може да е от BCM-a или е нещо друго, щото ако BCM-a не работеше, нямаше да имам фарове и парно и т.н. В понеделник ще ида и на друго място на диагностика за да съм 100% сигурен и ще ви държа в течение. Хубав ден :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително всичко да откаже заради бцм-а, на Явката само стоп машинката му отказа, на друга фабия съм виждал само аварийните да отказват..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистачките ми все още работят (слава Богу). Странно, но познавам много хора, които са си слагали китайски ксенони и не са имали проблеми досега. Дали от тях е проблема наистина и да върна ли халогенките? Има ли как да я пригодя за ксенони, защото ксеноните по ми харесват като светлина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте колеги,

 

   Да ви разкажа как се разви моя казус. Смених БЦМ-а на колата и се оправиха проблемите с мигачите, като отделно махнах и ксеноните и сложих халогенки. Обаче се появи друг проблем. Сега заради неоригиналните диодни стопове на бордовия компютър ми показва проблем със стоповете (и 4-те сегмента). Помолих от Еуратек да ми изчистят грешките, но ми казаха, че не можели и че трябвало да върна оригиналнитее стопове. Да, ама тия стопове и ксенони ги е слагал предишния собственик и най-вероятно ги е продал. А пък за нови стопове от Еуратек ми искат 1600 лв, хаха. Да не говорим, че диодните са много по-добри и естетични. Вие може ли да ми препоръчате някой електричар, който да може да изчисти тия грешки на бордовия?

   Отделно от електрониката, колата почна да гори много масло (за 2000 км съм долял 800 мл), което е доста притеснително. Пак я закарах в Еуратек да я видят за течове и да видят, дали гарнитурата е ок. Казаха, че няма теч и гарнитурата не е за смяна и почнаха да ми дрънкат някакви глупости, че трябвало да се сменят буталата с някакви модифицирани бутала и мотовилки, което щяло да струва към 7000 лв (?!). Едвам се въздържах да не им се изсмея. За тия пари 2 двигателя може да си купи човек. Сега започнах да разбирам защо много хора не го харесват този сервиз. Освен електричаря, дали може да ми препоръчате и някой човек за проблема с двигателя? Благодаря ви и весели празници на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има дефектни от 1.8 и им сменят сегменти или бутала, защото ядът масло. Не са те излъгали в ЕТ. Първите версии са проблемни, но съм чувал, че подлежат на гаранционен ремонт. Къса клечка си изтеглил, жалко че вече не е в гаранция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 118 000 км е и точно затова ме учуди, че буталата са за смяна. Някак си не ми се вярва. Тя тъкмо се е разработила колата и вече е за основен ремонт. Но дори да са за смяна да ми искат 7000 лв за това нещо... Иначе като е 2010 не значи ли, че е от последните 2-ки преди фейслифта? И те ли са дефектни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такива супърби, които и на 50 000 км проявяват проблема. Мисля, че след 2011 се излекува този проблем, но има колеги, които със сигурност могат да потвърдят вярната година.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сряда един много доверен мой майстор се връща в България и ще му я закарам колата и на него да я види. Ще ви държа в течение как се развиват нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още в началото щях да ти каша,че най,вероятно си се набутал здраво с този двитател,но ти беше много ентусиазиран и не исках да ти развалям удоволствието.

Правилно са ти казали от ЕТ.Продавай я!

Вс.Супурби с 1.8 до фейса са с масларки.

Буталата им са са дефектно проектирани.

Не се предлагат само сегменти,а нови бутала с др.мотовилки.И пак няма гаранция,че няма да е масларка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, колеги. Той човека сигурно за това ми я е продал толкова евтино. Преди това я закарахме в ЕТ да й направят диагностика и уж нищо нередно не откриха, пък как ме набутаха здраво. Колицата много ми харесва, но за съжаление най-вероятно ще я продам, ако буталата се окажат проблема. Живи и здрави, весело изкарване на празниците на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сам си си виновен, не обвинявай хората за това, че сам си се набутал. В никой сервиз няма да ти замерят разход на масло при оглед на автомобила. Мисля, че до средата на 2012-та са дефектните бутала, Сами ти е казал точно както е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За кое да съм виновен бе, колега? Аз колата като я купувах преди 4 месеца бръкнах и в ауспуха да видя, дали има омасляване. Нищо нямаше тогава. Тоя номер с горенето на масло почна да ми го прави последния 1 месец. Затова я закарах на диагностика в ET и ми казаха, че всичко друго било ок и проблема бил в буталата. Аз подозирам, че е някъде другаде проблема, а не в буталата. Или поне силно се надявам да е нещо по-дребно. Ако е така, обвиненията ми ще са били основателни, ако не - пак ще са основателни, защото според мен не би трябвало клиента да плаща пари за един лек автомобил за да оправи фабричен дефект. Или викаш дай понеже колата ми прави проблеми не по моя вина, да ми го набият допълнително, та да си знам, да не купувам повече коли на VAG?

Редактирано от Braho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ЕТ какво точно казаха ,че е проблема с буталата??  Едно е конструктивен проблем , а друго е от самата експлоатация! Ако е конструктивен проблем , дали е имало обявена сервизна акция от Шкода или VW за този двигател?  Ако проблема е конструктивен си мисля ,че ще трябва да пишеш директно до Шкода. На брат ми на Сеата в Англия се беше спукал радиатора на климатика. Колата беше на 4 години, и въпреки че беше втора ръка , Сеат поеха стойността на частите , а той си плати само труда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия вариант колата да гори толкова масло е да се е пробил клапана за картерните газове- стои отгоре на капака на клапаните, нов е около 100 лв в ЕТ. Обаче, ако е от него мотора ще тресе на празен ход и ще записва пропуски в запалването на всички цилиндри. Твоят е от по-ранните и си за бутала+ биели, които бяха малко над 3000лв. общо по спомен. Ако се окаже от клапана ще се разминеш тънко, ама.... малко вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

От ЕТ ми казаха, че на тоя двигател буталата трябвали да се сменят с модифицирани такива с нови мотовилки. Със старите горяло масло и т.н. Демек проблемът идва не от начина на експлоатация, ами чисто и просто фабричен дефект. Аз си я карам нормално, така или иначе. Много рядко я настъпвам, когато ми се наложи изпреварване. Утре или тия дни ще ида и на друго място за проверка и ще ви пиша какъв е проблема. Ако проблема е в буталата, ще пиша директно на Шкода.

Редактирано от Braho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ЕТ ми казаха, че на тоя двигател буталата трябвали да се сменят с модифицирани такива с нови мотовилки. Със старите горяло масло и т.н. Демек проблемът идва не от начина на експлоатация, ами чисто и просто фабричен дефект. Аз си я карам нормално, така или иначе. Много рядко я настъпвам, когато ми се наложи изпреварване. Утре или тия дни ще ида и на друго място за проверка и ще ви пиша какъв е проблема. Ако проблема е в буталата, ще пиша директно на Шкода.

 

Проверявали ли са я в Шкода тази кола. Не е ли имала сервизна акция по време на гаранцията й?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.