Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трудно включване на 1-ва и задна скорост


designer1

Трудно включване на механични скорости при Рапид 1.2 тси 90кс  

15 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Става на въпрос за Рапид модел 2015 с 1.2 тси 90кс. двигател на около 1300км пробег.

Описание на проблема: Още от самото начало трудно се включваше 1-ва скорост в смисъл лоста стигаше до едно междинно положение и не искаше да си "влезне" на мястото си при опит за включване. А пък задната :( по мои наблюдения в 90% от опитите да включа задна неуспявам. Ходих до сервиза на шкода преди нова година и от там ми казаха че първа си е така на всички модели Рапид а за задната направо ме закопаха със съвета който ми дадоха: Ако работи двигателя натискаш съединителя и го държиш 5секунди и чак тогава местиш скоростния лост. Пробвах го, да така е има ефект, ама с това натоварено движение при опит за паркиране и маневриране кой ти чака 5 секунди да включиш на задна?!?

След 1 месец ми се обадиха че ще се опитат да я "излекуват" като сменят притискател феродов диск и долна помпа. Тази седмица ще им я карам.

Имам и въпрос към собствениците на Рапид с бензинов двигател 86 и 90 кс: Вие наблюдавали ли сте подобен проблем със скоростите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

От една седмица го имам. Същия двигател и мощност, но е Spaceback. Все още съм само 250 км. пробег.

Нямам проблеми със включване на 1-ва ск. а задната си влиза повече от леко.

Късмет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което каза за 1ва при мен го има на задна. Не влиза до край и като тръгнеш да отпускаш съединителя и си влиза, но свикнах и не го прави всеки път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на всеки 1000 км на чисто нова Шкода трябва да сменям масло на скоростната кутия - не бих си дал парите за такава кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих до сервиза на шкода преди нова година и от там ми казаха че първа си е така на всички модели Рапид а за задната направо ме закопаха със съвета който ми дадоха: Ако работи двигателя натискаш съединителя и го държиш 5секунди и чак тогава местиш скоростния лост.

 

 

до колегите с проблем в задната скорост:

 

като не влиза, връщате лоста в неутрално положение, пускате съединителя, пак го натискате и ще влезе. Няма какво да го чакате и да броите до 5. 

случва се и на други автомобили, но не винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колегите с проблем в задната скорост:

 

като не влиза, връщате лоста в неутрално положение, пускате съединителя, пак го натискате и ще влезе. Няма какво да го чакате и да броите до 5. 

случва се и на други автомобили, но не винаги.

Съгласен съм с теб , ама на чисто нова кола да правя подобна процедура е меко казано лудост :) В смисъл аз бих задал въпроса какво ще стане след 10 години и 200к километра ? Тогава сигурно процедурата ще изглежда така: за да включна задна ще трябва да отворя и затворя предния капак да огася радиото да пусна фаровете и след многократно разклащане на ск. лост и преход от 5-та до 1-ва може и да влезе задан от 3-тия път  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб , ама на чисто нова кола да правя подобна процедура е меко казано лудост :) В смисъл аз бих задал въпроса какво ще стане след 10 години и 200к километра ?.....

 

Нищо. Ще се разработят и влизат по-лесно.

Пак повтарям - и на други автомобили се случва. Не на всички и не винаги.

Трябва да се размърдат зъбните колела на скоростите. Затова се пуска съединителя.

Не искам да засягам темата за новите коли. Чета форума и съм неприятно изненадан от мн. неща. Не само от конкретния случай.

Със здраве и безаварийни с Рапида! Голфа как е :)

 

п.п. да попитам - къде отделя съединителя -

плътно долу, по-средата, горе. При какво положение на педала колата тръгва

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами започвам от последните въпроси.  Отделяше някъде по средата и тръгваше внезапно да се набира колата - карал съм и други служебни коли нови като Поло, Джета и Кади и там е така. Днес , абе преди малко си взех колата сега според мен ми трябва около 20% повече сила да натисна педала и отделя малко по-ниско от средата и съм 100% сигурен че след време ще се промени. Задна се включва от раз с малко изхъркване. Първа не усещам да се е подобрила или влошила- за сега. След около 1000км ще пиша пак какво е положението. Та мисълта ми е за новите коли, сменил съм поне 2-3 за 10 години чисто нови от магазина (служебни :) ) вярно че са ФВ и то дизели ама до сега не съм имал забележки към тях. А Голфа си почива на село при баща ми :)

Редактирано от designer1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Отделяше някъде по средата....

 

Абсолютно нормално. Проблема не е в съединителя. Не знам защо са решили да го сменят, също и работния цилиндър/долната помпа/.

 Днес , абе преди малко си взех колата сега според мен ми трябва около 20% повече сила да натисна педала и отделя малко по-ниско от средата и съм 100% сигурен че след време ще се промени.

 

От къде я взе? От сервиз ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сервиза на Еуратек, нали имам 5 години гаранция :) А помпата не са я сменяли - оказа се че само лагер, притискателен и феродов диск. Ще я покарам така още няколко хиляди километра ииии....... дано да се пооправи тая мъка, ако не пак ще ходи на "майстор"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 1 месец ми се обадиха че ще се опитат да я "излекуват" като сменят притискател феродов диск и долна помпа. Тази седмица ще им я карам.

 

 

Не си уточнил. Затова питам.

 

От сервиза на Еуратек, нали имам 5 години гаранция :) А помпата не са я сменяли - оказа се че само лагер, притискателен и феродов диск. Ще я покарам така още няколко хиляди километра ииии....... дано да се пооправи тая мъка, ако не пак ще ходи на "майстор"

 

Знам, че си в гаранция и всичко е безплатно. То на човек, който не разбира, каквото му кажат в сервиза, това е. И ти нямаш никаква вина, разбира се. Правя си изводи за персонала там. Да дойдат на мен да ми кажат, че съединителя е за смяна....и да ми бъзикат колата за няма нищо. И то чисто нова кола! Това е възел, който изкарва поне 100 000км. На всичкото отгоре си работи съвсем нормално. Като искат всичко да е точно, да проверят привода на скоростите или да сменят скоростната кутия.

Педала е по-тежък, защото са сложили по-смотан притискател от оригиналния. Това няма да се оправи с времето.

п.п.След смяната, отделянето на съединителя пак си е в допустимите нормални граници.

По принцип, колкото е по-ниско, толкова повече се приближава до не пълно отделяне и проблем с превключването.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на всеки 1000 км на чисто нова Шкода трябва да сменям масло на скоростната кутия - не бих си дал парите за такава кола.

Не съм обърнал нещо внимание че е нова.Раздела е рапид и няма как да е стара.Носи я в ЕТ.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами предполагам само че печелят % или поне труда им се заплаща от чехите при такава гаранционна смяна. И затова само амбрияжа. Привода е с въжета предполагам?... защо не пожелаха от него да почнат не знам. А нали се сещаш какви пари е една скоростна кутия надали така леко ще тръгнат да я сменяват преди да са подменили по-евтините чаркове. До колкото съм чул за гаранционна смяна се изисква разрешение от производителя, така че ако от фабриката не разрешат те няма и да ми го сменят. Със сигурност са вложили оригинални части. Не съм бил там да видя какво са слагали но надали е някакъв друг притискател освен фабричния.

Ще се въздържам да отговарям в тази тема до лятото и тогава ще Ви напиша дали е по-добре или не ...  със скоростите.

Поздрави и лека вечер от мен :)

ПС: Като ти е чисто нова колата и си подписал 2 страници договор с една камара общи условия ако ще ракетен инженер да си каквото кажат това ще ти ремонтират или не по колата пък ако ще Папата да ти е чичо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Привода е с въжета предполагам?... защо не пожелаха от него да почнат не знам. А нали се сещаш какви пари е една скоростна кутия надали така леко ще тръгнат да я сменяват преди да са подменили по-евтините чаркове. До колкото съм чул за гаранционна смяна се изисква разрешение от производителя, така че ако от фабриката не разрешат те няма и да ми го сменят. Със сигурност са вложили оригинални части. Не съм бил там да видя какво са слагали но надали е някакъв друг притискател освен фабричния.

 

Поздрави и лека вечер от мен :)

 

 

Най-евтино е да започнат от привода. И аз не знам що не са почнали от него. Сигурно е бил наред.

За съединителя искрено ти желая да е оригиналния и само доброто ти мисля. Иначе нямаше да пиша тук.

Но, това, че педала се натиска с по-голямо усилие, означава че не е същия. Той става на Шкода, но е на друг производител. Няма значение. Гадно е така. Повече ще ти се изморява крака.

Пиша на база на твоите констатации. Дано всичко е наред.

 

Поздрави и лека вечер :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Такааа мина 1 година или цели 6000км от както я имам :) Като цяло и след смяна на съединителя на 3 -тия месец положението си остана същото :( Иначе бяха забравили да вкарат маркучето на картерните газове обратно там където му е мястото. Друго май за сега неса пропуснали. Хубавото му е на Рапид-а е че, получаваш малко повече пространство и място при положение че харчлъка си остава като при Фабия-та :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Моята от ден 1 има проблем с включването и изключването на задна скорост. Имам проблем и с включването на 1-ва скорост. От Еуратек ми казаха, още в началото, че било нормално и щяло да се разработи  :plate_skoda:  :eusa_liar:

Вече съм на 55000 км. Положението е същото. Хванах му цаката - отпускам леко съединителя и влиза. Като на 20 годишна таратайка.

Имам проблем и с пукане на волана. И това не могат да поправят. Дори "инженера", който беше навъртял 10 км с колата каза, че нищо не чул, пък приемчика го чу при паркирана кола. Смениха ми кормилните щанги - нищо не се промени. Или сервизните инженери са пълни некадърници и мързеливци или толкова си могат горките. Не ми се занимава повече с тях, понеже освен да си пиля нервите друго не се случва. :banger_2:

Редактирано от imicev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За скоростите,искай сваляне на кутията и да видят,мърда ли оста,ако не,да сменят комплект съединител.

Ако мърда оста,ремонт на кутията,ако не могат да смменят лагера,нова...не знам как процедират.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хванах му цаката - отпускам леко съединителя и влиза. Като на 20 годишна таратайка.

 

алоуу, недей обижда 20 годишните коли. Ще те кача в мойта кола да видиш как влизат скоростите! А ти можеш да продължаваш да се кефиш на пластмасовия си боклук.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен има от време на време проблем с включване на задната, но същият (а и по-лош) съм го брал и с друго произведение на концерна VW и то от "качествените" години. Демек, свикнал съм си. Няма да се изненадам скоростната кутия да е същата по конструкция, а с едно друго от още "по-качествените" години се стигна и до смяна на скоростна кутия и се оказа, че не е единичен случай. Това преди 15-ина години. Предполагам, че не само при VW ги има тези проблеми, но нямам опит с другите концерни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същият проблем с колата от подписа ми.Първа и задна трудно влизат и понякога особено задна много трудно излиза.Решението е до като ми дойде часът за Сами е да не натискам съединителя до край .По този начин нещата долу горе са ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.