Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода 125L 1990г. отново на пътя


BiGb1rD

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Много се радвам, че виждам толкова много ентусиасти с Шкоди и направо сте направили чудеса с колите! Прочетох повечето теми и реших да се обърна към Вас за съвети относно подкарването на една Шкода 125l. Колата е на тъста ми, който от няколко години не я е карал, и общо взето я е складирал в гаража. 

 

Казвам се Косьо на 28г. от София. Семейната ни кола беше Шкода 105л и най-хубавите ми детски спомени са свързани с Шкодата. За жалост вече я няма, но ето че съдбата отново ме връща към любимата кола. Досега нямам опит с ремонт на кола, но ми се иска поне малко да навляза в нещата.

 

Първият опит да запали не беше успешен, съвсем леко завъртя стартера и това беше. Явно акумулаторът след толкова време е сдал багажа. Пробвах да дам ток от друга кола, но нямаше ефект.

 

Освен нов акумулатор друго какво бихте ме посъветвали да направя преди да се опитам отново да завъртя ключа?

Развъртях малко двигателя с един ключ, позачистих свещите и забелязах. че единият кабел на свещите се изважда много лесно и искам да го сменя. Дали да сменя кабелите на всички свещи и ако да какви кабели да сложа?

 

Тези дни ще отида да направя снимки на колата.

 

Поздрави

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и добре дошъл! С нетърпение очакваме снимки. Къде се намира колата? Може да има проблем с износени втулки на стартера, ако върти трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

За да запали една кола й трябва ток и бензин.

Ток на свещите и бензин в карбуратора. Преди палене подкачваш ръчно на бенз. помпа, за да се напълни карбуратора. Сядаш в колата, помпиш с педала на газта и палиш. Ако не пали, сваляш тялото на възд. филтър, в карбуратора ще видиш една човчица, която при рязко подаване на газ трябва да пръска бензин. Това е ускорителната помпа. Ако не работи - или тя не е наред или в карбуратора няма гориво.

Преди това може и да свалиш маркуча, който е на изхода на бенз. помпа и да подкачиш ръчно/има едно палче отдолу на помпата - за ръчно подкачване. хода му е надолу/ за да се увериш, че помпата работи, маркучите до резервоара са здрави и че има гориво.

Ако всичко е наред с горивото и не пали следват тоците. Вадиш центр.кабел от капачката на делкото, приближаваш го на около 1см. от метална повърхност на двигателя/това е МАСА/, някой завърта на стартер и гледаш дали ще прескочи искра.

Това са елементарните неща, които трябва да се направят. Ако констатираш, че липсва ток или бензин, тогава ще мислим каква е причината.

 

 

Пробвах да дам ток от друга кола, но нямаше ефект.

 

Това как да се разбира??

 

1. стартера пак трудно върти

 

2. стартера с акумулатора от другата кола върти нормално, но пак не пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много Ви благодаря за насоките и подробното обяснение! През уикенда дано да успея да пробвам гореописаните стъпки и ще пиша какво е станало.

 

Шкодата се намира в София, кв. Орландовци.

 

Аз и сипах бензин, но предполагам 5л. сигурно е малко, защото като подкачвах гориво с палчето, не усетих да има някакъв съпротивление. От предишната ни Шкода си спомням, че в началото вървеше по-трудно и след няколко припомпвания вече го нямаше това усилие.  Ще сложа поне още 10л., за да съм сигурен, че има повечко гориво. 

 

Един приятел може да ми услужи с акумулатор 44ah, който ще влезе в гнездото, така че ще да изолирам един от проблемите.

 

 

 

Това как да се разбира??

 

1. стартера пак трудно върти

 

2. стартера с акумулатора от другата кола върти нормално, но пак не пали.

 

 

След като беше цяла нощ зареждан акумулатора пробвах само с него да запаля. Завъртя едвам стартера.

После се опитах от другата кола да сложа акумулатор, но е малко мястото и не стана.

Върнах акумулатора и го вързах към акумулатора на другата кола. Тогава завъртя с една идея повече, но до там.

Съседът пробва да даде ток директно от буса му на включен двигател, но и тогава едвам завъртя стартера.

 

Пак го заредих акумулатора и се опитах да видя, дали няма да има разлика. Този път въобще не завъртя нищо.

Реших да пусна аварийните, но и те почти не светеха и затова смятам, че акумулатора е сдал багажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бенз. помпа се задвижва от гърбица на разпределителния вал. Ако вала е застанал в положение "на гърбица", хода на помпата е силно ограничен. Палчето е меко, както си усетил и имитира все едно помпата е подкачила. Затова трябва леко да се превърти на стартер, да премине гърбицата и да освободи хода на помпата.

5л. в резервоара са напълно достатъчни.

Ако и с добър акумулатор не иска да завърти, нещата отиват към проблем в стартера. Но преди това, почисти добре връзката към купето на медния кабел, идващ от минуса на акумулатора. Лоши връзки на клемите и кабелите долу на стартера също могат да създават подобни проблеми.

 

В Орландовци имаме един виден Шкодаджия! Коцето /с ник malkiq/ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ще стане работата без ток май :fool:

Много ми е чудно какви са тия Шкоди 125L,защо не съм ги виждал...в БГ..?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Много ми е чудно какви са тия Шкоди 125L,защо не съм ги виждал...в БГ..?

 

 

120ка с подглавници. В Пв. съм виждал една. Може би е имало някакви бройки в Мототехника.

 

мотор 120ЛС с малко по-висока степен на сгъстяване и мааалко по-мощен.

 

произвеждат се 88 - 90та г.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120ка с подглавници. В Пв. съм виждал една. Може би е имало някакви бройки в Мототехника.

 

мотор с малко по-висока степен на сгъстяване и мааалко по-мощен. С глава от 105ца.

 

произвеждат се 88 - 90та г.

Аз до колкото съм чувал-това е последното наименование на 5-степенните 120-ки,но наистина не съм ги виждал.Нека колегата я снима,лично за мен ще е интересно.А проблемът му е "стартер"-ен,определено.Ако я бутнат,ще запали :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или акумулатор или лоша маса. Дублирайте минусовия проводник между акумулатора и купето и този в моторния отсег, между блока на мотора и купето (оригинално е на десния тампон на мотора).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото съм чувал-това е последното наименование на 5-степенните 120-ки,но наистина не съм ги виждал.....

 

5 степенните 120ки са си 5 степенни 120ки. Като моята :)

Сигурно накрая на производството на задномоторни са се чудили къде да сложат двигателите на ЛС и са измислили 125.

Иначе визуално разликата, както писах е подглавници на предни седалки и цялата предна решетка с големите отвори.

Но нека да видим снимките.

От този модел са произведени съвсем малко.  Към 50 000 бройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От този модел са произведени съвсем малко. Към 50 000 бройки.

50 041 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодарата е 120л, а пък тази 5-ца идва от това, че е с 5 степенна скоростна кутия. Извинявам се, че съм ви заблудил.

 

И на мен ми е голям мерак да я запаля, но преди неделя няма да мога, защото колата не е при мен. :)

 

Ако не друго поне кибрит и запалка имам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне да видите задния надпис. Това е вече бившата Шкода на баща ми, която е близнак на моята - 90та г.

Продаваха такива табелки в Пловдив, та си купи, щото неговата липсваше.

 



 

post-4842-138453366454268c1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера успях да ида до колата, но не можах да направя много от препоръките.

 

Първо свалих маркуча от бензиновата помпа, раздвижих разпределителния вал и след 50на припомвания не успях да изкарам бензин. Налях още 4 литра бензин и вече с 9 литра в резервоара отново пробвах. Уж издава някакъв звук, но бензин няма. Погледнах отдолу дали няма теч на бензин, но не видях. Валеше и не успях да я вдигна, за да съм сигурен.

За днес съм се разбрал с един приятел да отидем с акумулатор, но явно няма смисъл преди да се оправи този проблем.

 

Ето и две снимки. Като я подкарам и я измия хубаво ще кача още.

2016_04_09_16_21_24.jpg

 

2016_04_09_16_20_39.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало може да смениш маркуча за бензин, от резервоара през помпата, до карбуратора. Някъде около 1,5 метра ще ти стигне. По спомен имаше 2 разновидности 6 и 8мм. За по-сигурно, свали парче от стария маркуч и бягай с него в магазина. Вземи си и нови скобички, че старите най-вероятно са доста ръждиви вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с платно е. Видях как се сваля бензиновата помпа и смятам, че ще мога да се справя с процедурата. Като я сваля ще я пробвам дали от нея е проблема, а в платното ще го сменя при всички случаи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се разрових и намерих чисто ново платно Jikov. Ако проблемът е в него, подарявам ти го!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е лошо да смениш и гарнитурката на помпата, също и плочката, ама са два модела, по-тънка и по-дебела. Приготви си ги за всеки случай като сваляш помпата, аз мойта плочка я свалих на парчета, и то без да напъвам изобщо, просто се разпадна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е спукан маркуча от помпата до резервоара. В такъв случай помпата дърпа въздух и не може да подкачи гориво. Не бързай да я сваляш. Откачи маркуча към резервоара, напълни в едно шише бензин и с маркуч го свържи към помпата и пробвай дали помпи. Така ще разбереш дали помпата не качва или проблема е в горивопровода или запушена сонда в резервоара. Там на помпата има и един горивен филтър - цедка. Провери я да не е задръстена. По принцип помпите рядко дават дефект, ама знае ли се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало може да се "почерпи" с малко бензин в първа камера и да се върти с педал за газта натиснат до ламарината. По-важното от подаването на бензин е нежеланието за въртене от страна на стартера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих помпата и пробвах с маркуч и бензин, но не пожела. Разглобих я, но според мен платното е добре. Не е разкъсано. Също така като доближа изхода на помпата и припомпвам с палчето усещам, как изкарва въздух. Пробвах във филтъра да сложа бензин и като запуших с пръст изхода на помпата и с припомпване започна да изкарва безина от входа.

Направи ми впечатление, че там където са дюзите е много окислено и може би се е запушило.

 

Накрая се оказа, че съм имал ново платно и ще го сменя по-късно и да видим дали ще има промяна.

 

Благодаря отново на всички за съветите и на  SKODA 105 RS за готовността да ми помогне.

Редактирано от BiGb1rD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.