Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

VCDS модификации за Superb МК3


Samo

Recommended Posts

Днес преинсталирах програмата и успя да се ъпдейтне до 16.8.3. Явно ъпдейтъра е бил счупен. Тия дни ако остане време ще пробвам как ще работи с колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес преинсталирах програмата и успя да се ъпдейтне до 16.8.3. Явно ъпдейтъра е бил счупен. Тия дни ако остане време ще пробвам как ще работи с колата.

Значи ,ако вземе да спре за в бъдеще,може да пробваме и твоя начин.Благодаря ,че сподели  :doubleup:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет и за много години на всички.

 

Нов съм във форума и съм тук, тъй като планирам в близко бъдеще да ставам собственик на новия Superb L&K 190 коня TDI 4х4.

 

Колата е супер и много ми харесва, но по време на тест драйва ми направи силно впечатление проблемът с lag-а на газта.

В момента карам една стара BMW 5-a 160 коня и разликата във динамиката на колата е много голяма.

 

Доста почетох из форумите и видях, че има решение, което много от вас вече са приложили и доколкото разбирам са доволни от крайния резултат, а именно set-ването на колата в AUDI mode.

 

Имам едно единствено притеснение за самата процедура и то е свързано с гаранцията на колата - имате ли идея дали по някакъв начин тази интервенция ще повлияе на гаранция на колата?

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е нещо което би могло да наруши гаранцията. Никъде не се записва тази промяна, т.е. като я "върнеш" няма как да се хване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. няма нещо като история/памет, от която да може да се прочете какво е правено?

 

Искам и да попитам дали найстина е драстична промяната в динамиката на колата след промяната на тази опция?

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега не съм го забелязал този лаг....колата си тръгва прилично на старт и не забелязвам да има някакво забавяне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lag-ът се изразява в това, че при натискане на педала на газта при първоначалния ход колата почъи не реагира, т.е. има момент на чудене дали си натиснал педала или не. Трудно е за обяснение, но при каране се усеща това поведение. Колата при кик-даун си дърпа добре но някакси не можеш да получиш плавно и ясно ускорение при натискане педала не до край.

 

Иначе впечатлението ми е точно от 190 TDI 4x4 dsg.

 

Какво се вузира че при dsg не може да се усети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта се усеща най-вече при смяната на предавките между първа и втора и, донякъде, между втора и трета. При смяната с ръчна скоростна кутия се отнема газта, което води до "разтоварване" на турбината. При включване на следващата предавка и подаване на газ има "лаг" от около 1/2 секунда докато турбото отново "надуе". Най-силно го усещам при преминаване от около 2000-2100 към 1600-1800. При по-високи или по-ниски обороти ефекта силно намалява, а над 2500 напълно изчезва.

 

При DSG този "ефект" не може да се усети защото реално не се отнема газта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, напротив има лаг при DSG и то се усеща само при ускоряване, при смяна на предавките го няма лага, аз лично този лаг го усещам при потегляне и ако трябва да изпреваря някого, натискам газта в момента на разминаване на предния автомобил с насреща движещия автомобил и в момента на разминаване и с мене, автомобила вече се е подготвил за юркането, не така стои въпроса ако си в спорт режим там го няма този лаг или аз поне не го усещам да не говорим пък в ецо режим там е много заспала и мудна колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, не се изразих правилно. В гореописаната от мен ситуация не се наблюдава :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR , не те нападам нали затова е форума, просто карам такъв дрънгел и такива са ми наблюденията а относно за тази настройка от Skoda да го направиш на Audi и да изчезне лага, се включвам да го следя ако някой го е направил и не отпада гаранцията да си го направя и аз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен двете неща нямат общо - при ръчните става дума за турбо, докато при автоматичната двигателят не влиза достатъчно бързо в обороти, но не заради турбината, а заради софтуера. Кутията би трябвало да е адаптивна и се учи на стила на каране - ако се форсира често ще реагира по-бързо без да чака кикдаун, докато ако се кара по-плавно се наблюдава по-скоро описаното от теб. Относно тези режими не мога нищо да кажа, може да е вярно, може и да е плод на въображение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR , не те нападам нали затова е форума, просто карам такъв дрънгел и такива са ми наблюденията а относно за тази настройка от Skoda да го направиш на Audi и да изчезне лага, се включвам да го следя ако някой го е направил и не отпада гаранцията да си го направя и аз

В никакъв случай не съм го приел за заяждане. Ако е прозвучало така - извинявам се, дори не съм си го помислял  :flag_skoda:

 

Относно настройката - не знам дали ще се усети на DSG. Най-добре пробвай и прецени сам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

В англия има доста Супърби с pedal box, като този https://www.racechip.com/throttle-tuning/xlr.htmlи отзивите са положителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В англия има доста Супърби с pedal box, като този https://www.racechip.com/throttle-tuning/xlr.htmlи отзивите са положителни.

Изглежда интересно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента го проучвам обаче не мога да намеря на какъв принцип работи. Писах имейл на racechip да види какво ще ми отговорят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те са си го показали:

RaceTechThrottleTuning.png

Идеята е, че се закачат между педала и ECU-то, като препрограмират положението на газта. Ето я и графиката за това препрограмиране:

xlr-diagram_en.png

Реално колата няма повече динамика, а само усещането е такова. Което може и да не е чак толкова лошо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разни клипове, където на едно и също положение на педала на газта иманад 1000 оборота разлика.

 

Вие как усещате педала имали такова забавяне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен какво точно имаш предвид, но положението на педала на газта само дава информация на ECU-то какво количество гориво да подава (т.е. каква мощност се изисква). Достатъчна е малка разлика в наклона и всичко се променя, като скорост, обороти и т.н.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже за моят съм намислил допълнително засилване и затова проучвам, какво точно прави тази джаджа и в частност, какво променя в настройките.

Мен това с лага на педала много ме озадачава, на другите ми коли с DSG не забелязвам никакво забавяне, а тук и в бришкода се пише за забавяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко подобрение се получава чрез VCDS-а, като излъжеш, че си Audi, а не Skoda :) Може и само да си въобразявам де. Но аз така и така я карам основно в "Eco" режим, та не мога много-много да дам компетентно мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разни клипове, където на едно и също положение на педала на газта иманад 1000 оборота разлика. Вие как усещате педала имали такова забавяне?

 

И аз го забелязвам това забавяне и много ме дразни....можеше да го направят да е малко по-директен педала на 1-ва. Доста е мудна на тръгване колата...иначе тръгне ли, няма грижи !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го забелязвам това забавяне и много ме дразни....можеше да го направят да е малко по-директен педала на 1-ва. Доста е мудна на тръгване колата...иначе тръгне ли, няма грижи !

При мен няма такова забавяне, за момента я карам в комфорт режима.

 

Ще е интересно ако някой си сложи да сподели впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

След три години и половина мъка, в крайна сметка си реших (в голяма степен, да речем 90%+) проблема с лагавия педал на газта. Всъщност проблема не беше, че е лагав, а че при смяна от горна на долна предавка и ниски обороти, двигателят не реагираше на подадената газ, а мислеше 2-3 секунди, което ме подлудяваше. 

 

Процедурата. Освен активацията по точка 13, допълнително:

1) Отваря се секция 44 (steering Assist)

2) Security Access: security code 19249

3) Adaptations

4) Driving Profile Switchover (използвайте търсачката с "driving")

5) Сменете стойността от "Incremental: controlled over time" на "Direct: controlled over threshold value"

 

Честито, имате ново поведение на газта!

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.