Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло двигател


nov potrebitel

Recommended Posts

Здравейте колеги,  Моята фабия 1,9 SDI е на доста км и ми казаха да сипвам 15W40. Сложил съм й масло Total quartz. Забелязвам че ми харчи - 500мл. на 5000км. Имам следните питания ако може някой да отговори:


1.На 10 000км ли да го сменя или по-рано? На км ли се сменя или на всеки 12 месеца?


2.Нормално ли е да харчи по толкова масло?


3.Това масло Total quartz хубаво ли е. Препоръчайте ми някакво хубаво масло


Предварително ви благодаря за отговорите


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми се вижда гъстичко 15w40 особено за зимата моят съвет е да минеш на 10w40 разхода според vw 1л на 10000км е съвсем  нормален,моят е същия сега карам с motul и мога да кажа че добро маслото

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам ,че маслото в туба има годност 5г. Във варел 2г. ,а в двигателя 1г. Така че караш не караш на 12м. го сменяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте :) Аз съм с кака Шкода :) Octavia Mk1, 1999г. разхода ми на масло е бил макс 1,5л. на 10к км (самото масло беше няква кофти партида), ако си я карам спокойно (под 2000об/мин - без форсиране, т.е. без много изпреварване и 90-100 на извънградско) даже не го пипа маслото. Така че мисля, че ти е ок разхода. Моята е на 357000км. А от баща ми съм чувал, че макс. 2г. може да не сменяш масло, стига да не си направил 10к км, иначе аз си ги правя за м/у 3 и 4 месеца, така че си го сменям на 10-ка. 10W40 GМ е маслото, което ползУвам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори. Колата е на близо 500 000км, мисля че ако сложа 10w40 ще пипа по 1,5-2л масло , затова слагам 15w40. Иначе карам колата 2-2500 оборота и доста я щадя. Основно на дълъг път

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправете си представите за гъсто и рядко масло. 15/40 е с най-нестабилен вискозитет. Като за евтино- който иска да го кара. Но стабалността на вискозитета при различни температури определят неговите клас и качества. Затова 10/40  и 5/40 в никакъв случай не могат да се нарекат редки масла, понеже нямате представа какво са те в мотора при 90-100 гр, каквато е постоянната експлоатационна температура.

Понякога неграмотни търговци съветват на стари коли да се налива евтино масло. Но то е , защото се предполага, че гори. Ами как няма да гори, като на 5-6000 км. е пиши го бегало това масло. Та изобщо не вярвай, че 15/40 след тоз пробег става за нещо освен за кофата. То при такива условия все ще го доливаш, дори и мотора да е о.к. А това, че мотора е на 500 х.км. нищо не значи. По-голямо значение има в какво състояние са цилиндро-буталната група и гумичките на клапаните.

Следващия път вземи Тотал 5/40 и карай 15 х.км. За него гарантирам от опит, че си изкарва пробега и в тоз смисъл е по-евтино от минералното, макар че като ново го плащаш по-скъпо.

Това, че на 1 година маслото трябва да се смени е старо правило, но то служеше когато маслото на пазара беше М10Д и Диона Супер- които при дълъг престой правеха в картера битум. Сега тез приказки служат на търговците и масларите да си вдигат оборота.

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега ogich доста остър език си използвал, но за повечето неща съм съгласен. И аз мисля че това всяка година да се сменя маслото не е вярно спорил съм с хиляди хора всеки казва на 1 година, но и аз си мисля че това е втълпено на хората с цел да им се взимат парите.... Иначе че мотора е 500 000км въобще не ме притеснява мисля да му направя 1 000 000км, много хора си мислят че колата като им пише 250 000 та е толкова, да бе да и като проверят с една проограма реалните км и оклюмват излизат им 8-900 000км

Мисля да изкарам година и половина с маслото което съм да си стигна 9500-10 000км. и после ще опитам с 10 w/40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам за какъв картерен битум говорите но на маслото проблема му не е това,а това че маслото стой в отворения към атмосферата картер и се окислява. Който както иска да кара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвременните масла не правят битум. И да, окисляват се - при работа повече отколкото ако стоят. Още повече ако по стените на блока има нагар.

Редактирано от ogich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Абе колеги гледам на колите от марка рено на задното им стъкло пише ELF и повечето познати с такава кола карат с масло ммарка ELF. За нашите шкоди (1,9 СДИ 64 к.с.) коя марка е за предпочитане. Пише ли го някъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги гледам на колите от марка рено на задното им стъкло пише ELF и повечето познати с такава кола карат с масло ммарка ELF. За нашите шкоди (1,9 СДИ 64 к.с.) коя марка е за предпочитане. Пише ли го някъде?

Ами според мен маслата на VW понеже марката Skoda си е негова. Ама маслата им са доста соленички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да че е на VW групата това е ясно , сеата шкода ауди vw и т.н. ама кои са малсата на VW?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шанса да си купите масло с марка X, а вътре в тубата да има "някакво си" в България клони към 100 %. ОСОБЕНО за по-популярните марки. Това започнаха и търговците да го признават. Смяната на маслото на една година не е "измислено, че да взимат на хората парите", а е така, защото маслото грубо казано "изфирясва". Освен това, производителите на автомобили, които нямат никакъв кяр от продажбата на масло го препоръчват. Защо за всяко нещо в България се впускаме в разсъждения и "тия мен ли ще прецакат"? Да, ако не го смените на 12 месеца, вероятно ще се случи точно нищо. Имах една служебна баничарка във фирмата. Рено Канго, 1997г., 1.4 бензин с газова. На пробег от близо 300 000 км. му сменихме маслото на 60 000 км от последната смяна. Мотора изкара още 100 000 км. преди да погине и явно, че късната смяна на маслото не пречи. От опит знам обаче, че до сега винаги когато съм следвал предписания на производител, не съм съжалявал. Съжалявал съм само когато не съм ги следвал. 

Аз лично на моята кола слагам Bizol. Не знам в София от къде може да се вземе, аз си го сменям и купувам във Варна от Автокомерс (ако не бъркам фирмата, но те всички са авто нещо си). Към момента вярвам, че е читаво, реално е made in Germany, а има и още един плюс. Маслото е зелено, което ми помага да разбера, ако трябва да го сменя преди 8-10 000 км, щото заприличва на втора цедка кафе и зеленият цвят изчезва.

Колкото до колегата автор на темата - Колега, колата ти е изкарал 500 000 км. до тук. Смяташ ли, че една петица във студения вискозитета или 3 месеца разлика в смяната ще направят нещо на мотора? Вероятността да го пречукаш с кофти нафта някъде е в ПЪТИ по-голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да че е на VW групата това е ясно , сеата шкода ауди vw и т.н. ама кои са малсата на VW?

шкода препоръчва шел и кастрол

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

Странно бях 10 000км с Мобил и съм долял 3литра масло. Сега съм с тотал и не съм доливал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

И аз имам кратък въпрос относно маслото.

Откакто купих колата (О1, 1.8 л. бензин, 125 к.с.) - две години и около 17000 км. вече, карам с FUCHS TITAN SYN MC 10W-40. Засега нямам оплаквания от маслото.

Вече минаха година и няколко седмици, както и около 7000 км., откакто за последно смених маслото.

 

Понеже масовото мнение е, че е добре маслото да се сменя на 1 година или 10000 км. пробег, което настъпи по-скоро, възнамерявам да го сменя в идните седмици.

 

Въпросът ми към Вас е на кой производител и на какво масло да се спра. Срещам доста мнения, че за този двигател оптимумът е 5W40, но като цяло съм доволен за момента от 10W40 на Fuchs.

 

Благодаря! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята октавия 1.6, 101к.с. Точно с твоето масло работеше най добре. Кастрола го гореше за норматив. С титан беше по-тиха и почти не го пипаше. Казват Бизол е истинско и няма ментета. Може да пробваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четири години и около 60К километра съм карал моята Октавия (със същия мотор) с Bizol Green 10W40. Сменял съм го и на 7К и на 12К (сложно за обяснение защо). Нито веднъж не съм я хващал да е пипнала и грам (което е впечатляващо за мотор, който вероятно е бил на 600-700К). Никога не съм усетил да не работи като хората. Карал съм я БАЯ душманската както в града, така и извън него. В последните смени, както и на текущата кола започнах да сипвам и на Бизол добавката за стабилизиране на вискозитет (и аз не знам защо, не вярвам в добавки по принцип).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си доволен - джиткай си със същото, защо да го сменяш? Ако го “похапва”, тогава има резон да търсиш различно като характеристики масло. Каквото и да избереш - гледай да не е от най-масовите, понеже там е най-голям шанса да попаднеш на менте. Всеки вика - “аз съм представител” или “купувам от представител”. Лично аз в момента карам с Ravenol 5W30, купено от склада на вносителя. Понеже имах път натам, директно си го взех. Вкарват доста масла и по документи наистина са вносители на доста марки на едро. На старата Октавия ползвах Xenum и бях доволен също. Така че, просто ако сменяш марката, гледай наистина да е от вносителя ако може. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.