Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с Бенз. помпа от Фаворит на 120-ка


Borkorn

Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Преди време баща ми сложи фаворитова помпа на неговата 120-ка 82-ри набор.

Но с течение на времето се износи главичката на оста на платното, където се захваща за лостчето.

Баща ми смени платното със това от старата 120-кова помпа (с два болта), понеже въпросната главичка е по-здрава. Известно време нямаше никакви проблеми, но от скоро колата взе да гасне безразборно. Първоначално мислех, че е заял игленият клапан в поплавъковата камера на карба, но после видях, че помпата не хвърля толкова, колкото оригиналната. Даже като е свалена, за да избегнем проблема с разлика в дебелината на плочките и някакво запушване в резервоара.

Интересно, но налягането на струята е повече в обратната посока :?

Да не би при монтажа на платното да има някакви особености, които баща ми не е спазил? Защото май платното е напънато от пружината при монтаж.

 

Фаворитовата помпа едва ли е оригинална и се чудим какви други разлики може да има м/у 120-ковата 3-болтова и фаворитовата, освен това, че входящия щуцер за бензина от резервоара е по-голям.

 

Най-странното е, че известно време всичко е наред. Колата върви, ускорява се, но въпреки това се случва да изгасне на път.

 

П.П. Ако някой има работеща 3-болтова помпа от 120-ка за продан, може да ми пише ЛС, или да ми звънне на тел: 088 4 637 526.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прецакали са се клапанчетата в капака на помпата, не съм сигурен, че баща ти е сменил платното на фаворитовата помпа с друго, тъй като не е разглобяемо. На книга пише че вади по - голям дебит, на практика според мен не е вярно,

$T2eC16Z,!zQE9s3stvK9BRlkLmd16Q~~60_35.J

 

Oт тук започвам да приемам че имаш 2 разглобяеми 120кови помпи, едната от фейслифта и една до 1984 и те съветвам да сложиш и главата от старата помпа, на тази с 3те дупки и ще се оправи. И нали знаеш, помпата с 3те дупки върви с дебелата подложка, а ако имаш само тънки, с две тънки! подложката изглежда така

 

013560002.jpg

Смени и 3 те болта с шпилки задължително, блока е много мек. ама не безконечни, а такива

%D0%A8%D0%BF%D0%B8%D0%BB%D0%BA%D0%B8%20%

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, Саше!

Неговата е като тази от втората снимка, но се различава малко от моята 3-болтова.

Материала изглежда по-различен, ръчното лостче не се застопорява в горно положение, всмукателният щуцер е по-широк от нагнетателния.

Явно е взел китайска версия. А аз не се сетих да видя каква е фаворитовата, защото бях убеден, че е такава. Не знам защо магазинера му е казал, че е фаворитова. Май са на една цена.

 

Аз не съм я разглабял моята и не знам дали и къде се различават вътрешно, но платната на неговите

помпи (оригиналната и 3-болтовата) се различават в главичката на осичката. При старата е много по-яко там и няма как да се отчупи. Затова, след като се откъсна на новата, сложи старото платно и нямаше проблеми.

Значи това гаснене от време на време е заради отказ на клапанчетата?

Може. То не е една белята. Сега си спомням, че и нагнетателния щуцер на помпата му се беше извадил, заедно с маркуча и двигателния отсек се окъпал в бензин. Бащата ми каза, че го е запресовал някак обратно и засега държи.

Иначе за плочките и шпилките знам. Дебелата плочка му се разпадна. Менташка помпа отвсякъде.

Остана шпилките и корпуса да се прецакат.

Ако монтираме оригиналната глава в/у менташкия корпус, не знам какво ще последва. :)

Но може и да пробваме така. Иначе, ще се намали ли дебита спрямо оригиналната глава за 3-болтовата помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебита ще си е взе един и същи. Защо гасне, не знам, но това ще ти реши проблема с качването на бензин. Гасненето ... оправи го това пък после ако пак гасне, пиши при какви обстоятелства гасне. Ако пък те съмнява ментака влез в продавалника има много части останали по мазета и тавани. То ментето се различава лесно. На оригиналната помпа пише IKOV а оригиналните платна идват в една кутийка като пирамида. Оригиналното платно е 3 слойна черна гума, полското съм виждал в кафяво и черно но е 1 пласт гума.

Лостчето има фабричен дефект и с времето се криви навън. Задръж го в някакво положение, ама да не е най- горно и го закриви накъм купето (бутни го навътре) и ще започне да щрака.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, Саше! :)

Много полезна информация ми даваш!

Ще я имам предвид, и ще пиша пак, като разбереме какво става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че гумичката на всмукателното клапанче е била засмукана през каналчето и я намерихме

вътре в цедката на чашката на помпата. Оправихме я, но

не ни харесаха тез клапанчета как са измислени и сложихме старата глава на новия корпус, както ме посъветва Сашето, и засега колата не е гаснела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.