Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Лампа за ниско налягане на маслото /светва с предупредителен сигнал/


ivaka1976

Recommended Posts

Здравейте колеги , вече няколоко пъти ми присветва и изгасва лампата за ниско налягане на малото !!! Маслото е сменено преди 2000км Гастрол 5w30 посъветваха ме да сменя проблемния датчик с нов смених го... но днес пак светна лампата .Получава се след шофиране  при спиране на сфетофар на ниски обороти .Нивото на маслото е в границата , казаха ми че когато е ниско налягането двигателя променя  звука си и почва да трака като стар дизел .Моля за съвет на някой друг случвало ли се е и какво да правя. Йетито е 1,8 ТСИ 4х4 /160к.с

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , вече няколоко пъти ми присветва и изгасва лампата за ниско налягане на малото !!! Маслото е сменено преди 2000км Гастрол 5w30 посъветваха ме да сменя проблемния датчик с нов смених го... но днес пак светна лампата .Получава се след шофиране  при спиране на сфетофар на ниски обороти .Нивото на маслото е в границата , казаха ми че когато е ниско налягането двигателя променя  звука си и почва да трака като стар дизел .Моля за съвет на някой друг случвало ли се е и какво да правя. Йетито е 1,8 ТСИ 4х4 /160к.с

А масления филтър смени ли го и ако ,хубав ли сложи?Имаш ли на макси дот-а мониторинг на температурата на маслото и ако ,колко градуса достига и следиш ли я?

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен възможни причини са:

- маслото не е качествено и губи вискозитет при загряване. На ниски обороти пада налягането под необходимото.

- филтър, но тогава ще гасне лампата по-късно при палене на мотора

- кабела до датчик масло или лоша връзка

На студен двигател не го прави, нали? Ако е така сменяй маслото и филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная как са тези бензиновите и дали имат маслен охладител,също така самата маслена помпа във картера има на входа си една цетка,която ако е позапушена и особено при ниски обороти намаля налягането на помпата сосбено при празен ход.Не знам също дали самата маслена помпа как е свързана механически със двигателя(шестостенен вал,ремък или зъбни колела).Иначе със всичко,което си казал по-горе съм съгласен.То ще е добре да й се пусне и една диагностика на колата да се види дали набива грешка,макар ,че в този случай ме съмнява да е записала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти притраква обтегача на веригата на студен двигател има вероятност да е и цетката на входа на маслена помпа.Има много случай на запушени такива.За целта обаче ,трябва да отваряш картера и ще се наложи пак да сменяш масло т.е ако не е това реалната причина ще се вкараш в разходи :( Това са само предположения от моя страна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАСЛЕНИЯ ФИЛТЪР Е СМЕНЕН ,МАСЛОТО СЪЩО Е ХУБАВО ГРЕШКАТА КОЯТО Я ИМАШЕ ЗАПИСАНА Я ИЗЧИСТИХА КАТО ЗАКАЧИХА КОМПА...ДНЕС СЕ КОНСУЛТИРАХ И С ДРУГИ МАЙСТОРИ КАЗАХА ЧЕ Е ВЪЗМОЖНО ДА Е ОТ МРЪСОТИЯ В ЦЕДКАТА НО Е ВЪЗМОЖНО И ДА Е ОТ ПОМПАТА И БЕЗ ДА СЕ ОТВАРЯ КАРТЕРА НЕ МОЖЕ ДА РАЗБЕРЕМ .ИСКАШЕ МИ СА ДА ИЗБЕГНА ТОВА .ТЕМПЕРАТУРАТА НА МАСЛОТО СИ Я ГЛЕДАМ НА БОРД КОМПЮТЪРА И Е МЕЖДУ 80/90ГРАДУСА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата ти е ОК,на магистрално каране със 140 при висока температура може да качи и повече от 100градуса,но ако е над 120 вече е притеснително.За съжаление ще се наложи да видиш цетката и ако колата ти е на много километри(около 200к км.)може да погледнеш и ремъка движещ помпата(ако е с ремък,може и с верига да си,не знам).Ако е ремък и ако е износен си го смени (около 50лв.в ЕТ е).Това е което мога да посъветвам на този етап.Също не е лошо и една промивка с промивъчно масло на системата да си направиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цетка=Цедка!Осрал съм се точно три пъти с правописа сега като се загледам,за което се извинявам :)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на 150 000км. с верига е и тя е сменена на 125000км другата седмица ще гледат цедката дано да се оправи проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е карана с лонг-лайф масла почти 100% съм сигурен, че картера е пълен с утайки и нагар. Имах подобен проблем, след каране дълго време на високи обороти, при падане на оборотите почваше да пищи за ниско налягане. Сваляне на картера, почистване на всичко достъпно и проблемът се реши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съвета .Най вероятно е карана  точно с лонг-лайф масло и почти на 90 % съм сигурен че след почистване ще се оправи направи го 4 или 5 пъти в рамките на 3000км след смяна на маслото и консумативите .Днес ще проверя Гастрола който съм сложил дали и той е лонг-лайф .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е 5W30  е на 90% Long life ,обаче лично за мен такива масла са само рекламен трик на пройзводителите,защото неминуемо след това идват проблемите със двигателите,запушвания и тн.Аз лично също съм с Кастрол ,но го сменям на макс.10к км. Е различавам се от теб ,защото съм дизел :) Освен това и не се знае колко е истински въпросния "Кастрол".Не обвинявам никой ,но съществуват доста ментета на пазара.Аз лично скоро минавам на "Мотул" и се надявам да е разумен ход от моя страна!Пиши как се развиват нещата около проблема занапред.Надявам се да се оправи след процедурите ,които си замислил!Стискам палци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша след процедурата по почистване на картера и цедката ...Иначе е карано 5г. с масло Шел Хеликс 5w30 в Швейцария и като гледам сервизната книжка е сменяно след 20000км .Гастрола който съм слжил също е Лонг Лайф 5w30 в сервиза са ми записали следваща смяна след 15000км но ще е на 10 .Все пак ще се радвам ако и други са имали подобни проблеми с бензиновия мотор 1.8 ТСИ да споделят и да дадат съвет за което Благодаря предварително .

 

Карам Йетито вече от три месеца и съм навъртял към 3000км нее правила никакви проблеми и съм доволен от динамика и возия ,разход .....надявам се и това с маслото да нее болка за умирачка или да се закучи в нещо по сериозно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започни от най лесното.Смени датчика.

Той вече го е направил,Сами :)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска ми остана време да видят цедката на маслената помпа....Отвориха картера ..почистиха го перфектно свалиха и прослувутата цедка която беше доста подпушена от нещо много гъсто от рода на мазута което се образува от маслата Лонг Лайф ...накиснахая в киселини ,обезмаслители и тем подобни химии стана като нова .Майсторите казаха че при нормално каране с хубаво масло и смяна на 10 000км не би трябвало да имам повече проблеми ...при следваща смяна на веригата се правела същата операция .В шкода Швейцария Веригата беше сменена по учебник на 125000 км но не са отворили да почистят картера и така , резултата е налице !!!

Сега яко каране и дано да няма повече изненади !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти е честито,разрешението на проблема!Карай сега яката и дано няма повече проблеми:)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте колеги в рамките на 500/700 км лампата за ниско налягане пак светна два пъти ,пак по същия начин , както преди дори след почистване на картера и цедката .След първото светване сложих добавка бардал турбо протект за тефлоново покритие и по добро смазване в маслото и на 550 км пак сутринта при спиране на ниски обороти светна за 5 секунди и изгасна.Никъде в компютъра не го записва като грешка .Задал съм на трима добри майстори в Стара Загора и не могат да реша проблема със странното просветване .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

следващото лесно е маслената помпа. Или клапан за регулиране на налягането. Намира се или в помпата или някъде по маслената магистрала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска ще поръчам клапана дано да е от него но се съмняват че е софтуерно от компа на мотора подава грешна информация към бордкомпютъра .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е ако има възможност да се върже един манометър за налягане на маслото някъде по трасето. Напр. на мястото на датчика. /ама сигурно ще иска някакви преходници с резби. не съм запознат/

Той ще покаже реално какво е налягането - В цифри! А не некви тъпи компове да ви бъзикат. Да се локализира дефекта на 100%. Проблема е, че трябва да се мери, когато светне лампата. А тя светва когато си иска. Ако може да е някъде около таблото и си карай така. Хем ще го следиш.

 

п.п. то пък като сложиш манометъра на мястото на датчика пък няма да има лампа и няма да видиш кога светва. Трябва тройник. Пиша някакви трудно приложими неща, но това е начина. Ако става лесно, направи го.

  И майстори има около теб. Те ще преценят.

В крайна сметка към поставянето на манометър можеш да прибегнеш, ако лампата продължава да свети и  остава, като краен вариант отваряне на мотора и смяна лагери на колянов вал.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С манометър механичен го замервахме всичко си е в нормата .Закачихме и на компютъра лаптоп със софтуера и карахме колата около 20 км пак нямаше проблем .Шибаната лампичка светва за 5 секунди и изгасва даже не записва грешка или че е станало , повтаря се периодично през интервал от 300/600 км затова се надявам , че може да е от клапана за регулиране на налягането.Днес се ядосах и поръчах даже комплект нов датчик  и клапан за регулиране на налягането на маслото оригинални от Шкода ...датчика които съм сложил миналия месец не бил оригинален и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С манометър механичен го замервахме всичко си е в нормата .

 

 

Разбира се, че ще е в нормата. Тя и лампата не свети тогава. Номера е да разбереш, като светне лампата какво е налягането в момента.

Щом свети за малко, значи е нещо дребно. От гадните дефекти. Ако е нещо сериозно, винаги ще присветва на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.