Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia III 1.2 TSI 110 hp VISION


Recommended Posts

Здравейте,

Днес получихме автомобила от заглавието. Беше наличен - цвят капучино, без никакви допълнителни екстри над пакета. Въпреки това смятам, че има всичко достатъчно, че дори и повече. Произведена на 26 май тази година, което значи, че в пакета все още е бил включен смартлинк, който за съжаление моят настоящ телефон не поддържа.

Останахме доволни от бързината, с която се случиха нещата - минаха точно 10 дена от както я запазихме, до деня, в който ми звъннаха, че можем да си я получим.

Може би мааалко висок ми се струва разхода за момента - 30 км съботно градско с климатик - около 11/100, но все пак колата няма още 50 км.

 

image.jpg

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито със здраве да ползвате! Уникален цвят! За разхода по нататък ще направите сравнение с колеги! Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Много безаварийни км, мисля че е много разумна кола. Пакетът вижън е много балансиран, нещо като златната среда, има всичко необходимо без лукс опциите.

 

Цветът като гледам е топаз, не капучино или се бъркам?Този е супер определено, кефи.

 

За СмартЛинка - пари на вятъра,но я има. И аз я имам, уж съм тех джънки,но и мен не ми се занимава да си хаквам телефона с разни прилижения от сайтове. Ще обясня набързо какво съм проучил :

 

1. Протоколите са три - mirrorlink,android auto, apple car play под едно име SmartLink.

 

2. MirrorLink се поддържа out of the box на Sony тествах Z3 compact. НО! Като е спряна е едно като е движение приложението трябва да е лицензирано т.е. ако искате нещо тествайте И в движение. За нави се поддъежа Sygic.

 

3. Android Auto не се поддържа по нормалния начин, но може да се инсталира. Аз мразя подобни еквилибристики и не съм се занимавал,но писаното е правилно в нета.

 

4. Ябълките не съм ги тествал.

 

Отново честито много аварийни км и само да ви радва.

 

Аз ще се рядвам на снимки,впечатления. Най-вече двигателят понеже е различен от моя и ми е интересен също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и безаварийно и от мен! Определено стои много добре този цвят. :)

 

За разхода - един приятел си взе преди година Рапид с 1.2 TSI и разходът му градско в началото беше горе долу такъв. 20 хиляди километра по-късно обаче разходът вече е към 7-8, което си е значително подобрение. Принципно от "градско" до "градско" има разлика точно къде, кога и в какви задръствания караш, но да кажем, че това което ми е споделил като впечатление са някакви усреднени стойности. Предполагам този тип двигатели при Рапид и Октавия са що годе съпоставими, така че при всички положения като се разработи двигателя може да очакваш намаляване на разхода.

 

За Smartlink също бих искал да споделя малко опит и по-конкретно за Android Auto. Като цяло телефоните, които не са с чист андроид, имат чат-пат ядове и не всеки път е безпроблемно свързването. Имам познати, които са с най-новите Samsung и от време навреме не иска да им се свърже, а често пъти отнема време докато зацепи, че е боднат телефона. За това ако възнамеряваш да сменяш телефона, за да е съвместим с колата бих те посъветвал да си вземеш чист андроид (например Nexus). Аз по тези съображения си взех Nexus 5X, точно седмицата в която ми пристигна шкодата и трябва да кажа, че Android Auto върви перфектно - бодваш кабела и тръгва. Не мога да кажа, че го ползвам много често, понеже съм с Amundsen навигация и предпочитам да си я ползвам предимно нея. Но все пак 4-5 пъти в последните 3 месеца съм пускал Google Maps навигацията през андроид аутото. Удобното е, че последните неща, които си търсил в Google Maps, ти ги предлага да навигираш до тях и по този начин не ми се налага да ги търся тепърва на вградената навигация на колата. Освен това Google Maps я ъпдейтват по-често от Amundsen картите. Другата функционалност, която съм ползвал през андроид ауто, е да си пускам музика директно през Spotify account, което също е удобно :)

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Monster,

Много интересно. Аз имам Nexus 6 и не пали чудото. Стоков Андроид 6.0.1, върти върти и не показва нищо. Много ще се зарадвам да ми кажеш, може и на лично нещо допълнително прави ли се?.

 

1. Опитах в трите мода на USB връзка

2. Андроид ауто апликацията в AppleStore ми казва,че не е налична.

3. На телефона се появява една вертикална стрелка в статус бара, на колата пише да си проверя USB връзката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, сега като се замисля в началото май имаше някакъв хак, за който вече бях забравил. Като си взех телефона и тръгнах да си дърпам Android Auto приложението от Store-а, ми пишеше че не е налично в моята държава или нещо такова. Като Google-нах този проблем попаднах на това клипче в youtube и следвайки стъпките успях да заобиколя ограничението и да си дръпна приложението за Android Auto. Оттам насетне всичко си върви без проблеми, поради което бях забравил за тази първоначална спънка. Дори сега като гледам на телефона си съм изтрил приложението "Hotspot Shield VPN", което workaround-ва проблема, тъй като реално то е необходимо само за свалянето на Android Auto от Store-a, но не и за последващото ползване на функционалността. Дори няколко пъти Android Auto ме е нотифицирало да си ъпдейтвам приложенията към него и ъпдейтите си минават безпроблемно. Тествай и при теб дали ще сработи този подход и драсни тук за потвърждение. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Android Auto приложението е задължително - без него не става връзката. В радиото също така трябва да се смени връзката от ML на АА, защото иначе винаги ще търси връзка чрез ML. Аз съм пускал АА 1-2 пъти и не е имало проблем със свързването. ML ползвам постоянно. За мен лично тази екстра си струва отвсякъде и очаквам да се добавят все повече и повече приложения за различните платформи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Monster - да и аз това четох май ще взема да си поиграя макар да не ми се ще :)

 

Колегата с MirrorLink - какъв ти е телефона и дали нещо си инсталирал допълнително? Аз тествах със Сони зет3 и тръгна от раз приложенията си бяха инсталирани в телефона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят телефон е Xiaomi Redmi Note 3 и четох по форумите, че MIUI андроида не поддържа мирърлинк, но може да се преинсталира с друг андроид. За момента мисля да потърся някакъв евтин вариант втора употреба телефон, който да поддържа мирърлинк и да си стои в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Samsung Galaxy S5. Оригинално беше с Андроид 4-нещо си, но трябваше да го ъпдейтна до 5, защото мирор линк се поддържа от 5 и нагоре. След ъпдейта (официален ром от самсунг - не помня дали чрез ОТА или Kies) опцията за мирор линк си беше вече в настройките и след свързване с колата двете у-ва се намериха. Не съм инсталирал нищо допълнително. За АА съм инсталирал приложението на телефона и това е. На този сайт са официално обявените модели, поддържащи мирор линк. http://www.mirrorlink.com/phones

 

ПП: Гледах разни клипчета докато чаках колата и там радиото действително показваше 1:1 дисплея на телефона, включително различните екрани на лаунчъра, различни програми и т.н. Съотв. в движение се показваше съобщение, че не се поддържат повечето приложения, а само лицензираните (Sygic Car напр.) Телефонът можеше да се управлява както чрез радиото, така и чрез собствения си дисплей и копчета. При мен обаче няма едновременни образи на двете у-ва. При свързване, телефонът показва, че е свързан с мирор линк и не реагира повече. Ако имам инсталирано повече от 1 лицензирано приложение, радиото ми показва иконите и мога да си избера кое да пусна. Ако имам само 1 директно ми го стартира, а ако нямам - стои черен екран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и безаварийна ! Цветът винаги е свеж и се откроява :) С малък двигател, но пък е и най-лекичка съответно - пожелавам пъргаво шофиране с усмивка на уста !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря за пожеланията!

Да ъпдейтна информацията - успях да осъществя връзка между колата и Xiaomi телефона и Гугъл мапс вече се визуализира на екрана на Болеро-то. Не беше особено трудно. Също така разходът е повече от добър за моите разбирания - средно 7.3/100 само градско в София- сутрин и вечер. Предишната ни Октавия 2 1.9 тди автоматик беше само мираж да даде такъв разход...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер,

Връзка с Андроид Ауто ли става (май да като чух Гугъл Мапс),инсталира ли със заобиколки приложението?

 

Иначе мен този двигател ми е интересен и ми е любопитно как ще се държи,разход,ускорение и т.н. в ежедневен цикъл. Подозирам е много подходящ за София ;)

 

Ще следя темата за инфо,плюс примерно сравнение с О2,която сте имали преди (колко кс?)

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих апк файл на андроид ауто от форума на Xiaomi и го инсталирах на телефона. Общо около половин час отне цялата процедура.

Иначе старата Октавия беше 105 коня дизел, но автомат, и все още свиквам с ръчните скорости. Като динамика няма особена разлика като че ли, но тази гори доста по-малко при същите условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте,

Два месеца и 2200 км по-късно пиша, за да споделя впечатления от Октавията.

Като начало - материалите и пластмасите са на доста по-лошо ниво от предишната Октавия 3. От първия ден по паветата на Цар Борис започна да трака рамката на километража. За момента съм я подпрял с две касови бележки и тракането го няма. Също така когато минавам по неравности се чува отзад в дясно нещо текстилно да шуми - все едно се търка нещо в друго нещо. Ще пробвам да смажа уплътнителя на задната врата - всички знаем как скърцат уплътнителите на Ок2 - може би това звучи по подобен начин.

Друго, което ми направи странно впечатление е шумът на бензиновата помпа, която е изключително шумна при даване на контакт, след това утихва.

За съжаление маршрутът ми всеки ден включва паветата по бул. Цар Борис от Руски паметник до Павлово, което ме влудява, пък и живея на павирана улица. Просто няма спасение.

Относно вървежа - може би леко ми липсва динамиката на 1.9 TDI с DSG. Изключително по-приятен за каране беше в града. Може би аз още не мога да се пренастроя, че карам бензин, особено с ръчни скорости!, но ми липсва изстрелването при натискане на газта до долу, макар че по документи старият двигател бе с 5 к.с. по-малко.

Но така или иначе колата не е купена за състезателна, а за приятно и сигурно придвижване. Извънградско съм я карал съвсем малко - около 400 км - за магистралата няма никаква драма, набира си достатъчно.

Разходът е повече от задоволителен.

Водя си точна статистика на горивото и километрите. По колонка дава разход 7,04 до момента, в което е включено и това извънградско. По борд компютър дава 6,9. Когато зарежданията са само градски, разходът е между 7,1 и 7,6, като съответно - колкото по-студено става, толкова по-висок е разхода. Сутрин от вкъщи до работа - от центъра до Бъкстон ми дава 9,5-9,9 последните дни, когато трафика е ужасен. Но компенсирам през останалото време, когато се върти около 5,8-6-6,2. Маслото си е в нормални граници засега, но пък и колата рядко минава 2800, да не кажа 2500 оборота.

IMG_20161024_182335.jpg

 

Екстрите по колата са екстра.  :fiu: Макар че и през деня, и през нощта колата седи в гаража, редовно си пускаме подгряване на седалките.

Много ме дразни сутрин докато е сумрак и искам да си измия стъклото, че се пускат и пръскалките на ксенона. Ако се пускаше с две бързи дръпвания щеше да е много по-добре....

 

Общо взето е това. Ако пак трябваше да избирам, вероятно пак същото щях да избера, просто защото 1.4 ми идва прекалено мощен, може би 1,6 дизел би бил вариант, но по-високата му начална цена, и DPF за градско, го местят пак на задна позиция. Може би по-скоро следващата пак ще бъде автоматик, заради задръстванията...

 

Поздрави

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.4..моята е на 12000 км. ..не хлопа,за сега е пушка..така ,като гледам разхода ти в градски условия е същия,като моя.. Аз съм много доволен от 1.4..върви,като самолет ,харчи малко и напълно препокрива изискванята ми откъм разход и вървеж..Това с паветата е кофти. Аз гледам да заобикалям максимално само за да избягвам Борис и павета,като цяло..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за хлопане, а пукане на пластмаси. Но това е в някаква степен въпрос на лично възприятие и не ангажирам никого с това, и смея да твърдя, че моето възприятие понякога клони към вманиачаване. :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом 2 касови бележки правят разлика, значи нещо не е както трябва. Това е много неприятно за чисто нова кола. Представям си какво ще стане като навъртиш 50-на хиляди. Сложи си хубава музика :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За толкова пари - толкова. По-добре да пукат пластмаси, отколкото незнайно на колко км втора употреба "премиум" автомобил. Относно 50-те хил. км не искам да коментирам - предишната нямаше 70 хил км и дори усилване на музиката не помагаше, защото почваха да треперят корите на вратите от музиката. :)

Дано технически е здрава, пък нека си пука. То и нашите пътища са едни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз съм същия случай,щурчетата в купето направо ме влудяват,но за сега все още не се проявяват.. дано така и да си остане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.