Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за избор на нов автомобил - 1.4 DSG, 1.8 DSG, 1.6 TDI-DSG, 2 TDI-DSG


redeemed

Recommended Posts

Здравейте. 

Само 2 думи, защо съм тук.

Откраднаха ми Mаздата, 6-ца на 2 месеца (тъпа история), та сега реших да си взема Шкода. 

Ще бъде комби, това е ясно, но никога до сега не съм карал дизел, а се замислям. Винаги съм бил на бензин. Маздата ми беше 2.5 автомат. Хапваше си градско около 11/100. 

Сега искам да попитам вас, защото никога не съм карал дизел дали е по-добре да взема: колебая се между 1.6 ТДИ и 2.0 ТДИ - и двата автоматик задължително.

Също така гледам 1.4 бензина - също автомат и краен вариант 1.8 TSI. Минавам между 15 и 20 хил. км. на година. 

Не искам темата да се превръща в спор дизел срещу бензин. Просто ме интересува някой, който кара такива да ми каже 2-3 думи на място. Ревюта четох, но искам от някой, който е карал. 2-3 изречения са достатъчни. 

Аз мога да споделя за Маздата, преди това съм карал Фокус 1.0 125 к.с. БМВ (все нови) и т.н., но не искам да става спор, а по-скоро да ме посъветвате за дизела. 

Благодаря на всички. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • redeemed

    12

  • Bondo

    6

  • bega4kata

    5

  • fhman

    4

Най-много писали в темата

Наскоро чете ли Аутобилд статията 100 000 километра с октавия 3 2.0 дизел ДСГ твърдят че много скачала в града при тръгване, при използване на старт-стоп системата, на мен си ми е добре, не намирам да е нервна, дразни ме само, че примерно при 120 на 6-та давам газ и ми връща една надолу или даже 2 някога и ръмжи много, а на старата ръчка 2.0 дизел от 120 като дам газ на 6-та  си набира супер, тук имам чувство че ДСГ-то спъва вместо да помага при по висока скорост... Иначе доста икономична с якото каране Добрич - София - Добрич ми даде 5.8 на 100 дизел, което е супер даже го бях пуснал тук във форума снимка имам 960 километра средна скорост и разхода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. 

Иначе проблеми с дизела, че всеки само мрънка от нафта, дюзи, помпи, филтри и т.н.? 

Много се замислям и не знам какво да правя. Дилъра ми казва, че 1.4 бензин автомат ще ми върши перфектна работа, но аз мисля, че в СФ под 10/100 няма начин да падне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи и как караш, ако настъпваш ще си удариш 10/100 като стой та гледай. С дизела 8/100 градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих избрал бензина, ако си спокоен шофьор разхода ти няма да е много по-висок от дизела.

След 2,5 на Маздата 1,4 TSI може да ти дойде малко слабичък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С дизела 8/100 градско.

Според зависи какво се има под градско. Ако е околовръстно, може и 6.5 да е. Ако има център и светофари - може и над 10.

Какъв е бюджета ако не е тайна? Все пак той е определящ за покупката.

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата, която ще купиш, ако я ползваш повече градско, за да избегнеш драми с ДПФ и лоша нафта от там завишен разход, аз бих те посъветвал също да си вземеш 1.4 - 150 к.с. ДСГ, обаче ако ще караш предимно извънградско вземи си големия дизел или направо RS - а дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maisuda

Шофирам мисля нормално. Не съм състезател, но понякога нервите не издържат. Все пак през повечето време си возя детето. Сутрин го карам на градина, вечер го прибирам и когато е в колата съм внимателен. 

 

 

Milen Dimitrov

2.5 беше маздата 192 к.с. но без турбо. Да, вървеше добре, но мога да кажа, че преди това Фокуса ми, който беше 1.0 125 к.с. с турбо беше страшна оса. Няма такова вървене. Правех ги смешни на светофарите като решех. :) Както и да е, той е минало и отиде в едно много готино смейство. Дано му се радват. 

Автомата на Маздата не ми харесваше много. На 6-та със 130 като настъпя ми сваляше по 2 предавки и ревеше много. Тя е минало така или иначе. 

Мисълта ми беше, че ако е настроен добре 1.4 ТСИ-то с автомата, ще върви перфектно, защото съм карал малитражка. Просто исках да разбера за разхода, но вече се ориентирам. 

 

Impress_me

Градското е истинско градско, ако мога така да се изразя. Нямам 500 метра без светофар. 

Бюджета... чакам да видя колко точно ще ми дадат застрахователите, но тоя път не искам да превишавам 45К. Малко е кофти, че ще трябва да взимам каквото имат, защото няма начин да чакам 120 дни, при положение, че съм без кола. 

 

Cvetomir

Колата ми е за градско и почивки 3-4 пъти Гърция, разходки съб. и неделя в провинцията. 

Както казах в началото, около 15 хил. на година идват грубо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента налична:

ова Октавия RS 2.0 TDI-CR / 135 kW / 184 к.c., DPF, 6M, Лунно бял металик 52 276 8,6 % 47 756

 
Допълнително оборудване включено в цената
bullet_green.png
Удължаване на гаранцията за 5 години, до 100 000 km
bullet_green.png
KESSY - система за безключово отключване на автомобила и стартиране на двигателя и алармена система с обемни датчици, допълнителна сирена и два сгъваеми ключа
bullet_green.png
Навигационна система AMUNDSEN с карти на SD носител
bullet_green.png
Лети алуминиеви джанти GEMINI, 7,5J x 18" - 4 бр., антрацит
bullet_green.png
Избор на режим за шофиране и звуков генератор
bullet_green.png
Пакет "Black"

всъщност ти задължително търсиш Автоматик:

Нова Октавия Cтайл 2.0 TDI-CR / 110 kW / 150 к.c., DPF, 6A Топаз кафяв металик 50 043 12,2 % 43 943
 
Допълнително оборудване включено в цената
bullet_green.png
Удължаване на гаранцията за 5 години, до 100 000 km
bullet_green.png
EDITION: Тапицерия в комбинация от кожа и текстил, радиоапарат Skoda Bolero - 2 DIN с цветен 5" тъч-скрийн дисплей, бордкомпютър с цветен Maxi-DOT дисплей, подгряване на предните седалки, алармена система с обемни датчици и два сгъваеми ключа, хром пакет, затъмнени задно и задни странични стъкла и LED задни светлини
Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж тук статистиката на spritmonitor за всички бензинови с DSG.

Пак да се повторя аз бих избрал бензина, от 2004 караме само дизели и от както взех Фабията категорично ми се затвърди мнението, че повече дизел няма да карам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Impress_me

По принцип искам да има 4-5 основни неща, ако е възможно разбира се. 

Ел. седалки с памет, защото колата я караме с жена ми е удобно само да цъкнеш един бутон и да ти се намести по височина, дължина, дълбочина, лумбална опора и т.н. за 3 сек., а не да я ръчкам от всякъде. Аз съм 1.90, жена ми 165. Ксенон, подгряване на седалките, автомат, блутут и май това е общо взето. 

 

 

Milen Dimitrov

 

Полезен линк, благодаря. Само градско ще е 10, ясна е работата. Като гледам и твоя дизел, вярно, че е 4х4 и е 200 к.с. градско си пак около 10. 

Аз да си кажа честно, не очаквам да е по-малко от 8 така или иначе. Въпроса е да не върви над 10. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Аз също нямах търпение и взех двойка дизел Вижън налична. Бях решил L&K,но с ддс не стана и паднах на тази,не съжалявам като оборудване и цена. Единствено можех да си спестя мисленето на тези дизели, и да си поръчам 1.8.

 

Искренно ти препоръчвам след Маздата да гледаш 1.8,2.0 бензин или двойка дизел 150/184кс.

 

1.4 не е лош, но мен ме кефи усещането от по-големия двигател,по-хармонипен ми дойде на теста и дзех двойка дизел. Но че 1.4 върви ... Върви добре.

 

1.8 е малък vRS,има мултилинк окачване. Ти си прецени. Има лимитирано плато на 250нм,заради 7 степенната автоматична, която уж е по-оправена след стартите партиди.

2.0 бензин е най-доброто за мен. Не го взех заради цената,окачването на спортната кола,а и толкова мощ не ми трябва на мен.

 

В крайна сметка,ако можех да чакам щях да взема 1.8 180кс, но и двойката дизел извънградско е кукла,много балансирана и мощна за моите нужди. Разход 4-4.2 ми дава на моето каране. Единствено,че тов ДПФ и сложните неща,но както каза не искаме да го превръщаме в спор ;)

 

1.8 надали ще имат за тест,другите ги имат.

 

Тествай и кажи какво си решил ;)

 

П.п. ако не ти е супер бюджетно ориентирано решението вземи дизел двойка навместо 1.6. като ще се занимаваш с дизел да има тяга. Двойката както каза Сами е основен двигател на ВАГ групата и надежден (дай боже). Пък ако решиш бензин - те също са сложни новите по мои проучвания,но ти си направи твой рисърч.

 

п.п.2. наплашен от форумите на Мазда и БМВ реших Октавията да е 'нормална', като не стана с Л&К си отдъхнах и минах на сива, нормална Октавия,16" джанти, текстилен салон. Някакси по ми е спокойно спрвмо vRS/L&K,но пак ме е страх малко да си призная ;)

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих избрал бензина, ако си спокоен шофьор разхода ти няма да е много по-висок от дизела.

След 2,5 на Маздата 1,4 TSI може да ти дойде малко слабичък.

Напълно съгласен съм с Милен. 1.4 ще ти дойде хилав. Аз карам 2.0 TSI и разходът се върти около 10/100, когато се забия в сериозния трафик. Приемливо е. Предполагам, че 1.8 TSI ще бъде нещо подобно като разход, а... върви, доста при това. :)

Редактирано от FCB4Life
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вземай 2.0 TDI DSG и шофирай смело.Живот и здраве другата седмица и аз ще се похваля с една такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм тест драйв в градски условия на новата мазда 6 2.5 атмосферка и като динамика от светофар до светофар 1.4 не е много назад по мое усещане..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв смисъл да изсипваш 3000 лева за 2,0 дизел, който харчи най-много 1 литър по-малко от 1,4 бензин и не върви повече. Освен това 7DSG /бензина/ си е със седем скорости и няма никаква поддръжка. Това, че не било надеждно като 6DSG са по-скоро митове и легенди. Аз не знам някого да му се е счупило.

Аз карам 1,6 дизел само защото през 2014 TSI 1,4 не можеше да се поръчва като товарна. Сега бих се колебал между 1,6 дизел и 1,4 бензин. За разликат в цената до 2,0 могат да се сложат доста екстри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега карай всички и решавай,но ги карай ако можеш не само по техния обичаен път от Еуратек, вземи и още двама с теб да ги видиш как се държат натоварени и т.н. плюс малко магистралка или на поне 100км/ч да ги чуеш коя колко е шумна.

 

И накрая :))) недей се надъхва за даден, виж какво имат налични ;) доколкото разбрах това е с голяма тежест. Пък кой ще ти пасне - сам ще прецениш. Потърси из форума има няколко теми за почти всеки двигател.

 

Който и да избереш си на ясно - има плюсове и минуси,няма такъв дето е само плюсове ;)

 

1.4 е нова разработка,но старият е пословичен в комбинация със старото 7DSG, справка руските форуми и ютюб. Макар да е оправен, реших че е 'пренавит' и дали е оправен, ще се знае със сигурност като има повече по пътищата с много км. 1.6 дизел в Голф 6 имаме сега наоколо с проблемен комп и трака, в Голф форума има голяма тема и реално се оказа,че не само обема е разликата с двойката.

 

Ако искаш да върви като 2.5цата ти гледай 1.8 TSI или 2.0 TDI 184hp. Пък ако искаш красивите Мазди да не те дърпат - vRS TSI. Но пък пак ще стане атрактивна и ще се набива на очи, и се губи идеята..

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 1.4 тси,разлика във вървежа има,но тя е минимална в полза на 1.4 И все пак 2.0 тди е двигателя с по-голям ресурс и не случайно е и доста по-скъп. Лично аз сравнявам бензиновите и дизеловите двигатели по следния начин:

1.2/1.0 тси -1.6 тди

1.4 тси-2.0 тди

1.8 тси-2.0 тди рс (184)

2.0 тси друга лига.

Поправете ме ,ако греша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В много ревюта и чужди форуми ще чуеш,че DSG е хармонична с бензин и леко неадекватна за дизела. Не че не работи :) ами не избира винаги добре обороти с някои режими. Просто да го проучиш при избора. Аз видях разглобена един ден скоростна автоматична кутия на БМВ 5 на колега от фирмата и тогава реших - много сложен възел и реших,че макс прости решения,където мога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 1.4 тси,разлика във вървежа има,но тя е минимална в полза на 1.4 И все пак 2.0 тди е двигателя с по-голям ресурс и не случайно е и доста по-скъп. Лично аз сравнявам бензиновите и дизеловите двигатели по следния начин:

1.2/1.0 тси -1.6 тди

1.4 тси-2.0 тди

1.8 тси-2.0 тди рс (184)

2.0 тси друга лига.

Поправете ме ,ако греша!

Ако се гледа само вървежа съм съгласен.

 

Аз гледах и други неща като общо инфо за надеждност, тук имаше също негативни мнения за 1.4 140 TSI за бутала и съединители (явно си е трябвало да се изчисти технологията). Накрая Божа работа и късмет де.

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за динамиката..аз съм с новия 150 кс...от ЕТ казват,че имало конструктивни промени в двигателя, колко е вярно ще се разбере с времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за динамиката..аз съм с новия 150 кс...от ЕТ казват,че имало конструктивни промени в двигателя, колко е вярно ще се разбере с времето.

Динамика,съгласен. Също съгласен,че 1.4 има превес в определени ситуации с 2.0 дизела.Другият пък в други,всеки си избира.Аз до последно се колебаех,признавам си.

 

Искренно се надявам(четох на много места също),че са оправени проблемите с първия. От групата твърдят,че е нова разработка едва ли не.Във форума имаше колеги с бъгави съединители, вериги,явно не бяха сметнати нещо към този двигател,надявам се и това вече да е в миналото.

 

Аз лично не знам дали сбърках или не,но се кефя на избора си и това е. Ще следя темите за 1.4/1.8 TSI, че са ми интересни двигателите. Аз дори за 1.4 трябваше да чакам и реших нещата на място. Да ако имах времето и търпението щеше да е Vision 1.8TSI + Canton+полукожа+осветление в краката за същата цена като Vision 2.0 TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не им вярвайте на данните за разход. Бензиновите харчат много повече. 1.4тси и 2.0тди имат 2-3л на 100км разлика. А 1.8тси си е ламя, върви, ама под 10 няма да гори.

 

Относмо 1.6кр - слаб, муден и харчещ почти като 2.0кр. За мен е неоправдана икономията като първоначална инвестиция избора му пред 2.0кр.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А 1.8тси си е ламя, върви, ама под 10 няма да гори.

 

Така е.

 

До автора на темата - мога да споделя впечатления за 1.8 tsi dsg 4x4, моята е вече на 45 хил. км. Така като гледам ти въртиш подобни километри.

 

Разходът е около 10 обикновено в Софийско движение, +-2 според това дали има баири и задръстване. Извън града, ако караш според ограниченията, спокойно ще постигнеш разход 7-8. Жена ми го прави всеки път :) За мен разходът е супер приемлив за такава кола - дето се вика Ауриса ни харчи 9-10 също.

 

Иначе километрите си ги яде супер неусетно, DSG-то много мазничко работи и като цяло се пътува в голям комфорт и тишина. Знаеш, че можеш да си изпреварваш лесно, ако искаш.

 

Ако имаш някакви конкретни въпроси може и лично да ми пишеш. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.