Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за избор на нов автомобил - 1.4 DSG, 1.8 DSG, 1.6 TDI-DSG, 2 TDI-DSG


redeemed

Recommended Posts

аз моята 1.8 успявам да я вкарам под 10, ама не с много. градските условия не са и силата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • redeemed

    12

  • Bondo

    6

  • bega4kata

    5

  • fhman

    4

Най-много писали в темата

Динамика,съгласен. Също съгласен,че 1.4 има превес в определени ситуации с 2.0 дизела.Другият пък в други,всеки си избира.Аз до последно се колебаех,признавам си.

 

Искренно се надявам(четох на много места също),че са оправени проблемите с първия. От групата твърдят,че е нова разработка едва ли не.Във форума имаше колеги с бъгави съединители, вериги,явно не бяха сметнати нещо към този двигател,надявам се и това вече да е в миналото.

Верига няма ни единия, ни другия измежду тези дето се слагат на О3. Трябва повече да се чете.

 

Не им вярвайте на данните за разход. Бензиновите харчат много повече. 1.4тси и 2.0тди имат 2-3л на 100км разлика. А 1.8тси си е ламя, върви, ама под 10 няма да гори.

При нормално каране разликата е мах 1л/100км. След 120-130км/ч се увеличава но не стига 3л. Може би около 200км/ч ще стане 3л. Не се чипира и вероятно това не ти допада. 7DSG сваля разхода и по каталожни данни и реално, както спрямо ръчката така и спрямо 6DSG при 2.0 TDI

 

По горе беше писано, че 2.0TDI се взема за каране. Това изчерпва всичко. При повече от 35к км на година се избива разликата в цената на колата през разликата в цената на горивото за 5 години на цени от 2013. Смятано е. И то при еднакви други разходи за двете коли.

Всеки трябва да се радва на избора си. Така е правилно. Но и всеки трябва да прецени за какво ще си ползва колата и да си направи сметката.

Не вярвам ресурса на 1.4TSI да е 100к км. А при 200к ресурс примерно и 20к км на година, това са си 10 години. При това развитие на технологиите след 10 години днешните коли ще са като на Фред Флинтстоун.

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fhman, първите релийзи бяха с верига,имаха проблеми. Но да не объркаваме колегата :) 1.4 150кс със сигурност е с ремък. Исках да кажа,че 1.4 допреди този 150кс има история с различни проблеми,които не са отделни случаи. Но за новият не се чува нищо лошо и май е читав.

 

Сега .. за DSG .. не мога да кажа нищо и не споря. Но си е една сложна система допълнително, но удобство. как успява да изкара по-нисък разход с по-високо общо тегло мен лично не ми е ясно,но и не съм задълбавал. Но мога да се съглася,че е бърза и е кеф.

 

Fhman, ти какъв двигател караш?

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за отговорите. Не съм очаквал толкова смислени и грамотни, нормални постове, без да стане глупав скандал.

Много ми се иска да карам дизел и може би ще искам 2.0 двигателя ТДИ. Въпроса е, че не знам нищо за тия двигатели, но пък какво толкова, нали ще е гаранционен. Дори не знам какво значи ДПФ. Много искам да отговоря на всеки отзовал се на молбата ми и писал съвет и лично мнение в темата, но съм през телефона и ще ми е трудно.

 

Bondo, кажи как върви и какъв ти е разхода на 1.4 150 к.с., защото караш такава, моля?

Редактирано от redeemed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redeemed, аз като карал бензинови основно преди това не знаех и аз, леко се стресирах,но колегите и познати ме успокоиха с времето.

 

Накратко почти всички модерни дизели имат някаква система за доизгаряне на твърдите частици. Общо събират се във филтър, филтъра се загрява (може да се вкарва гориво често за да се загрее,ако сам не може), изгарят се нещата като серни отлагания и т.н. По принцип 'карай и не се притеснявай' е системата,но на мен ми трябваше време да го приема. Лично на VAG групата до последните действа така,че понякога в града почва активна регенерация,вдига обороти и впръсква гориво, не е ок да я прекъсваш. Има и други малки дето не се виждат и не те стресират. Като цяло на къси градски разстояния не прави температурата и казват,че е капризна,но аз за града карам едно бензиново Ярисче и се надявам така да си остане. Рално новите дизели имат и адитив adblue,но конкретно О3 няма,не се налива нищо.

 

Само да спомена, системата си я ползват хората и бачка, ДПФ не знам дали ще се признае по гаранция,но май и на никой не му се е налагало.Дай Боже да не разбираме ;)

 

П.п. на Мазда за сравнение регенерациите като пропаднат могат да повишат нивото на маслото, над определено ниво компа те вкарва в авариен режим и се налага смяна на маслото. Разбира се преди това имаш предупреждение и можело да се реагира,но и там системата не е нещо читава приятели ходиха за ъпдейт на софтуер и май нещо замазваха положението от Мазда. С такова усещане останаха двамата. Но пък дизела им за каране е по-спортен, идеални неща няма :)

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за отговорите. Не съм очаквал толкова смислени и грамотни, нормални постове, без да стане глупав скандал.

Много ми се иска да карам дизел и може би ще искам 2.0 двигателя ТДИ. Въпроса е, че не знам нищо за тия двигатели, но пък какво толкова, нали ще е гаранционен. Дори не знам какво значи ДПФ. Много искам да отговоря на всеки отзовал се на молбата ми и писал съвет и лично мнение в темата, но съм през телефона и ще ми е трудно.

 

Bondo, кажи как върви и какъв ти е разхода на 1.4 150 к.с., защото караш такава, моля?

Колата ми стана на близо 7000 км. Карам предимно градско и за тези километри компютъра показва разход от 7.5(long term)

Което е приемливо. Предишната ми кола беше Лансер от 2006та година , атмосферен 1.6 двигател с който под 9 в града беше невъзможно да се свали,а за разликата във вървежа да не говорим.. Като се качих в шкодилака имах чувството ,че карам самолет.

Двигателя е много приятен,общо взето в ниските дърпа като дизел,има турбо лаг,който лично аз намирам за забавен.

Във високите обороти има доста приятен и динамичен вървеж по моите разбираня. Когато карам на 2ра скорост с около 20-30км и настъпя газта,тракшън контрола започва да полудява и почва да отнема от подаването на газта,което понякога ме дразни,защото забавя ускорението. Най-странното е,че дори и да го изключа пак продължава да си мига и да се опитва да се сеца... Не знам колегите с предно предаване и по-големи двигатели от 1.4 как са с тракцията...

Като заключение мога да кажа,че не съжалявам за избора на двигател..Това е оптималния вариант за икономичност,вървеж и удоволствие от шофирането спрямо цената си.. При по-големите мотори ,удоволствието е по-голямо,но цената и разхода също..Ако имаш каквито и да е въпроси,давай смело..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да кажете какви проблеми има с 1.4 TSI, 125 к.с. с верига, 2012 год. Предстои да вземам един Сеат с такъв мотор за жената и да съм подготвен.На 140 000 км. Благодаря предварително.

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fhman, първите релийзи бяха с верига,имаха проблеми. Но да не объркаваме колегата :) 1.4 150кс със сигурност е с ремък. Исках да кажа,че 1.4 допреди този 150кс има история с различни проблеми,които не са отделни случаи. Но за новият не се чува нищо лошо и май е читав.

 

Сега .. за DSG .. не мога да кажа нищо и не споря. Но си е една сложна система допълнително, но удобство. как успява да изкара по-нисък разход с по-високо общо тегло мен лично не ми е ясно,но и не съм задълбавал. Но мога да се съглася,че е бърза и е кеф.

 

Fhman, ти какъв двигател караш?

Карам 1,4TSI 140HP 7DSG CHPA  е кода на двигателя. Първите О3 от 2013. Ако кажеш, че не знам дали съм с верига или ремък рискуваш много да ме обидиш. ;)

Тази комбинация двигател със скоростна кутия и цена мисля е най-добрия вариант за ежедневка с голям товарен обем и много добър разход. Колегата по горе е писал. За първите 7000км предимно градско и то София средно 7.5л/100км. Ако имаш бензинова малолитражка за из града и дизел за на далеко е друго нещо. И аз бих избрал 2.0 TDI при това условие ама пак с едно на ум. Но за предимно градско и чат пат на далеко мисля, че не си заслужава цената. И ако сега решението на ДПФ е махане а не подмяна, то до няколко години махането няма да е вариант. Чистенето и подмяната са цена. Няма нищо хубаво в ДПФ-а. Но за да докараш Euro 4,5 и 6  трябва да имаш. И като добавиш и гадната нафта в бг и градското каране, то дните му са преброени. И каква ти е печалбата от 2.0TDI спрямо 1.4TSI.....? Минимално по-ниския разход?

Я погледнете дали в Китай се продава 2.0ТДИ или те нямат пари да си го купят? Не на шкода а като цяло на VW group. 

В края на краищата всеки сам си избира!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да кажете какви проблеми има с 1.4 TSI, 125 к.с. с верига, 2012 год. Предстои да вземам един Сеат с такъв мотор за жената и да съм подготвен.На 140 000 км. Благодаря предварително.

Веригата прескача и двигателя е чао. Не съм механик да обясня в подробности, а и да не цакаме темата на колегата. В нета е пълно с описания на проблема.

Пиши 1.4 TSI timing chain problem  и имаш да четеш поне една седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много фактори за избор, затова и няма еднозначно по-добър. Да не влизаме в детайли.

 

Аз проучвах доста време, карах, мислих, карах и така. Имах си моите съображения, колегите в този форум и два други помогнаха също да се ориентирам на финала.

 

Пък и в БГ сме доста назад от другите, също така гледах и продажбата след 5г. Преди тази имах бензинова нова, така че не съм hardcore дизел маняк :)

 

Доволен съм, времето ще покаже дали изборът е бил ок, засега не смея да давам акъли на никои, само споделям.

 

И за да не е много офтопик към колегата Redeemed - ако имаш колебания от Мазда към Шкода мога да те насоча към колега Чобанов. Лично се познаваме и няколко нови Мазди е купил на себе си и на други хора, сега кара vRS и също е много доволен от марката.

 

Аз за парите си мисля, че е сделка Октавията. Има и кеф и разум.

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се - нещо не си дописах мнението. Моля горното да се изтрие от админ.

 

Това ми беше писането, но явно не мога повече от веднъж да редактирам....

 

 

 

Има много фактори за избор, затова и няма еднозначно по-добър. Да, DPF е кофти история - факт, но един двигател не е само филтъра.

 

Аз проучвах доста време, карах, мислих, карах и така. Имах си моите съображения, колегите в този форум и два други помогнаха също да се ориентирам на финала. Някои от тях са и форумни майстори и се доверих на техническите обяснения, които прочетох.

 

Пък и в БГ сме доста назад от другите в Европа, гледах и продажбата след 5г. Преди тази имах бензинова нова, така че не съм hardcore дизел маняк :)

 

Доволен съм, времето ще покаже дали изборът е бил ок, засега не смея да давам акъли на никои, само споделям.

 

И за да не е много офтопик към колегата Redeemed - ако имаш колебания от Мазда към Шкода мога да те насоча към колега Чобанов. Лично се познаваме и няколко нови Мазди е купил на себе си и на други хора, сега кара vRS и също е много доволен от марката.

 

Аз за парите си мисля, че е сделка Октавията. Има и кеф и разум.

 

1.4TSI 150кс си има предимства директно аз за себе си виждам няколко :

 

1. по-лека

2. няма усложненията с DPF, EGR. Но е достатъчно технологично усложнен, че да не е като атмосферка. Тук вече - Божа работа.

3. гори малко за турбо бензин - преди имах 1.6 атмосферка, като чета форумите 1.4 TSI гори, колкото Яриса ми 1.0 атмосферка. А си върви мнооого повече

4. има си N1 и данъчен кредит, също като 2.0 дизел

5. по-евтин е, може да се накачулят доста екстри спрямо 2.0ка дизел

6. заради теглото има лек превес като е един човек вътре в ускорението от място.

7. по-леко се кара в града спрямо 2ката дизел

 

 

2.0 TDI за мен има следните предимства

 

1. разход на гориво

2. ниските обороти и тягата в ниските, много хармонично се кара с моят стил на каране. Изпреварванията са без напрежение също.

3. има си N1 и данъчен кредит

4. двигателят е все още основен за VAG групата и би трябвало да е надежден (Божа работа)

5. някои харесват плавния ход на бензина, мен вибрациите на дизела не са ми неприятни, харесвам усещането към машината

6. бях решил, че няма да падам с обема на двигателя за пореден път. Вътрешно усещане.

7. имаше налични, дори 1.4 трябваше да чакам. Пък, ако имах волята да чакам щеше да е 1.8 - там ми беше фикс

 

п.п. нарочно гледах да има равен брой и за двата от моята гледна точка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашата 1.4 TSI 150кс скоро мина 7000 км - разход по моите сметки според зарежданията е леееко под 7, по борд дава 6.5. Най-икономична ми се струва около 90-100. Пробвах я и 2 пъти с 200, но много подскача и не съм гледал разхода :) Може би ще е 18-20.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър разход. На 90-100км/ч с какви обороти се движи? Този мотор май като се кара правилно дава добър разход. Къде се усеща по-слаб в ниските или високите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв смисъл да изсипваш 3000 лева за 2,0 дизел, който харчи най-много 1 литър по-малко от 1,4 бензин и не върви повече. Освен това 7DSG /бензина/ си е със седем скорости и няма никаква поддръжка. Това, че не било надеждно като 6DSG са по-скоро митове и легенди. Аз не знам някого да му се е счупило.

Аз карам 1,6 дизел само защото през 2014 TSI 1,4 не можеше да се поръчва като товарна. Сега бих се колебал между 1,6 дизел и 1,4 бензин. За разликат в цената до 2,0 могат да се сложат доста екстри.

Колега, не съгласен с теб. В профила ми има линк с разхода на колата до момента от както съм я закупил. А за вървенето мисля, че трябва да се убедиш на живо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора на темата : макар всички да са ок, 1.4 TSI/2.0 TDI ще са близки до вървежа на Маздюхата, аз бих заложил на 1.8/2.0TSI, които са със спортен дух. Ще са ти на душа. Щом си купил Мазда си търсил това вероятно.

 

1.8TSI е отделна разработка на Ауди

2.0TSI е брутален за семейна кола

 

И понеже 2.0TSI не е в сеченето на тези от заглавието-1.8TSI, малката vRSка го виждам аз.

 

Който от двата е слагай отзад лепенка 'поздрави на всички',ще я виждат често :)))))

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново благодаря за съветите. Маздата я взех 2.5, защото там е автомата и най-високото ниво на оборудване. Ултимейт има BOSE звук, подгряване на задни седалки, адаптивен темпомат и други. Сега искам нещо не толкова претенциозно и да не се набива на очи. Ще гледам да е 1.4 ТСИ или 2.0 дизел. Може би определящо ще е какво има налично като двигател и екстри, защото не мога да чакам 5 месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две ръце ЗА 1.8 TSI. Страшно приятен за каране, а това, че е "ламя", според мен е силно преувеличено. Разходът му е нормален с оглед на това колко "мускул" има в него. Няколкостотин лева повече за гориво на година са повече от приемлива цена за удоволствието, което дава.

 

Нужни са пробни карания. Иначе така на хартия е трудно човек да вземе решение. Според мен ако колегата се качи в 1.8 TSI, ще забрави всичко друго като вариант. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да чакам 5 месеца.

Това с чакането безброй месеци е по-скоро легенда или поне не е валидно във всички случаи. При мен бях по-малко от 2 месеца от конфигуратора до кола в гаража. Според хората в ЕураТек, при поръчка на бензинова кола сроковете за доставка са много по-кратки от това, което се чува. Драмата е при дизелите - там вече може да се почака доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ще гледам да е 1.4 ТСИ или 2.0 дизел. 

Добре си се насочил. 1,4ТСИ съм го карал и много добре върви.  И ще ти дава 1-2 литър разлика под Маздата. И може да сложиш всичките опции които има и Маздата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензинките са официално са намалени като срок доставка. Търси Любомир Иванов в Софийския офис на Еуратек. Ще ти даде коректна информация и ще си доволен.

 

Аз последно чувах,че бензинките идват за два месеца при поръчка.

 

При мен наличността беше фактор също,бях без кола месец,още два до пет щеше да ми мине мерака. Но нещата се промениха,сега са по-кратки.

 

Бтв колеги,които са карали 1.4 и 1.8 повече време,заедно, да кажат разликите във вървежа. Според мен е във високите, гледайки графиките на двата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще е бенДзин 1.4 или 1.8,1.8 тси е класен мотор,по подходящ за тази кола.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, за коментиращите че ТСИто гори 1 нагоре... Кое е това ТСИ 1.4 където харчи под 6 градско, Софииско? Кое е това 1.4тси на магистрала със 150 да гори 6? Не обърквайте човека, ако не знаете, не говорете глупости. 2-3л на 100км гори повече пред 2.0кр!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър разход. На 90-100км/ч с какви обороти се движи? Този мотор май като се кара правилно дава добър разход. Къде се усеща по-слаб в ниските или високите?

Трябва да обърна внимание за оборотите и ще пиша - колата я карам веднъж на 2 седмици, ако и толкова. Ако се кара в диапазон 80-120 е доста икономичен. Аз лично го усещам слаб в ниските, докато се включи турбото. Това ми е първа кола с турбо мотор и ръчни скорости, втора с турбо мотор изобщо. Голяма ми е мъка потеглянето - гледам да не я натискам, но за сметка на това потеглям изключително бавно. Обикновено съм един от най-бавните на светофара и не знам как да постъпя. Предишната с турбо беше БМВ 525 с комън рейл 163 коня дизел, но автоматът си управляваше всичко много добре - беше като ракета. Дори със смартчето ми с 61 коня потеглям по-адекватно от с Шкодата. Като я карам рядко трудно ще й свикна ... Малко се отклоних от темата, но като цяло засега сме доволни от разхода. Над 120 обаче ми прави впечатление, че се повишава с поне литър на 100км. Със 140 на автопилот гори точно 7 - това е с двете деца, климатик и багаж до кората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я имам от близо 4 месеца..проблем с потеглянето нямам..Винаги съм пръв на светофара..и от ниски и от високи обороти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз обичам плавното тръгване и ги изнервям по светофарите, не обичам газ до ламарината, тогава се изстрелва.Наистина с атмосферния Ярис в града по ми е лесно и на мен.

 

Това за софийското харчене винаги ме забалява.Не само в този форум.Там граница няма, само идването на 15 септември вдига оттам нататък разхода по същия маршрут :) Независимо кой.

 

 

@ Бегачката - Сами, какви са разликите 1.4 и 1.8? Чисто конструктивно четох,че са различни разработки, не е само надут фърмуер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.