Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1,9 TDI ALH --> AHF


Recommended Posts

Колеги имам следния въпрос който е породен от факта,че моята каляска започна малко да ми "бавнее". Възможно ли е след смяна на разпръсквачите на ALH(0.185mm) с такива за AHF(0.205mm) да се сложи на колата заводския софтуер за 110к.с. и така като краен продукт да се получат оригинални 110к.с.? Не съм маниак на високите скорости, но на извънградско 90-те коня са малко особено когато съм с натоварена кола и пътници. Въпросната ми каляска е ОК 1 1,9 TDI ALH 2004г. комби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е че с тази кола въртя по 20 000+ км на година и разхода ме вълнува изключително много, а и отделно не искам след 1 година да започна да правя турбини, помпи и прочие неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би не си обърнал внимание, че Pepino написа качествен ремап, а не просто ремап. При читаво коригиран софтуер и непроменен стил на шофиране:

- разхода остава същия или пада една идея надолу;

- няма завишена или осезаема амортизация на посочените от теб компоненти.

 

Само след некачествен или посредствен ремап има риск от амортизиране на турбината!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре ремап + разпръсквачи. Инвестицията не е голяма, а резултата радващ.

 

Колата ще харчи повече и риска за компонентите с повишава. Защото ще я мачкаш повече. Няма какво да се лъжем, ако можеше с тунинг да се сваля разход в завода щяха да го правят.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре ремап + разпръсквачи. Инвестицията не е голяма, а резултата радващ.

 

Колата ще харчи повече и риска за компонентите с повишава. Защото ще я мачкаш повече. Няма какво да се лъжем, ако можеше с тунинг да се сваля разход в завода щяха да го правят.

 

Веднага давам пример как пада разхода - на место о2ка 2.0 БКД сега дава 0.5л на час, а преди Пепи да я барне даваше 0.7л/ч. Йети 1.8 CDAA 0.9л/ч, а сега пак след допир с Пепи 0.7л/ч... На моментен с постоянна скорост - по-нисък, само при ускорение дават по-висок моментен. И двете като среден разход са с по-нисък след ремапа! Да не говорим, че аз съм гонил повишаване на мощността, а не оптимизиране на разхода, за което има друг вариант на ремап. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да споря, просто няколко думи.

 

Разхода се определя основно от съотношението на сместа. Тя не може да се направи по-бедна от заводската, просто защо няма да тунинг, а точно обратното :)

 

В интерес на истината, има малка заигравка с екологията. При новите коли изкуствено обогатяват сместта, за да вдигнат температурата на горене, оттам да падне нивото на азотните окиси (скандала VAG) и да се намали зацапването на DPF-a.

 

Колата, за която иде реч в темата е отпреди еко модите, това е ALH.

 

Основната причина всички тунинговани да се кълнат, че колата им е по-икономична е чисто субективна - неволно си поставят за цел да си самодокажат, че е така. Реципрочно карат по-икономично. Спокойно, това трае няколко седмици, после мачкат ламарината и колата харчи доволно повече. И върви доволно повече естествено.

 

Консумацията на празен ход е нещо, което няма отношение по темата.

 

Относно скъсения ресурс на компонентите - и тук има малко заигравка с екологията, обаче това е само за новите коли. Но общото правило е - повече мощност, повече износване на компонентите. Естествено ако не я мачкаш, няма да се износват по - бързо, ама за какво ви е тунинг тогава?

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено ако не я мачкаш, няма да се износват по - бързо, ама за какво ви е тунинг тогава?

 

Аз съм на принципа: по-добре е да имаш и да не ти трябва, отколкото да ти потрябва и да нямаш :) ... в случая - мощност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да споря, просто няколко думи.

 

Разхода се определя основно от съотношението на сместа. Тя не може да се направи по-бедна от заводската, просто защо няма да тунинг, а точно обратното :)

 

В интерес на истината, има малка заигравка с екологията. При новите коли изкуствено обогатяват сместта, за да вдигнат температурата на горене, оттам да падне нивото на азотните окиси (скандала VAG) и да се намали зацапването на DPF-a.

 

Колата, за която иде реч в темата е отпреди еко модите, това е ALH.

 

Основната причина всички тунинговани да се кълнат, че колата им е по-икономична е чисто субективна - неволно си поставят за цел да си самодокажат, че е така. Реципрочно карат по-икономично. Спокойно, това трае няколко седмици, после мачкат ламарината и колата харчи доволно повече. И върви доволно повече естествено.

 

Консумацията на празен ход е нещо, което няма отношение по темата.

 

Относно скъсения ресурс на компонентите - и тук има малко заигравка с екологията, обаче това е само за новите коли. Но общото правило е - повече мощност, повече износване на компонентите. Естествено ако не я мачкаш, няма да се износват по - бързо, ама за какво ви е тунинг тогава?

 

Средния разход се определя според изхарченото гориво за изминатото разстояние и горивото за времето прекарано на празен ход... Като седиш по светофарите - тогава си на празен ход - 200мл на час разлика е това. Аз за 100км градско имам 1ч висене на червено...! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе моята след ремапа започна да харчи повече, на място си е същото 0,5-0,6 л/ч, но градския разход се качи с около 1,5-2л/100 и извън градския се качи малко. Няма как повече коне с по-малък разход, а и моите десни обувки все са дефектни с едни тежки подметки  :moto:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.dropbox.com/s/jsqqdfq37d8iwlx/VID_20160909_130048.mp4?dl=0

 

Милен, гледай го моментния, аз ако карам постоянно с газ до долу, под 30л/100км няма да падна(а и на клипа пълня само 2ра, 3та съм до 150-160кмч, къде в София с толкова се кара и кога можеш)... Ама ми харчи между 9 и 15 градско, зависи от задръстванията... Не знам как карате вие, но моя разход и на двете коли падна.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "sasch" вземи разпръсквачи 0.216ки от ауди 2.5тди с код на мотора АЕЛ , след това един ремап/около 120-130 коня/  и ще си предоволен и от към вървеж и от към разход !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода след качествен ремап ще се покачи само тогава, когато шофьора от кеф колко му върви колата започне да мачка газта. Заобикалянето на еко норми може само да свали разхода или да го запази що годе идентичен след премахването им, успоредно с повишаване на мощността. Цецо е прав с въпроса защо ни е чип, като няма да натискаме повече за да запазим разхода. Отгвора на Тони е 100 верен:
 

Аз съм на принципа: по-добре е да имаш и да не ти трябва, отколкото да ти потрябва и да нямаш :) ... в случая - мощност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ремап,го отнася най вече турбото и трансмисията до някъде.

А при алх турбото е презапасено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи моята е същата О1 1.9 ALH 2003 година. Ремапа го направих преди 2-3 години може би. Впечатления - изцяло положителни - колата стана много по-отзивчива при натискане на газта. Разхода разбира се,че не се е понижил, НО с нормално каране не се е повишил. 120 коня е на колела и е приятна за каране. Не се чуди колега - ремап и си ти. Лека на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоков ALH, за да стане с мощност 110к.с не е нужно да се сменят разпръсквачи.

120к.с може да стане, ама на кол....янов вал (т.е. на мотор). :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да погледна на графиката от диното какво пише, ако пише нещо се - дали е на мотор или на колела. Тук има компетентни хора, на които вярват та може и на двигател да е - няма значение, заслужава си, всеки с ремапната кола го знае! Айде лека

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И едно друго вметване - не можеш просто да копираш софтуера от AHF на ALH. Има разлика в самите компютри, поне първите AHF са с MSA15, a ALH са с EDC15. Може и да има AHF с EDC15 също, незнам. Отделно самите EDC-та имат различни версии...

 

По-добре е да се направи ремап директно на твойте карти. Така е най-сигурно. И няма да отваряш капака въобще, а ако не ти хареса за 15 минути ще върнат стария файл обратно.

 

Свържи се с Пепи, тая кола е благодатна за леко засилване, ефекта е осезаем, негативи напрактика няма.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свържи се с Пепи, тая кола е благодатна за леко засилване, ефекта е осезаем, негативи напрактика няма.

Това обобщава всичко по темата. Колата се движи много по-леко, особено през лятото на климатик когато стокова се усещаше спряла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравеите аз съм със същият мотор  ALH      смених разпръзквачи ,римап и хибридна турбина  нов съединител комп.  И карета комп.  И съм доволен от резолтата с 50л минавам 1050км  всичко друго е без смисъл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.