Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Първа смяна на масло


musaka

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Видях че вече има такава тема но тя е от 2006та, затова реших да направя нова. Та, вие кога направихте първата смяна на маслото на Октавия III? Като купувах колата от Еуратек нищо не казаха по въпроса. На път за морето за първи път ми се наложи да долея 400мл след 22500км. Да чакам ли сервизния интервал (30к или 2 години) или е по-добре да го сменя по-скоро?

 

Поздрави,

Мартин

Редактирано от musaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 244
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    34

  • shaft

    26

  • srservice

    13

  • ААнтонов

    11

Най-много писали в темата

Аз планирам моето на макс 15к км или 1г да го сменя. Иначе и в Болерото като се разцъкаш е 2г или 30к км,но много хора има с увредени двигатели след първите няколко години. Ако не ти пука за след 5г и ще я продадеш,ще изкара с лонг лайф смените. Но,ако ти пука, отивай по-скоро за смяна.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

"Аз планирам моето на макс 15к км или 1г да го сменя. Иначе и в Болерото като се разцъкаш е 2г или 30к км,но много хора има с увредени двигатели след първите няколко години."

Колеги, има ли някой, закупил нов автомобил от ЕТ, реално да има повреда в двигателя след като е спазвал препоръчания интервал за смяна на маслото 2 г. или 30 000 км. и си е купувал маслото от ЕТ или друг дилър на Шкода? За мен отговорът е ясен, няма да има такъв реален човек - всеки се упражнява и разсъждава свободно.

На мен също ми предстои смяна на маслото, вече направих една година и минах 12 000 км и под влияние на прочетеното във форума също смятам да не дочакам до 30000 км, но ще чакам да направя поне 2  г., като се надявам да навъртя доста под 30 000 км.

Споделям лично мнение, тъй като съм имал доста автомобили и никога не съм имал проблем, когато съм спазвал предписанията на производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

"Аз планирам моето на макс 15к км или 1г да го сменя. Иначе и в Болерото като се разцъкаш е 2г или 30к км,но много хора има с увредени двигатели след първите няколко години."

Колеги, има ли някой, закупил нов автомобил от ЕТ, реално да има повреда в двигателя след като е спазвал препоръчания интервал за смяна на маслото 2 г. или 30 000 км. и си е купувал маслото от ЕТ или друг дилър на Шкода? За мен отговорът е ясен, няма да има такъв реален човек - всеки се упражнява и разсъждава свободно.

На мен също ми предстои смяна на маслото, вече направих една година и минах 12 000 км и под влияние на прочетеното във форума също смятам да не дочакам до 30000 км, но ще чакам да направя поне 2  г., като се надявам да навъртя доста под 30 000 км.

Споделям лично мнение, тъй като съм имал доста автомобили и никога не съм имал проблем, когато съм спазвал предписанията на производителя.

 

 

Здрасти,

Всеки си решава за себе си - едни си купуват колите за по 2-3 години нови, карат ги като за последно, омръзват им, служебни са, намират проблем - отървават се бързо, вземат пак нова и отначало всичко... Други си купуват колата, защото им харесва, защото това е първата им възможност, а може би и единствената, за нова кола, и я карат дълго време. Трети купуват колата от манящина и почват да сменят неща, понякога излишни, но пък за собствено спокойствие и т.н.

 

Първият тип няма да ги коментирам - те просто спазват каквото е писал производителя, ходят, плащат си като попове (400лв за смяна на масло ми е адски смешна сума и трагично ми звучи), други дори не спазват предписанията, карат, хвърлят, следващата  - това е... Това са просто ползватели - капака не знаят как се отваря, други не знаят, че има капак отпред, дори... (присъствах на случка, при която "мъжко" същество докара шевролет епика за доливане на масло, защото му светнала лампа "лейка" - аз чаках да ми дойде редът със служебната кола на жената и гледах като гръмнат... майсторът му казва "отворете капака" - той почна да гледа къде е капака и как се отваря - почна едно опипване, оглеждане на вратата - майсторът му каза "долу в краката има ръчка, дръпнете я" - онзи гледа-гледа и пипа педалите - после видя ръчката и пита "ааа... една черна ли е" - дръпна я и капака изскочи... майсторът го пита "какво масло е сложено в колата", за да долее от същото човекът - отговорът беше "нямам представа, аз не съм го виждал никога маслото, каквото са сложили в шевролет, аз там я карам само, щом светне някоя лампа на таблото" - супер.)

 

Вторият тип внимават много и пазят много, защото няма план Б в 99% от случаите - купил си е човекът първата нова кола и може би няма да има възможност за друга в бъдеще - пази я докато й е здрав двигателя - сменя нещата съобразявайки се с качеството на горивото, с качеството на маслото, консумативите (голям праз, че маслото е купено от ЕТ на малоумно високи цени - нито го произвеждат те, нито го купуват от най-специалното и тайно място на света, нито слагат златна нишка в него, обаче хората са го казали "блажени са верующите", а и също "светът ще свърши, ама будалите няма да свършат"). Съжалявам, че така се изразявам, но е вярно...

 

Третият тип сме много малко и няма да ни коментирам също - това сме хора, които изпитваме особена страст към тази "смотана ламарина" и се грижим екстремно добре за машините, докато са у нас и ни носят кеф...

 

Та... това, че в България караме точно по 90-100 000км и им казват "айде, тази е за продаване вече" - не означава, че за 100 000км и три смени на маслото ще й се строши нещо. Това важи с пълна сила за чужбина, но там хората мислят по друг начин и когато се строши ще се строши на 200-250 000км, след което идва в България под "лейбъла" "Нов Внос" на 123 000км и се продава на "бедния народ", като нещо много по-добро от Българското...

 

Страничен въпрос - защо Октавия 1, помпа-дюза с 1.9 двигател изкарва по над 400-500 000км, без да се пипа нищо по двигателя, турбината и другите неща около агрегата (не визирам слабото им място - актуатора на турбото, това да й е болката) :) Там няма смяна на 30 000км на маслото. Там е било друго? - защо така - маслото смени ли се по някакъв начин от тогава? Ако се е сменило - защо се смени? Оптимизация на разходите? Намаляване на качеството, за да намалеят и разходите? Друго нещо ли е причината? Мда...

 

Има примери много - последният, който гледах беше от Русия с мерцедес S класа - отворен му беше двигателя на изключително малко километри - а вътре имаше "грес", вместо масло. Това се получава от смяна на 30 000км или 2 години :)

 

Пак казвам - човек се причислява към някоя от трите групи - решава за себе си кое да прави и го прави :) Счупени двигатели в България, на купени нови коли - няма, защото тук не се кара по 100 000км за година-две - просто, защото няма такива разстояния, каквито са в една Гърция, Германия или Франция, например. Първоначално даваха по 2 години гаранция, защото пътищата бяха ужасни. В момента има понаправена пътна мрежа и дават 5 години гаранция, нали... ;) Не защото е станала по-качествена изработката на колата... Старите машини изкарват много повече.

 

Докато маслото е в течно състояние - може и на 50 000км да се смени - не е проблем - има добавки за масло, може и на 100 000км веднъж да стане смяната. Обаче, в агрегата какво е положението - не се знае и не се вижда. А тези, които си го горят - там може само филтъра да се сменя, за да не се разпадне - нали редовно се долива, то си се обновява.

 

И последен въпрос - защо производителя препоръчва да се сменя на 30 000км и смяната му на 15 000км е опасно нещо? Тоест, дали човек разсъждава така "по-добре да го сменя на 30 000км, за да си спестя един разход, щом производителите казват, че може" или "на 30 000км ще го сменя, защото така казва производитела и може би ще си счупя колата, ако го сменя на 15 000км" - как точно? Аз не го разбирам. Определено това нещо с "на колко километра да си сменя маслото" се причислява към графа "вечното дерби" - "дизел или бензин" (газ не се споменава никъде-никога), "левски или цска", "ръчни или автоматични предавки", "блондинка или брюнетка" и т.н. :) Добавяме "15 000км или 30 000км за маслото" - само дано не кажат, че може и на 50 000км, че ще прецакат работата...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ААнтонов - пиши на Сами Бегачката за повече инфо на лично примерно. Скоро видях негов анализ със снимки.Аз съм лаик,чета и ще решавам и аз,но имам още 7 месеца минимум да мисля.

 

Всеки си преценява.Също и за парите.Но освен всичко гледайте и от страната на производителя,той ви гарантира 5г с този цикъл. Никой никъде не е написал,че след 5г двигателят ви ще е в цветущо здраве или не.

 

Аз лично мисля,че сме в по-мръсна държава откъм всичко и мисля,живот и здраве да я сменям на 1г или 15к км като бензинка.

 

П.п. за да не шашкаме аудиторията имам приятел вярващ в Long Life маслата, йетито му е дизел и вече е на 120-130хил км без да се е прецакал двигателя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Шафт - дай повече инфо какви масла слагат от ЕТ,цената настрана искам си гаранцията да не мрънкат. Има ли опция да си доплащам там за нещо което е по-правилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Шафт - дай повече инфо какви масла слагат от ЕТ,цената настрана искам си гаранцията да не мрънкат. Има ли опция да си доплащам там за нещо което е по-правилно?

 

Е... какво да слагат - Шел или Кастрол - най-вече визирам Шелското - пълен боклук е това масло. :) Кастрол пък е надценен двойно поне... Не рядко съм виждал етикети на Ауто+ по разни кашони... това ми е достатъчно. Сравняваш цените в Ауто+ и в ЕТ и си преценяваш. Гаранцията - тя те държи за топките, да :) Но в никакъв случай не отпада, ако го сменяш на 15 000км, вместо на 30 000км... ако ще я караш тази кола по-дълго време от 5 години.

 

Поздрави

 

ПП:

П.п. за да не шашкаме аудиторията имам приятел вярващ в Long Life маслата, йетито му е дизел и вече е на 120-130хил км без да се е прецакал двигателя

Ако на или след 200 000км още е негова колата, тоест не я е продал - пиши пак :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имаме служебни автомобили на 350000+ без проблеми по двигателите.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя малко емпирични наблюдения и лично мнение. Първо мнението -- според мен си е и до късмет това дали ще ти се развали нещо по колата, независимо от това какво правиш.  Марката е друга, но все пак -- преди 12 години си купих чисто новичък Опел Мерива, 1.7 DTI, мотор Исузу. Поддържах го мераклийската, без компромис, това беше първата ми нова кола. Масло сменях на 8500 км или 1 година, единствено в представителства на Опел (основно София Ауто). Въпреки това, след 5 години експлоатация и изминати 30 000 км гръмна турбина. Оправих я. На 50 000 смених ангренаж, а на 75 000 ангренажа прескочи. Правих всичко, което трябва, но не успях да я опазя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не чакам повече от 10000 км. С всички филтри. Първото го смених още на 2500 км. Не им вярвам на предписанията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Колега fallenfbsd, гаранцията важи само ако всички интервенции по колата, в рамките на гаранционния период са извършени от ЕТ, най-вече смяната на маслото. Шафт е прав, че те няма да ти откажат смяна на маслото на 15 000 км, вместо на 30 000 и ще си запазиш гаранцията. Вероятно можеш да рискуваш и междинната смяна, например на 15 000 км да извършиш на друго място, но не съм убеден че си струва риска. (Някак си ми е трудно да разбера, че някой иска да дава повече пари за по-честа смяна и същевременно да иска да сменя с по-евтино масло, от същия клас, разбира се, за да мине по-тънко). За "успокоение" цените за гаранционно обслужване и масло не са по-високи цените за обслужване на други нови автомобили. Шафт, предполагам, че отговорът ти по-горе е писан под емоционално въздействие защото смесваш в коментара си стари и нови автомобили, нов внос, а съм убеден че отлично знаеш, че различните автомобили изискват различни масла , спирачни течности, антифриз и т.н. Ако един автомобил произведен 1990 г. е работил безпроблемно с полусинтетично масло, то друг произведе 2016 г. едва ли ще работи безпроблемно със същото масло. Нищо лично, далеч съм от опита и познанията за автомобили, които имаш, вземам отношение понеже отговорът ти е поставен като въпроси.

Всеки право на лично мнение, базирано на опит, знание пък защо не и на чуждо мнение.  Примерът на колегата joropet е показателен, че понякога нещата не зависят от нас и колите се чупят със или без наша помощ.

Не съм привърженик на конспиративните теории и не вярвам, че производител ще препоръчва нещо за да се скапе двигателя по-бързо, защото много трудно се обръща отрицателна репутация.

Аз лично пожелавам на всички по-рядко да ползват ръчката за отваряне на капака на двигателя и да се радват на безаварийно шофиране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още когато купих колата, в Еуратек зададох няколко въпроса на приемчика относно самото облужване.На въпроса ми за смяната на масло, същият ми отговори, че има 2 вида такова, като явно по-скъпото било по-хубаво.Така и не задълбочих темата, и не разбрах точно какви масла има в предвид. Но аз също смятам на 15000км да правя смяна на маслото и филтрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още когато купих колата, в Еуратек зададох няколко въпроса на приемчика относно самото облужване.На въпроса ми за смяната на масло, същият ми отговори, че има 2 вида такова, като явно по-скъпото било по-хубаво.Така и не задълбочих темата, и не разбрах точно какви масла има в предвид. Но аз също смятам на 15000км да правя смяна на маслото и филтрите.

Едното е с масло "Castrol" , а другото е с "Shell"

Автомобилите са заредени фабрично с "Castrol" (поне моята беше с такова)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното е с масло "Castrol" , а другото е с "Shell"

Автомобилите са заредени фабрично с "Castrol" (поне моята беше с такова)

Значи сме на Castrol!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е първо във вида масло - за нормален интервал или удължен. В ЕТ предлагат и 2та. Много е писано във форума и най-добре е за нормален пробег до 15х км и 1год. Ако искате чист мотор, смяна на 10х км(от многото резултати на лабораторни тестове, които съм чел, няма масло след 8х км, което да запазва своите качества. Повечето се скапват около 5-7х км пробег). Търговската марка няма отношение, маслата се правят от смесването на готови бази, чиито производители често са едни и същи, за повечето крайни продукти. Важно е да не е менте!

 

ПП За нова кола, лично мнение - до 3-5х км първото масло и после само с масло за нормален пробег на 8-10х км.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е първо във вида масло - за нормален интервал или удължен. В ЕТ предлагат и 2та. Много е писано във форума и най-добре е за нормален пробег до 15х км и 1год. Ако искате чист мотор, смяна на 10х км(от многото резултати на лабораторни тестове, които съм чел, няма масло след 8х км, което да запазва своите качества. Повечето се скапват около 5-7х км пробег). Търговската марка няма отношение, маслата се правят от смесването на готови бази, чиито производители често са едни и същи, за повечето крайни продукти. Важно е да не е менте!

 

ПП За нова кола, лично мнение - до 3-5х км първото масло и после само с масло за нормален пробег на 8-10х км.

За О3 маслото е само за удължен интервал и е по стандарт 50700 по препоръка на производителя се сменя до 30000км или 2 години,

масло нормален интервал което се предлага в оторизираните сервизи е по стандарт 50501 и е за О2 и не е съвместимо с О3.

П.П. При настъпване на гаранционно събитие, се изпращат проби от течностите в Чехия за анализ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За О3 маслото е само за удължен интервал и е по стандарт 50700 по препоръка на производителя се сменя до 30000км или 2 години,

масло нормален интервал което се предлага в оторизираните сервизи е по стандарт 50501 и е за О2 и не е съвместимо с О3.

П.П. При настъпване на гаранционно събитие, се изпращат проби от течностите в Чехия за анализ.

 

Само да ти кажа, че ако погледнеш в общите условия, които ти дават ЕТ и там лекичко с хубави буквички пише, че ЕТ не носи никаква отговорност за течностите, които налива в агрегатите, защото не е производител на горните :) Тоест, ако се строши нещо заради скапано масло и т.н. - не е ясно ще има ли гаранция /вероятно ще има, за да не стане по-криво, но тя ще е по вторият начин - a.k.a. "строши се"/, тъй като това не е гаранционно събитие, а е породено в следствие на некачествени продукти :) Дали пращат за анализ това което се слага реално или това което трябва, ако изобщо пращат нещо - друг въпрос.

 

Няма хейт от моя страна в никакъв случай - просто реалност. Който-както си направи бизнеса - щом има клиенти - значи е успял.

 

Поздрави

 

ПП: И за пореден път ще го напиша това - лично съм искал да гледам какво ми се налива в мотора - видях туби "осрани" яко в масло, защото беше наливано току що в тях - и глупак ще го види това... Най-малкото на рафтовете в магазина или в склада тубите не са в масло отвън, което е текло в следствие на наливане без или с фуния.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За О3 маслото е само за удължен интервал и е по стандарт 50700 по препоръка на производителя се сменя до 30000км или 2 години,

масло нормален интервал което се предлага в оторизираните сервизи е по стандарт 50501 и е за О2 и не е съвместимо с О3.

П.П. При настъпване на гаранционно събитие, се изпращат проби от течностите в Чехия за анализ.

Кофти работа. Отворих набързо страницата на Кастрол и там в спецификациите дават http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=skoda&model=octavia-iii-5e-(2012-)&modelType=octavia-iii-2-0-tdi-(110-kw)-(2012-) като е едно и също за двата интервала. Можеш и на 1год, можеш и на 2год. Странна работа!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от една седмица и аз съм с OCTAVIA 3  2.0 TDI DSG.За маслото досега колкото нови коли съм карал винаги съм спазвал препоръките на производителя и проблеми не съм имал.Вярно  е, че наблюдения та са ми до към 200 к. максимум,но и това не е малко.Аз правя около 30 000  на година и поне първите смени бих ги направил на по 30 после ще го мисля.

 

И имам препоръка ( въпреки че съм новобранец тук ) да ги обсъждаме на по бира тези неща,а не пред PC :computer:.​

 

Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че е форум и целта е да се обсъжда, но такива теми трябва да се трият. Едва ли някой от вас ще си промени мнението след подобни дискусии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от една седмица и аз съм с OCTAVIA 3  2.0 TDI DSG.За маслото досега колкото нови коли съм карал винаги съм спазвал препоръките на производителя и проблеми не съм имал.Вярно  е, че наблюдения та са ми до към 200 к. максимум,но и това не е малко.Аз правя около 30 000  на година и поне първите смени бих ги направил на по 30 после ще го мисля.

 

И имам препоръка ( въпреки че съм новобранец тук ) да ги обсъждаме на по бира тези неща,а не пред PC :computer:.​

 

Поздрави на всички.

 

Много си прав колега за препоръките на производителя и за маслото! По темата ще кажа и аз моето мнение, но повече като инженер-химик, завършил Химико-технологичния и металургичен университет, със специализация "Технология на нефта и твърдите горива", профил течни горива и масла. На по бира мога да обяснявам целият път на нефта от находището през нефтената рафинерия с всичките и инсталации и процеси, технологичните схеми на производството на горива и масла (който иска, но бирата ще е от него) до бензиностанциите и магазините с тубите с масло.

Но сега по същество като инженер (и човек работил в химически производства, и без да претендирам, че всичко знам и че съм 110 % прав) ще кажа, че много от колегите тук, а и по принцип пропускат следния факт: когато взимаме чисто нов автомобил от даден шоурум в нашия случай Шкода от Еуратек, производителят в завода в Млада Болеслав го е заредил с консумативи и части, които са от типа "Long life", съответно имат по дълъг експлоатационен срок или живот както искате го наречете. Второ дори да е производствен, търговски или фирмен трик, но автомобилният производител без значение кой е той, и за коя марка автомобил става въпрос, за времето на гаранцията гарантира, че ако се спазват предписанията му и се посещава фирменият сервиз когато трябва придобивката ще ни вози и служи доста време! Трето има разлика в характеристиките на частите и консумативите, които даден прозводител (например масло на Кастрол, Шел, части Лемфьордер и т.н.) доставя на завода производител на марката автомобил за да бъде той сглобен и продаден, и на същите тези части и консумативи, които той доставя на сервизите и потребителите за поддръжка и подмяна на изхабилите се такива, и които ние си купуваме пък по наше усмотрение. Принципно заводските са по качествени и по спецификации се различават от тези, които са в дистрибуторската и магазинна мрежа, най-малкото за да ни издържи придобивката гаранцията от 5 години. Четвърто което също много колеги пропускат неволно: по цял свят, а още повече по нашите географски ширини има МНОГО ментета на утвърдени и сериозни марки консумативи и автомобилни части. Пето да ги питам колегите дето бързат на 10 000 км да сменят този или онзи консуматив, и тези които искат да минат тънко и купуват евтинджос и по разни гаражчета ги сменят маслата и филтрите, без производителя да го е препоръчал преди определените километри/време, каква им е файдата както казваше Баба ми (Бог да я прости). И само нещо да кажа в допълнение: не работя в Еуратек, в Чехия съм бил само на летището в транзитната зона преди няколко години, и не съм заинтересован да застъпвам дадена теза. И шесто: след около 90 работни дни (по договор) очаквам една страхотна Шкода Фабия, с ниво на оборудване Монте Карло (добавих още оборудване с конфигуратора, преди да подпиша договора за доставка), с бензинов 81 kW двигател, и възнамерявам да спазвам препоръките на производителя от Млада Болеслав. Всичко останало през 5 години гаранция, а и след тях е голяма доза късмет и желание да си пазим автомобилите!

Мога да разказвам и за старият си автомобил (който вече отиде за части), и по случките и номерата, които ми направи за няколкото години използване, за това кой и как по свое усмотрение му е доливал, нагаждал и сменял консумативи, части и т.н., правил дивотии непредписани от производителя! И тези подробности ще са на по бира. Като заключение на дългата си тирада мога само да кажа, че всеки е свободен да прави каквото поиска със своя собствен автомобил, но като колеги можем да споделяме опит и съвети. И нещо "извън протокола", Фабията ще ми е първата Шкода, която си купвам, но с предходния автомобил от една много известна немска марка минах през всичките кръгове на ада по отношение на части, поддръжка и дивотии правени преди мен върху горкият автомобил.

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vinci74 - аз примерно говоря за кола до 5г, в гаранция и маслото вместо на 2г и 30к км да се смени на 1г и 15к км.Всичко ще се прави в Еуратек,никакво ходене по гаражи. Няма да споря с химик, мен химията не ми е силна страна..

 

Ти кажи - къде да зареждаме нафта,че маслата са едната страна на нещата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vinci74 - аз примерно говоря за кола до 5г, в гаранция и маслото вместо на 2г и 30к км да се смени на 1г и 15к км.Всичко ще се прави в Еуратек,никакво ходене по гаражи. Няма да споря с химик, мен химията не ми е силна страна..

 

Ти кажи - къде да зареждаме нафта,че маслата са едната страна на нещата :)

 

Ще ти кажа като петролен инженер (дипломната си работа правих точно с дизел) моето си мнение и наблюдения със старото ми комби BMW 320d, Е46, 2000 г. (която отиде за части вече след като изхвърли турбината насред магистралата при 170 км/ч), която карах в продължение на почти 3 години. Но не твърдя, че мнението ми е меродавно. Дизела го сипвах в турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото, горивната му система е една от последните преди Комън рейл системата, на която трябва си призная съм фен. За времето за което карах този стар грохнал Баварец опитах да карам с всичките видове дизел, които се продават на пазара в България, като преимуществено карах с обогатеният дизел на петролните дистрибутори: Екто, Максмоушън, Нитро пауър и т.н. За да не рече някой да ме подведе под съдебна отговорност няма да казвам с кой дизел имах най-големи главоболия (смених подкачваща помпа, тази намираща се в резервоара, при мен бяха 2 ГНП-то и другата в горивния резервоар), че фирмите са много чувствителни, а продават боклуци! В 65 л резервоар правих си експеримент като наливах по 20 л от няколкото видове дизел и правих микс, но не установих голяма разлика в поведението на двигателя. През всичкото това време много внимателно наблюдавах поведението на двигателя, ослушвах се за шумове, редовно следях нивото на маслото в картера с пръчката, и установих за себе си, че старият ми двигател най-добре работеше с дизела на РОМПЕТРОЛ (нямам роднини и никога не съм работил там!), горивото ми даваше нисък разход на 100 км, който естествено зимата беше и по-висок предвид спецификата на дизеловия двигател за разлика от бензиновия такъв. Никога при зимните температури не съм имал проблем със запалването, но заради прословуто турбо което ми гръмна насред магистралата не бързах веднага на студен двигател да тръгвам и натискам Бавареца. Също така за моя радост имах много добро ускорение и динамика на двигателя и развиване на прилична скорост, и по светофарите успявах да скрия шапката на някои баровци с неугледния в техните очи стар Баварец. Освен за дизела мога да ти кажа и нещо за маслото, което му сипвах: идиотите в Cars 57, автокъщата в София от която го купих автомобила му бяха сипали стандартната евтинийка от незнайна марка 15W-40, при положение че двигателя по спецификации на производителя го е предвидил да му се сипва Кастрол - полусинтетика или синтетика, тук инженера в мен беше готов да ги бие още на място в авто къщата! Та поглеждайки капачката за маслото на двигателя, видях че препоръчваната марка масло от BMW e  CASTROL , и като отиде човек на страницата на CASTROL и използва калкулатора там, той ми даде за този автомобил, двигател, година на производство, че трябва да използвам масло 5W-40 пълна синтетика, но си мисля а и калкулатора на по-късне етап даде, че мога да използвам дори и 0W-40 (не препоръчвам като инженер химик масла с индекса 30, защото те са за страни с по-мек климат и ниски летни температури). И в продължение на 3 години всяка година на около 12-15 000 км сипвах само 5л туба с бежовия CASTROL 5W-40, може и да съм бил късметлия с двигателя но за този пробег освен 5л от тубата, друго масло не съм доливал на двигателя.

Обаче искам още нещо да кажа промяната в цвета на маслото, което е в дигателя не е показател дали то може и изпълнява смазочно-охлаждащите си свойства в двигателя! В следствие на високите температури, които са в двигателя в резултат на горивния процес, цветът на маслото се променя и защото протичат неизбежните окислителни процеси в самото масло!!!

На колко км с колегите трябва да сменяме маслото в автомобилите, зависи от предписанията на производителите на автомобила, маслото, работата на конкретния двигател и неговата специфика (дали е бензинов или дизелов двигател, където горивният процес е още по-тежък от бензиновия), и не на последно място от нашето субективно усещане. Как ще са при мен нещата с новата ми придобивка Фабия Монте Карло, не знам и ще мога да кажа едва след като измина първите километри с нея? 

fallenfbsd може да ме добавиш като приятел и да говорим още по-подробно или пък на сбирките в София пред НИМ? Другите колеги от форума тук също могат да ме добавят за приятел, нямам нищо против или под конкретната тема да говорим?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.