Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Първа смяна на масло


musaka

Recommended Posts

Здравейте, от една седмица и аз съм с OCTAVIA 3  2.0 TDI DSG.За маслото досега колкото нови коли съм карал винаги съм спазвал препоръките на производителя и проблеми не съм имал.Вярно  е, че наблюдения та са ми до към 200 к. максимум,но и това не е малко.Аз правя около 30 000  на година и поне първите смени бих ги направил на по 30 после ще го мисля.

 

И имам препоръка ( въпреки че съм новобранец тук ) да ги обсъждаме на по бира тези неща,а не пред PC :computer:.​

 

Поздрави на всички.

 

Съгласен съм!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 244
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    34

  • shaft

    26

  • srservice

    13

  • ААнтонов

    11

Най-много писали в темата

Ще ти кажа като петролен инженер (дипломната си работа правих точно с дизел) моето си мнение и наблюдения със старото ми комби BMW 320d, Е46, 2000 г. (която отиде за части вече след като изхвърли турбината насред магистралата при 170 км/ч), която карах в продължение на почти 3 години. Но не твърдя, че мнението ми е меродавно. Дизела го сипвах в турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото, горивната му система е една от последните преди Комън рейл системата, на която трябва си призная съм фен. За времето за което карах този стар грохнал Баварец опитах да карам с всичките видове дизел, които се продават на пазара в България, като преимуществено карах с обогатеният дизел на петролните дистрибутори: Екто, Максмоушън, Нитро пауър и т.н. За да не рече някой да ме подведе под съдебна отговорност няма да казвам с кой дизел имах най-големи главоболия (смених подкачваща помпа, тази намираща се в резервоара, при мен бяха 2 ГНП-то и другата в горивния резервоар), че фирмите са много чувствителни, а продават боклуци! В 65 л резервоар правих си експеримент като наливах по 20 л от няколкото видове дизел и правих микс, но не установих голяма разлика в поведението на двигателя. През всичкото това време много внимателно наблюдавах поведението на двигателя, ослушвах се за шумове, редовно следях нивото на маслото в картера с пръчката, и установих за себе си, че старият ми двигател най-добре работеше с дизела на РОМПЕТРОЛ (нямам роднини и никога не съм работил там!), горивото ми даваше нисък разход на 100 км, който естествено зимата беше и по-висок предвид спецификата на дизеловия двигател за разлика от бензиновия такъв. Никога при зимните температури не съм имал проблем със запалването, но заради прословуто турбо което ми гръмна насред магистралата не бързах веднага на студен двигател да тръгвам и натискам Бавареца. Също така за моя радост имах много добро ускорение и динамика на двигателя и развиване на прилична скорост, и по светофарите успявах да скрия шапката на някои баровци с неугледния в техните очи стар Баварец. Освен за дизела мога да ти кажа и нещо за маслото, което му сипвах: идиотите в Cars 57, автокъщата в София от която го купих автомобила му бяха сипали стандартната евтинийка от незнайна марка 15W-40, при положение че двигателя по спецификации на производителя го е предвидил да му се сипва Кастрол - полусинтетика или синтетика, тук инженера в мен беше готов да ги бие още на място в авто къщата! Та поглеждайки капачката за маслото на двигателя, видях че препоръчваната марка масло от BMW e  CASTROL , и като отиде човек на страницата на CASTROL и използва калкулатора там, той ми даде за този автомобил, двигател, година на производство, че трябва да използвам масло 5W-40 пълна синтетика, но си мисля а и калкулатора на по-късне етап даде, че мога да използвам дори и 0W-40 (не препоръчвам като инженер химик масла с индекса 30, защото те са за страни с по-мек климат и ниски летни температури). И в продължение на 3 години всяка година на около 12-15 000 км сипвах само 5л туба с бежовия CASTROL 5W-40, може и да съм бил късметлия с двигателя но за този пробег освен 5л от тубата, друго масло не съм доливал на двигателя.

Обаче искам още нещо да кажа промяната в цвета на маслото, което е в дигателя не е показател дали то може и изпълнява смазочно-охлаждащите си свойства в двигателя! В следствие на високите температури, които са в двигателя в резултат на горивния процес, цветът на маслото се променя и защото протичат неизбежните окислителни процеси в самото масло!!!

На колко км с колегите трябва да сменяме маслото в автомобилите, зависи от предписанията на производителите на автомобила, маслото, работата на конкретния двигател и неговата специфика (дали е бензинов или дизелов двигател, където горивният процес е още по-тежък от бензиновия), и не на последно място от нашето субективно усещане. Как ще са при мен нещата с новата ми придобивка Фабия Монте Карло, не знам и ще мога да кажа едва след като измина първите километри с нея? 

fallenfbsd може да ме добавиш като приятел и да говорим още по-подробно или пък на сбирките в София пред НИМ? Другите колеги от форума тук също могат да ме добавят за приятел, нямам нищо против или под конкретната тема да говорим?

 

Мойте уважения, но има една приказка - не питай старило, питай патило! Опита на колеги с ЛЛ масла, показва, че се появяват наслагвания при употребата на този тип масло след доста км пробег. Производителя го интересува да покрие гаранцията, а след това по-изгодно му е да има нужда от сервиз тази кола. Така че, за 150лв на година икономия, да се убеждаваме колко е правилно и редно да се спазват предписанията на гаранционния сервиз няма смисъл. Всеки си преценява, и след като сте запознати с маслата, вероятно сте чели резултати от химически анализи на масла... Това което аз съм видял - съм го написал по-горе! Няма масло, което да запазва показателите си след 7-8х км... Колкото по-старо е, толкова по-зле става. Аз искам чист мотор и здрава турбина(моите коли винаги се карат бързо и масло сменям до 10х км, и предполагам затова моторите са им чисти и нямат проблеми с турбини, харчове, течове и тн). Сега колата е моя, вероятно няма да я карам след 150х км, но не желая изненади поне до тогава. Моята преценка и действия са изцяло от гледна точка на максимална сигурност и добра работа на ДВГто. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vinci74,благодаря за инфото.

 

От няколко източника получих инфо да дам шанс на Ромпетрол и в момента карам с него. На празен ход е като бензин тиха. Ще я покарам, както каза и ти каквото усетя за себе си.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте уважения, но има една приказка - не питай старило, питай патило! Опита на колеги с ЛЛ масла, показва, че се появяват наслагвания при употребата на този тип масло след доста км пробег. Производителя го интересува да покрие гаранцията, а след това по-изгодно му е да има нужда от сервиз тази кола. Така че, за 150лв на година икономия, да се убеждаваме колко е правилно и редно да се спазват предписанията на гаранционния сервиз няма смисъл. Всеки си преценява, и след като сте запознати с маслата, вероятно сте чели резултати от химически анализи на масла... Това което аз съм видял - съм го написал по-горе! Няма масло, което да запазва показателите си след 7-8х км... Колкото по-старо е, толкова по-зле става. Аз искам чист мотор и здрава турбина(моите коли винаги се карат бързо и масло сменям до 10х км, и предполагам затова моторите са им чисти и нямат проблеми с турбини, харчове, течове и тн). Сега колата е моя, вероятно няма да я карам след 150х км, но не желая изненади поне до тогава. Моята преценка и действия са изцяло от гледна точка на максимална сигурност и добра работа на ДВГто. 

 

За старилото и патилото си прав Пепино! Но леко се бърка темата, защо? 1. Говорим за чисто нови автомобили, масла и консумативи за първоначално вграждане, както и за тяхната поддръжка докато са в 5 годишната гаранция. Аз обаче твърдя от патилата си с вече бившата кола от Бавария, че има разлика в качеството и характеристиките в заводските части и консумативи и тези които купуваме впоследствие дори на един и същ производител! Тази и миналата година от бившата ми вече кола по време на няколко луди ремонти от към пари свалях Пепино оригинални 15 годишни заводски части с логото на BMW и подменях с препоръчаните от приятели и от производителя такива, виждах как изглеждат оригиналните и как "нормалните" за това твърдя че има разлика. 2. Колегата ме пита за мнението ми и аз го казах от моята гледна точка и патила също! 3. Карах тотално издухан вероятно и от бързо каране автомобил, имах лошият късмет да си купя втора ръка такъв. На него и лонг лайф масло не му беше сипвано, камо ли 7-8 000 км смяна и т.н. Казах също и че нямам опит с Шкода, но споделих опита си от зареждането на горива и масла. 4. Пепино при мен като инженер химик важното беше поведението на двигателя и автомобила с маслото което беше сипано в автокъщата - евтин боклук за 15W-40, който само в сънищата си можем да го помислим за ЛЛ масло, за цялото време на каране на стареца от Бавария в резервоара сипах последователно всички видове дизел, който се продава в България и мога приятелю да ти напиша доста обемист анализ за всеки конкретен дизел как се държа в двигателя M47D20 на BMW 320d, E46. На рали състезател тип Фитипалди съм се правил единствено на магистралата до морето, между 2 камери, но не съм безумец на пътя. Знаеш ли Пепино как и защо ми гръмна турбината(имам приблизително обяснение, но не и 100 % сигурност)? Защото като излезох от София на 29.08.16 г. в посока Бургас от караулката при Църна Маца до км 168 от магистрала "Тракия" (приблизително 60 км след Пловдив), с изключение на случаите когато в лявата лента имаше коли или наближавах камери, не съм падал под 160-180 км/ч, просто 16 годишният Баварец летеше като изтребител по магистралата с новата си ходова част, и пълен резервоар дизел от Ромпетрол. И турбината не ми гръмна заради маслото с което изминах 7-8 000 км пробег (не беше ЛЛ масло или горивото), не карах и в червената зона на оборотите, а от известно време чувах едно много тънко като звук свирене и по мнението на колеги и приятели - турбината беше тръгнала да се разваля, в моят случай се пръсна при 170 км/ч. А аз збравих че не карам нова кола дори и с ЛЛ масло, а 16 годишен баварски старец, който не издържа на юркането. 5. Понеже съм инженер химик знам как и от какво се правят синтетичните и минерални моторни масла, изследвал съм ги повчето известни марки масла, както и съм запознат с такива резултати от изследвания. Но да поговорим как се произвеждат маслата, съответно и защо и на колко км трябва да се сменят. Минералните масла се получават при атмосферно-вакуумната дестилация на нефта, и в зависимост от въглеводородния състав на изходната суровина - нефта, наличието на определен тип инсталации в рафинерията можем на изход да имаме повече горива или масла. Маслата се получават при дълбочинната преработка на мазута (с температура на кипене над 350 С, който остава след получаването на газообразните горива като пропан-бутана, на течните като бензина и дизела. Та от преработката на мазута се получават 3 маслени фракции въглеводороди с различнен фракционен състав и температура на кипене: 350 - 400 С; 400 - 450 С и > 450 С температура на кипене. Независимо дали маслото ти ще е ЛЛ или обикновено, всеки един производител Пепино в рафинерията прави блендинг от горецитираните три маслени фракции, но тайната на всяко едно масло е в ТИПА НА СЛОЖЕНИТЕ КЪМ МАСЛОТО ДОБАВКИ И ПРИСАДКИ, именно те дават основните характеристики на маслото. Тези добавки и присадки са фирмени и тайни за всеки един производител на масла по света, и също са в резултат на многомесечни и и дългогодишни изследвания и тестове в лабораторията. Едни от присадките помагат на маслото да запазва смазочно-охлаждащите си свойства при високи и ниски температури, други му дават стабилност на окисление, някои му помагат да почиства самият двигател и поддръжка на маслената помпа, други пък пазят турбината. Що се отнася до синетичните масла, както им идва от името - тяхното производство не е на базата на   преработката на мазута, т.е. от нефтен произход. Те се произвеждат по синтетичен път, от няколко типа основни химически съединения, и за тях присадките и добавките са малко по-различни от тези при минералните масла. Но основното им предимство е, че паради своят химически състав, блендинг и физико-химични свойства могат да издържат и вършат своята работа в съвременните и най-нови автомобили и използвани от тях двигатели, в които горвиният процес се извършва при по тежки условия и пааметри, и които са по-добри от тези с минерален произход. Естествено и като инженер химик съм  съгласен с теб Пепино, че колкото повече е изминатия пробег с едно масло, толкова повече характеристиките му се влошават, тук спор няма и не може да има. Обаче ако на един двигател му се сипва кофти гориво, на което качеството е съмнително особено в България (повечето колеги са забелязали как им се държат автомобилите когато зареждат по тукашните бензиностанции, и как се движат когато зареждат извън България!) Тогава и 7-8 000 км няма да ти осигурят чист двигател и здрава турбина. При мен сменях маслото на 10 000 км, карах нормално в града, и леко пришпорвах колата по магистралата. Нормално е Пепино ако караш по-спортно колата или по ралита да я караш, да сменяш по-често маслото за да ти е чист двигателя и здрава турбината. Но един коварен въпрос към теб: сигурен ли си приятелю че слагаш оригинално масло или добре изглеждаш вътрешно и външно фалшификат? Не каза нищо и за марката автомобили на които държиш до 7-8 000 км маслото, дали на бензинов или дизелов двигател слагаш дадена марка масло? Твоето уравнение има още доста неизвестни за да бъде решено аргументирано.

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vinci74,благодаря за инфото.

 

От няколко източника получих инфо да дам шанс на Ромпетрол и в момента карам с него. На празен ход е като бензин тиха. Ще я покарам, както каза и ти каквото усетя за себе си.

 

Поздрави

 

Като ми докарат от Млада Болеслав новата придобивка с двигател TSI ще им дам шанс и с бензина да карам, пък да видим дали ще се запазят същите добри впечатления както с дизела им. На някои бензиностанции обаче послъгват с количеството заредени литри, това също ще го проверя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съгласен с колегата b3lq7a.

Имал съм случай когато заради малко икономия (за масло за ДВГ говоря) ми се наложи да сменя разпределителен вал, повдигачи и кобилици... Не искам да го играя този филм пак. Мерси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци(от никнейма предполагам) аз се казвам Иво, Аватара под мненията ми е Пепино(идва от Пепи-Пепино, друг човек от форума, който се занимава с диагностика и "чиптунинг", а.к.а. РЕМАП на ДВГ), сложил съм отдолу този надпис, от уважение към труда му и за да изразя благодарност за интервенциите му по моите Шкоди. Гаранция в БГ нямаш за истинско масло. Аз не робувам на марка, гледам спецификациите и дата и локация на производство. Последно миналата седмица сложих Кастрол 5 30 РЪБ(edge) титаниум нещо си(високия им клас) говоря за Йетито. Wzeh go ot TEXKO(имаме колега от форума - Александър, оказа се че работи в магазина, той ми помогна за избора и ме увери, че е истинско, температурата на маслото не ми се е вдигнала, вече имам около 1000км и не ми е мръднало. Преди това 2пъти бях с Мотул 5 40 пак стандарт 50200 50501, а преди това с Кастрол ЛЛ от ЕТ и така. Октавията понеже я имам от чисто нова до сега Кастрол в ЕТ 9 пъти и 2 пъти Мотул 5 40 за ПД(колата е на 101х км). На предни коли съм слагал Равенол висок клас с ПАО присадки и от база група 5(30лв/л). Слагал съм Енеос сустина 5 50 отново група 5 с ПАО присадки и също е добро масло като за 50лв/литър(последните на капризни турбо бензин субарута).  Да ти кажа на субару 300+ кс, каквото и масло да сложиш след 5х км е скапано и се почва с харчлъка. На Йетито с ЛЛ Кастрол от ЕТ, след 5х км отново харчлък. С Мотула нямах проблем, дори го карах малко над 9х км и съм долял малко повече от 0.5л(държа винаги да е към макса на щеката, не ми е светкала лампа). За горивото си прав, лично аз слагам 95 или обикновенна нафта и ползвам добавки. Предпочитам аз да си покача октановото число или да подобря качеството(доколко това е така, очаквам твое мнение, все пак аз съм търговец в коренно различна сфера на работа). С идеята да не се скапват лагери и сегменти на бутала ма 150-200х км аз смятам, че е добре маслото да се сменя често и да е пълна синтетика, колкото по-висок клас по-добре. Наскоро имах случай на приятел, сложили му 15 40 на пасат 1.8 125кс и му се пръсна масления охладител(смятай с каква гъстота е било), отделно за 2х км беше долял 2л... Смени радиатора сложи си 10 40 и вече 5х км няма проблем нито с разход нито с друго. Представям си как се е отразило това мазило на БМВ КР дизел(даже късно е гръмнало това турбо...). Поздрави и за пореден път казвам, споделям мнение на база опит, не мога да предам своя опит. Никой не задължавам, нито си налагам позицията. В крайна сметка в БГ над 50х души работят в сферата на авторемонтите. Ако всички почнат да си сменят навреме мазилата(на скоростти и на диф и тн) много ще им намалее работата ;)

 

Тъй като си нов във форума, ще те попитам за масло на скоростти - производителя не дава интервал за смяна, казва вечно е ;) какво мислиш по този въпрос, има теми в които сме го дъвкали доста!

 

проблеми на други съфорумци от ЛЛ масла - запушена тръба за покачване на маслото в ДВГто, наслагвания в клапаните и в картера, запушена тръба за пробката на масло и тн... Общото на всички е употребата на ЛЛ и смяна на 2год или 30х км. 

 

Темата стана интересна, виждам запознат си с химията, ще е полезно на форума да имаме така обосновани твърдения, каквито изложи до момента! Не го приемай на лична основа или спор(казвам го, защото често хората се обиждат от разминаване на позициите и се стават едни глупави кавги и ненужни караници зад клавиатурата). 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци(от никнейма предполагам) аз се казвам Иво, Аватара под мненията ми е Пепино(идва от Пепи-Пепино, друг човек от форума, който се занимава с диагностика и "чиптунинг", а.к.а. РЕМАП на ДВГ), сложил съм отдолу този надпис, от уважение към труда му и за да изразя благодарност за интервенциите му по моите Шкоди. Гаранция в БГ нямаш за истинско масло. Аз не робувам на марка, гледам спецификациите и дата и локация на производство. Последно миналата седмица сложих Кастрол 5 30 РЪБ(edge) титаниум нещо си(високия им клас) говоря за Йетито. Wzeh go ot TEXKO(имаме колега от форума - Александър, оказа се че работи в магазина, той ми помогна за избора и ме увери, че е истинско, температурата на маслото не ми се е вдигнала, вече имам около 1000км и не ми е мръднало. Преди това 2пъти бях с Мотул 5 40 пак стандарт 50200 50501, а преди това с Кастрол ЛЛ от ЕТ и така. Октавията понеже я имам от чисто нова до сега Кастрол в ЕТ 9 пъти и 2 пъти Мотул 5 40 за ПД(колата е на 101х км). На предни коли съм слагал Равенол висок клас с ПАО присадки и от база група 5(30лв/л). Слагал съм Енеос сустина 5 50 отново група 5 с ПАО присадки и също е добро масло като за 50лв/литър(последните на капризни турбо бензин субарута).  Да ти кажа на субару 300+ кс, каквото и масло да сложиш след 5х км е скапано и се почва с харчлъка. На Йетито с ЛЛ Кастрол от ЕТ, след 5х км отново харчлък. С Мотула нямах проблем, дори го карах малко над 9х км и съм долял малко повече от 0.5л(държа винаги да е към макса на щеката, не ми е светкала лампа). За горивото си прав, лично аз слагам 95 или обикновенна нафта и ползвам добавки. Предпочитам аз да си покача октановото число или да подобря качеството(доколко това е така, очаквам твое мнение, все пак аз съм търговец в коренно различна сфера на работа). С идеята да не се скапват лагери и сегменти на бутала ма 150-200х км аз смятам, че е добре маслото да се сменя често и да е пълна синтетика, колкото по-висок клас по-добре. Наскоро имах случай на приятел, сложили му 15 40 на пасат 1.8 125кс и му се пръсна масления охладител(смятай с каква гъстота е било), отделно за 2х км беше долял 2л... Смени радиатора сложи си 10 40 и вече 5х км няма проблем нито с разход нито с друго. Представям си как се е отразило това мазило на БМВ КР дизел(даже късно е гръмнало това турбо...). Поздрави и за пореден път казвам, споделям мнение на база опит, не мога да предам своя опит. Никой не задължавам, нито си налагам позицията. В крайна сметка в БГ над 50х души работят в сферата на авторемонтите. Ако всички почнат да си сменят навреме мазилата(на скоростти и на диф и тн) много ще им намалее работата ;)

 

Тъй като си нов във форума, ще те попитам за масло на скоростти - производителя не дава интервал за смяна, казва вечно е ;) какво мислиш по този въпрос, има теми в които сме го дъвкали доста!

 

проблеми на други съфорумци от ЛЛ масла - запушена тръба за покачване на маслото в ДВГто, наслагвания в клапаните и в картера, запушена тръба за пробката на масло и тн... Общото на всички е употребата на ЛЛ и смяна на 2год или 30х км. 

 

Темата стана интересна, виждам запознат си с химията, ще е полезно на форума да имаме така обосновани твърдения, каквито изложи до момента! Не го приемай на лична основа или спор(казвам го, защото често хората се обиждат от разминаване на позициите и се стават едни глупави кавги и ненужни караници зад клавиатурата). 

 

Иво приятно ми е да се запознаем, обаче ника ми те е подвел малко - казвам се Васил, но предпочитам само Васко. По твой избор защото не знаеш как си избрах името на ника дължиш бира или риза. Жокер ще ти дам: фен съм на великият Леонардо да Винчи и неговите изобретения, а цифрите са от годината ми на раждане. :)

Сега за маслото да кажа отново: идиотите бяха сипали на двигателя ми някакво евтинджос минерално масло от типа на 15w-40, за чийто вискозитетен индекс мога само да гадая, но това масло за моят двигател беше гъсто и като се разрових по нета и един куп технически спецификации на двигателя, доколкото можах да ги открия, видях че моят турбодизел с директно впръскване е за пълна синтетика и такова масло трябва да му се сипва. С минералното масло двигателя беше като спънат и хич не вървеше, но като му сипах 5 литра бежов Кастрол 5W-40, колкото ми препоръча калкулатора на Кастрол, макар че инженера в мен искаше да му сложа 0W-40. Разликата тук е в ниско-температурните свойства и издържливост на маслото, в т.ч. и осигуряването на мазането на двигателя при много ниски температури, където ядовете са по-големи при дизеловите двигатели. Това което ме изкефи след като започнах да му сипвам това масло на двигателя беше, че между две смени на маслото - туба за туба, не долях нито капка от маслото на двигателя, което ме навежда на мисълта и мога да заключа, че не ми гореше масло двигателя, и че гарнитурите и маслената помпа си вършеха идеално работата.

Колкото до химията Иво, аз това съм завършил: петролен инженер химик с профил течни горива и масло, и бях единствения който пита професорите в ХТМУ, кой ще пуска за нас завършващите студенти дипломна работа изследваща Дизела като гориво. Исках да работя с дизела като гориво в продължение на 6-7 месеца в лабораторията, покрай Формула 1 станах фен на ДВГ, и по-конкретно към дизеловите двигатели, тяхните по-особени характеристики и конструкция, и особено интересна ми беше системата за впръксване Common Rail. Турбото ми гръмна не заради маслото, на против то беше точното масло за двигателя ми, а защото беше си тръгнало явно да се разваля и само Бавареца (Бог да го прости) знаеше колко стотин хиляди километра е минал с него? Колкото до слагането на добавки вдигащи октановото или цетановото число на горивото съм "ЗА" ако горивото се сипва на нови автомобили, с двигатели на до 10 години, н е че не може и на по-стари двигатели да се слагат тези добавки. Единственото от което се опасявам пак като химик, е че част от тези добавки към горивото могат да имат агресивно въздействие към материалите от които са направени горивопроводите, резервоарите, и др. части, през които преминава горивото. Защото при по-старите автомобили се използват различни метални сплави, различни по въглеводороден състав полимери (пластмаси) и различен тип каучукови съединения и тръби. Има и още нещо част от тези добавки имат и почистващо действие и мога и да отмият някой и друг нагар, който успешно е запушил някоя микроскопична пукнатина в двигателя и да станат по-големи бели?

По отношение на Пасата, при него може и най-вероятно да е имало същия проблем като при мен в началото: производителя на автомобила или двигателя да е предвидил той да работи със синтеттично или полусинтетично масло, което с много по малък вискозитет, т.е. не е толкова гъсто, а някой пишман майстор от гяволък да му е сипал гъсто минерално масло и ето ти аварията.

Колкото до маслото за скоростите тук нямам лични наблюдения и не мога да дам точен съвет, но трябва да се има в предвид следното: 1. Дали скоростната кутия е автоматична или ръчна, евентуално кой е производителя и, и каква е конструкцията и? 2. Маслата за скоростните кутии са с по-различен въглеводороден състав и вискозитет (няколко пъти по-висок) от тези на моторните масла, отново фирмена рецептура и тайна за добавките в тях. Производителите на масла за скорстните кутии дават различен интервал за смяната им, в зависимост и от типа на автомобила, мощността на двигателя, дали е спортен такъв или обикновен, а от тук и натоварванията на които е подложена кутията. 3. Трябва да се види дали автомобилен производител като Шкода например, не препоръчва определена марка масла за даден модел (както при мен BMW към 2000 г. препоръчваше CASTROL за моят двигател). 4 Нищо не пречи ако искаш да сложиш определена марка масло за скоростната кутия, да попиташ производителя на маслото за препоръчван пробег? 5. Ако имаш под ръка добър сервиз или майстор поправящ скоростни кутии за препоръчван пробег и масло за конкретния автомобил. На мой подобен въпрос точно за маслото на скоростите в Бавареца ми към майстора който ми поддържаше стареца, съвета му беше да не пипам маслото в кутията след като много леко ги превключвах. Не ми каза в подробности за своите съображения и защо така ми казва?

Колкото до пребиваването ми във форума, не съм нов - от края на пролетта си направих ник, и поради това че доскоро карах друга марка кола, а не Шкода не съм писал и чел активно във форума. Задавах въпроси относно Йетито и това дали двигателите му са с верига или ремък, защото първоначално симпатиите ми бяха към него и исках да си купя такова във варианат Аутдоор. Но след като вече направих и покупка макар и на лизинг на чисто нова Шкода, която ще дойде до 90 работни дни по договор, взех вече по-активно да съм във форума.

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво приятно ми е да се запознаем, обаче ника ми те е подвел малко - казвам се Васил, но предпочитам само Васко. По твой избор защото не знаеш как си избрах името на ника дължиш бира или риза. Жокер ще ти дам: фен съм на великият Леонардо да Винчи и неговите изобретения, а цифрите са от годината ми на раждане. :)

Малко оффтопик - честита фабия, страхотен избор на модификация. От мен имаш и една "скромна" фотосесия(хоби ми е да снимам, случва се и да ми се получават :) ), само пиши като ще я водиш на НИМ, няма да забрава бирите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко оффтопик - честита фабия, страхотен избор на модификация. От мен имаш и една "скромна" фотосесия(хоби ми е да снимам, случва се и да ми се получават :) ), само пиши като ще я водиш на НИМ, няма да забрава бирите!

Към заводското Монте Карло добавих още с помоща на калкулатора: спортното окачване, навигацията Амундсен, секретните болтове, смарт гейта, ННС - системата улесняваща потеглянето по наклон, камера за обратно виждане (нещо не обичам паркирането назадзе?!), подгряването на дюзите на стъкломиячната уредба, климатроника, пакета симпли клевър, но не за пушачи, автоматичното включване на късите светлини, и още няколко опции и придобивката ще дойде до 90 дни. В Еуратек бяха малко шашнати от това че: автомобила ще е поръчков, че конфигуратора им го знам и работя по-добре и от тях с него, и че поне 2-3 дни за по час, два бях на Тотлебен и разпитвах за модификацията Монте Карло, за това какво мога да добавя към базовото оборудване за Карлото, и на воденето на преговори в традициите на Ориента за отстъпка. Поизпотих дилъра, но той се оказа страхотен пич, истински търговец и дипломат, и освен това колега инженер, но в друго направление.   :)

Колкото до фотосесията ще си правим конкуренция, но и ще ми помогнеш със снимките - ще ме снимаш. Но заради гранатомета на CANON, който струва майка си и баща си по цена за 2013 г., направих компромис и то голям с цената и покупката на стар и грохнал Баварец. И на мен фотографията ми е хоби, имам и няколко снимки за годишния календар на клуба на BMW E46.

Ще я доведа придобивката пред НИМ веднага като ми я докарат, нямам и търпение да седна в нея. :)

Имаш ли представа дали на 18-ти сега ще има среща пред НИМ, ще дойда пеша, но пък ще се запозная с теб и колегите от форума на живо?

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Георги би трябвало да ти е дилъра. Познаваме се с него отдавна. Добре си я оборудвал, двигателя е добър за това купе и мисля ще е първата Монте Карло в клуба. Не знам дали HHC не се активира през Ваг ком, поне на Йетито ми така стана. Предполагам ще има среща, но аз няма да съм в София и пропускам. Малко ще разтъпча Йетито за уикенда, с Xenum октан бустер и 95 от Шел :). Следващия път съм там. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Георги би трябвало да ти е дилъра. Познаваме се с него отдавна. Добре си я оборудвал, двигателя е добър за това купе и мисля ще е първата Монте Карло в клуба. Не знам дали HHC не се активира през Ваг ком, поне на Йетито ми така стана. Предполагам ще има среща, но аз няма да съм в София и пропускам. Малко ще разтъпча Йетито за уикенда, с Xenum октан бустер и 95 от Шел :). Следващия път съм там. Поздрави!

 

Не е Георги, неговият колега се казва Илиян Костов. С този човек държа постоянна връзка по мейл, телефон и тест драйфове на Шкоди от февруари тази година. Тогава пуснах мейл до Еуратек с няколко въпроса относно Йети Аутдор и двигателите слагани в него, и от фирмата с мейл ме насочиха към него. Оказа се много интелигентен и отзивчив колега инженер, с близка до моята, но все пак различна специалност. Задавах много въпроси за марката Шкода, за използваните двигатели, а човека много отзивчиво и приветливо като към бъдещ клиент ми отговаряше с много подробности. Съответно пък аз описах с много подробности резултатите от всеки един тест драйв с няколкото модификации на Йети (две), Октавия, Рапид, и накрая много бързо за седмицата около празника на 6 септември станах клиент на Еуратек след екшъна с гръмналата турбина на магистралата, като направих един последен тестдрайв на обикновена Фабия, тази с по-слабият бензинов мотор. И направих поръчка за модификацията Монте Карло, с още няколо допълнения от мен към предлаганото оборудване. Не ми стигнаха парите да сложа с помоща на конфигуратора на Шкода всичките подобрения които исках, но може би е по-добре че така стана? Обаче не те разбрах какво ми казваш за активирането на ННС системата и за Ваг кома, поради простата причина, че Шокодата не е при мен все още? Можеш ли да поясниш сега пък малко ти за системата и кома? Следващия път ще ме вземеш ли с Йетито да поснимаме някъде с фотоапаратите, а като ми докарат Монте Карлото пък аз ще върна жеста? ;) Сега съм като рицар без кон и оръженосец като нямам кола, и се побърквам в известен смисъл.

Редактирано от Vinci74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Георги би трябвало да ти е дилъра. Познаваме се с него отдавна. Добре си я оборудвал, двигателя е добър за това купе и мисля ще е първата Монте Карло в клуба. Не знам дали HHC не се активира през Ваг ком, поне на Йетито ми така стана. Предполагам ще има среща, но аз няма да съм в София и пропускам. Малко ще разтъпча Йетито за уикенда, с Xenum октан бустер и 95 от Шел :). Следващия път съм там. Поздрави!

 Един през лятото на тази или миналата година беше по Софийските улици видях едно Йети Аутдоор във модификацията Монте Карло (в България тя се предлага само за модела на Шкода - Фабия). И да си кажа честно увисна ми ченето от изумление колко е красиво Йетито в това изпълнение: ярко червен цвят на купето, прозрачен черен стъклен таван, уникални джанти и страшно красиви спортни брони на купето. Преди да реша какво ще правя след като изпратих старата кола за части, първоначално се бях насочил към градския мъник на Шкода - ситигоото, но брат ми ме попита само: защо искам да се пъхам в тясна сапунерка, та макар и нова, и няма ли друг модел на Шокда по-широк и удобен така и така съм се насочил към тази марка автомобили. И една вечер докато избирах с конфигуратора различни варианти на оборудване за Фабията, се сетих за уникално красивото Йети Аутдор във варианта Монте Карло което видях на улицата, потърсих в нета снимки на Фабия във варианта Монте Карло, и като ги видях хлъцнах за втори път и не му мислих много по отношение на избора си. (малко разводнихме темата за маслото с разговора за придобивката ми)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, 

Интересуваме при всяка смяна на масло ли сменяте горивния филтър?! Някой казват през три смени, други две че уж била на една година и на около 24000км. Благодаря предварително! Не съм за въпросните 60-70лв., а въпроса е че ненамерих нищо по книгитте. А към господата от Еуратек не искам да се обръщам :D

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предписанието е през смяна. Вече ти си преценяваш съобразно нашата нафта дали всеки път или през смяна.

Това за дизел, за бензин не съм наясно.

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако сменяш на 10 000 маслото - на третата

на 15 000 - през смяна.

ако е на 30 000 - на всяка смяна.

Не съм го чел никъде. Практиката показва, че на 30 000 е съвсем нормално да се смени, без да има поражения по горивната с-ма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Vinci74 ако ми позволиш и аз да те попитам нещо. Мотора ми е 1.8Т AWT и по всички калкулатори го дават 5W30. От Димитровград съм и общо взето може да се каже че зимата е мека(около 0гр с редки задържания на -5-10гр), но лятото е бая топло(все се върти около 30-35). Та въпроса ми е кое е по-добре 5w30 или 5W40, a може би 0w30 или 0W40. По принцип знам че маслата с нулите отпред са за ниски температури, а пък колкото по-голяма е втората цифра, толкова по-добре поддържа вискозитет при висока температура. Винаги съм си мислел че за горещо лято трябва да слагам 5W40, но все спазвам препоръките. Я разясни малко ако обичаш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да е правя през смяна. А колата е дизел 1.6 110к.с. Неразбрах дали не си сигурен, че се отнася за бензин или дизел или мойта ква е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си сменям горивния филтър на всяка смяна на маслото.Да чукна на дърво,досега не съм имал проблеми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отидох до Еуратек с няколко въпроса,най-главния от които беше за смяната и разхода на масло. Хората ме увериха,че е нормално за 11000 км. да има липса на масло и че най-добрия вариант е да си купя тубичка от литър и да си доливам,като има нужда докато колата не стане на 20000 км.Маслото ми излезе 44 лв. Хората бяха изключително любезни ,наляха около 500 мл. и казаха да карам смело,двигателя ми след реконструкцията му бил един от най-надеждните в гамата и ако имам каквито и да е проблеми съм добре дошъл дори без предварително обаждане.. Останах приятно изненадан от отношението на хората..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какво да ти кажат... Те си следват предписанията. Аз ги питам такива - вие на личната си кола какво слагате и кога го сменяте? Млъкват с предписанията веднага. Интересно на 100х км като почнеш да вадиш 1л по-малко от наслагванията какво ще кажат тогава. Че е стара или, че това е нормално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса с интервала каза,че ,ако колата е служебна мога да карам смело до 30000км.,ако е за лична употреба и си падам педант е желателно да го сменя 10к. по-рано.. Някой колеги споменават за липса на антифриз.. При мен не е мръднал.

Служебната ми кола е Рено Меган от 2012 г. на 200000 км. Маслото е ЛЛ и се сменя на 40000 км. ,за сега двигателя се държи добре,а се кара душмански.

На такива изтезания не смятам да подлагам шкодилака,за това мисля да го сменя на 15к. да ми е мирна главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2ния стандарт - лична или служебна веднага става 3ен, ако си патил или си педант. От 2ма запитани "специалисти" ще получиш минимум 3 различни мнения в ЕТ като всяко мнение е с търговска цел. Отдавна там не е на разположение квалифициран персонал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Интересно на 100х км като почнеш да вадиш 1л по-малко от наслагванията какво ще кажат тогава.

Няма такъв филм...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.