Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Къси светлини на Superb (без ксенон)


Superb_Master

Recommended Posts

Иво, не съм разбрал, че ме питаш нещо мен :) Значи - смятам на 100%, че моето е напълно безобидно и не заслепявам нон-стоп хората и т.н... Пак ти казвам, случвало ми се е с джипа! Със Шрекито - НИКОГА! Никой! Не ми е премигвал!

Виж сега - има разлика във височината на двете коли - на джипа са много по-високо фаровете, и са много по-гадни за нормалните коли "долу ниското", макар и със +% светлина халогенни крушки, ако фаровете са ми вдигнати високо, знаеш ли как виждаш всичко в колата на този отпред?

 

Аз лично съм направил следното:

1. спрял съм срещу стена;

2. вдигнал съм максимално нагоре фаровете от врътката;

3. хванал съм и съм ги настроил така, че да са на нормално ниво - за нормално ниво смятам, че е нивото малко над това на задният номер на колите, или на нивото на самият номер.

4. тествам, ако не ми харесва - връщам се и ги оправям. Как тествам - спирам колата и отивам на няколко метра пред нея и клякам, навеждам се - малко е глупаво, но това вижда този отсреща. Ако единият фар свети в небето, другият долу - отивам и ги правя еднакво - мен лично ме дразни да ми свети в небето. Правя си ги еднакви - тествам пак.

 

Не вярвам в разни машинки, които ще ми кажат как точно да са ми фаровете - даваш 15лв и се връщаш 10-тина пъти, за да ги направят както трябва. И на всяко връщане харчих гориво и накрая дали е станало - еба ли го. Примиряваш се.

 

Колкото това с разумния човек - това за какво ми го казваш 3-4 пъти? Какво точно се променя, когато съм сложил ксенон, настроил съм си фаровете и МИСЛЯ на пътя? Имам лява ръка (слава богу) - имам работеща врътка на фаровете, а те са с работещи моторчета - настроил съм фаровете така, че ако ще и 7 човека да натоваря с колата - на най-долната позиция на фаровете те ще ми светят на 5 метра пред колата... :) Мисля, че с това ти доказвам, че съм разумен човек ;) Мисля! Което е най-важното. Не говоря просто "а-у, това е голяма глупост, защото е от китай, 55 вата ксенон, леле колко е гадно за всички" и т.н.

 

Пак ти казвам - трябва да се мисли, не само да се говори. Мислиш - правиш го да не пречиш, това е. А колкото до това, че съм заслепявал - да, на магистралата си ги вдигам до горе, за да се вижда добре, защото и през нощта карам със 150-170, а ти най-добре знаеш, че когато си с такава скорост е хубаво да виждаш по-напред. Хората от насрещното премигват, свалям си ги с една позиция и всички спират да мигат. С две думи - ако ги вдигна до горе, очевидно са доста силни и гледам да не ги ползвам на максималната височина - разумно е така.

 

И отделно - колата не си я давам на никого да ми я кара - това с роднина и приятел и т.н. - изобщо не играе роля при мен :) Пак от разумна гледна точка. Никой не ми пипа колата - само аз. А когато се качат отзад хора - тя не кляка, както клякаше Шкодичката - дори и там съм го играл тоя филм, свалят се с врътката и всичко е шест.

 

Ако ти сега можеш да ми го обясниш, с какво да го е'а, ксенона, който слагат производителите в автомобилите е по-различен от това, което правя аз? Ще ти кажа - с нищо - просто всичко, което правя ръчно, там е автоматизирано и пак ти казвам - мисъл трябва, не само газ газ газ и това е боклук. Дали е удобно - на мен  ми е удобно, не ми пука, че нямам 10 датчика + няколко живачни играчки, които да ми определят къде да ми свети фарът :) Дори в градски условия си ги свалям още надолу, което с фабрични ксенони и други джипки не го правят и при Шкодата съм кривил огледалата, защото ми вадят очичките. И най-гадно е да те заслепи мерцедес джип, когато ти се изкачваш по стръмно, а той тъкмо почва да слиза - направо нищо не виждаш дълго време след това, защото фабрияният ксенон е най-добрият и... ама нещо не сработва бързо и предвидливо - ами постфактум.

 

 

ПП: И да, Ицето е много прав - един не-добре настроен фар с халогенни крушки, дори натоварена колата, ако не мислиш - вади очички също. Разлика няма за мен никаква. Отделно тезата "на всеки се случва да му е натисната на паркинг и докато го оправи" ми звучи много смешно, защото 75% от хората са с единият вдигнат нагоре. И ще ти кажа кой е той - ЛЕВИЯТ преобладава, и ще ти кажа защо - защото по принцип левият е направен да свети по-ниско - това го знам и от практиката си, когато съм си играл да ги настройвам - единият винаги трябва да ти е по-долу. Ако си го направиш да е еднакво с другия (десния) - винаги изглежда вдигнат високо, когато застанеш пред колата малко по-далеч. И понеже, явно хората не ги кефи, че е така направен, свети по-ниско и не виждат много добре пред тях си, в лявата част на светлинния сноп - вдигат го, за да почнат да виждат. И така почват да виждат хората в колата срещу тях. А щом виждат хората в колата срещу тях, която също е на фарове - значи, ако съм аз в тази кола - псувам. Аз не заслепявам така и да карам като "бот" без мисъл.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Superb_Master

    19

  • b3lq7a

    15

  • shaft

    11

  • Izolini

    6

Най-много писали в темата

Ако се замислиш може и да си го обясниш, ако не, може да намериш 2 такива коли и да я видиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, аз не мисля че е редно да заслепиш някой, за да разбереш, че нещо не е наред с фаровете ти... Не вменявай на хората, че личната им преценка за височина и дали им присветква някой са факторите, които да определят позицията на реглажа им! И последно - това, че не са ти присветвали с октавията, не означава, че фаровете са и били ОК! Имаш дар слово, защо не драснеш някой ред на производителите на фарове и автомобили, също и едно копие до тези, които са забранили със закон тези интервенции в ЕС? Може да си полезен на много хора и да им спестиш доста средства в бъдеще... Виждам добре си си обяснил за себе си нещата, помогни и на другите, които бъркат и наливат грешни средства, както и на тези инженери, които се занимават с проектирането на фабричен ксенон, да не си губят парите и времето! Обясни им как този китаец за 100лв е даже и по-добър, понеже е 55w...

 

Много ви харесва да оправдавате своите деиствия с грешните такива на други хора... Така мен няма да убедите!

 

 

Пс. Гледам доста си дописал в предното си мнение като редакция... Аз много добре знам как се регулира фар и какви са проблемите при не регулиран. Мерси, че се опитваш да ми обясняваш, но няма смисъл... Говорим за технически здрави коли, все пак!

 

Да те попитам - ако видиш "Пешо" от съседния блок да скача от 5тия етаж, и ти ли ще го направиш? Или нещата са като - жабата и коня?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, аз си имам работа по принцип. Не мога да се занимавам с глупости и не съм такъв човек да ходя и да пиша разни писма и да обяснявам на другите хора глупости, без никой да ме е питал за нищо. Изобщо не отричам фабричните системи. Но не заклеймявам и китаеца, който произвежда и за фабричните системи на 100% всичко, повярвай, не ги прави бай Ханс в Германия, макар и да пише Made in Germany - всичко идва от Китай, просто се изискват малко по-високи стандарти и някой си плаща доста за надписа Made in Germany.

 

Айде сега и ти им кажи, че са дебили и как може да не ти направят колата с чип от завода? И същото това нещо им го кажи - как може да ни карате ние да си ги засилваме колите излишно, да ми продавате кола 160 коня с еди какви си емисии, като с чип става на 200 коня и двойно повече емисии при същият катализатор и без дпф примерно, защо не правите колите с тоя мотор направо 200 коня, може ли да сте такива смотани инженерите и т.н. :) Защото и ти си по-опасен от моментно заслепяване, ще ти го кажа и това. Аз ще заслепя някого, ама ти с твоята кола 200 коня и с не сметнати спирачки за 200 коня, а за 160 примерно, когато се засилиш качествено, и с системи, които ще ти укротят колата сметнато за 160 коня и т.н... при тръгване с 200 коня и със 160 коня има голяма разлика в сцеплението на пътя - същото е и при по-голяма скорост. И примерно, като си я направил на предела на железата, когато инженерите не са казали, че може така да е - при изпреварване, ако нещо изпука и не успееш да изпревариш - никога недай си Боже, просто никога да не се случва, ама никога!!!

 

Даже ти си по-опасен, ако ги използваш 200-те коня, когато не са ти ги сметнали инженерите, а са ти казали, че ще са 160 примерно. Стига вече с глупостите, наистина... Честно - фаровете не са най-голямата болка в света. Има хора в Африка, които нямат какво да ядат - а по цял свят колите се правят по вкус на собствениците им /тук във форума има много примери за НЕ-фабрични коли, ама на тях им се кефиш - а те колко не са изрядни спрямо инженерна гледна точка от завода... :) /

 

И както казваше по-горе - ще дойде време всичките да ги свалите - ще дойде време и да мерят на ГТП-тата, както трябва, а не да слагат сондата на задния мост, вместо в ауспуха и тогава като колата ти не отговаря на "189.0 g/km" лимит - ще дойде време да стане стокова и да почне да си отговаря. Видя се и в дизеловият скандал, че когато тръгне да върви - нищо не отговаря на истината - същото е и при чип тунинга - не тръгва заради повече магия, ами заради повече изгоряно гориво, респективно "сере" повече гняс отзад. Затова по-горе не казвай "нещо ме бъркаш, изряден съм". :) Тц, не си. Както и аз не съм изряден поради същата причина - нямам катализатор, нито филтър - откраднати са при предишният собственик, защото са много удобни за крадене, и всеки път се тровя, когато отворя багажника, тровя и всички останали и то адски много... Ксенонът точно ми е най-малкият проблем в живота.

 

Аз спирам да пиша, нещо изгубих интерес. Продължавам да си карам с ксенончето и да не преча на никого, и да не се бъркам на никого... както досега. :P При нормално регулиране и когато караш с мисъл - няма проблем - това е. Моят ксенон е 35 вата 4300К - нарочно го вземам такъв, за да изкара доста повече време, не е 55 вата, а с 4300К виждам и на дъжд, докато с 6000К не се вижда... При 55 ватовият, всичко е еднакво, само в баластът се подава повече напрежение и крушката издържа по-малко време. И при 100 вата ксеноните е същата история - крушките са еднакви на всичките.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехх... Всички сме заети, повечето хора работят. Аз ще ти кажа защо няма да пишеш # просто няма да ти обърнат внимание, или ще ти дадът линк към някоя наредба... Да се запознаеш и толкоз. Мойте емисии не вярвам пряко да ти "бъркат" в очите вечер като се разминаваме, ама знам ли...?!? Какво е количеството на вредните газове е по-скоро важно за данъка, но да те успокоя, едната е N1 и 300кс да беше, пак 6лв щях да плащам! Другата, както всеки дизел си цапа и навярно е доста по-чиста от твоя дизел без катализатор... Но това са непреки интервенции, които няма да те застрашат като се разминаваме. И последно, нямам разлика със 170кс о3 в спирачките, а за Йетито, няма по-голямо, за да знам има ли или не, но си спира и то по-добре от о2 2007-9та. Интересно тия коли по 200кс според теб с парашут ли спират, че така подскочи за спирачките? Или ти свършиха доводите и реши да смениш посоката на разговор?

 

Предната ми кола беше 230кс заводско. Даваха й 40+м спирачен път от 100кмч до 0кмч. Йетито и о2ката са фабрично с под 38м такъв. Но няма разлика в това как светят фаровете на кола, която е 230, 160 или 105кс!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се занимава, човек. ;) успехи... Може и халогени на тавана като на офроуд машините да се сложат.

 

И пак казвам, чип или друго, в Европейска стана с истински закони, няма да направи никой. Гледай как е в България само. В нашата “паница“ да си гледаме.

 

После ще пусна една снимка, защото сега съм вън. Да се види разликата.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко добро и на теб, Венци!

 

За да си полезен на хората с афтърмаркет ксенон, напиши един user manual при какво товарене да си свалят фаровете, при колко % на присветнали коли след разминаване да си ги свалят от реглажа и с колко. При не присветкване за колко км пробег смяташ, че могат да ги вдигат и тн ...

 

Жабата кон няма да стане, колкото и да ти се иска! Все ще кряка и каруца няма да може да тегли... Такъв е живота, всяко нещо си има предназначение!

 

Пс. Пак дописваш... Ремап и пауербокс се слагат в цяла европа и никъде не са забранени! Поинтересувай се, не пиши глупости. Обясних ти, глоба има, ако го направиш без да го регистрираш за по-висок данък! И пак, такава интервенция не те засяга пряко като насрещно движещ се!

 

Може и прожентори на 220v да си сложиш на тавана, но не и да ги караш пуснати по пътищата. Те са за извън пътя, най-често ги ползват ловджии или по нощни състезания. Не знам кой не уместен пример ти е това?

 

Карай си колата както смяташ за добре, опитах се да ви обясна друга гледна точка на един сериозен проблем за мен... В крайна сметка за хората с "кокоша слепота" не знаеш какво са менте ксенони вечер, вдигнати като на снимката по-горе! Майка ми заради това не кара кола вечер, защото след един като вас срещу нея, 10сек зрението и е намалено(замисля ли се някой за тези хора и за хората в колите след вас? При едно разминаване и заслепяване, ако изпусне пътя заслепения какво ще стане?)! Не мога да споря повече, бъдете несъобразителни и дано не пострада някой заради вас!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно. Ксенонът предназначен за фарове съм го сложил на фаровете, не в ауспуха я... а фаровете за мъгла ги пускам само при мъгла, защото всяко нещо си има предназначение. Дългите почти не ги използвам, само за дневни, но на 25% намалени, за да си пазя ксенончето и да заслепявам хубаво нощем, че денем не става, де'а...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И коня няма да стане жаба и да вижда на 180градуса, особенно докато не му махнат "капаците"! Егоизма и твърдоглавостта в нашите геограВски ширини са с големи висоти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми е защо намаза цялата тема?

 

И нека спомена само 1 нещо, 100% съм сигурен, че твоята кола е много по-афтърмаркет от моята. Можем дори да се обзаложим на това. Моята от чистачките до джантите и всички крушки, консумативи, стелки и прочие са купувани от Шкода или са фабричните на автомобила. Освен ксенона. Защо трябва да седим тук и да си пишем глупости, като има реален проблем на повечето Супърби от тези години <2008, които имат проблем със слабите им халогенни фарове?

Да, на снимката изглеждат високи, това са нерегулирани фарове вдигнати на макс. Като ги регулирах вече са доста под това ниво и същевременно след дълго шофиране извън града на тъмно из планините нито 1 от насрещните коли не ми светна, че го заслепявам, а аз светнах на доста такива, включително коли със рефлекторни фарове + халогенни светлини. 

 

Защо да си говорим глупости?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото, е че вечер карам предимно Йетито. То е добре високо и с нови оригинални фарове, а на преФЛ фаровете за мъгла са високи и греят добре на такива несъобразителни водачи. Това е моя "лек" начин да покажа несъгласието си с "колеги" с побългарени фарове. Не съм размил темата, много добре ви обясних какво правите на насрещните коли. А оправданията ти за снимката, на която първо се похвали колко добре ти светят фаровете са ми просто смешни(виж си и коментара под нея) - сега може и да е малко по-добре и все пак дано си разбрал за какво говоря щом си взел някакви мерки! Остава и да не забравяш да ги сваляш като качиш хора и/или багаж в колата отзад, да предупреждаваш всеки, на когото я даваш и тн! Карай си и си свиркай, в Турция опитай с този ксенон и като те спрат тамошните органи на реда ще видиш какво става. Има случаи на место да ти трошат фаровете с палка господата в синьо ;) и после ти спират колата от движение и хич не ги интересува твоето мнение и личностна преценка, ала-баланици и тн! 

 

Безопасността на пътя не мисля, че е глупост! 

 

Не ми бери грижи за мойте коли, и 2те са без преправки, изглеждат добре(точно както са излезли от магазина не в Южна Африка, а този на официалния вносител в България), технически са изправни, каквото е сменяно по тях е заменено с оригинално и стелките не са ми от ЛИДЛ или Кауфланд и най-важното пряко не създават проблеми на останалите на пътя(от това което видяхме като твоя хвалебствена снимка и коментар, се разбира колко са ти/били добре след монтажа)! За ремапа се карайте на Пепино, той е виновен, че вървят така! 

 

Повече няма да се занимавам да пиша в тази тема. За мен е безсмислено да се спори с такива "вещи" лица и технически грамотни хора. Много не ги разбирам нещата и вероятно сте прави, че менте ксенона дори е препоръчителен!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само продължавам да се чудя когато се разминаваш с кола с ксенонови светлини, която не те заслепява, по какво разбираш че е покитайчен ксенона, че да му пуснеш дългите, или пък че е оригинален, за да не ги пуснеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би има инсталиран Hate activator на челното стъкло на колата му. Същия Hate activator дето му е инсталиран и на монитора на PC-то....

 

И всъщност.. ако са 6000К+ може да се разбере по цвета.. Но ако са 4300К (като моите в случая) няма как да се различат от оригиналните. Дори са неразличими с Osram Cool Blue Intense халогенните крушки. (Защото 4300К са доста жълтеещо бяло)

 

И сега да се върнем на снимката ми. Дори и на тази снимка (с нерегулираните ми фарове) имайки предвид, че стоя на високо и осветявам коли на доста по-ниско ниво от моето, пак не ми светят фаровете във вътрешното пространство на паркиралите коли, а по-скоро около номерата им.

 

Снощи докато карах по кварталните улици се натъкнах на едно такси, което караше срещу мен. Мисля, че беше Шевролет някакъв, с халогенни рефлекторни фарове. Еми мигнах му, че свети на дълги.. при което учудващо той ми мигна с неговите дълги. Като стигнах до него си свалих стъклото и му казах "Извинявай, светят ти на високо фаровете".. и той ми отговори "И какво да направя? Вдигни си и твоите...".. И се сетих за темата във форума.. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите са 4300К, по-нататък започнаха да ги правят около 4500К, и сега вече има коли с около 5000К. Онзи ден четох точно по тази тема. Но 6000К синее много и има по-слаба осветимост от по-жълтеещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.