Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Криви дискове или...?


jaden

Recommended Posts

Въпреки, че много хора отричат шлайфането на струг на дискове, да споделя и моят опит.

Когато преди 6 години купих Октавия 1, волана тресеше зверски, особено при използване на спирачки при спускане.

Свалих дисковете и ги оставих на опитен стругар. След това 5 години и 40 000км не съм имал проблеми с тресене, спиране и т.н.

 

Когато диска не е изяден и има достатъчно дебелина, шлайфането е работещ вариант, поне при Октавия 1.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    7

  • jaden

    7

  • niki

    6

  • Цецо75

    6

Най-много писали в темата

Колега и това съм го правил, но шлайфането на струг има по малка успеваемост от шлайфането на главината директно. Не мога да обясня защо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото струговете не са настроени, а и повечето стругари явно са некадърни, примерно. Моят тъст е стругар дълги години, всеки ден. Много пъти ми е обяснявал как точно се правят и къде ОЩЕ трябва да се отнеме от диска, за да стане точно. Който го види как ги прави скача с думите “ее не, защо и там, недей“ и после се връщат с още дискове и не рядко се оплакват от шлайфането на място на главината. Когато се шлайфат, материалът се отвръща също и трябва да се балансират после пак. Не рядко това е проблемът за повторно изкривяване/биене. На струга е друго, доколкото разбирам.

 

Ще го разпитам, да ми обясни всичко пак и ще го опиша. :) но ми е казвал да не ги правя тия глупости със струговане или шлайфане на дискове. Даже ми забранява. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами явно не е чел теория :) за дисковете. За мен лично престъргването ако е направено кадърно и в допуски е страхотен метод за да се решат проблеми от вибрации или неравномерни проскърцвания. Дисковете, мойта теория е се кривят най вече от температурни разлики.Примерно при при дълго каране и при спиране на светофар, държим спирачката натисната, мястото което държи накладката изстива по бавно от останала част на диска и в последствие тази температурна разлика метала се изкревя съвсем леко.. десети.. които в последствие с висока скорост оказват влияние на системата. Но има и дръги възможности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали е правилно или не, не знам. Казвам как си реших проблема преди 6 години. Стругарът, при който аз ходих с това си изкарва хляба, това му е професията и занаята. Не знам къде и как е отнемал или балансирал, но е факт че след това всичко беше тип - топ повече от 5 години.

До колкото знам диска се шлайфа двустранно + челото на диска, за да са максимално успоредни равнините. Дано не подведа някого. Така си спомням, че бях чел някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значии... той на мен ми забранява, защото за него новото е по-добро от всяко шлайфано/струговано. Иначе шлайф или струг - по-добро е на струг, това е ясно и там вероятността да се изкривят пак клони към много малка. Аз също потвърждавам, че на струг е по-добре от шлайване на място на главината :) Прави се по-качествено и е по-точно. Докато на главината/на място не се обира както трябва и става боза след време пак.

 

За жалост, така и не запомних къде точно се отнема в повече на струга и къде по-малко на шлайф машината - ще питам и пак ще пиша... Иначе, вариант е, разбира се. Тъста ми си е такъв човек - сега и водачи не иска да ми направи по-дебели за спирачния апарат, тъй като се е изхабило ухото малко и хлопка и ме дразни, защото не били така закалени, както са закалени от завода :) Прав си е човека. Отвсякъде. Със спирачки и гуми не трябва да се правят компромиси.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали е про кът или струг металообработката е една и съща.При струга има значение опитността на стругаря за правилното центроване на диска .Про кът се хваща за главината и така така двата ножа обработват едновременно двете повърхности на диска като обират аксиалното биене.И при двата случая се мери с микрометър до влизане в норма.На струг може да се престърже и челно,ако някой се съмнява и за радиално биене,но това би трябвало да се усеща и при баланса на гуми,примерно много ръждив диск.За всеки размер диск си има норма т.е. колко може да се отнеме от дебелината на диска.При повече от колкото трябва има опасност да се пръсне диска при натоварване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Суперб 1, септември 2015 смених предни дискове и накладки с АТЕ. След 12 месеца и 14К км колата започна да спира на тласъци при ниска скорост. Не усещам биене във волана и ритане в педала. Скоро не съм имал излизане от града за да видя какво е положението с по-висока скорост. Спирачките използвам внимателно и плавно, не съм влизал в дупка на спирачки. Май не е до стил на каране.

 

Какво мислите за услугата "шлайфане на диск" без демонтаж, на място, докато е на колата?

Само да споделя, че при мен проблема се оказа, че не е от преди дискове, а от задните. Поради корозия има разлика в дебелината на диска между основата и края и това води до разлика в  площа на контактуване на накладката с диска.  

 

Така, че малко прибързано обвиних предните нови АТЕ дискове и накладки :blush: .

Също така два разбити външни кормилни накрайника са усилвали ефекта на тресене в купето. След смяната им положението е в пъти по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменял съм дискове,преди на Октавията и скоро на Супърба монтирани и доставени от Трансексперт с уточнението,че са оригинални на ВАГ / марката не знам каква е,мисля,че ги взе от Порше Изток/Тресене -никакво!Просто са двойно по-скъпи.

Преди това реших да мина тънко с ATE на Октавията и се разтресе още на 2хил.,шлайфането също не помогна.

Решавайте сами!

В ЕТ смяната на на дисковете е 245 лв /труд и части/ и 2 години гаранция ! В Трансексперт сходни ли са цените? Колегата Mishelle казва, че също в Трансексперт е слагал ATE Power дискове и ATE накладки и няма никакви проблеми и забележки, да разбирам ли, че ти си ги закупил от друго място!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сега като чета излиза двусмислено горното, което съм написал. За да е по-ясно - дисковете и накладките ги купих от Трансексперт и там ги смених. Никога не купувам части от едно място и после да ги сменям на друго. Първо за сервиза не е добре и второ - после гаранция - Франция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Октавия 1. Моите ги смених сервиз на Шкода с 2 г. гаранция. На първата година почнаха да тресат - смяна с нови в сервиза с  гараранция -оставащото до 2 г., но ти слагат нови накладки и си ги плащаш /не са в гаранцията/.След края на гаранцията /след около година/пак почнаха да тресат - този път шлайфане за 50 лв. и пак изкараха около година. Сега съм с нови.

Така че, май навсякъде са една стока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Къде да отида да ги шлайфам!? Някой би ли ми посочил читав стругар, който знае какво прави с дисковете, а не просто да е стругар :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде да отида да ги шлайфам!? Някой би ли ми посочил читав стругар, който знае какво прави с дисковете, а не просто да е стругар :)

 

Сервиз "Иво Бенц", на бул."Константин Величков", м/у бул."Тодор Александров" и ул."Пиротска".

С "хАмериканска" машина, без да се свалят дисковете.

Изключително добри отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша какви са резултатите, само да намеря време да им я закарам. ;)

 

Както писах преди:

 - Смениха дисковете гаранционно (без спорове)

 - Препоръчаха да сменя главини, защото нямало от какво друго да идва изкривяването - сменених ги и за сега около 400км е екстра, но не смея да се зарадвам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах преди:

 - Смениха дисковете гаранционно (без спорове)

 - Препоръчаха да сменя главини, защото нямало от какво друго да идва изкривяването - сменених ги и за сега около 400км е екстра, но не смея да се зарадвам...

Къде ги смени, колега и колко плати за удоволствието ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги смени, колега и колко плати за удоволствието ?

В Еуратек.

Около 450лв - предини дискове, накладки, и измерване на главини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ги смениих наскоро, дискове и накладки на фабия, оригиналните бяха много изкривени, ще видим сега какво ще е положението, сложих текстар дискове и накладки, интересното е че спирането се подобри, може би старите са били изпечени. Дисковете бяха толкова ръждясали, че имах лека вибрация, като липса на баланс на гумите, но се бях примирил, че никъде не могат да ми направят читав баланс, но се оказа че от единият диск беше отчупено голямо парче, дотолкова бяха изгнили, и като ги смених всичко заспа, оказа се че съм си имал баланс, просто дисковете са били дебалансирани от неравномерно разпадане след ръждясване :)

новичките сега са тъкмо изстъргани от накладките, светят светят :banger_2:

успех на всички с тези спирачни драми

Редактирано от danny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ги смениих наскоро, дискове и накладки на фабия, оригиналните бяха много изкривени, ще видим сега какво ще е положението, сложих текстар дискове и накладки, интересното е че спирането се подобри, може би старите са били изпечени. Дисковете бяха толкова ръждясали, че имах лека вибрация, като липса на баланс на гумите, но се бях примирил, че никъде не могат да ми направят читав баланс, но се оказа че от единият диск беше отчупено голямо парче, дотолкова бяха изгнили, и като ги смених всичко заспа, оказа се че съм си имал баланс, просто дисковете са били дебалансирани от неравномерно разпадане след ръждясване :)

новичките сега са тъкмо изстъргани от накладките, светят светят :banger_2:

успех на всички с тези спирачни драми

Колко искараха оригиналните? Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Понеже тази тема е актуалната за тресящи при спиране коли, тук ще докладвам за моята. Колата е с апарати АТЕ 54 и дискове 288 мм. Отзад беше с барабани. Тресенето беше леко и то само при загрели спирачки, зимата почти го нямаше, но имаше спиране на тласъци в последните метри преди окончателното спиране. Първо шлайфаха предните дискове с Pro cut машина, което струваше 60 лв. (казаха, че за 280 мм дискове е по-ниска цената) и сложих накладки АТЕ - стандартни. В резултат от процедурата диска се матира. Времетраене -  около час.Препоръката беше за стандартното разработване на нови дискове и накладки. Тресенето изчезна и засега (около 1500 км) не се е появявало. След улягането на предните спирачки закарах колата и за смяна на барабаните с дискове тъй като имах някакви шумове от единия барабан и реших да не инвестирам повече в тях. Спирането е чудесно, много съм доволен и от двете процедури. Съвет към колегите - преди да сменяте дискове, проверявайте тампоните на носачите и предните главини за кривини с индикаторен часовник.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

В последствие се оказа, че нищо не съм направил с шлайфането. Но едва сега, почти две години по-късно, сложих нови дискове и накладки ате, нови главини Vaico (и те бяха доста криви) и нови лагери на главините Фаг. Ще пиша след половин до една година дали съм решил проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последствие се оказа, че нищо не съм направил с шлайфането. Но едва сега, почти две години по-късно, сложих нови дискове и накладки ате, нови главини Vaico (и те бяха доста криви) и нови лагери на главините Фаг. Ще пиша след половин до една година дали съм решил проблема.

Може ли да споделиш, защо не си доволен от шлайфането с Про Кът и колко време изкара преди да се "разтресеш" отново?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са му били криви главините, шлайфането само маскира за малко проблема.

 

На мен пък ми е интересно, как се проверява за крива главина?

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.