Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Криви дискове или...?


jaden

Recommended Posts

...На мен пък ми е интересно, как се проверява за крива главина?

 

На мен пък ми е интересно как се криви главина. Такъв случай не знам. И друг път съм срещал такива мнения във форума. Т.е. тук разбрах.

Може би защото не чета други форуми. Ако може някой да ми обясни какви са симптомите за крива главина и същите ли са, като за крив диск.

Един жокер - при крив диск, кривината е в повърхността, където контактува с накладките.

 

Проверката е много лесна, Цецо. При крива главина ще мята цялото колело, защото много добре знаеш къде ляга диска и къде ляга след това джантата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    7

  • jaden

    7

  • niki

    6

  • Цецо75

    6

Най-много писали в темата

Е да де, Жоре ама то ако главината е крива до толкоз че да мята гумата, колата трябва да се тресе не само при спиране, нали така?

 

И на мен ми е много чудно как се криви главина и какви са симптомите или теста в сервиз по който се установява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де. Мятането е образно казано. Рефлектира и върху колелото. Дори и мм. да има отклонение, смятай, че ще го усещаш повече от една небалансирана гума.

Ще тресе и волан и целия автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарям по ред на въпросите.

1во 1500-2000 км и продължи по старому с биенето.

2ро Кривината на главината се установява с индикаторен часовник.

3-то имах вибрации в по-високи скорости, които не се решаваха напълно дори с изправени джанти. В неделя я засилих до "малко" над разрешената скорост на магистралата и нищо не трепна.

Каква е причината да се изкриви главината, честно казано не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-то имах вибрации в по-високи скорости, които не се решаваха напълно дори с изправени джанти. В неделя я засилих до "малко" над разрешената скорост на магистралата и нищо не трепна.

Каква е причината да се изкриви главината, честно казано не знам.

 

Да, за което говорих по-горе. Вибрации без употреба на спирачка. Породено от липса на баланс в някой въртящ се елемент.

Ники, вече нищо не ме учудва. Нищо не ми остава, освен да се съглася, че има и криви главини вече.

Жалкото е, че главината е изключително отговорен и важен елемент в автомобила. Наравно с кормилното управление. Там компромиси при производството са недопустими! Тази главина носи целия автомобил и е подложена на големи натоварвания. Трябва да е яка!

Не да се криви от нищото. Това не е като да кривне диск, да протече водна помпа, да тропа амортисьор и т.н.

Те затова вече сигурно им слагат по 7 еърбега, щот не знаят кое колело кога ще хвръкне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих си някакъв анализ за себе си. Тази главина и по-скоро повърхнината, на която ляга диска ръждясва доста, което е предпоставка за отклонения. Друг проблем може да бъдат глупавите гумаджии с техните пуснати винаги на пълна мощност гайковерти. Все пак тази главина не се криви с метри или сантиметри, а с милиметри.

Както съм писал по-горе съм сменил целите предни шенкели, с такива втора употреба от Голф ГТИ, което кой знае какво е преживяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, анализа е добър, но трябваше с него да започнеш. :)

 

горе съм написал, че е в мм.

 

Значи, главината не е била крива, а е имало ръжда. Да, и ръждата е м/у нея и диска. И това не съм го виждал, но по ред причини го приемам за вярно. Както го приех и за кривите главини.

За какви криви главини и индикаторни часовници става въпрос, след като този, който извършва ремонта не може на око да види и да вземе една телена четка и да премахне ръждата. Това за ръждата твоя констатация ли е, видя ли го или мислиш така. Защото разбрах, че си сменял главина/и.

И си ги сменил поради това, че са били криви. А не ръждясали.

Или майсторите ви казват така, за да ви набутат с още някой лев. С ненужни ремонти.

 

От гайковерт главина не може да се изкриви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторите бяха изчистили старата главина до блясък. Като се сложи диска и се завърти има отклонение 0.13 С новата главина отклонение 0.03. Общо взето такива бяха нещата.

Аз за себе си съм убеден, че майсторите не ме лъжат.

Жоро, приеми че съм глупав и са ме пуснали по пързалката ;-)

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така както го описваш, наистина или диска не може да легне добре върху главината (старата) или главината е крива... Или самата главина не е легнала добре... ако е сваляна по някакви причина.

 

И на мен като Жоро, кривата главина ми се струва най-невероятното... Просто главината си е едно относително масивно желязо и за разлика от диска има малка маса извън оста на въртене, което предполага трудно да се деформира...

 

Хубаво де, а и двете главини ли даваха отклонение?

 

Не се опитваме да те изкараме глупав, явно проблема е бил свързан с главината по някакъв начин.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, приеми че съм глупав и са ме пуснали по пързалката ;-)

 

Още в началото приех, че главините са криви. Приемам го със заниженото качество при новото производство.

Скоро очаквам кривене на колянови валове и биели.

 

Никого не се опитвам да изкарам глупав. Най-малкото теб. Говоря по принцип за някои сервизи. Съжалявам, че така се е разбрало.

Отнасям се с уважение към всички и ми е пределно ясно, че всеки не може да разбира от автомобили и принципа на действие на неговите системи. Повечето хора тук пишат какво са чули, какво им е казано и какво са видели, НО без да знаят принципа на съответния детайл и да знаят ЗАЩО това е така.

 

Винаги пиша, когато искам да помогна и да се уточнят някои неща. Разбира се, подминавам и много такива.

Напр. "Разработването на нови дискове"! Нека един да ми покаже къде в инстр. за експлоат. на автомобила пише как се разработват дискове.

А мога и да спра да пиша, както го направиха и правят някои от разбиращите от автомобили. Е, не съвсем. Ще ви пускам музикални поздрави.

Не се засягай и бъди здрав. :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен като Жоро, кривата главина ми се струва най-невероятното... Просто главината си е едно относително масивно желязо и за разлика от диска има малка маса извън оста на въртене, което предполага трудно да се деформира...

 

Да, за първото изречение.

Не Цецо. На главината се хваща джантата и масата извън оста става голяма. Като прибавиш и масата на автомобила. И повишаването на тази маса при завой, спиране, дупки... Затова трябва да е здрава. Тя е носещ елемент.

Какви физични сили й действат, не знам, но са големи и различни. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не задълбавам толкова много в разсъждения за главините, тъй като както писах по-горе, заедно с шенкелите и предните спирачки са свалени от 20 годишен голф гти (карат ги вандали обикновено), който си нямам идея какво е преживял. Възможно е някой някога да е сменял лагер и да е повредил главината при набиването му. Всичко е възможно. А относно качеството на частите - задна лагер главина СКФ (най-скъпото на афтърмаркет пазара) не можа да изкара 30 хиляди километра.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Възможно е някой някога да е сменял лагер и да е повредил главината при набиването му. Всичко е възможно.

 

А относно качеството на частите - задна лагер главина СКФ (най-скъпото на афтърмаркет пазара) не можа да изкара 30 хиляди километра.

 

Това вече е нещо друго.

Когато се каже лагер-главина се подразбира, че лагера е набит фабрично и върви в к-т с главината.

Дори и да се наложи смяна на лагер, се сменя цялата главина, нали така.

Когато говорим за главина, то тя е ремонтно пригодна и се сменя само лагера. Тогава напълно е възможно от недоглеждане лагера да не бъде набит правилно и докрай. Говорим за мм. Тогава главината ще даде отклонение при въртене, но не от това, че е крива, а заради лагера.

Относно качеството на частите - до колкото разбирам не е изкарал лагера.

Сменях лагери на алтернатор. Изкара 100км. пробег и се разсвири. След разглобяването се оказа, че в единия лагер няма грам грес. Даже и съчмите бяха ръждясали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Направих процедурата с Pro-Cut в Дунев мотор, три пъти стъргаха проблемният диск, но го оправиха.

В момента нямам никакви проблеми, а бях стигнал до там, че при екстремно спиране, цялата кола се клатеше. До момента около 800км минах, не усещам разлика, само педала слезе по-надолу.

Пролетта лятото, направо ще сменя дисковте и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.