Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мигане на лампата за подгряване на свещите


lakosste

Recommended Posts

Здравейте ,тази вечер както си карах и започна да мига въпросната лампа и двигателя си понижи мошността.След като изгасих и запалих се оправи и колата си вървеше нормално но след малко пак светна.Прочетох че е в електронната система на двигателя нещо но си мисля и се надявам по-скоро че ще е нещо дребно или грешка защото ако има повреда няма логика колата да си върви нормално,амошността намаля защото така трябва да стане след индикацията.Сега в момента не свети защото изгасих като спрях за цигари и докато се прибера не светна.

Някой имал ли е подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което ти се случва се нарича “защита“ - колата ти влиза в авариен режим. Първо, паленето и гасенето и “оправянето“ не е никакво оправяне, ами води до задълбочаване на проблема... Не трябва да се кара такава кола, дори да не светне пак лампата... Най-малкото не трябва да й се вярва. Трябва да се направи диагностика, за да се разбере какво точно я мъчи, някой датчик, или нещо по-криво... В най-лошият случай може да си отиде турбото съвсем бързо и да доведе до много проблеми след това. Диагностика да се разбере какво й е, и спиране на практиката “пали-гаси и се оправя за известно време“, защото това е чист и прост рестарт на системата и не води до нищо добро. :) Проблемът остава и се задълбочава.

 

Успех! Дано е нещо малко ;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което ти се случва се нарича “защита“ - колата ти влиза в авариен режим. Първо, паленето и гасенето и “оправянето“ не е никакво оправяне, ами води до задълбочаване на проблема... Не трябва да се кара такава кола, дори да не светне пак лампата... Най-малкото не трябва да й се вярва. Трябва да се направи диагностика, за да се разбере какво точнтикао я мъчи, някой датчик, или нещо по-криво... В най-лошият случай може да си отиде турбото съвсем бързо и да доведе до много проблеми след това. Диагностика да се разбере какво й е, и спиране на практиката “пали-гаси и се оправя за известно време“, защото това е чист и прост рестарт на системата и не води до нищо добро. :) Проблемът остава и се задълбочава.

 

Успех! Дано е нещо малко ;)

Благодаря ти.Ще я закарам на диагностика ,но мисля че утре почиват.Исках да знам дали на някой му се е случвало подобно нещо и какво е било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неща могат да бъдат. От датчик за еди какво си, до нещо по-голямо. Обикновено, когато “забива муцуна“ е свързано с нещо не добре работещо по силовия тракт - дали турбото пренадува, дали не мери въздуха вярно, дали някой маркуч се е изхлузил, дали... и т.н. До безкрай можем да гадаем. При всички видове проблеми е едно и също поведението на системата - влиза в авариен режим.

 

:) днес е понеделник, кой почива? Карай я на диагностика :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се ЕГР но грешката се изчисти и засега си върви колата.Мислех да го премахна и тъкмо се разтърсих къде в Пловдив може да стане с гаранция и ми се обадиха че се е изчистила грешката.На един приятел това лято му се случи на пежото ,беше заредил от ромпетрол -по принцип живее в Англия и чул че в ромпетрол е хубаво горивото.Излишно е да казвам ,че напоследък и аз зареждам от там.Не искам да  казвам че е от тяхното гориво,може да е случайно съвпадение или му е дошло времето но ........  ще пасувам засега от там.Междудругото очаквам мнение за човек с акъла си за премахване евентуално при нов проблем с ЕГР-а

 в Пловдив

Редактирано от lakosste
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, при мен се яви същия проблем на Октавията. След което предприех чистене на EGR-a, но уви след не дълго време започна отново да ми създава ядове. Опитах с добавки или със смяна на гориво, но каквото и да опитам явно отивам към нов. Така е при новите дизелови автомобили. Като дойде момента сменяш и даваш напред.

Имаш вариант 2 при който може да се затапи или да се изреже и да се излъже компютъра, но лично аз за момента предпочитам колата да си е както от производителя - лично мое мнение разбира се.

Ако пак се появи грешката не чакай дълго, защото това тормози колата и е добре да отидеш в сервиз веднага, както ти е писал Венци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разбрах, че втория вариант не е приложим към някои по нови мотори, което разбрах преди малко. Т.е. единствената опция е само смяна с нова част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разбрах, че втория вариант не е приложим към някои по нови мотори, което разбрах преди малко. Т.е. единствената опция е само смяна с нова част.

Може-може, маха се. Ако се охлажда с антифриз, то той понижава температурата в цилиндрите, тогава не е хубаво да се изолира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разбрах, че втория вариант не е приложим към някои по нови мотори, което разбрах преди малко. Т.е. единствената опция е само смяна с нова част.

Дори не се маха механично  .Само софтуерно се премахва след което се откача буксата.Но ако стигна до там(дано да си го спестя защото засега нямам проблем)ще е във сериозна фирма ,(подчертавам фирма а не гараж) където хората си дават гаранция че няма да светне пак.Дори си дават записан и стария оригинален софтуер ако решиш някой ден да си монтираш отново ЕГР.

Редактирано от lakosste
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи пак светна.Сега ще ида да видя пак ли същата грешка записва и ако е ЕГР-а ,ще се маха.Другия вариант е да го зануля пак и така да си правя упражнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчистете го до блясък, смени нафтата, сложи добавка и не го махай. Това бих направил аз. Работата е за 2-3 часа.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчистете го до блясък, смени нафтата, сложи добавка и не го махай. Това бих направил аз. Работата е за 2-3 часа.

 

Поздрави

Благодаря ти.Обаче предния път преди няколко дни като бях в Шкода ,момчето каза че клапана е вече сменян и не е оригинален и някаква част по него била пред разпадане-не знам точно за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее... Шитня! :( Обаче... сега се разрових и като го гледам:

NEW-Genuine-VW-AUDI-SEAT-SKODA-EGR-Coole

 

Май-май не е много-много добре да го махаш/изолираш да не работи това нещо... :)

 

Доколкото го виждам има закачен към него кулер, това означава, че това нещо тук важи и за тебе с пълна сила (и Светльо по-горе е прав):

 

Locally we had a fleet operator that preformed EGR deletes on his fleet of Ford cab overs. About 8 years in they started having weird smoking and power loss issues, turns out the pistons and rings were smoked, my engine rebuilder told me it was because the EGR had been deleted. He explained that even carb driven vehicles were designed to crack the egr open on acceleration and deceleration (especially deceleration as a lean mix tends to spike heat in the cylinder) He explained the EGR cools the pistons and rings.

Let's say that a good number of the reasons for and against are very accurate, and a few are not.

EGR allows more control of the combustion event, this helps keep PEAK cylinder temps and pressure within design limits and with emissions (NOx).

Deleting EGR will not, in and of itself, reduce EGTs and in fact will commonly increase them.

While deleting EGR will, by conventional wisdom, "make room for more clean air and hence improve power" the reality is far from that. Instead of a controlled combustion event with good MEP you get a less controlled combustion event with increased Peak pressures and generally lower MEP. MEP + RPM = Horse Power.

Deleting the EGR does reduce thermal load of the cooling package, but it was designed to handle it, so there is really no advantage to deleting it.

If you have a competant tuner, delete the EGR and keep your CP/CT in the nominal range, you can realize some durability improvement, primarily from a reduced risk of EGR cooler leaks. If you just delete it, or have a toon programmed in, durability is often reduced due to design limits for CP being exceeded, often significantly.

From my experience, well maintained STOCK engines are fara more reliable than any modified ones.

Now to be fair to the delete theory, an EGR on a diesel can cause issues as particulates and soot get sent back into the motor and can cause extra wear on the engine.

If you do go with a delete, I highly recommend a cooler thermostat to try and keep your peek temperatures as low as possible. Remember Diesel cylinder peak temperatures can easily exceed 2,000 degrees Fahrenheit. and your pistons and rings are not to happy with those temperatures (especially the exhaust valves, they usually take the brunt of your cylinder heat and the EGR serves to help keep them as cool as possible).

Good article on diesels and EGRs.

 

 

Източник:

https://www.ericthecarguy.com/kunena/5-Engine-Modifications/48451-egr-disable-or-not

 

Обаче това важи и за вакуумно-управляваният клапан, но щом има охладител тук, значи има по-голямо значение според мен... сметнато е. Възможно е просто да е някаква "подпирачка", за да се понижат емисии и други, но... нямам идея. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за труда но вече е премахнат софтуерно.Клапана си е там просто автомобила не си го търси.Ще видим за напред.В момента си работи както и преди това.Когато имам едни хиляда лева излишни ще си го сменя с нов и ще го включа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намираш ли разлика в шума на ДВГто откъм турбото, колега?

Не бих казал ,но какво точно имаш предвид?Карах я малко .От сервиза докато я оставя на жена ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже постоянно се зацепва турбото и при мен се получи един лек шум на празен ход и като отпускам газта на 0лева, но на 2.0 БКД о2

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега твоя EGR по този начин ли изглежда или говорим за друг модел EGR?

Не съм го виждал но мисля че е това защото била доста голяма част по думите на жена ми.Тя закара колата в Кода в понеделник за да я закачат на компютър и са и го показали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже постоянно се зацепва турбото и при мен се получи един лек шум на празен ход и като отпускам газта на 0лева, но на 2.0 БКД о2

И ти ли си с изолиран клапан,колега.Може да е внушение това което казваш но и аз ще се поослушам макар,че не знам доколко ще усетя.И защо постоянно да работи турбото ,то не се ли включва на определени обороти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, с оглеф икономия и емисии го слагат ЕГРа... Като се премахне и турбото държи някакво налягане постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, с оглеф икономия и емисии го слагат ЕГРа... Като се премахне и турбото държи някакво налягане постоянно.

Това проблем ли е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, Пепино като загрижен за моето спокойствие ми доказа с повторна манипулация. Просто питам, само при мен ли е така и си вадя изводи. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.