Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Претапициране таван октавия


stan4o

Recommended Posts

Колеги, най накрая и моят плат от тавана на октавията провисна доста. Прочетох доста теми от нета за претапицирането. Минах през трима тапицери, на който цените бяха между 110 и 140 лв., защото видиш ли била комби. В крайна сметка реших да се оправям сам. Не съм вързан в ръцете, така че мисля че ще се справя. Има подробна, със снимков материал тема в братския форум за демонтаж на тавана на голф 4, предполагам, че са идентични, обаче питането ми е, след разглобяване на всички плафони, сенници, кори и т.н. този таван държи ли се с някакви щипки към купето или ще си падне сам. Ако някой го е демонтирал сам, нека да сподели, може пък да е по-различно от голф 4. Също приемам съвети за платове, лепила и т.н. Идеята ми е да го направя с кожа, но тя е доста по-тежка от плата и не знам кората дали ще издържи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма щипки.След като го освободиш от всички крепежи сам ще падне в ръцете ти.

Хубаво трябва да изчистиш старото лепило.Може и с кожа да го направиш.Но предполагам ще ти излезе по-скъпо.

При комбитата е по-лесно да извадиш тавана.

На някои седани се демонтира предното стъкло.

:banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една тема на колега със снимки, който сам си е претапицирал тавана - дано ти свърши работа http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/38473-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD-%D0%B8-%D0%BE%D1%89%D0%B5-%D0%BD%D0%B5%D1%89%D0%BE/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер полезна тема. Благодаря. Преди да пусна моята, търсих за подобна, но не съм я видял нещо. Сега остава да се захващам за работа, но лошото е че сутрин е доста хладно вече и ме е страх да не счупя някоя плстмаса. Ще чакам малко по-топли дни и действам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Преди 4 години човека от линка ми претапицира тавана на предната Октавия1(хечбег).

Перфектна работа, 15мин. разглабяне и толкова сглобяване,беше 120лв.

Още хора съм пращал принего и няма забележки.

https://avtointeriorsofia.alle.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,силно ти препоръчвам да не се захващаш сам с това.Материалите са ти около 50 лв минимум.За 100 лв,мога да ти кажа че в кв. Хаджи Димитър ще ти го направят перфектно.Мога и номера на момчетата да ти дам.Не им правя реклама,но ги препоръчвам.Само споделям мнение,не те навивам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има хора, които са сръчни и им е удоволствие да си правят нещата сами. Във форума има колега, който за хоби си прави реставрации на волани и му се получава доста добре. Ако трябва да препоръчваме тапицери и да коментираме цени за материали се обезмисля идеята да се споделя опит и да се доказваме пред себе си. Не е работа за извънземни, според мен човек с желание и сръчност ще се справи. Ако не от първия път, то от втория, но кефа да знае че сам го е направил е незаменим! Успех колега и сподели какво и как се е случило, и най-важното - кои са трудните моменти според теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И един пс...

 

Има опция да се презалепи твоя плат на тавана. Лек жокер, понеже имам близък "тапицер" и знам какво правят като подготвят коли за прерподажба родните автотъргаши!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега се навивам да си го направя сам. Материалите не са толкова скъпи. Да около 50 лв. излиза с кожа. 35 лв. кожа и 15 лв. лепило. Не ми се захваща с плат, защото ме е страх да не избие лепилото по него, пък и със сива кожа ще изглежда доста добре и ще е по-лесен за поддръжка. Между другото имам един чувал с кафява естествена кожа, но трябва да се снаждат 2 парчета поне. Обаче след това трябва да направя и вратите и ще стане дълга и широка работата. Като гледам така имам поне месец да помисля докато ми падне на главата  :sorry: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платът за тавани е специален - има слой дунапрен отгоре. Де факто таванът увисва когато се изрони този дунапрен. Трябва да търсиш плат за тавани специално. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платът е с дунапрен да. Аз обаче искам кожа. Този дунапрен нещо не ме кефи. Пък и колата е черна и на силното пловдивско слънце незнам колко ще изкара преди да изгори дунапрена пак. Доколкото знам, той служи за изолация, но като гледам, че е около 3 мм. може и без нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Станчо , не съм много съгласен с теб за кожата и слънцето :) Обяснявам - под дунапрена на съответният плат има лепило , което би трябвало да пази дунапарена от изгаряне . Кожата като материял е много труден за работа . МНОГО ама МНОГО важно е какво лепило ще ползваш ! Забрави всякакви лепила , който не са за целта - Защо - лепило , което не е тапицерско дори и скъпите БИЗОН се промазват в материала и си личат след това . Аз не се смятам за много сръчен , но с подходящите материяли си направих покрива точно за 1 час ! Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Привет, Колеги,

 

Наложи ми се да сваля задната лайстна на О1 лифтбек, за да мога да стегна основата на антената.

Свалянето не беше много лесно, но успях да го направя без инструменти и без видимо счупени щипки, освен две малки пластмасови "гайки", които явно и преди това са били спукани или счупени.

 

Лайстната обаче се държи от пет метални щипки:

5Dnx8lR.jpg

HJCK9Bz.jpg

 

Страната на закрепването на самата лайстна изглежда така:

225jpB5.jpg

 

Опитах да сваля щипките от тавана с тънки клещи, с по-сериозни клещи и с права ответка, но без резултат. Затова не мога да ги монтирам на лайстната, а нея да я монтирам обратно на покрива, нито мога да монтирам лайстната на всички от тях едновременно - успявам само чрез приплъзване настрани да закрепя лайстната върху най-лявата щипка.

 

Някой има ли съвет как да се свалят щипките или как да се монтира лайстната, без да е нужно тяхното сваляне?

В Бришкода срещнах мнения, че с този тип захващане е доста трудно да се монтира обратно лайстната.  

 

Пиша в тази тема, понеже проблемът е пряко свързан със свалянето и обратното монтиране на тавана :)

 

Благодаря! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.