Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почистване на геометрия турбо със спрей за фурни


vlado_tonev

Recommended Posts

Здравеите,колеги.Преди около 7 месеца се наложи да сваля и почистя турбото на 1.9 TDI ALH. Отне ми цял ден и доста труд това,а сега след само няколко месеца пак забелязах че пренадува(имам буустметър).Лостчето на геометрията отново се движеше трудно и актуатора не успява да я разтовари.Загледах в тубата един клип от острова,как един пичага пълни със спрей за почистване на нагар,топлата част на турбината.Бях скъптичен,но реших да пробвам.Останах приятно изненадан,когато след около 30 мин,геометрията започна да се движи,така както след разглобяаане и почистване.Изчаках още малко,сглобих и тествах да видя какво се случва.Да......вече разтоварва .Знам,че това може и да е временно,но от 10 дни няма проблем,а аз карам пенсионерската и на много къси разстояния.Процедурата е адски лесна и отнема много малки усилия.Постнал съм темата и във Форума на Ауди и VW .Качвам и клипа с Аудито

Редактирано от vlado_tonev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм си взел спрей от dm за фурни с тази цел, но не мога да развия гайките на изпускателния колектор. Пробвах миналото лято след като изгледах подобен клип, но неще и неще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че се цапа толкова бързо не е добре. Вярно, че режима ти на каране е кофти, ама чак пък толкова....

 

Да не ти е блокирал отворен ЕГР-а? Виж в смукателния колектор какво е положението, то ако там е мазало, ти и да чистиш отзад, то отпред пак ще тъпче...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста често този мотор зацапва бързо геометрия,заради разпръсквачи.На по 300хил.км горе-долу си заминават и проблема се появява.Вече 3 случай за няколко месеца на коли с този мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е ALH и е на 530000 км. и до сега съм нямал проблеми с това! Преди това имах голф 4 110 ка и зацапваше но Шкодата не го прави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Днес след две седмици пръскане със спрей /то не беше на топло, на студено и т.н./ гайките на изпускателния колектор най-после се развиха. Свалих цялата тръба и напръсках със спрей на dm за фурни. Изчаках 30 мин. като периодично раздвижвах геометрията. След това затапих ERG клапана и запалих колата. Поработи 5 мин. Форсирах, но от ауспуха нищо не излезе. Ще я видя на пътя как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А спрей на Dm е пяна,нали?Питам,защото е важно това.Сподели какви са ти впечатленията.Много колеги вече във форума на VW ми пишат,че ефекта е много добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрея е на пяна. След процедурата покарах около 50 км., но нямаше кой знае каква разлика /може би защото карам много рядко градско/ и геометрията може да не е е била зацапана. При раздвижването ми направи впечатление, че актуатора започна да се движи по лесно, но го отдавам на факта, че пяната е по хлъзгава. В заключение мога да кажа , че ако не помага по никакъв начин и не пречи. Трябва мнение на хора, чиито коли са с запекла геометрия и авариен режим. При мен /да чукна на дърво/ това забиване го няма. Понякога имам едно задържане и турбо лаг на около 2200 об. и с по-агресивно каране се оправя и затова чистих турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На жена ми октавията alh мотор така беше затегнала ,че трудно вдигаше 3х оборота и влизаше в авариен режим. Акутатора не се движеше повече от 2-3 милиметра и не достигаше крайното си положение при запалване,на ръка неможеше да помръдне и милиметър. Без да свалям целия колектор,само трите гайки на меката връзка свалих и напръсках със пяната за фурна на мистър мускул.До 15 минута нищи не се случваше,но след още 15 мин.всичко се раздвижи,и за учудване акутатура се движише на ръка дори и с всмукване през тръбичката за вакуум ,което преди интервенцията не беше мислимо. Това упражнение беше преди зимата около средата на октомври.Лошото е ,че жена ми я кара много в ниските обороти и незнам още колко ще изкара така,но на пролет може да го направя профилактично преди да тръгна за бг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение как я кара. Мица е виждала и кротко и не толкова кротко каране и актуатура пак си замина. На много кофти място е сложен, пълни се с боклуци и вода и е въпрос на време да се скапе. Хубавото е, че нов струва 100-120лв (според продавача), лошото е че е на кофти място и гайките му са здраво спекли. Аз свалих стария с рязане на едната гайка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Утре, почвам и аз борбата с тази променлива геометрия! :D

Когато колата ми мине 3 хил. оборота влиза в авариен режим.

Моторът е естествено: 1.9 tdi ALH :) 

Хубавото е, че вече се знае много за тези проблеми, за което съм благодарен на целия форум!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.