Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1, 1.8T - 150 к.с, 1998 г, AGU мотор


green world

Recommended Posts

Здравейте,

 

живея в София. Идната Сряда ще купувам Октавия 1,  1.8T - 150 к.с, 1998 г с AGU мотор. Днес я гледах и я карах на майстор. На пръв поглед по някои външни белези (вибрации на мотора, черното в ауспуха, луфтове по купето и всякакви други субективни фактори) ми хареса. Майстора слуша мотора, каза че е ОК, пусна диагностика на Делфи, отчете само пробелм със заден ляв прозорец, което и аз лично разбрах час по-рано. Освен стандартната смяна на масла, ролки, ремъци и филтри + още нещо може би, се надявам да нямам ядове с нея (най-се плаша от турбината), но все пак искам да задам няколко въпроса за AGU мотора:

 

1. Четох на 1-2 места из форума ,че бил Архаичен - какви са му болежките/слабите места?

2. Съединителя е ок, но ако се наложи да го сменям какви пари ще ми струва?

3. След като покарам малко на бензин да усетя колата, а и да видя дали няма да изскочи нещо може би ще се замисля за LPG газова - този мотор работи ли добре с LPG, ако да имате ли мнение за добра газова уредба (като марка) и място където да я сложат качествено и да настроят софтуеъра добре?

4. Колата е вкарана в БГ с някакви прави тръби отдолу и завършва с бурия. Боботи супер грозно и искам да сложа нормална генерация - къде в София монтират качествени генеразции (гърнета) на достъпни цени? Препоръчаха ми М Комплект 33, да се доверя ли?

5. Километрите 100% не са реалните, някъде в София може ли да се закачи на специализиран софтуеър, за да се видят реалните километри?

 

Благодаря предварително на колегите решили да отговорят на моите въпроси.

 

П.П. Пуснах "AGU" в търсачката ,не открих много, за това и отворих тази тема.

Редактирано от green world
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Архаичен е, спрямо следващите 1.8 турбо, които са с DBW управление на газта, променливо газоразпределение и са осезаемо по-мощни макар че са обявени на едни и същи коне. По-новите 1.8 турбо са ЕВРО4 норма на емисии, а AGU е ЕВЛО2 ако не се лъжа.

2. Цените варират от това дали маховика, който е демпферен се нуждае от смяна. Отваряш някой сайт от типа на  drive.bg kanex.bg autokelly и виждаш цените.

3. Мотора понася добре газовите уредби, марки бол, важен е майстора, при който ще я слагаш.

4. ЕМ комплект на Горнобански път - търсиш Найден, мисля че е в 8ма клетка. Внимавай че преди основния сервиз има и менте сервиз. Оригиналния е по-навътре и клетките гледат към околовръстното. Препоръчвам конкретния майстор, не толкова сервиза т.е. ако го няма иди пак друг път.

5. Не може да стане

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, благодаря за отговорите. Този сервиз ли имаш предвид 

 

https://www.google.com/maps/dir//42.661946,23.262273/@42.6611877,23.2631474,17z/data=!4m7!4m6!1m0!1m1!4e1!2m1!2b1!3e0?hl=en

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е.

Виж тази тема - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47742-генерация-ф63-мм-за-oктавия-mк1-18т/?fromsearch=1

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Мотора понася добре газовите уредби, марки бол, важен е майстора, при който ще я слагаш.

Стига да не е чипосван.Проблемите на 1.8Т с чип и газ са главно при AGU мотора че са му "къси" крантиите и ги напъват "на макс" за да извадят "някой друг кон повече".Ако има чип и той е от тези които са "на макс" и най-читавия газаджия няма да му помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига да не е чипосван.Проблемите на 1.8Т с чип и газ са главно при AGU мотора че са му "къси" крантиите и ги напъват "на макс" за да извадят "някой друг кон повече".Ако има чип и той е от тези които са "на макс" и най-читавия газаджия няма да му помогне.

Моторът не е чипосван, а аз не съм хората дето ще го направят, За мен автомобилът е превозно средство, което искам да ме кара от точка до точка във всеки момент от време, в което имам нужда от него. Да не ме оставя на пътя и да ми дава сигурност при движение. В замяна аз му давам всичко, от което има нужда, за да си "живее живота" и го напъвам само в крайни случаи :) Газта сама по себе си не ми е самоцел, защото не изминавам много километри, но ако ми останат пари за ГАЗ бих я сложил, за да ми е "по-евтино" при последващите зареждания. Наясно съм, че няма да си я избия газовата, но поне разходите за гориво биха били поносими, когато се наредя на бензиностанцията.

 

Предната ни Шкода Октавия 1, беше с 1.6 мотор, 101 коня и никога не ни е оставяла на пътя, но даде Богу дух в една мантинела, за това се надявам новото старо возило да е поне толкова надеждно и да ни служи вярно, както и предходното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как точно стои въпроса при Октавия 1, но ако може да се влезе в паметта на таблото(километража) с VCDS, ще се разберат реалните километри. Турбината няма какво да те притеснява, части бол за тези двигатели навсякъде, китайски нови турбини също се намират за малко пари.

Газов инжекцион си струва и се избива след 10-15000км, мотора го понася добре, както вече са споменали колегите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реалните само на дизел и то ако не са променени.

От къде идва това различие между бензина и Дизела? Един колега ми каза, че на дизеловата му Алфа можело да се видят километрите, но на бензиновите от тоя модел не. Сега го чувам за 2 път :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

живея в София. Идната Сряда ще купувам Октавия 1,  1.8T - 150 к.с, 1998 г с AGU мотор. Днес я гледах и я карах на майстор. На пръв поглед по някои външни белези (вибрации на мотора, черното в ауспуха, луфтове по купето и всякакви други субективни фактори) ми хареса. Майстора слуша мотора, каза че е ОК, пусна диагностика на Делфи, отчете само пробелм със заден ляв прозорец, което и аз лично разбрах час по-рано. Освен стандартната смяна на масла, ролки, ремъци и филтри + още нещо може би, се надявам да нямам ядове с нея (най-се плаша от турбината), но все пак искам да задам няколко въпроса за AGU мотора:

 

1. Четох на 1-2 места из форума ,че бил Архаичен - какви са му болежките/слабите места?

2. Съединителя е ок, но ако се наложи да го сменям какви пари ще ми струва?

3. След като покарам малко на бензин да усетя колата, а и да видя дали няма да изскочи нещо може би ще се замисля за LPG газова - този мотор работи ли добре с LPG, ако да имате ли мнение за добра газова уредба (като марка) и място където да я сложат качествено и да настроят софтуеъра добре?

4. Колата е вкарана в БГ с някакви прави тръби отдолу и завършва с бурия. Боботи супер грозно и искам да сложа нормална генерация - къде в София монтират качествени генеразции (гърнета) на достъпни цени? Препоръчаха ми М Комплект 33, да се доверя ли?

5. Километрите 100% не са реалните, някъде в София може ли да се закачи на специализиран софтуеър, за да се видят реалните километри?

 

Благодаря предварително на колегите решили да отговорят на моите въпроси.

 

П.П. Пуснах "AGU" в търсачката ,не открих много, за това и отворих тази тема.

Здравей, 

Ако бройката е читава си мисля, че си на път да направиш доста добър избор. 

Постъпих по същия начин с газовата уредба. Покарах към 1000км и след това сложих ланди рензо. Всички газови от по - висок клас са добри, важен е майстора. Аз я сложих в представителството им на Ботевградско шосе до Маргел. Имам я от април тази година и съм минал към 16-17000км, без проблем с газовата.

Мисля, че километрите няма как да ги видиш. За двигателя са ти отговорили. И нови частите на турбото не са кой знае колко скъпи. Мога да ти препоръчам Пепи (Pepino), той беше така добър да ми обясни много неща и да ми помогне с каквото трябваше. 

Пожелавам ти успех с покупката и дано бройката се окаже читава и да сменяш само масло и гуми :) и да я покажеш на някой от срещите, разбира се. 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде идва това различие между бензина и Дизела? Един колега ми каза, че на дизеловата му Алфа можело да се видят километрите, но на бензиновите от тоя модел не. Сега го чувам за 2 път :)

Особено ако е 156 се вадят с multiECUscan и на всчики излиза едно и също....Една кола не са плаши от километри а от неподдържане.

Пример: На моята в Италия до 2014 година се е водила сервизна история до 225000км, след което аз в БГ я купувам на 131000.В момента е на 170000 (може би 270000) и е чук.Сменил съм много малко неща по нея но ако трябва сменям нещо купувам оригинално.Да, цените са х5 или х10 но знам че в следващите 10 години (живи и здрави) няма да го сменям повече.Карам с 0W40 и нямам разход на масло, което за тези километри е учудващо.Въздуховодите също са чисти и няма масло в тях.

 

Относно AGU мотора, при тези обстоятелства които споделя колегата който ще я купува: смело напред!Няма да имаш дертове.Газовата уредба ще ти прави кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията и съветите. Купих я днес баба Шкода, сложих й новите зимни гуми, прибрах летНите джанти, закарах я на "майстор" и в Събота живот и здраве ще си я прибера. Казах му да смени ангренажа с ролките и водната помпа, маслото на ДВГ и скоростната, всички филтри + горивния, антифриза, каквото има по окачването (амортисьорите са ок, не знам защо но предната ми октавия подскачаше повече по гърбиците, тази не) , генерацията (че тази ще ме побърка как пърди), да прегледа кормилната и спирачната уредба и да ме сурвака с парите :( Очаквам да ми отидат 700-800 лева, но се надявам да я закрепи за дълго. 

 

Докато я карах към него, забелязах че няма подсветка на копчетата за парното, степените на перката и регулацията на въздушната струя, както и на подгрева на седалките, а все си мисля, че на старата имах такива (а може и да се лъжа вече). Някаква идея първите Октавии дали имад подсевтка на тези копчалъци? Ако не, къде могда си монтирам?

 

П.П. Да се сещате нещо, което съм пропуснал , а е добре да се погледна и евентуално подмени с ново? Малко тъп въпрос, защото на стара кола всичко може да се сменои с ново, но все пак нещо важно, което да не струва луди пари, а ако не се смени да ми изяде ушите по пътя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има подсветка, но най-вероятно ти е изгоряло диодчето. То е едно за трите врътки и се намира под тази за степените на парното, която се сваля като я дръпнеш по-силно. Ако не можеш да го издърпаш с ръка, пробвай с клещи, но подложи някакво парцалче примерно, за да не го надереш. Подсветка на подгрева също има, може би е изгоряла и тя, но не знам дали се оправя или се сменя целия бутон. Предполагам, че може, защото някои колеги си сменят цвета на подсветката.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има подсветка, но най-вероятно ти е изгоряло диодчето. То е едно за трите врътки и се намира под тази за степените на парното, която се сваля като я дръпнеш по-силно. Ако не можеш да го издърпаш с ръка, пробвай с клещи, но подложи някакво парцалче примерно, за да не го надереш. Подсветка на подгрева също има, може би е изгоряла и тя, но не знам дали се оправя или се сменя целия бутон. Предполагам, че може, защото някои колеги си сменят цвета на подсветката.  :)

Благодаря. Диода изисква ли запояване или е на някакъв куплунг? Има ли значение в коя позиция ще е копчето на парното при дърпането му?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си спомням правилно, няма значение в каква позиция е копчето. Не изисква запояване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Крушката е 12V/1.2W,ако не се лъжа...

 

На старата Шкода (дето днес я бракувах) се извадиха лесно ключовете, но на новата не искат да помръднат, все едно са залепени... Някаква идея каква е причината?

 

Търся си майстор за моята шкода. Този при когото я закарах, освен че ме обрули за ангрнажен К-т INA с цена от 250 лева, но ми взе допълнително и 80 лв за водна помпа, 90 лв за обтегач на външния ремък и като цяло никаква отбивка за частите не ми направи. Изсипах 1000 лева за масло (Тоал 10w/40) всички филтри, ангренажен к-т, водна помпа, външен ремък, антифриз (подмяна), задно ляво стъкло ремонт (85 лв), смяна генерация (гърнета ) в М комплект (200 лв). Като цяло майстора ми смени всичко без генерацията и ремонта на стъклото. Взе ми общо 700 лв (от тях 150труд).

 

Сигурно ще кажете, че не са много, ама като знам, че имат поне 15-20% отсъпка и като гледам цените на ангренажния к-т ако сам си го поръчам (по-евтино ми идва отколкото от него) и ме хваща яд. Отделно ме мота 1 седмица за тия неща.

 

Та накратко ми каза "карай 4-5000 км да промиеш мотора и пак ела да ти сложа по-хубаво масло и да видим, дали нещо не е се е появило.

 

Общо взето, дадох едни 1000 лева (според мен можеше и да са 800 например) и някак си му няма доверие. Та съм отворен към препоръки за читави майстори в София, които не правят компромиси с материалите, но и не дерат кожи :)

Редактирано от green world
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такива майстори, които да ти дадат "тяхната" отстъпка. Ако са майстори на място, това че си взел части от тях ти дава гаранция за сменените неща. Все пак не могат да ти кажат, че си им донесъл боклуци. Иначе за цените си прав, но всеки си преценява. За пример - задна лагер главина от мой доставчик беше с 44 лева по-евтина от тази която ми сложиха майсторите доставена от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Здравейте отново, близо година по-късно :)

 

Дойде ред за газификация на Шкодилака. Отделил съм 1000 лв за Газов инжекцион, но от толкова варианти срещнати по различните сайтове се обърках изцяло. Реално автомобилът ми няма нужда от най-висок клас газова с OBD комуникатор, а от качествена и доказана уредба, монтирана от добър специалист.

 

Има ли колеги, които могат да препоръчат сервиз/майстор, от който са останали доволни и съответно марка на Газовата уредба? Прерових темата за Газовите уредби, но не успях да намеря отговор на тези 2 въпроса, каква газова и къде да я монтирам :)

 

За момента имам предложение за Lovato кит (инжектори, изпарител, MAP филтър и компютър), но Турска газова бутилка и евро сонда, а аз съм някак си предубеден към качеството на последните 2 компонента произведени в Турция. Преди време ми предложиха и Landi Renzo за 1400, но за съжаление не мога да отделя такава сума.

 

Ще съм Ви изключително признателен за всеки съвет, особено за тези проиихождащи  от личен опит.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте отново, както си мислих, че нямам проблеми по моята Шкода, така реших вчера да я закарам в Елбатрон сервиз, че ми е по-близо, да я огледат.  Закарах я основно заради задържането на ръчната ми спирачка. За съжаление освен спирачните апарати се оказа, че дисковете и накладките отзад също са за смяна. Според това, което ми казаха е, че поради блокирането на апаратите, накладките са в постоянен контакт с дисковете, макар и да не се усеща осезаемо. Както и че не могат да кажат дали няма в някой момент даден апарат да блокира изцяло колелото. 

 

Отпред ми споделиха 2 основни проблема, сълзяща рейка и хидравлична помпа, отделно тампони на стабилизираща щанга, смяна маншон на каре, един кормилен накрайник и още 1-2 тампона. 

 

Офертата, която ми дадоха за ремонт е както следва:

 

1. Спирачна система:

 -  С ремонт на спирачните апарати (ако подлежат), нови дискове и накладки - 220 лв

 -  Заводски рециклирани спирачни апарати TRW (с 2 години гаранция), нови дискове и накладки - 474. Като само апаратите ми казаха, че ще струват 330 лв. Не споделиха какви дискове ще сложат, но казаха, че нямало смисъл от скъпи, защото и те се кривели.

 

2. Хидравлика + предница - 685 лв, тук се включват рециклирани рейка и хидравлична помпа, другите неща са нови, реглаж на предница и труд разбира се. Гаранция за рециклираните рейка и помпа са по 6 месеца,

 

Дерзаят  ме няколко въпроса:

 

1. TRW апарати за моята шкода в интернет има от 94-164 лева, като за всички пише нови TRW, дали няма по-евтините да свършат работа и каква е разликата https://www.autopower.bg/%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8-skoda-octavia-estate-1u5-1.8-t-d16959c773.html

 

2. Дали комплексната цена за Хидравличната част + окачването е добра.

 

Момчетата от Елбатрон ми се сториха честни, обясниха ми всичко, като цяло нямам съмнения в тяхната коректност. Просто, като типичен Ганьо гледам да или има опция да спестя пари от някъде, но пак да се вложат качествени материали. Знам, че е пълно с части ментета, както и знам, че не съм наясно коя марка какво качество предлага. 

 

3. Четох из форума съвети да се бяга от рециклирани рейки, но новите честно казано не знам до колко са качествени, както и са в пъти по-скъпи. За фирмата, с която работят от 1 година ми споделиха, че досега нямат рекламация за рециклирана част.

 

Затова реших да ви споделя дерзанията си  тук. Според вас заслужава ли си да я закарам и в друг сервиз за оглед и мнение или просто да си събера парите и да я давам за ремонт. Като първо ще оправя спирачната система, защото според сервиза, тя е най-критична от всички неща, подлежащи на ремонт.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

варианта за рейката и помпата са рециклиране или втора употреба може би втора употреба ще ти излезе по-евтино,но нямаш никаква гаранция от друга страна може да се окажат по-запазени от тези,който вече са станали за рециклиране според мен проучи цените има коли за части в раздел продава и http://forum.vwclub.bg/

спирачните апарати според мен малко вероятно да не подлежат на ремонт има комплекти с който се рециклират и стават като нови,също има вариант за други втора употреба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходил съм веднъж в Елбатрон сервиз и останах изключително доволен, определено при нужда от ремонт ще се върна при тях.

 

За задните апарати - ако съм на твое място, ще търся 2-ра ръка, но без доставки, а само на място, понеже на ръка можеш да видиш как се движи механизма на ръчната и дали са добре като цяло апаратите - обикновено вървят по 30-ина лв/бр. Аз сменях задни дискове и накладки преди 2 години и сложих брембо - накладките 30лв, дисковете общо 60лв двата - като качество бих казал че са под средното ниво, а и цената им беше с голяма отстъпка.

 

Лично за мен, цена от 220лв за рециклиране на апарати и нови дискове + накладки е напълно разумна, но проблема е че не се знае дали могат да се ремонтират апаратите преди да се свалят, а като се свалят колата остава на трупчета докато се сложат обратно.

 

Аз при смяната на задните дискове смених и единия апарат с такъв от морга, сега моргаджийския работи перфектно и има ръчна, а другия оригиналния си задържа и няма ръчна.

 

За рейката, принципно само за сваляне и качване обратно, знам че взимат доста пари, рециклирането пак е от рода на 200лв по спомен, т.е. над 50-60 процента от цитираната цена ще е само за това. В този ред на мисли, пак ми се струва оправдана цитираната сума, но ще ми е някакси кофти да дам тези пари - това по типично нашенски манталитет.

 

Като цяло първия вариант за задните спирачки и варианта за ремонта на предницата са разумни като цени. Аз ако съм на твое място, най-вероятно щях да сменя рейката, помпата и апаратите с 2-ра ръка, за да ми излезе по-евтино, но винаги го има варианта скоро след ремонта някоя от тези части пак да дефектира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двама ви за съветите.

 

Истината е, че за кормилна или спирачна уредба, абе за каквото и да е, което крепи живота ми, не бих рискувал с 2-ра употреба. Аз и като цяло нямам късмет с 2-рата употреба, а колкото пъти съм решил да мина тънко, толкова пъти съм теглил късата клечка. Ето преди 3 месеца, реших да взема китайска брава, оказа се, че не става, платих ремонт на старата, а преди 2 седмици изръсих още 200 за нова и вместо 200 общо, накрая се оказа, че съм дал 310 :) Просто исках да се ориентирам в цените, а и да потърся мнение на хора, които са се сблъсквали с подобни проблеми. 

 

1100 лева не са малко пари, особено като се има на предвид, че съм я взел за 3000 :) Но, това е рискът на нещо Н-та употреба. Така или иначе чак след 2 седмици ще мога да заделя някакви пари, за да започна с ремонта.

 

П.П. Относно "Брембо" дисковете, които са ти сложили, най-вероятно са като "пухеното" яке "Moncler", което си купих от OLX.... Освен, че не е оригинално, се оказа, че няма и една кьорава перушинка в него, нищо че на етиката му пише 90% патешки пух, 10% пера... 

 

Абе, късметлия човек съм понякога :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.