Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем скоростна кутия тип FWZ


brinimir

Recommended Posts

От днес сутринта съм в голям филм с моята Октавия 2, 4х4, 1.9 ПД, със скоростна кутия FWZ (шест степенна механична). Изведнъж от нищото, така преди коледа белобрадия направо ме изненада (ама на къс пас в тъмното). Качвам се сутринта давам на задна да изляза, тръгвам натискам съединитела да освободя от скорост и оооо колата продължава да си върви назад. Трудно я изключих тая задна, давам на първа (щот викам така ми се е сторило) и същата работа при натиснат до край съединител колата си върви напред и пак трудно се изключва от скорост. След бърз преглед от Сами, диагнозата е проблемна скоростна кутия и по скоро аксиален луфт във валовете. Лекуването трябва да стане с подмяна на скоростна кутия (втора ръка си е рядкост и със всички други негативи при такава покупка) или ремонт на моята кутия който струвал скъпо или чисто нова ама там цената е колкото колата така че отпада. Та идеята ми е дали има някой преминал това тежко за мен положение и дали е извършвал ремонт и какви са му впечатленията след ремонта (ако има по голям пробег), и предложения кой може да го направи тоя ремонт.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

В последните дни, седмици да си усетил или чул нещо смущаващо при включване и изключване на предавките ?

Ако не е имало проблеми преди това ... на мен по-скоро ми прилича на проблем със съединителя.

По-точно спукана демпферна пружина на притискателния диск ... в следствие на което се получава непълно отделяне и затруднява включване и изключване на предавките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама в поввчето случай го прави а понякога не. Ако е от притискателя няма ли да е постоянно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом Самуил я е прегледал, няма как да се съмнявам в диагнозата.

Кажи ми само къде отделя съединителя - При какво положение на педала тръгва колата. Плътно долу в пода или по средата.

п.п. Да, ти си го написал -" При натиснат до край съединител колата върви". ТОВА НЕ Е нормално Самуиле.

Аз също залагам на съединител. Не пълно отделя. Може да се оправи, ако привода на съединителя подлежи на регулиране.

Трябва да се натегне. Ако не позволява - проблема е в притискателния диск.

Може и да е в помпата на съединителя. Преди да включиш първа, напомпи педала няколко пъти и виж дали влиза по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителе по принцип си отделя някъде посредада. Ако е от съединитела пак си мисля че трябва да е всеки път и на всяка скорост а проблема при мен е сякаш задна и първа. За регулиране той е саморегулиращ с помпа незнам може ли да се регулира по някакъв начин Но явно е че ще се сваля скоростана кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много мислиш. Точно първа и задна трудно включва, защото колата е на място и половината зъбни колела не се въртят. Но не са ти ясни нещата и ни подвеждаш.

 при натиснат до край съединител колата си върви напред и пак трудно се изключва от скорост.

 

този цитат знаеш ли какво означава? Че съединителя НЕ отделя!

 

 Осъзнай се какво пишеш, защото си противоречиш! Няма заради теб да се съмнявам в Самуил!

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в мнението на Сами нямам съмнения.  Да при натиснат до край педал на съединителя колата върви напред когато е на първа и назад когато е на задна, на останалите скорости съединителя си отделя някъде около средата. Не разбрах за кое си противореча. Идеята ми за темата не е за даване на диагноза без да си се качил в колата, а по скоро да питам дали някой е извършвал такъв ремонт на скоростна кутия в БГ, къде и дали е доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом Самуил ти е казал, сменяй скоростната кутия. Втора употреба части не се казват части, а отпадъци. Слагай нова скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да  напиша за интересуващите се как се развиха нещата. Оказа се обичаен проблем за 6 степенните кутии на VW. Свалих кутията с един познат в неговия гараж с канал. Голям зор е да се свали тая кутия заедно с раздатката. Занесох я на ремонт. Първоначално имах намерение да я дам на точно определен човек за ремонта но не се разбрахме нещо с него. И така я занесох на друг майстор. Човека я отвори и проблема се оказа че е точно това което Сами беше казал предварително. Изникна въпроса къде ще я носим за ремонт. Първата възможност която чух от няколко места беше Сергей, оказа се че това е доц. Сергей Киров от ТУ Варна. Свързах се с него, като чу за проблема ми каза че ще стане, но не ми даде гаранция че до коледа ще е готова, а на мен ми трябваше колата. Втората възможност беше Ангел, човека има работилница в квартала срещу КАТ Варна работи със сина си. Много печени се оказаха. Обсъдихме какво трябва да се направи, според мен и майстора ми и според тях. След 2 работни дни беше готова, точно така както говорихме предварително. Затвори кутията майстора и дойде ред за слагане. ЕЕЕЕЕ ей там вече е пълен филм за слагане на тая кутия отново заедно с раздатката. Ама за следващия път ще знаем как става по лесно (ама дано да не е скоро). Оказа се че и съединителя с маховика (който имаше още малко живот) ми е са за смяна. Сменихме и тях заедно с масло на скоростната кутия. И днес отново съм с ОК-ито.

Кратка разбивка за финансовите измерения:

  • Ремонт на скоростна кутия (с отварянето, ремонта и затварянето)- 230 лв
  • Съединител комплект на LUK – 735 лв
  • Шарнир биалетка (неможахме да ги отвием без рязане и късане)- 56 лв.
  • Масло скоростна кутия- 135 лв.
  • Масло раздатка (някой не можа да разбере че не трябва да се слага с отдушника надолу)- 70 лв
  • Труд -  голямо благодарско на майстора с който сваляхме и слагахме кутията. Големи мъки бяха.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

И аз съм със същия проблем.От Варна съм и ще съм благодарен ако обсъдим проблема по телефона колега.Със същата кола и същия проблем.Май във Варна има нещо във въздуха :) На мен искаха да ми сменят първоначално съединителя......но като гледам че случая е все едно е при моята кола просто ще мина през твоята пътечка.Моля за координати да се чуем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Така. И аз бях със същия проблем с абсолютно същите симптоми като колегата инициирал темата.При мен проблема беше същия- аксиален луфт на скоростната кутия. Не е съединител. Намерих правилния човек който диагностицира проблема още като се качи в колата и каза, че му се случва често този проблем за това нямаше колебания дали е съединител, скоростна кутия или други догадки с което всъщност ме спечели.За мен беше важно този който ще прави колата да седне, да покара и да каже ,,да" сигурен съм това е проблема, а не да иска да ми сменя съединителя и после да се гледаме странно и да ми смени и скоростната кутия. Така де свалиха ми кутията и я дадоха мисля , че за набиване на втулки или нещо такова. Цялата работа ми излезе 370 лева- всичко.С ремонта на майстора който сваля и слага кутията и ремонта на стругаря. Пак казвам 370 лева. Маслата си ги бях сменил на раздатки и скоростната кутия така, че наляха същото масло.Който колега има проблем да ми пише на лични ще дам телефон за контакт на момчето което ми прави колата.

 

Не мога да  се стърпя...замо за сравнение майстор от форума преди 3 месеца се качи в колата и ми каза долу-горе  същата диагностика, но каза че може и да е съединител.Т.е. имаше догадки. Каза ми че ремонта ще излезе около 600-700 лева, но да си приготвя за всеки случай 1000 лева. Вие си преценете. Аз уточнявам, че от коли не разбирам аз съм юрист. При мен когато дойде клиент за имот е важно да му кажа правилната диагноза защото после загубите са в големи размери. Явно при ремонта на автомобилите това правило не важи.

 

Поздрави и успех със скоростните кутии.

 

п.с. в момента скоростната кутия работи като чисто нова.Включва и изключва първа и задна без проблем не вие при включване на 5-та каквито бяха симптомите за този проблем.Надявам се да е за дълъг период.

Редактирано от valentindb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Колега, сериозна разлика в ценовите листи имат тези майстори. Дай малко повече информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях съединител с маховика, маслото на кутията и раздатката+ ремонт на кутията. А колегата само скоростната кутия е ремонтирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях съединител с маховика, маслото на кутията и раздатката+ ремонт на кутията. А колегата само скоростната кутия е ремонтирал.

Колега, ти и хибридно турбо може да си направил, ама това няма нищо общо с коментара в предходния пост...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. И аз бях със същия проблем с абсолютно същите симптоми като колегата инициирал темата.При мен проблема беше същия- аксиален луфт на скоростната кутия. Не е съединител. Намерих правилния човек който диагностицира проблема още като се качи в колата и каза, че му се случва често този проблем за това нямаше колебания дали е съединител, скоростна кутия или други догадки с което всъщност ме спечели.За мен беше важно този който ще прави колата да седне, да покара и да каже ,,да" сигурен съм това е проблема, а не да иска да ми сменя съединителя и после да се гледаме странно и да ми смени и скоростната кутия. Така де свалиха ми кутията и я дадоха мисля , че за набиване на втулки или нещо такова. Цялата работа ми излезе 370 лева- всичко.С ремонта на майстора който сваля и слага кутията и ремонта на стругаря. Пак казвам 370 лева. Маслата си ги бях сменил на раздатки и скоростната кутия така, че наляха същото масло.Който колега има проблем да ми пише на лични ще дам телефон за контакт на момчето което ми прави колата.

 

Не мога да се стърпя...замо за сравнение майстор от форума преди 3 месеца се качи в колата и ми каза долу-горе същата диагностика, но каза че може и да е съединител.Т.е. имаше догадки. Каза ми че ремонта ще излезе около 600-700 лева, но да си приготвя за всеки случай 1000 лева. Вие си преценете. Аз уточнявам, че от коли не разбирам аз съм юрист. При мен когато дойде клиент за имот е важно да му кажа правилната диагноза защото после загубите са в големи размери. Явно при ремонта на автомобилите това правило не важи.

 

Поздрави и успех със скоростните кутии.

 

п.с. в момента скоростната кутия работи като чисто нова.Включва и изключва първа и задна без проблем не вие при включване на 5-та каквито бяха симптомите за този проблем.Надявам се да е за дълъг период.

Майсторите не са вълшебници. Понякога когато не са мн.ясно изразени симптомите, трябва да се свали кутията и с ръка да се размърда вала да се види дали има луфт. И ако няма, тогава е от съединитела. Тогава трябва на клиента предварително да му е казано да си е приготвил 1000лв.Да не се гледате още по странно:) Понякога и лагера има луфт, шум... И той е скъп. 250лв.Подготвяш се с максимума, пък колкото излезе. А не обратно. Кано нямаш пари,за подръжка на един вид кола, не си купуваш такава. Аз много искам да карам Ауди рс 6,имам възможност да си го купя даже,втора ръка, АМА НЯМАМ възможност да го подържам. И за това Шкодичка карам.

Това не имот.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагера задния съчмен с въпросното проблемно легло в еуратек струва 76,88 лв ( парт # 02M 311 235A). Предния иглен пак там е 49,84 лв. (02T311373J). В нашите кутии поне на първичния вал лагер за 250 лв. няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант и с двойния лагер. Както е при фабия 1.2 примерно. И на фабия с 2.0 бензин 115 е с двойния лагер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на 5 степенната е двойния лагер. Вашите са с късите 6 степенни кутии на малките мотори 105.По старите 4х4 бяха с 5 степенни.

90-120 лв.беше задния лагер. Около 100 лв. вземат да оправят леглото.

Няма значение, докато не се свали и отвори, не може да се каже с точност колко ще излезе понякога.

Аз казвам винаги колко би излязло в най лошия вариант, а като излезе по леката от финансова гледна точка повреда, клиента е радостен.

Но ако кажеш една ниска цена, а после излезе повече..... ей тогава ставам спонсор.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според ETKA на FWZ каквито са нашите с колегата лагера не е двоен. Както е и на кутии JLR и JLS ама тях ги слагат на 2.0 pd.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да на 2.0 са по дълги иначе конструктивно са еднакви почти. С големия 240мм съединител.

Ти видя колко е лесен ремонта вече:)

 

Сваляне на кутия на 4х4 си е доста по трудно от на 105 с ръчна 5 ст.

На 105 ръчна си излиза без проблем кутията.

При 6 степенната се сваля предния мост,т.е.доста неща свързани с него-носачи, рейка, стаб.щанга...кардана.

Всеки сам оценява труда си. Някои взимат малко. Ня мак да се конкурира човек стях :)

За 1.9 105 взимам 150лв за смяна на съединител.

За 2.0 е 200.

За 4х4 е 250 труда.

Отваряне и разглобяване на кутията 100

100 наваряване на легло

100 лагер

Масло раздатка тр.да се смени, защото никога никой не сменя 20-30лв алтернатива

Станаха 600.

Ако и предния се смени, което е препоръчително...

Колегата за 370 си е на далавера от всякъде.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Не става въпрос за далаверката. Това ми беше предварително обявената цена и това платих. 370 лева за ремонт на кутията само за въпросния аксиален луфт. Човека ми каза 220 лева е неговия труд а 150 е труда на стругаря с който са правили 20 кутии за това нямаше съмнение.Т.е. общо 370 лева всичко. Не съм сменял нищо друго само труда по махането и монтажа на кутията + труда на стругаря това е. Маслата си ги бях сменил всичките преди това и за това не се наложи смяна.Защо да сменям масло ако съм го сменял преди 2000 км. на кутия раздатка и халдекс . Единственото се надявам да ме кара дълго този ремонт. това е .Телефон на човека който ми прави кутията ще дам само на конкретен колега за нужда не виждам смисъл да правим излишна реклама тук .Плюс това момчето този или следващия месец тръгва за чужбина да ремонтира състезателни коли така, че може и да го няма скоро.

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.