Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с парно / Фелиция


makferson

Recommended Posts

Провет , колеги .

 

Отдавна ме мъчи моето парно , но напоследък все повече . Проблемите са няколко :

1. В момента вентилатора на парно духа само когато е на 4-та степен , на другите не работи .

Малко пред история , сегашно изобщо спря да работи и всех друго вентилатор втора ръка  , но то работи само на 4-та степен .

Та проблема е във панела в купето или в реостат или друг ел.проблем ?

2.Тази Фелиция откакто съм и собственик , все съм  с много кофти парно .

Ремонти ,който съм правил с надеждата да тръгне :

- нов вентилатор на парно , нов радиатор парно , смяна на водна помпа ( не бе това причината , просто се счупи ;шайбата на нея и я смених целата помпа ) ,  и резултат никакъв .

 

Колата е карбуратор газ/бензин и съм карал само на бензин - все същото .

 

Последно е заподрозрян термостата , тъй като зимата държи 80-85 градуса .

 

Когато на място се държат 3000 обората за около 30-40 секунди парното влиза в ред и почва да духа добре топло , иначе е хладко или дори студено .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторче , беше " заместител " нов за 25 кинта , поради това че бях убеден ,че старото е проблемно запушено .

Разкостих го и видях ,че не е запушено за което съжалих .Нз дали беше оригинално , но му нямаше нищо според мен и така си купих новото .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реостат - ако е като на Фолксваген, му слагаш мостче и ще имаш всички скорости.

Смени термостат - сложи за малко по-висока температура.

Въздух в инсталацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно въздуха , правил съм опити да го изкарам ( по методи с поставяне  кола на наклон  , отваряне на капачни и тем подобни ) ,резултат никакъв .В смисъл не мисля ,че има проблем с въздуха или поне аз не виждам да има проблем .

Редактирано от makferson
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно е заподрозрян термостата , тъй като зимата държи 80-85 градуса ....

 

Не се занимавай с термостати! При тези градуси, трябва да си по потник в колата.

Искаш термостат, който държи на 100 градуса ли. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз започвам да се замислям относно мнението изказано в темата. Фелицията е Шкодата с най - доброто парно и моята загряваше буквално за 500 метра. Карал съм и фелицията на бившата и тя загряваше за 500метра. Буквално найстина можеше да я караш по потник. Аз съм карал на отворен джам, за да си тръскам фаса, вътре е топло. Странното е, че при мен парното изчезна тази зима, след като се наложи да свалям двигател. Надух яко въздух да излезе водата и налях антифриз. Първия ден, колата не прегряваше, но нямаше никакво парно, след около 2 дни видях че е глътнала почти всичко от казанчето и долях вода. От тогава не мърда, но парното не е същото , и сега като чета че проблема не е само мой, започвам да се чудя дали найстина радиаторчето ми е запушено  и ако не е, как мога да го обезвъздуша.

Все си мисля, обаче, че щом сама глътна цялото казанче, си се обезвъздушава ОК....

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета написаното , относно вентилатора ще тръгне с ремонт или нов реостат , но топлото от парното май няма да го докарам .

Доста опити съм правил с това да покарам парното съмнения за това ,че изпарителя ми "гълта" топлината и други , но какво да се прави .

От 7 години я имам фелицията , от които последната година и половина почти не я карам и май с тази кола парно няма да видя .

Другата ще я тръсия първо да е с хубаво парно ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с термостата или изпаритела трябва обезвъздушаване на  системата.Няма друга причина при нов радиатор да нямаш парно.Пробвай да изгониш въздуха през маркуча за парното като го откачиш от купето.А за степените повечето  автомобили имат термични съпротивления (НАМОТКА ВЪРХУ КЕРАМИЧНА ОСНОВА)иначе работи сАМО НА ПОСЛЕДНАТА СТЕПЕН.

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достъпа при фелицията е от към мотора , аз съм го сменял радиаторна на парно .

Относно обезъздушаването трябва да помисля пак , или някой може да сподели при фелиция как се успял да се справи с такъв проблем .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко оффф топик ... охладителните системи след 120 Л са самообезвъздушаващи се т.е. обезвъздушаване не е необходимо ;)

Така какво аз открих през дългия си съвместен живот с Формана - проблема идва от последователното връзване на парното след всмукателния колектор и изпаеителя.

Решението , което го прилагах на два пъти и резултата беше поразителен - взех два медни тройника с ф18/16/18 в правата посока са ф18 и директната връзка я пуснах до парното , а през отклонението захраних послвдователно изпарителя и всмукателния колектор , а изхидите събрах с тройник ф18/18/18 и така топлата вода може да стигне възможно най-топла до парното без да смущава работата на останалите железарии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета написаното , относно вентилатора ще тръгне с ремонт или нов реостат , но топлото от парното май няма да го докарам .

Доста опити съм правил с това да покарам парното съмнения за това ,че изпарителя ми "гълта" топлината и други , но какво да се прави ....

 

 

Като ти духа студено или хладно или не много топло при температура на охл. течност 80гр. вземи ги пипни двата маркуча на парното. Входящия и изходящия и пиши какво си установил. Топли ли са, студени ли.... На 4та степен на вентилатора трябва да си потен. Не търси проблема в реостата или скоростите на вентилатора. То си е проблем, но не касае конкретния случай. Ако има въздух в системата, ще заври. 120гр. не ти мърдат.

Гена, изпарителя на 120ката е вързан последователно на парното. И парно имам да те утепе. Изпарителя е горещ. Не мож го барна. Няма загуби там. Поне за мен.

 

п.п. това парно с кранче ли е или с клапа? Да не се е прецакало кранчето и да не отваря напълно или клапата.

Или там разни жила, които ги управляват.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен изпарителя е свързан до термостата , и той не може да се пипне при затоплен двигател .

Братовчедката има същата кола и при нея връзката е над водната помпа мисля ,че е от отива  към маркучите на парното ( при нея парното е супер) .

Относно маркучите който влизат в радиатора на партното съм ги пипал и само така не може да се опрадели , те са топли ( направо горещи) .

В крайна сметка си трябват експерименти . Като направя някой проби ще пиша , кофти са температурите сега , но какво да се прави кучето си строй колибата когато му е студено .

Главните заподозрени са термостат и как е свързана водата на изпарителя и преди съм стигал до тези изводи ,но предните 2 зими на карах колата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет колеги, относно реостата на парното някой може ли да сподели как се сменя.трябва ли да вадя кутията на парното или достъпа е откъм вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фаворит е от към вентилатора.Даже е под вентилатора и май се вадеха заедно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От към вентилатора,махаш акумулатора за по лесен достъп вади се само реостата миля ,че беше на щипки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоките,че днес се мъчих м

алко и преположих,че ввроятно ще е оттам .само да се бях сетил предния път като вадих вентилатор,но какво да се прави,смо ще се моля за по—топло време

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реостатът се държи на няколко винтчета - захванат е външно на кутията на вентилатора, от към акумулатора. Мисля, че ставаше да се свали и без да се маха батерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега реостата е нащипки от страната на акумулатора и се маха за секунди. Имам чисто нов реостат ако имаш интерес пиши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.