Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за покупка на Йети втора ръка


Manndalay

Recommended Posts

Здравейте,

След купищата ревюта и мнения, които изчетох, се насочих към Шкода Йети, като кола, която отговаря най-много на нуждите, които имам. Интересува ме, има ли осезаем интерес от автоджамбазите към Йети? Имате ли някакви наблюдения? За хронични заболявания на автомобила знам, че няма почти нищо притеснително. Поне, не прочетох за такива. Твърдо държа на бензиновата версия след ядовете, които съм си имал с дизели досега.

 

Какво ви е мнението за този екземпляр? Цената е над средната за годината на производство, но нивото на оборудване и малкото километри (струват ми се реални, заради сервизната книжка).

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21480002776029585

 

Благодаря за съдействието! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Manndalay

    16

  • b3lq7a

    11

  • Мonster

    9

  • Dimiter_Krastev

    6

Най-много писали в темата

здравей колега,

колата изглежда ок, цената няма да я коментирам, защото не аз ще я плащам. Преди време имах октавия с този двигател  и съм много доволен, но трябва да си наясно, че разхода на този двигател не е, както го дават по книжка. Под 10/100 може да слезе само през почивните дни през август. А при 4х4 със сигурност ще е по-висок. Това е единствения минус, за който се сещам... иначе усещането от 1,8 ТСИ е много приятно. Успех с избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 50К км и близо 60% от цената надолу - според мен е идеално. Наистина има доста екстри като гледам снимките и описа. То май всичко си има всъщност. Ако имах свободни пари - с удоволствие бих седнал в т'ва Йети! Успех с покупката и да те радва количката ако я осъществиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53393-%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D1%81%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D1%82/

 

относно мотора прочети това. Иначе добре си се насочил, много съм доволен от моето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53393-моля-за-впечатления-и-съвет/

 

относно мотора прочети това. Иначе добре си се насочил, много съм доволен от моето.

 

И при Йети ли се проявяват същите дефекти? В смисъл, един и същи е двигателят като при Октавия ли? При 1.4 TSI има ли ги също? Не съм от любителите на високи скорости и 1.4 също мисля, че ще ми е ок. Ако е по-икономичен и няма тези проблеми, бих го включил в сметките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1:1 е мотора по години на октавия и йети. Не знам за 1.4 какво да кажа... Аз си се кефа на 200+ к.с. и пак ми малеят. За 1.4 потърси конкретно във форума секция о2! Имат подобни проблеми, но не съм запознат в детайли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не откривам информация за версията на двигателя на колата, към която пуснах линк по-горе (тази с 1.8 TSI) Има снимка на договора за продажба в обявата и номера на шасито е TMBL875L9A6030910.

Благодаря за съдействието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10th digit - Model year

9 - 2009
A - 2010
B - 2011
C - 2012
D - 2013
E - 2014

 

от В нагоре са с оправени проблеми по ДВГто. 

 

Попитай в ЕТ сменена ли е верига и буталата(има доста гаранционно оправени)... Ако са - ОК е. Ако не, гарантирано е масларка и тая верига изкача и блокира мотора. На веригата ти е около 1000 лв смяната, на буталата над 3000 лв!

 

друго за Йетито - не е произведено като N1... или имаш висок данък, моето е N1 и ми е 5лв.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих. Не са сменяни. Само на 49к, явно не е карана достатъчно, за да се прояви дефекта. Значи ще пасувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът с бензиновите двигатели ме притеснява силно... За да го избегна, трябва да взема кола след 2012-а, което бюджетно нещо не ме устройва. Или да е гола като пушка. Та... Се замислих за дизеловия вариант. Някакви мнения за тази кола? http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21476307730124735

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата не изглежда зле.. не се плаши толкова на дизела,ако е поддържан добре е доста надежден. Не съм толкова запознат,но,като болежки най-често хората реват от DPF,но колата която гледаш е далече от гаранцията вече и винаги можеш да го премахнеш. Предполагам си изчел тази тема: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/46440-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8-%D1%81-dpf-%D0%B0/page-6&do=findComment&comment=401986

 

Далеч по-икономично е от бензиновото 1.8 тси. Возя се често на VW touran с този мотор и тези коне от 2008г. Двигателя е прилично пъргав и проблеми от нов до сега не са се проявявали за 150000км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

08ма е ПД, не КР и не е евро5 с ДПФ...Йети с ПД няма, само КР са... и определено са тромави, само 170кс дизел става! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, изчетох темата за проблемите с DPF, имам го предвид. За дизела притесненията ми са принципни - заради лошия дизел и проблемите с него зимата, както в момента. Сегашната ми кола е дизел и вече цяла седмица е "на трупчета". Пали, работи 5-10 секунди и гасне. И това се случи с много мои познати, с различни коли (като марка, модел и възраст), общото между тях е дизела. Не знам дали с добавки и по-скъп дизел може да се предотврати, но искам надежден автомобил. Това ми е основното изискване и затова съм се насочил към Йети. Всички ревюта, които изчетох и мнения на собственици, му дават много висока оценка в това отношение.

 

Като цяло, изборът на Йети втора ръка е доста ограничен, хората си ги пазят :) Предпочитам да взема кола купена от ЕТ и поддържана там, за да съм сигурен за произхода и пробега, което още повече намалява избора. Или още по-добре, от човек от форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам кола поддържана в ЕТ... Нов си и не си патил, има доста като мен недоволни от тях. Състоянието на колата зависи от собственика... Или е мърляч или педант. А колите 2ра ръка биват от частно лице(педант или мърляч) или служебна... Повечето върнати в ЕТ са били служебни и макар и сервизирани по план, са по-изморени от колкото трябва! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам кола поддържана в ЕТ... Нов си и не си патил, има доста като мен недоволни от тях. Състоянието на колата зависи от собственика... Или е мърляч или педант. А колите 2ра ръка биват от частно лице(педант или мърляч) или служебна... Повечето върнати в ЕТ са били служебни и макар и сервизирани по план, са по-изморени от колкото трябва!

 

За върнатите знам, че са повечето служебни и обикновено са доста амортизирани. Мисълта ми беше, че предпочитам да не е нов внос, а купена и поддържана тук. Ако можете да препоръчате надежден доставчик на коли от чужбина, бих погледнал. Понеже не разбирам особено, мисля да си платя на механик, който да направи предварителен оглед на място, диагностика с компютър и тестдрайв. (Намерих няколко такива сайта, които го предлагат като услуга). И ако всичко е наред, тогава в сервиз да се огледа по-обстойно.

Относно мощността на двигателя, в момента карам Хонда Сивик 1.7 CTDI, 100кс. Малко ми е мудна при тръгване, но иначе не изпитвам остър недостиг на коне. Затова си мисля, че 140кс в Йети биха ме удовлетворили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За върнатите знам, че са повечето служебни и обикновено са доста амортизирани. Мисълта ми беше, че предпочитам да не е нов внос, а купена и поддържана тук. Ако можете да препоръчате надежден доставчик на коли от чужбина, бих погледнал. Понеже не разбирам особено, мисля да си платя на механик, който да направи предварителен оглед на място, диагностика с компютър и тестдрайв. (Намерих няколко такива сайта, които го предлагат като услуга). И ако всичко е наред, тогава в сервиз да се огледа по-обстойно.

Относно мощността на двигателя, в момента карам Хонда Сивик 1.7 CTDI, 100кс. Малко ми е мудна при тръгване, но иначе не изпитвам остър недостиг на коне. Затова си мисля, че 140кс в Йети биха ме удовлетворили.

 

Принципно не бих си позволил да се "включа" по начина, по който ще го направя и ако поста ми не е удачен, моля да бъде изтрит. 

 

Колега Manndalay, понеже споменаваш че търсиш сигурен и надежден автомобил, по-долу ще откриеш линк към обявата на личния ми автомобил, за който гарантирам, че няма неприятни "изненади", или подводни камъни. Освен всичко описано в обявата, колата от вчера е с нов акумулатор сменен по гаранция, а от днес е с подновени застраховки ГО (валидна до 01.2018) и каско (1-ва вноска, валидна до 04.2018). Колата е с близо една година оставаща гаранция и е изключително свежа и запазена. При този двигател няма никакви проблеми с ДПФ-а, както няма проблеми и с паленето и работата дори и при -18, както беше тази сутрин. По разбираеми причини, за по-ниски температури, все още не съм пробрал  :D

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21479150744127230&slink=16sw3u

 

Моля да ме извиниш, ако автомобила категорично не е това, което търсиш  :doubleup:

 

Успех!

 

Поздрави,

Никола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудех се и аз дали да не изкажа мнение по темата за дизеловото Йети. Чуденето ми е не за друго, ами защото попринцип не се чувствам достатъчно компетентен, че и съвети да давам. И все пак ако имаш едно на ум, че може да не е най-компетентното мнение, може да прочетеш и моите разсъждения по темата.

 

Четейки по форуми, живота на DPF го дават да е към 150 хил. км. Гледайки километрите на колата от обявата има известна вероятност да се сблъскаш с тези проблеми още след закупуване на колата. Премахването на филтъра е лесното и евтино решение на този проблем. Дори да решиш да смениш филтъра с нов, по бързо преглеждане на форуми изглежда, че ще е около 2000 лв. Не съм напълно сигурен за тази цифра дали е напълно вярна конкретно за Йети, така че ако някой колега има по-точна информация, нека потвърди или отрече тази сума. Така или иначе тази сума е сравнима (и ако е вярна дори по-малка) с тези 4000 лв, за които колегата b3lq7a спомена за първоначалния ремонт в бензиновия вариант. Цената на дизеловата обява, която прати, освен това е значително по-ниска от тази на бензиновата. Отгоре на всичкото дизеловата я дават с два комплекта сравнително нови гуми, което също може да се има предвид като спестен първоначален разход. Като сложим и по-малкия разход за гориво, който ще имаш, в сравнение с бензина, поне на мен дизеловата оферта ми изглежда по-изгодна.

 

Що се отнася до зимните неволи с дизела - до сега не ми се е желирало горивото, но това е малко божа работа. Плюс това не съм я тествал на твърде екстремни температури. Максимумът, на който съм тествал, е от тези седмици като колата стои през деня навън на -15. Вечер я прибирам в гараж, така че за моя случай не мога да кажа, че е най-добър теста. Със сигурност не бих тръгнал някъде да пътувам на -20 и надолу. Просто дизелът не е за такива температури и ако мислиш да караш при такива температури наистина трябва да гледаш бензиновите оферти. Аз при такива температури предпочитам да си седя вкъщи на топло и да не пътувам никъде и затова този факт не ме притесняваше особено като избирах дизела. :sorry:  За паленето при -15 мога да споделя, че си става от раз. И все пак може някой колега с Йети на 6+ години да сподели повече опит дали това се променя с времето.

 

За конете - аз съм със сходен двигател и съм напълно доволен. Не съм фен на бързите скорости, но като ми се наложи да натисна педала ми харесва как се лепвам за седалката :). По това, което описа за предната ти кола мисля, че ще са ти напълно достатъчни кончетата в дизеловото Йети. И все пак според мен тази тема не става за обсъждане само на приказки. Най-добре отиди да видиш колата на живо и да я покараш малко и ще усетиш за себе си дали ти харесва.

 

Що се отнася до бензиновата оферта - пак да изкажа некомпетентното си мнение. Според мен би могъл да пробваш да се чуеш със собственика и да му кажеш притесненията си за скъпия първоначален ремонт за смяна на верига и бутала. Може и да се навие да свали от цената при такива аргументи. Пък ако не се навие, нищо не губиш, че си провел един разговор. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Monster, благодаря за чудесния анализ на ситуацията! Има много логика в думите ти! За съжаление, аз не мога да си позволя лукса да не излизам при тези температури. Нямам и гараж... :( Днес Хондата най-накрая запали и си я прибрах без проблем. Не знам дали защото сложих добавка за дизел или просто защото времето омекна... Или и двете.  

Да те питам, какъв е разходът на гориво при теб? С бензина разбрах, че под 10/100 е илюзия, по-скоро над 12. Не съм фен на газифицирането, а и на тези двигатели май не се получава.

 

Ще тествам двата автомобила, но така или иначе не ми е спешно, освен от мерак, нямам причина да бързам. Ако не ми харесат, ще чакам... 

 

@Sharpshooter, автомобилът, който предлагаш е чудесен и съм сигурен, че е гледан добре. Но не е това, която търся. Все пак, благодаря :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизела лятото извънградско 5 - 5.5 е реален разход за мен. На борд компютър съм го докарвал до 4.6, но реалния обикновено накрая като заредя до горе и сметна излиза с +0.5. Трябва да се има предвид и че аз обичам да карам спокойно, стриктно с ограниченията без да я натискам твърде много. :) Градско в София обикновено е 7-8.

 

Това е за лятото. Зимата на тези числа може да им сложиш +1/+2 отгоре в зависимост от това по колко разчистени пътища се движиш. Тези седмици се борих повечко с преспите, за да си разчиствам парко места :) и градския разход стигна 11.

 

За бензина другите колеги могат да споделят как върви градско/извънградско и зиме/лете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градското е спорно при мен. Когато няма трафик и карам спокойно падам и до 8-9. Нормално е около 11-12, а на къси разсрояния около 15. Извънградското зависи от натискането на газта. От 7 с 90-100кмч до 12-13 на магистрала със 150 и нагоре кмч. Зимата +1 нагоре.

Аутобилд имаха тест на 1.8тси Йети - 18/100 с 200кмч. И тяхното беше дало 12/100 среден за 1год каране. Моето е бна около 11, но живея в центъра и много често се кара по 2-3км.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото, пичове! Евалата за отзивчивостта! Чух се днес с Пепино за консултация. Даде ми много полезна информация. Бензиновото Йети дето го обмислях, вече е продадено (или поне обявата е изтрита). Така или иначе, Пепино ме убеди, че дизелът не е за изхвърляне и другата седмица ще гледам колата от по-горната обява. Ще я закарам и на Пепино за оглед и ако всичко е ок, скоро ще съм официално в клуба :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

ако не бързаш много с покупката, към средата на другия месец очаквам доставката на новият ми Супърб и моето Yeti ще излезе за продажба.

Смея да твърдя, че откъм екстри е доста над това, което се продава масово в мобиле. 1.8ТСИ е, като веригите съм ги сменял за моя сметка. Буталата и биелите са сменяни по гаранция и разход на масло липсва напълно. Разбира се всичко това може да се провери в Еуратек, фактурите за всичко също се пазят.

 

Повече инфо за колата можеш да откриеш в тези две теми:

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/37143-%D0%BE%D1%89%D0%B5-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE-%D0%B9%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D0%B2-%D0%BA%D0%BB%D1%83%D0%B1%D0%B0/&do=findComment&comment=186075

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/38808-%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-skoda-columbus/

 

Колата в момента е на 105 000км. 

 

Ако те интересува още нещо, на линия съм. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми звучи като доста добра и подходяща оферта. Без да знам прелаганата цена, но както един колега каза, тя не се коментира, освен от човека, който ще дава парите :). Предвид първоначалните изисквания за бензинов двигател и палене при много минусови температури, като гледам колегата е тествал колата насам-натам по Австрийските Алпи. :) Плюс това е сменил радиото с Колумбус и е обслужил проблематичните детайли по двигателя, които те притесняваха. Без да се познаваме с колегата, който ще си продава Йетито, бих казал, че според мен си струва да се замислиш над офертата. :)

Редактирано от Мonster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градското е спорно при мен. Когато няма трафик и карам спокойно падам и до 8-9. Нормално е около 11-12, а на къси разсрояния около 15. Извънградското зависи от натискането на газта. От 7 с 90-100кмч до 12-13 на магистрала със 150 и нагоре кмч. Зимата +1 нагоре.

Аутобилд имаха тест на 1.8тси Йети - 18/100 с 200кмч. И тяхното беше дало 12/100 среден за 1год каране. Моето е бна около 11, но живея в центъра и много често се кара по 2-3км.

Преди ремапа сходен ли ти беше разхода, имаш ли спомен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.