Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Парното духа само топло Фабия 1,9 SDI


kykata

Recommended Posts

Здравейте колеги. 
От вчера съм собственик на Шкода Фабия 1 (6Y) комби, 2001г. 1,9 SDI, 64к.с. Имам проблем с парното. Като загрее до 90 градуса и врътката е само на студено, в колата духа само топло, т.е единственият студен въздух влиза само, когато автомобилът е студен. Искам да попитам, врътката за температурата на парното с жило ли се управлява за да сменя от топло на студено или чрез моторче електронно? Ако е с жило, как да извадя контролното табло на парното за да видя дали не е откачено от там (другите врътки работят идеално)? Ако е електронно, това моторче зад жабката ли е и как се сменя?
Прикачвам снимки на таблото.IMG_20170128_0851354dyIZmA_sredna.jpg

Редактирано от kykata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. 

От вчера съм собственик на Шкода Фабия 1 (6Y) комби, 2001г. 1,9 SDI, 64к.с. Имам проблем с парното. Като загрее до 90 градуса и врътката е само на студено, в колата духа само топло, т.е единственият студен въздух влиза само, когато автомобилът е студен. Искам да попитам, врътката за температурата на парното с жило ли се управлява за да сменя от топло на студено или чрез моторче електронно? Ако е с жило, как да извадя контролното табло на парното за да видя дали не е откачено от там (другите врътки работят идеално)? Ако е електронно, това моторче зад жабката ли е и как се сменя?

 

 

При тия температури навън,това не е повреда а екстра.

За колко време ти качва до 90 гр.антифриза? Защото и моя двигател е такъв и загрява доста бавно.

Редактирано от Драганов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш четири, май торкс бяха, отдолу два по два еднакви. Да не им объркаш местата при сглобяване. Пластмасата отпред само се издърпва.

Пробвай да развъриш врътката за топлото преди да разглобяваш. Понякога боклучета по пистите може да пречат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

При тия температури навън,това не е повреда а екстра.

За колко време ти качва до 90 гр.антифриза? Защото и моя двигател е такъв и загрява доста бавно.

 

Сега да, но лятото, когато ще ми трябва климатикът може да ми направи голяма беля. Иначе загрява нормално, 5до 10мин. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш четири, май торкс бяха, отдолу два по два еднакви. Да не им объркаш местата при сглобяване. Пластмасата отпред само се издърпва.

Пробвай да развъриш врътката за топлото преди да разглобяваш. Понякога боклучета по пистите може да пречат.

Тези торкс винтове са под козолата за парното? Аз там намерих 3 само, не видях 4-ти и не можах да я извадя. Вчера ми направи впечатление, че като завъртя врътката от топло на студено, вляво се чува звук, като цъкане на реле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не цъка реле , явно е изцъкало моторчето на клапата за топъл/студен въздух ... нямира се някъде зад таблото с уредите , ама нека каже Иво Динков как точно се тунингова за да не се сваля цялото табло за смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Клапата V68 и моторчето което я управлява.

Колега,ако не е тайна,пусни линк към тия цветни картинки,че аз имам разни ръководства,но са черно-бели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо не се отваря вече схемата ще я пусна като линк:

 

https://s24.postimg.org/570jpv7vp/Climatik.gif

 

А утре следобед и други полезни неща, че са ми на друг компютър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имам същия проблем посъбрах малко обща информация по въпроса.

първо - блокова ел.-схема на климатика.

 

Blok_Shema_Klima.jpgкомпоненти:
E9 превключвател на вентилатора на купето
E35 прекъсвач климатична инсталация (бутон АС) включване/изключване
E159 включване/изключване клапата за рециркулация на въздуха в купето
G56 сензор за температура на въздуха в панела с ръкохватките за управление на климатика
G65 сензор за високо налягане
G92 потенциометър на електромотора на клапата за регулиране на температурата на въздуха
G143 потенциометър на електромотора на клапата за рециркулация на въздуха в купето
G191 сензор за температура на въздуха в централнната зона на салон
G192 сензор за температурата на въздуха в зоната на краката
G263 сензор за температура на въздуха на изхода на изпарителя
G267 потенциометър за задаване на температурата
J301 блок за управление на климатична инсталация
K84 контролна лампа климатична инсталация
K114 контролна лампа за режим на рециркулация на въздуха в купето
L16 лампа за подсветка на органи за управление приточной вентиляцией
N24 резистори на реостата за степени на вентилатора в купето
N280 клапан за регулиране на компресора на климатика
V2 електродвигател на вентилатора в купето
V42 вентилатор за обдухва сензор за температурата
V68 двигател за управление на клапата за температурата на въздуха
V154 двигател на клапата за рециркулация на въздуха в купето

 

Блок-схема на целия климатик:

Shema_Klimatik.jpgVAG-com установи следния проблем:

Адрес 08: Электроника кондиционера/отопителя Labels: 6Q0-820-045.LBL

Блок управления:

Компонент: Klima anlage X0830

VCID: F2978DD3ADA1

6 Найдены неисправности:

01271 - Исполнительный электродвигатель заслонки управления температурой воздуха-V68

30-10 - обрыв или короткое замыкание на плюс - Непостоянно

01596 - Исполнительный электродвигатель заслонки приточного воздуха и заслонки рециркуляции 30-10 - обрыв или короткое замыкание на плюс - Непостоянно

30-10 - обрыв или короткое замыкание на плюс - Непостоянно

28-10 - короткое замыкание на плюс - Непостоянно

41-10 - блокирован или отсутствует напряжение - Непостоянно

29-10 - короткое замыкание на массу - Непостоянно

28-10 - короткое замыкание на плюс - Непостоянно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Благодаря на всички, които се включиха да помагат. Разглобихме малко от пластмасите и стигнахме до моторчето. Всичко с него беше наред. Проблемът е бил в това,че някой се е правил на голям разбирач и се е мъчил да изолира датчика на климатика. Презапоявал е и нищо не е направил. Имаше разпоени кабели и стопени. Сменихме инсталацията и презапоихме отново и всичко се оправи. Благодаря отново. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Здравейте,имам следния проблем.От седмица забелязах,че парното не работи - т.е. духа само студено и при загрята кола.Ходих на майстор да я види и ми казаха ,че копчето за смяна на градусите не работи.До колкото разбрах е останало на студено под 18 градуса и не може да превключи на топло над 26...
Искат да оставя колата за два дена - да разглобят таблото,но нямам такава възможност засега ....Може ли да ми кажете,какво мога да опитам да направя сам??? Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те градусите са само при работа на климатик. Без него управляват една клапа топло студено. Не се нахвърляй да разглобявате. Виж първо с доагностика и пробвай да раздвижиш клапата като въртиш бавно врътката от тоюло към студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Благодаря на всички, които се включиха да помагат. Разглобихме малко от пластмасите и стигнахме до моторчето. Всичко с него беше наред. Проблемът е бил в това,че някой се е правил на голям разбирач и се е мъчил да изолира датчика на климатика. Презапоявал е и нищо не е направил. Имаше разпоени кабели и стопени. Сменихме инсталацията и презапоихме отново и всичко се оправи. Благодаря отново. Поздрави.

Колега , къде се намира това моторче горе - долу гледайки централната конзола с врътките за топло / студено ?

Също така къде се намира самата клапа ... може ли да се бръкне там , да се раздвижи ?

Поздрави

Редактирано от nikilborisov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
На 1.12.2017 г. at 10:01, nikilborisov написа:

Колега , къде се намира това моторче горе - долу гледайки централната конзола с врътките за топло / студено ?

Също така къде се намира самата клапа ... може ли да се бръкне там , да се раздвижи ?

Поздрави

И аз имам същия проблем, че при мен от раздвижване не се оправя :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.