Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Характерен проблем със съединителя?


Mitashki

Recommended Posts

Да е чувал някой подобно нещо, че съединителите били някак твърде малки за двигателя и се износвали по-бързо?

Случи ми се следното - паркирана колата за 3 часа я намирам с изпуснал съединител - педала седи някак пропаднал наполовина и при натискане не отделя изцяло - колата запалва и след 2 сек. се дави, на свободна пали, но като включва на скорост - гаси двигателя. Викнах платформа - закарах я на майстор - той хвана падала с ръка разклати го настрани по-енергично и той си изкочи и се оправи - скорости се сменят - колата си тръгна. Обяснението на майстора беше, че съединителя бил на предела на износването си (не съм забелязал нищо подобно за 40 000км дето я карам от общо 220 000км) и захапва другата плоча и не отлепва добре - бил чест проблем на модела - той бил сменял 3 такива в последните 2 години и с правилния модел съединител нещата се оправяли. Звучи ли ви достоверно това обяснание - майстора ми го препоръчаха приятели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой мотор е колата? При мен на Фабията може би започва да си заминава, но не съм изпадал в такива ситуации. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Обяснението на майстора беше, че съединителя бил на предела на износването си....

 

Горна помпа на съединителя.

или, както се казва - главен цилиндър на привода на съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой мотор е колата? При мен на Фабията може би започва да си заминава, но не съм изпадал в такива ситуации

 

Моята е с 1.4 бензин 16V - 86к.с. Фабиите под капака нали са същите коли? Коментара на майстора беше, че двигателите (особено дизелите) идвали някак по-пъргави на съединител с такъв размер и поради това им бил по-къс живота. Аз обаче нито тука нито във форума за Фабия не тема в потвърждение на горното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горна помпа на съединителя.

или, както се казва - главен цилиндър на привода на съединителя.

Аз как мога да диагностицирам това - бях огледал за спукан маркуч или някакъв теч под колата - нищо нямаше. Нито при каране бях забелязал нещо странно - 2 дена по рано бях минал 700км. Още повече, че след онзи манипулация с дърпането на педала нещата видимо се оправиха - помпата ако е умряла нали не би следвало да събуди просто ей така и педала пак трябваше да си остане в онова странно положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същата логика - ако е проблема в съединителя, как сам ще се оправи?

Не е задължително да има теч на хидр. течност. Даже ако има загуба на такава нещата няма да се оправят. Стига се до пълен отказ на привода.

Както е при спирачките. Без течност няма спирачки.

Просто това не е симптом за теч. Този главен цилиндър има бутало с гумички. Когато гумичките се скапят може да задържат и да не връщат буталото до край. Или там някаква възвратна пружина ако има на педала. Нещо механично.

С две думи, аз бих проверил първо там, преди да се насоча към съединителя. По-лесно е като работа и по-евтино.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще ти е от полза, но ми се е случвало подобно нещо на предишната кола ( неШкода ). Пропадна ми педала на един светофар, издърпах си го с крак и всичко беше наред известно време, докато отново не пропадна и вече нямаше вдигане. Причината беше помпа, както е предположил Жоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брейй - Жоро - признавам те. Наистина това се оказа. Майстора да се не надяваш излезе много свестен - проверил съединителя - бил си ОК ама тази хидр. течност на въпросната помпа била прегоряла - той я източил, промил помпата с обезмасляващ разтвор, продухал с въздух и сменил течността. Надяваме се да не са заминали въпросните гумички но понеже помпата била капсулована няма как да се погледне - посъветва ме засега да си карам така ако имам оплаквания в близките няколкостотин км - да му се обадя да я поръчаме за смяна. 

Човека ми диагностицира и друг проблем, който имах откакто го карам Румстъра - при спадане от високи към ниски обороти на една и съща скорост (примерно от 3000 на 1900) компютъра дава някаква грешка на 2-и цилиндър и не подавал ток на инджектора - съответно колата оставала с 3 цилиндъра - което аз усещам като моментна загуба на мощност. При напомпване педала на газта нещата се оправят, колата се събужда и си ускорява нормално - преди ми бяха обяснявали разни други, че това било заради газовата уредба и някакво объркване между двата компютъра. Спред него си било бъг на ЕКО компютрите - и все на 2-и цилиндър се появявал - на някаква Фабия на негов приятел и бил сменил целия двигател (без резултат) докато разбере откъде идвало това поведение. Посъветва ме да си я карам така и да не и се втелясвам, което мисля и да послушам като съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брейй - Жоро - признавам те. Наистина това се оказа. Майстора да се не надяваш излезе много свестен - проверил съединителя - бил си ОК ама тази хидр. течност на въпросната помпа била прегоряла - той я източил, промил помпата с обезмасляващ разтвор, продухал с въздух и сменил течността. Надяваме се да не са заминали въпросните гумички но понеже помпата била капсулована няма как да се погледне - посъветва ме засега да си карам така ако имам оплаквания в близките няколкостотин км - да му се обадя да я поръчаме за смяна......

 

Радвам се, че съм успял да ти помогна.

Хидравличната течност няма как да "прегори". Сигурно е била почерняла. Това се вижда в казанчето.

А черния цвят са стружки от гумичките на помпата. Така че, трябва да се смени с нова.

Поздрави и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, попмпата е за смяна това е без съмнение. Важното е да я смениш само с маркова, Закс или оригинална от ЕТ. Аз за да спестя я сменях два пъти за 6 месеца! Хубава струва около 120-130лв. Другото са пълни ментета. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.