Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискове за Skoda Octavia


nZero

Recommended Posts

Привет. От известно време волана започна да ми тресе на гладка настилка и при натискане на спирачките с над 100 км/ч вече работата става сериозна. Получава се едно тресене и е чудо, определено дисковете са заминали. Чудя се дали да ги дам на стругар да ги престърже или направо да си вържа гащите като си купя нови за по голяма сигурност. Ако някой случайно му се намират дискове за Octavia 1.9 TDI 99 година Liftback,  нека ми пише. За северозапада лично предаване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • niki

    12

  • 4е4о

    10

  • b3lq7a

    9

  • Skoda20VT

    9

Най-много писали в темата

Според мен са поотъняли дисковете и като се загреят се разтриса. Не си прави експерименти, колега. Около 250лв са хубави дискове с накладки на АТЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен са поотъняли дисковете и като се загреят се разтриса. Не си прави експерименти, колега. Около 250лв са хубави дискове с накладки на АТЕ.

Не, не е проблема като за загрели. Ей сега да я запаля и да напия спирачки тресе, пък и на хубав асфалт пак се усеща леко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се премерят от стругар имат ли достатъчна дебелина и колко ще отнеме за да ги изравни. Ако ще остане много малко до минималната дебелина няма смисъл да ги правиш. Но няма да ти ги премерят докато са на колата, трябва да са демонтирани!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с глупости и недей да рискуваш, купи си нови.От здравето по-важно НЯМА.Дисковете могат се изкривяват и когато са загрети /интензивно спиране/ и рязко се охладят,например като минеш през локва с вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я проверете първо задните тампони на предните носачи.

Не скачай веднага на дискове.Ако са заминали тампоните сложи от Ауди ТТ,Голф Р32.Плътни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик на октавия 1 с тресящи дискове, който продължава да си кара колицата с тресяща при спиране след какви ли не интервенции дискове, мога само да те посъветвам да прочетеш (в форума има няколко теми по въпроса) и да се опиташ да си направиш извод какво точно да предприемеш. След струг 2- 3к км и пак същото. Нови 6- 7к км айде на струг. Тампони съм сменял накрайници...

Каквото се сетиш...

Сега офертата на еуратек ми се гледа ниска за оригинални части с труд поне има гаранция, но до колкото видях от приятели и там проблема не се решава на 100%

Това не трябва да те обезсърчава, аз си харесвам колата и си я карам, а като се разтресе много отивам при майстора и така...

Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около месец и половина ги смених предните дискове с накладките поради същия проблем. Карам октавия 1 2004 год. 2000 куб. бензин и още като я купих ми тресяха дисковете. Реших да не купувам нови защото се бях охарчил, а и тези имаха още хляб в тях и ги дадох да ми ги стругуват и изправят. Дадох 20 лв. за двата и стругаря каза че са били криви, но сега ги е изправил. Сложих ги и ефекта беше съвсем минимален. Реших, че тъй като накладките са се напаснали по старите дискове за това още тресат, но като се поизносят нещата ще се оправят. Но не стана така карах цели два месеца така и нещата не се промениха тресяха си та пушек се вдигаше. Не издържах и дадох 300 лева за два вентилирани диска с нови накладки и ги смених, но същевременно смених и задните тампони на предните носачи. Бях чел някъде, че ако те са разбити много лесно се кривят дисковете. За това моят съвет е да си провериш предницата и ако всичко е наред купи си нови, но хубави дискове. Защото ми казаха, че ако се кара така тресяща си има последствия след това по предницата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята е карам 1 година с криви дискове.Колата си дойде с тях преди 9 години и си имаха доста голям ръб + ака ръжда,заради австрииската химия.Брат ми работи в завод,където има всякакви металорежещи машини.Свалих ги на времето да махнат гадния ръб.Дисковете не биеха,но бяха доста износени,но джамбазина беше сложил нови накладки,да няма забележки.Стругара ги качи и вика ако махна ръба,то нищо няма да остане.Сложих си ги да покарам така,докато се стабилизирам финансово и айде 140 хил км и два пъти накладки,но на пролет ще се слагат нови,че то вече е непоносимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой се реши да шлайфа дискове, смяната на накладките е задължителна. Челният опит е посочен по-горе от колегата @Иван Стоянов.

Относно задните тампони - от тях не се кривят дисковете, но могат да създадат вибрация като от криви дискове.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно задните тампони - от тях не се кривят дисковете, но могат да създадат вибрация като от криви дискове.

Точно така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато са сменени всички тампони на предницата, нови дискове и накладки отпред и отзад и колата спира плавно направо мазно да кажа и си казваш "супер оправи се" и после след като си изминал 6- 7к км започне това неприятно познато усещане за спиране на "импусл" - тогава на къде? Колата също е 2000 кубика 4х4 комби

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно криви главини. Моята лична препоръка е преминаване на по-големите спирачки - апарати ате 54 с дискове 288 и делим супорт. За това е нужна смяна на целия шенкел, апарати, супорти, дискове и накладки. Въпросните се поставят на помпа дюза 130 коня и 1.8 турбо.

Дисклеймър - там също е възможно да има криви дискове и не нося отговорност ако някой се почувства прецакан. Иначе спирането е по-добро и дисковете по-трудно могат да бъдат прегрети. Дисковете и накладките са осезаемо по-скъпи от тези на 280 мм.

ПП Въпреки по-големите само с 8 мм дискове, накладката е осезаемо по-голяма, респективно контактната и площ с диска.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек страдащ от този проблем да се включа и аз. Като бях с дискове 280мм. и главини сменях и дискове и стуговах и крайният резултат беше един и същ - тресене, въпрос на време. Сложих 288мм. спирането осезаемо се подобри, но резултата е същия - във вторник ще слагам трети комплект дискове АТЕ и същите накладки, просто шанс. Октавия 1 хронично си страда от този проблем, а за съжаление с годините качеството на дисковете чувствително намалява. Примирил съм се, да чукна на дърво само това да и е проблема.

Редактирано от 4е4о
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо, за което се сетих...

Ако някой реши да мине на по големи дискове да има предвид, че ако в последствие реши да отиде в еуратек ще му сменят "спирачките", но няма да му дадат гаранция ако колата не с фабричен размер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо, за което се сетих...

Ако някой реши да мине на по големи дискове да има предвид, че ако в последствие реши да отиде в еуратек ще му сменят "спирачките", но няма да му дадат гаранция ако колата не с фабричен размер!

+1

Абсолютно правилно и на място казано!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с дискове zimmermann вече са над 30хил км имат и лек ръб,но не са се изкривили

От Трансексперт ми предложиха няколко варианта - евтини и съответно качествени - АТЕ, ТRW, Zimmermann ....и т.н. Като пари АТЕ и Zimmermann са еднакви, но реших да заложа на АТЕ, пък да видим този път какво ще стане! Редактирано от 4е4о
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми Октавия / 131к.с. / я взех с криви дискове...тресе та не се трае.
Сложих дискове на марката Open Parts / освен винтилирани бяха и дупчени / до момента на продажбата около 35 - 40 000км не съм има проблем, a накладките бяха ferodo racing. Същата комбинация все още карам на BMW-то автомат / вече съм с втори комплект накладки /.

Октавията, която взех на скоро отново е с криви дискове, а задните са за смяна. Другата седмица ще ги сменям и ще споделя резултати.

 

 

Поздрави.

Редактирано от kukumitcin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз опит с “Октавиа 1", 1,9 ТДИ 101 к.с. помпа дюза, 4х4, австрийка. Дойде си от Виена с ръждиви задни дискове и що-годе читави предни. Понякога тресеше при спиране, понякога - не. Посъбрах сили и последва смяна на тампони, предни и задни амове, предни и задни дискове и накладки. Всичко това в Еуратек, всичко оригинално - ОЕМ. И колата взе да спира невероятно добре - направо кове, дори и в невероятно опасни ситуации. И така вече година и половина и над 20 хил. км. пробег. Никакви забележки и никакво тресене :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко и какви са тампоните на щангите - предни задни.. четох някъде, че на предна щанга има предни и задни тампони.. на мен ми предстои смяна на дискове - задни много набраздени, накладки задължително, от пред ми потропва нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид носач, може би? Не се сещам за щанги с предни и задни тампони. Задните тампони се препоръчва да са от ТТ/S3/R32, тъй като са по-издръжливи в пъти и управлението става доста по-стегнато. Недостатък е също толкова осезаемо втвърдяване на возията.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.