Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Haldex тънкости?


drago_ks

Recommended Posts

Здравейте, 

 

От няколко месеца се качих на Йети 2010 4х4 140кс дизел. Нямам почти никакви забележки, много си харесвам автомобила. 

Това ми е първото 4х4 и прочетох доста за работата на Халдекс системата. 

Нещо което ме гложди напоследък е факта, че почти всеки път в спокойно градско каране, на сухо, при потегляне на завой, супер бавно и спокойно усещам едно леко придърпване и побутване на автомобила. Имам чуството, че това е зацепване на задното предаване, което както знаем не е включено постоянно и зацепва при приплъзване на предните гуми. В случая такова приплъзване няма, нито е подадена рязко газ..

 Та, това ме наведе на следните мисли: дали колата ми не зацепва по няква причина по-често задното предаване отколкото трябва? Това би довело по-висок разход и не нормална работа на автомобила като цяло. Друго, което ме води на тази мисъл е, че понякога в рамките дори на деня, мога да усетя колата си драстично по-пъргава или обратното. Започвам да си мисля, че е пряко свързано с наличието/липсата на това придърпване. 

Всичко това ме кара да се замисля, Халдекс системата като цяло, сервизира ли се и какво, на какъв интервал? Доколкото знам, това зацепване се случва с втори съединител разположен преди диференциала, възможно ли е да е износен или тн? 

 

Колата е закупена лично от мен от Германия на 149хил.километра, до последно сервизирана от Шкода.  

 

Ще се радвам за малко повече информация по темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е обслужвана в Шкода, можеш да видиш дали но 120 са сменили филтъра, Въпреки темата аз имам спомени че маслото се сменяше на 30 хил. но виж в книгата. Можеш и сам но ти трябва една специална х.й...ня, иначе е малко по-сложно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е обслужвана в Шкода, можеш да видиш дали но 120 са сменили филтъра, Въпреки темата аз имам спомени че маслото се сменяше на 30 хил. но виж в книгата. Можеш и сам но ти трябва една специална х.й...ня, иначе е малко по-сложно.

 

На 60 000км или 4 години се сменя маслото.

И филтъра също се сменя, но в официалните сервизи не го сменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че според вас посочените симптоти най-вероятно са от нужда от сервизиране? Някой от вас забелязвал ли е нещо подобно и по-скоро дали е нормално? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Haldexa ти е постоянно зацепен, 96 на 4%. Проблем може да има в раздатката, ако не е сменяно маслото. В ЕТ освен, че не барат филтъра на халдекса и това масло не сменят.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих днес на две места, едното беше в ЕТ. И от двете места се взираха и според тях моето 4-то поколение халдекс няма филтър!? само масло.. и то не от това гъстото в тубичката, а някакво в бутилка 1 литър..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има филтър.Не ги слушай, че няма. А това че при натискане на съединител при превключване се изстърсва, побутва леко отзад е така. Защото този халдекс винаги е зацепен на 5%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих днес на две места, едното беше в ЕТ. И от двете места се взираха и според тях моето 4-то поколение халдекс няма филтър!? само масло.. и то не от това гъстото в тубичката, а някакво в бутилка 1 литър..

4то поколение монтирано на Шкода...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички Халдекс системи имат филтър! На Шкода 4та генерация има и с отвор за смяна на филтър и без отвор! За тези без отвор - Сами беше писъл как и с какво се сменя(от Волво е филтъра 1 към 1 е със Шкодовия). Има голям английски форум briskoda там има много теми вече с проблеми след 120х км при несмяна филтър на Халдекс и масло в раздатъчна кутия. Аз съм чел няколко и има доста писано от колеги. Също там попаднах и на комплект за смяна на несменяемия филтър... Около 60 паунда, заедно с болтове и капаче на кутията. Още не съм го мислил за моя понеже е самона 80х км, но ако колата е в мен до 100х км ще направя снимки на смяната.

 

Това приритване, за което говорите не е нормално! Аз нямам такова и съм карал други Шкоди с Халдекс и никоя не го е имала!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, сега като се замисля, маслото на халдекса е сменявано със сигурност, но дали и филтъра? За него изобщо не съм сигурен! Много е вероятно да са го спестили, особено ако няма отвор на кутията. Има вероятност за това приритва и моята... :ranting: Ще се поинтересувам, ще разгледам отдолу колата тези дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йетитата нямат отвор. Има о2ки с Х4 накоито има отвор за смяна на филтър... По-лесно е да почетеш в английския форум!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чудесно! Как може да има филтър, пък да няма отвор за смяната му??? Е**ти тъпотията! Това е според мен нарочно заложено програмирано остаряване, колкото колата да си изкара гаранцията, после нова! Колко ли още такива капани има около нас!

Довечера ще чета в бришкода форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е само една от хватките за цицане на пари в последствие. Виж и как примерно в ЕТ ще ти кажат, че няма нужда от смяна масло в раздатъчна кутия, дори на програмата им не излиза пробка, а я има физически... Тука става и по-голяма беля, че е комплект със скоросттите - 6+ х лв! Колега със Скаут(Зарко) го гризна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официалният им отговор е - на Шкода няма нужда от смяна, ресурса е сметнат да изкара живота на автомобила! Ама как на Волво същата система я обслужват - на 90х км по спомен??? И така на 150 - 200х км си плащаш като поп, колата не е в гаранция вече и сервиза е доволен :)

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... Вчера говорих с приемчика от ЕТ-точно за това го питах-масло скорости и диферециал. Официалният отговор беше точно този. Но неофициално ми каза, че е добре да се сменят тези масла на 120-150 х. км макс. Март месец ще ги сменям и аз. Всъщност и моята одисея с ъпдейта на софтуера и ДПФ-а от другата тема продължава...

А преди 2 седмици сменихме скоростна кутия на служебно Volvo XC 60 заради разбита 6-та скорост - ръчни скорости. Поддържано е само в Мото Пфое. Хъркаше и не влизаше по никакъв начин. Мога да покажа снимки на вала за 5 и 6-та скорост в какво състояние е. А маслото - бистро и чисто... От Мото Пфое смяна с нова скоростна кутия беше от порядъка на 13-14 хил. лв. Едва намерихме една втора употреба във Варна, че тези волва са 99% автоматици. Сега това волво стана като ново, а е на 280 х. км. Явно не трябва много-много да се осланяме на официалните сервизи....

Редактирано от walker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка - колко пробки трябва да се отвият, за да се сменят всички масла по ходовата част на йети 4х4: скоростна кутия; халдекс съединител; диференциал ясно. А раздатъчна кутия има ли, къде е и с отделно масло ли е, какво точно? Извинете за тъпия въпрос, ама малко не ми е ясно това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен е от задната страна на скоростите и е същото като това на скоростите(аз накарах в ЕТ да проверят за нова скоростна понеже там е и раздатката какво се налива, може и да бъркам, със сигурност е или за скоростти или за диференциал...). Имаш 4ри пробки - скоростти, раздатка, заден диф и халдекс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото! Значи 4 пробки за източване и 4 пробки за наливане... ще видя къде да ги търся. И поне 3 вида масло. Пак ще се трябва да се прави оборот на ЕТ за маслата, но поне ще ги сменям другаде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш алтернатива на ЕТ... Трансексперт ги вкарват директно от Германия. Аз за течностите на о2ката на тях се доверих. Цената е и малко по-ниска.

 

Относно смяната в ЕТ, много пъти съм казвал, как на моето Йети на 55х км ме измамиха... Взеха ми пари за смяна и нищо не бяха пипнали, то си личеше по неразвиваните пробки, ама те съвсем за будала ме имаха. В Трансексперт като я вдигнаха на подемник всичко се видя! Да не говоря и за куп други мизерии и надписване на части, които по номера не отговаряха на сложеното. Там да ходят будалите, да си сменят маслата на 30х км и да си вярват колко е ОК. Ще видим тия ЛЛ интервали на 5та смяна на масло как се слага и ДВГто на работната маса.

 

Да не говорим приемчиците колко незапознати с версиите на 1.8тси са. Успаха ме как веригата била за смяна, че обтегача се измятал и тн, та 1200лв. В последствие Пепино ми каза, че има 3 версии на СДАА мотора и 2ра и 3та не попадат в графа за смяна. Звъннахме с него в благоевградския сервиз поддържащ Шкода(не е ЕТ, но там имат договор с тях) и хората по ВИН номер потвърдиха тезата, че моето Йети не е било за смяна на верига! За смяната на тая верига трябвало и агренажен капак, пак според фактурата ми от ЕТ. Е има номер във фактурата неотговарящ на този на колата и видимо, след като ми изтече маслото пред нас беше, че си е стария капак! Като са го сваляли са го изкривили и великия им монтьор не си е напрсвил труда и да го изправи, късмет, че изтече в спряло положение на колата, пред нас. Оттам с пътна помощ в сервиз, вече не ЕТ и срещу още 300лв момчетата го изправиха и вече 20х км нямам ядове и помен от теч! Разбира се нито една част не ми бяха оставили в колата, както е редно, от официалния сервиз на Шкода. Там са тотални ид..ти!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поколенията на Халдекс си се водят по номерацията на производителя на халдекс системата, а не за всеки автомобилен производител, използващ халдекс, да си води своя номерация на различните халдекси. Даже на автомобили от ВАГ групата 3-то поколение халдекс никога не е монтирано. Тези 4%, които уж постоянно се предават към задните колела реално отиват за обиране на механичните загуби в раздатката и въртенето на кардана, т.е. при нормални условия нищо не отива към задните колела, а за да се активира халдекса(за 4-то и 5-то поколение) не е нужно да има превъртане на предните колела. Не знам как действа контролера на халдекс точно, но за да реши дали трябва да предаде усилие и назад, се следят показанията на датчиците на АБС, датчика за положението на волана, надлъжното ускорение и т.н. Та, в този ред на мисли, явно при потегляне в завой контролера на халдекса е програмиран да предава усилие към задните колела, в което не би трябвало да има нещо нередно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.