Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Always Dry Bulgaria


bat_ton4o

Recommended Posts

Здравейте. Искам да изразя благодарност към момчетата от Always Dry Bulgaria за проявения професионализъм и перфектно свършената работа. Автомобила бе при тях за нанасяне на керамично покритие по купето и стъклата. Перфектен резултат. Днес на връщане от София се убедих на живо. След Пловдив започна да превалява на места. Капките просто се търкаляха по купето и стъклата под формата на топчета и изчезваха. Най-голям е ефекта по предното стъкло. Благодарност също и на колегата от форума rukuku който сподели за керамиката при представянето на своя автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ли действа:

 

 

Това е Turtle Rain Repellent за 9лв - стига ми за една година за предното стъкло :) Обаче, вероятно по цялата кола е много по-гот да го има това нещо :) Звучи много добре.

 

ПП: Забележи скоростта с която карам и как не ми трябват изобщо чистачки - валеше си средно добре. На проливен дъжд не става без чистачки, но е в пъти по-добре.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП: Забележи скоростта с която карам и как не ми трябват изобщо чистачки - валеше си средно добре. На проливен дъжд не става без чистачки, но е в пъти по-добре.

:plate_offtopic:

Забелязвам, че изпреварваш отдясно :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:plate_offtopic:

Дам, знам, знам :) Трилентов път е (като в пустиня - това е "северната скоростна тангента"), обаче прецених, че мога да мина отдясно... защото в най-лявата лента имаше една каруца от любимата ми марка, която си караше с моята скорост на една кола разстояние (лявата лента си е негова, нали е с най-яката каруца), и когато тръгнах в дясната лента, за да не намалявам оня реши, че може да се движи по-бързичко щом е в лявата лента все пак ;) На видеото се вижда как "изпърдява" напред... И тогава не ми хареса, че така го направих и сега не ми харесва, но това е... :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не се ли води граЦко? Ако е така, изпреварване отдясно си съвсем според ППЗДП.

Ако не е - тая баничарка що дири у средата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не се ли води граЦко? Ако е така, изпреварване отдясно си съвсем според ППЗДП.

Ако не е - тая баничарка що дири у средата?

 

Тангентата не се води граЦко със сигОрност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не се ли води граЦко? Ако е така, изпреварване отдясно си съвсем според ППЗДП.

Ако не е - тая баничарка що дири у средата?

Пошегувах се просто, акцентът беше върху "забелязвам".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оспамихме на човека темата, да ме прощава лично мен! :(
 

Това не се ли води граЦко? Ако е така, изпреварване отдясно си съвсем според ППЗДП.
Ако не е - тая баничарка що дири у средата?

 
Няма, бат' Стефко... ограничението е като за скоростна "допирателна" ( тангента :D )  - 120км/ч... За трети път карам по този път без GPS и трите пъти се изгубих :D Изобщо не ми е познат този "нов" край на София...
 
 

Пошегувах се просто, акцентът беше върху "забелязвам".

 

Още веднага разбрах - всичко е точно... ама стана лафчето :D

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ли действа:

 

Това е Turtle Rain Repellent за 9лв - стига ми за една година за предното стъкло :)

 

Здравей,

 

Би ли могъл да споделиш откъде се сдобиваш с този препарат?

Изглежда го има в Практикер :) http://www.praktiker.bg/bg/Exterior-maintanance/TURTLE-WAX-CLEAR-VUE-RAIN-REPELLENT/p/430191

 

Благодаря ти предварително! :)

Прощавайте за отклонението от темата :)

 

Поздрави,

Ники

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, от Бриколаж или Практикер. На едното място (мисля, че в Практикера) скоро беше намалено на 9лв. Слагам си едно пулверизаторче от препарат за миене на стъкла и действам.

 

Много е важно да си измиеш хубаво стъклото преди да го нанесеш това нещо, защото препаратът запечатва мръсотията и после само с обезмаслител се мие.

 

Аз лично правя така - или мия стъклото с обезмаслител сам, или я карам на автомивка да я измият цялостно отвън и след това нанасям препарата. С домакинска хартия го нанасям - не остават следи, когато изсъхне.

 

Резултатът винаги е много чисто стъкло. Слагам и на огледалата.

 

Зимата, на жената на колата поредното стъкло замръзваше отвътре. Минах го със спирт, минах го с препарата и забравихме за замръзването. Отвън също действаше така. Много по-лесно се чисти.

 

Винаги по два слоя слагам, тоест не минавам само веднъж стъклото, ами чакам да изсъхне и пак го минавам.

 

Още едно забавно клипче:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно че оспамихме темата на колегата , но да използвам и да попитам колегата използващ turtle wax rain repellent 'a дали и след колко автомивки покривния слой от препарата се нарушава !?

Предварително благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, нека някой модератор да премести всички мнения за костенурката в нова тема (много ще съм благодарен, защото така е ужасно, наистина!).

 

Опитът ми е главно със Шкодата: редовно се миеше тази кола (всеки месец) - винаги лъсната и слънчевка да е... Едно шишенце ми стигаше за цялата година, но там мажех всички прозорци + огледалата обработвах и капките бягат от тях, вместо да засъхват и да става гадост. На колата на жената само предния прозорец обработвах два пъти в годината със същото шишенце... Стигна ми и за едно намазване на джипката, като я взех. Общо взето около година си карам с едно шишенце, може и повече, ако колата стои в гараж. Иначе в самото упътване пише, че издържа месец-два, ако колата е вън. В бутилката има достатъчно за много обработвания.

 

В момента на джипката - мазах я миналата пролет, след това лятото мазах ("гоМната" от мухите не се лепят толкова лесно), обаче тогава направих огромната грешка, да не си измия прозореца хубаво и чистачките почнаха да мажат яко, запечатах мръсотията без да искам и стана страшно мазало... Водата на водоструйката (на левчето) отскачаше от стъклото и нямеше миене. Приличаше на намазана майонеза по стъклото :D  Тогава прибегнах към етилов спирт 99% ли беше (не си спомням точно) и с много пръскане с Меглио... докато тази гадост (иначе полезна течност) се махне от стъклото, за да го измия и подсуша и пак да го нанеса... мъка си беше :)

 

От тогава си знам - чисто и сухо стъкло, да няма мръсно никъде - минавам го с домакинската хартия, колкото да се махне прахоляка и след това с пулверизаторчето от препарат за прозорци по-икономично и по-приятно се работи. и се разпространява по-бързо навсякъде, вместо да го нанасяш с кръгови движения... Първоначално правех както е написано на опаковката - напоявам кърпа и "мажа" яко - обаче така се губи доста от препарата по кърпата. Сега само пръскам прозореца, минавам го леко с домакинска хартия - става едно такова като намазано с бензин+олио смесени... обаче не се старайте при нанасянето - винаги остава на "облаци/ветрове" по стъклото. Чака се да изсъхне, като през това време се минават всички други прозорци бавно-бавно... и накрая с нова-суха домакинска хартия се минава засъхналото и почти изчезват облаците. Който му е кеф - левче и малко кефче на водоструката и гледа резултата... Аз лично не го мия стъклото след нанасяне, както е написано на опаковката, оставям си го на облачета да изсъхне, след което със суха хартия си го минавам, докато не изчезнат облаците и след това е готово за бой с водата и мръсотията.

 

Едно нанасяне на всички прозорци ДВА слоя ми отнема около 30 минути и резултата е това на клипчето по-горе - вали дъжд, чистачките спрени, а капките са като "живак". :D

 

На автомивката си спомням, че веднъж за Шкодата ме питаха - "абе какво е това по предното стъкло, пръскахме го с препара, пръскахме го с вода - отскача водата от стъклото?!?!?" - хахахах! :D Значи издържа си на безконтактното на мивката...

 

ПП: Най-важното е, че тези дъги, които се образуват от чистачките (където чистачките чистят си е чисто, но където не стигат по прозореца е кал, прах, гадост) - това нещо не се получава с ваксата. Еднакво чисто е навсякъде.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някакъв "страничен" ефект има ли?В смисъл води ли до намаляване на живота на чистачките?Все пак е някакъв химикал който е в постоянен досег с тях.

На Практикер е 9.49лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за сведение вчера този препарат струваше 11.99 лв. в Praktiker ! А за " ефект" върху чистачките може би колегата ако сподели ще е полезно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип всички т.нар. нано-мано продукти за стъкла, се характеризират със силно хидрофобно действие, което пък, от своя страна винаги е свързано с намаляване на коеф. на триене. Ефектът върху чистачките би трябвало да е положителен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно. Нищо не се случва на чистачките - не им се намалява действието. Определено много леко си минават, не скърцат, не оставят задържащи се следи, супер е.

 

Негативен ефект досега не съм видял върху нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

След известно чудене, свързано най-вече с цената на услугата, в крайна сметка и аз се реших да сложа това нано-керамично покритие при Always Dry Bulgaria. Искаше ми се да мине известно време след нанасянето на покритието, за да мога да споделя малко по-реални впечатления и всеки вече да си прецени до колко би си струвало да инвестира тези пари в това начинание. Няма да давам оценки дали си струва или не, тъй като това е субективно и всеки, който ще ги дава парите, би могъл да си прецени сам за себе си. Това, което мога да кажа, е цялостното ми впечаление от покритието и услугите на Always Dry Bulgaria. Та, впечатлението ми след близо месец каране с това покритие мога да кажа, че е изцяло положително. И все пак по-подробно описание на моя опит може да видите по-надолу.

 

Относно хидрофобността  - както може да се види на това клипче на Always Dry Bulgaria, капките от дъжда не се стичат мигновено ами по-скоро залепват по стъклото под формата на сферички. За да не трябва да пускаш чистачки трябва или да ускориш рязко, при което капките се търкулват от инерцията (това може да се види на клипчето), или да се движиш с по-голяма скорост, при която въздушната струя е достатъчна, за да избута капките нагоре по стъклото. При Йетито трябва да карам поне с 80-90 км/ч, за да се види ефекта от изчезващите капки. Предполагам при по-ниска кола с по-полегато предно стъкло това ще се вижда и при по-ниски скорости. И все пак дори при 50-60 км/ч залепващите капки по стъклото предоставят с една идея по-добра видимост сравнено със стичаща се водна завеса, което от своя страна позволява по-рядко пускане на чистачките. Разликата може да се види в това клипче на Always Dry Bulgaria. Ако трябва да съм съвсем честен, при по-слаб дъжд залепват повечко капки от на клипчето, където вероятно изливат водата с бутилка. :) На долните снимки може да видите как изглежда дъждовната вода върху моето Йети и да направите разлика между капките по покрива на Йетито и тези на съседните коли.

Yeti_Front_Always_Dry.jpg

 

Yeti_Roof_Always_Dry.jpg

 

Относно мръсотията - наистина по-трудно се задържа и все пак не бива да очаквате чудеса. Например след деня от горните снимки и след изсъхването на сферичните капчици колата приличаше малко на далматинец, което в крайна сметка е очакван ефект предвид, че мръсотията от изпарилите се капки няма къде да отиде освен да остане върху колата. И все пак хубавото е, че тази мръсотия се измива и с една идея по-лесно благодарение на покритието. Тук идва и моментът, в който искам да благодаря на Бончо от Always Dry Bulgaria, който след като му споделих, че планирам да избия част от парите като почна да си мия сам колата, отдели време да ми обясни подробно как най-добре да подходя при измиването. Честно казано, като пълен невеж в тази сфера, оценявам обясненията му като изключително полезни. Преди това на два пъти се бях пробвал на автомивките от левчето и ефектът беше ужасен. Онзи ден приложих на практика обясненията му и мога да кажа, че колата беше почти като след професионална автомивка. :) Мисля че при следващото измиване вече ще мога и почти да махна думичката "почти". :)

 

Относно защитата от надраскване - тук за щастие все още не мога да споделя опит. Все пак се надявам, че покритието ще поема разни дребни надрасквания от камъчета и храстчета и няма да се налага за дребни неща да трябва да завеждам щети в Еуратек и да пребоядисвам цели детайли при техните майстори (за които четох хич не добри отзиви в този и в други форуми). От Always Dry Bulgaria дават 5 години гаранция на покритието за кола над 8 хил. км и 10 години гаранция за кола под 8 хил. км. Моята за съжаление беше на 17 хил. като я закарах при тях. Иначе при някакви леки надрасквания по покритието казаха, че ги възстановяват локално без да се налага правене на цял детайл и съответно не струва чак толкова скъпо. 

 

Ами това е от мен. Дано информацията е била полезна за всеки, който се чуди дали да слага или да не слага такова нещо.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип зависи от размера на колата. За Йетито имаше две опции - някаква по-лека версия с три години гаранция за 400+ лв и версията с 5 години гаранция за 580 лв. Гаранцията е за дълготрайността на покритието и не важи за случаи, в които покритието е надрано при ПТП, от четките на тези автоматичните автомивки или примерно от градушка. Според мен би могло да се счете за "добра инвестиция" ако имаш дългосрочни планове да ползваш колата и да я продаваш след около 5 години в лъскав вид, близък до оригиналния й. За стара кола, която ще се кара 2 години и ще се продава е по-добре спрейчето от Практикер за 10 лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня, че в тези пари се включва и полиране на дребни драскотини по колата. Ако погледнете линкът със снимките на колегата с Октавията, може да видите като пример черните колонки покрай страничните стъкла. Там се виждат едни малки драскотини, които се получават като се остави колата на автомивка и при търкането прашинките мръсотия леко издират боята. Явно при Шкода боята по тези колонки е изключително "нежна", тъй като при моето Йети ги имаше същите. Тези драскотини се премахват първоначално, за да не се запечатат след поставянето на 9H LDC Pro покритието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.