Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Облепяне на "клапата" контролираща топъл/студен въздух в купето.


cenarius

Recommended Posts

Здравейте,

 

Вчера разглобих шкодата, защото не си контролираше топло и студено в купето - беше забило на топло и се не траеше от жега. 

За мое щастие, само се беше откачило жилото, което управлява въпросната клапа. Когато "стигнах" до нея, обаче видях, че част от "дунапрена" си е заминал. Бях се подготвил  с алуминиево тиксо, с което смятах да облепя ламаринката, но не можах да стигна до нея. 

 

Мисля че трябва да се свали и "металната греда". Прикачвам клипче, на което се вижда до какво състояние на колата стигнах. 

 

Към момента, автомобила е сглобен и дори днес мина ГТП, контролира си топло/студено. Но аз се почувствах ядосан, защото разглобих толкова много, но не свърших работа докрай.

 

 

Ако някой може да даде съвет/чертеж/клипче как се сваля въпросното пластмасово тяло ще съм благодарен.

 

Поздрави,

Ангел

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова нещо не съм правил, но като гледам бъркаш с ръка в отвора и не е ли възможно така да залепиш тиксото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гредата се сваля защото пречи, парната кутия е хваната с болтове от към двигателя.Ако си с климатик, му се източва фреона за да се откачат тръбите от изпареителя.После парната кутия се цепи и имаш достъп до всички клапи. Това на Голф 4 съм го правил, но предполагам е идентично и на Шкодата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Parkinson, ти не си ли момчето от HWBG, с което си писах?

 

И той така ми каза, че трябва да се разглобява още. Въпросните болтове били откъм двигателя под топлоизолацията ...

 

Бих си поиграл да го доразглобя, но без схема/чертеж или някой да дава насоки не бих се наел. Абсурдно е да не мога да намеря клипче в YouTube с тази процедура.аз съм шокиран :D

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото се ориентирам трябва да търся как се сменя малкото радиаторче на климатика. Тук има клипче:

 

Не е много ясно, но горе долу .... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти дам насоки и ако сметнеш,че са ти ясни стреляш.

1.Прибиране на фреона от системата.

2.Източваш и събираш  охладителната течност от кранчето на радиатора.

3.Разкачаш гумените маркучи от изводите на радиаторчето на парното.

4.Развиваш болтчето на планката намираща  се  м/у климатичните тръби и ТРВ и кл. тръби са ти готови.

   Сега гайките  на кутията от купето ,4 броя са.

   - 2 са на планката кудето е захванато  ТРВ по диагонал.

  -  другите 2 са отляво на извода на тръбите за парното.Горната гайка е  на 5см. на ляво и толкова

      надолу от изхода на лявата тръба на парното другата е на около 10 см.надолу.

      За да ги видиш трябва да отвориш едни капачета където са зарязани в шумоизолацията.

5.Изваждаш и дренажния клапан който е по средата и в долния краи на шумоизолацията (гумен). 

  Сега в купето.

6.Откачаш окабеляването.

   Не се сваля гредата.

7.По средата на гредата има планка която пречи.Та тази планка е от две части съединени

   с 4 точкови заварки в горния си край.Тези заварки се разпробиват  с 7мм. бургия и долната

   част се подгъва за да може да излезе кутията.След това при събирането се поставят 6мм 

   болтчета  в разпробитите дупки.Някой вадят кутията без да разглобяват планката.

 Аз така направих и нямах проблеми, така е даже и по инструкция.

Успех ако се решиш.Насреша съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сме на това дереже. :D При мен май издуха всичкия дунапрен. Зимата затварям всичките клапи за да духа само на предното стъкло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Тука колегата PSYHO, го е обяснил, но не докрая. Да питам и аз, има ли вариант след като поразглобя долните кори на таблото, без да го свалям цялото както си направил ти да стигна до тая клапа и да я облепя? За сега нямам проблем, но чат пат хвърчат дунапрени и кой знае кога в най-подходящия момент ще почне да смесва топло/студено и съм сигурен, че ще ми е много неудобно да я правя тогава тая процедура, та съм решил да инспектирам сега докато е добро времето, какво е положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата в първия пост е точно колата на Психото :Р Аз я купих Януари 2016г :) Той не е правел процедурата. 

 

Това е процедурата по изваждането на кутията:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, само че се разглобява половината кола...

То човека иска да смени радиатора. Дали ще има достъп до тия клапи без да свалям цялата пластмаса с въздуховодите? То трябва и фреона да се източва и работата не е за пред блока. Именно затова питах има ли смисъл да се захващам или като стане проблема майстора да му мисли :D

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Трудно:

 

 

:)

 

 

едит: Питали са го Радо в коментарите. Преди година е отговорил - ако ще се прави ремонта да се прави като хората. Риска е достатъчно голям, за да не си заслужава поемането само да се лепи от едната  страна. 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе гледах пак видеото дето си снимал. Струва ми се, че ако стигна до там и просто лепна алуминиево тиксо няколко пласта няма начин да не стане :nea:

Виждат се и двете клапи, ти кажи може ли да се бръкне с ръка за да се залепи? Ако да, ще разглобявам само долните кори, горната с таблото и волана изобщо няма да ги махам. Той Ради е с golf с климатроник, и там моторче ги движи клапите, пък при мен е с врътка и жилото върти тая работа и ми се струва, че няма да има проблем с тежината примерно или нещо такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм правил тази операция. Като гледам първия клип и аз мисля, че може да се залепят дупките като се бръкне с ръка без още разглобяване.

Има различни видове тикса и фолиа и според мен не е нужно пак да се слага дунапрен.

Но ще видя какво ще правя като ми дойде до главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе гледах пак видеото дето си снимал. Струва ми се, че ако стигна до там и просто лепна алуминиево тиксо няколко пласта няма начин да не стане :nea:

Виждат се и двете клапи, ти кажи може ли да се бръкне с ръка за да се залепи? Ако да, ще разглобявам само долните кори, горната с таблото и волана изобщо няма да ги махам. Той Ради е с golf с климатроник, и там моторче ги движи клапите, пък при мен е с врътка и жилото върти тая работа и ми се струва, че няма да има проблем с тежината примерно или нещо такова.

Не става, сваля се цялото табло.За да се стигне до клапите се махат въздуховодите към средните духалки, а въздуховодите излизат заедно с таблото. Миналата седмица правих клапи на Поло 9н2 което е с абсолютно същата парна кутия като на Октавиа 1 и Голф 4. Задължително сменям и радиаторчето на парното дори и да е здраво, защото на тия 20 годишни коли не се знае кога ще протече...

Редактирано от Parkinson
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го правил без сваляне на цялото табло, свялят се жабката, пластмасата под волана и централната конзола. След това се откачат пластмасовите въздуховоди и се отместват настрани, тогава се открива достъп до 2-те клапи - малко е ограничено мястото, но става. Аз използвах 5мм звукоизолиращ дунапрен, 1 лист е 20лв и от него се изразходва около 1/5. Предполагам и с алуминиевото тиксо ще стане добре. Важно е само преди да започнеш да лепиш, да махнеш всичкия стар дунапрен от клапите. Работа за около 2-3 часа е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчето е ентусиаст. Не го познавам лично, но ако искам да се свържа с него бих опитал на ЛС от тука

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=83&t=454201&sid=caea1bdf8a3f799d0bd28b58e2120491

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи хубава работа в бизнес парка. Колите са му хоби. За пари не вярвам да се навие да прави каквото и да е автомобилно. По-скоро би работил извънредно в неговата си работа.

 

На мен ми отдели една обедна почивка веднъж след като  5 серввиза не можеха да ми открият проблем по колата. Симпатяга е :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.