Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

От 16" джанти към 17".....губи ли се комфорт, колко?


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Не знам дали ще сгреша но мисля да закупя нови 17"-и джанти и да продам оригиналните 16 инчовите.

Моля кажете си мнението дали ще изгубя комфорт при возенете и ако "да" колко ще е тази загуба?

Планувам също да закупя и 17" гуми 4 сезонни, Michelin Cross Climate.

Автомобила го карам малко, на година най много по 5-6 хиляди навъртам, карам предимно магистрала/междуселищно или из града.

 

Благодаря предварително за коментарите.

 

В случай че намерите време, драснете си мнението за избор на джантити които съм харесал.

 

9080703.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Само за визия ли го правиш?

2. Можеш ли да си позволиш, ако времето е скапано (много студено или много сняг) да НЕ тръгнеш с този автомобил при нужда?

 

п.с. - За избор на джантите, аз лично бих си сложил номер 3 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си го мислех около месец, но накрая си останах с 16-ки и за този сезон...

Много ще ми е интересно да проследя темата, защото това беше основното ми притеснение - за комфорта на возене.

А за джантите - за мен от трите посочени, бих избрал последните. Определено.

Късмет и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Само за визия ли го правиш?

2. Можеш ли да си позволиш, ако времето е скапано (много студено или много сняг) да НЕ тръгнеш с този автомобил при нужда?

 

п.с. - За избор на джантите, аз лично бих си сложил номер 3 :)

 

1. Хич не ми пука визията, аз искам да се кефя на автомобила си. Дори с един приятел който е "шантав" като мене по автомобила си (Сеат Леон 2013), измиваме колите, дърпаме ги на сянка и пием кафе като ги гледаме. Ей за това си мисля да взимам по хубави на гледка джанти, не за да "визирам" на комшии. :)

2. (Въпреки че не можах да разбера целта на този въпрос, ще Ви отговоря.) Да, когато времето е калпавичко и нямам много важна работа и може да ходя с градски транспорт, предпочитам да не изкарвам колата от гаража. (М/у другото, гаража на апартамента ни е малък и има риск да не остане място в гаража за моя автомобил, в случай че изкарам и отида някъде.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

225 45 17 си е много балонна гума. Няма да ти се наруши комфорта.

 

Приятелю благодаря за обективния коментар ! :plate_skoda:

Твоята RS'ка с 19 ли беше или 18"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е значи все пак е заради визия :) Без значение дали в твойте очи или в чуждите.

Въпрос номер 2 беше свързан с това, че Крос клаймът гумите стават само за UK. Бяха ми станали интересни, когато ги представиха. Почетох доста, е за България не стават. И как дори ми е минало през акъла, че е възможно и да станат - не знам. Това е страната в която има различка от 50 градуса между зима и лято. За това и питах дали можеш да си позволиш "днес да си без колата". :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста коментари съм изчел за тези Крос Клаимът гуми в Субару групата... Общо взето не стават за БГ! Нито е лятна като лятна, а за зимна съвсем не става. Но всеки си знае, за какво му е, как и колко ще я ползва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре реално защо искаш да караш със всесезонни гуми ? Т.е. понеже караш малко няма смисъл да се инвестира в летни и зимни гуми това ли  логиката ? Ако е така  няма да коментирам същата, но само ще кажа, че дори и 2000 км. да караш зимата няма да имаш никога сигурност с тази всесезонна гума.Ако целта ти е икономия според мен по-добре си остани на 16-ки и си купи два чифта гуми - зимни и летни защото смятам живота и комфорта ти са по-ценни от това да минеш на 17-ки със всесезонни.Най-малкото ако има поледица, която да те изненада някой път до като си на работа дори и 10км. да минеш през цялата зима може да ти коства много.

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа, Павката (PUF-PAF) направи точно този "преход" и то именно на ОК3, та най-добре той да се изкаже.

Според скромното ми мнение, разликата в комфорта ще е пренебрежимо малка в сравнение с удоволствоето от по-добрата визия на автомобила ;)

 

...и аз гласувам за номер 3  :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се влоши возията при градско каране и при неравности.

Ако колата ти е с малкия мотор 1.6 може да стане по-мудна на старта.

може да имаш промяна в разхода на гориво.

 

Плюсовете са по-добра визия и по-голяма стабилност със висока скорост в завои и при по-агресивно каране.

 

Колко ще се влоши возията е субективно, може да е минимално, а може и да те дразни.

 

Просто пример: Пасат 2010 с джанти 18 вози по-меко / мазно от моя Суперб1 с 16.

 

Гласувам за модел 1.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото човекът не кара толкова много в България, примерно :) не е питал за гумите нищо-никъде, а само споделя, ама всички за гумите, гумите... като се чуе “всесезонни“ и все едно се каже мръсна дума.

Всесезонни гуми реално си съществуват, работят много добре при еди какви си условия, които масовите шофьори не могат да изпълнят/следват/да се съобразяват/за непостоянен климат не стават, затова се казва “не стават изобщо“, “няма такива гуми“ /така ми каза един непознат някъде, но не помня къде беше/, “не ги бива“ и т.н...

Тук става дума за джанти и размерът им, комфорт, визия, возия и т.н..

Според мен, Левент, сложи си 17ки (вторите ми харесват от трите опции), ако колата ти е само за магистрално и/или малко градско - стават. Ще е мааалко по-твърда, определено, но се свиква, наистина. Почваш и по-бавно да караш “покрай“ дупките, но... Има си огромни ползи, като повишена стабилност, красота, и това е, което се сещам. Със сигурност ще усетиш и много леко спъване при ускорение /най-вече при тръгване от място/, ако джантите са по-тежки, гумите по-широки и по-големи (не съм ги гледал като размери) спрямо предишните, например. От тук следва и много леко покачване на разхода. Цената също е по-висока за гумите в последствие... Като се тегли чертата излиза, че повече са негативите, отколкото позитивите, но реално един позитив бие всички негативи и това за мен е: повишената стабилност. Ако се прави и за красота - стават два доста силни позитива, и така негативите отлитат в кофата.

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж да си дойдеш в Разград със 17-ките и ще съжалиш, че си минал на по-ниски гуми. Ако ще минаваш на други джанти, по-добрият вариант е да си търсиш оригинални от Шкода/Сеат/Ауди/Фолксваген, като здравина са в пъти по-добре отколкото тези нови бюджетни джанти, може да сложиш и по-висока гума - например 215/50/17 или 225/50/17, така ще запазиш още повече от комфорта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм мислил много по въпроса и смятам, че ако ще е гарга да е рошава - направо 18 или 19-ки. Не ми харесва с 16 и смятам, че със 17-ки няма да е особенна разликата. Хем сърби хем боли, не ми се нарушава комфорта, не ми се вдигат разходите ама и не ми харесва с 16-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с19.

Моя съвет е, слагай смело 17 и сложи пре спокойно премиум всесезонни гуми.

Аз съм със подобен Мишлен на Тигуана. Латитют ли бяха ще те излъжа, нещо такова:) Зимата си се държат супер адекватно.

Освен това, щом си готов в лошо време да не я вадиш от гаража, значи като е най зле пътната обстановка, колата ти ще е на безопасно място.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Един мой братовчет ще закупи наскоро Мишлен Кросс Клаймът и ще ги пробваме. По мнението и изводите на братовчеда ми ще реша за всесезонни гуми и паралелно за 17 инчови джанти. Не мисля да са толкова калпави защото ги произвежда една от най големите фирми в сектора и има много тестове по интернет.

 

Харесах много джантите на втората снимка. На втора позиция са джантите на първата снимка. А трети са третата позиция. Ша видим.... :)

 

 

Добре реално защо искаш да караш със всесезонни гуми ? Т.е. понеже караш малко няма смисъл да се инвестира в летни и зимни гуми това ли  логиката ? Ако е така  няма да коментирам същата, но само ще кажа, че дори и 2000 км. да караш зимата няма да имаш никога сигурност с тази всесезонна гума.Ако целта ти е икономия според мен по-добре си остани на 16-ки и си купи два чифта гуми - зимни и летни защото смятам живота и комфорта ти са по-ценни от това да минеш на 17-ки със всесезонни.Най-малкото ако има поледица, която да те изненада някой път до като си на работа дори и 10км. да минеш през цялата зима може да ти коства много.

 

Поздрави,

 

Целта за всесезонни гуми е да не сменям гуми в едни и същи джанти и джантите да не се охлузват или да получават дефекти по време на смяната и паралелно нужда от баланси и т.н. И пък не искам да виждам чукнати и охлузени места по джантите. Ей такъв маниак съм. Просто не успявам да "не забелязвам" дефектите. През зимата ми се налага рядко да пътувам, но не мисля че тези всесезонни гуми ще са чак толкова "калпави". Гледах много тестове по йутуб, има и и много тестове направени от независими единици потребители, предимно руснаците са обективни. Разбира се че живота е преди всичко, за комфорта нямам много претенции. Благодаря за коментара.

 

Защото човекът не кара толкова много в България, примерно :) не е питал за гумите нищо-никъде, а само споделя, ама всички за гумите, гумите... като се чуе “всесезонни“ и все едно се каже мръсна дума.

Всесезонни гуми реално си съществуват, работят много добре при еди какви си условия, които масовите шофьори не могат да изпълнят/следват/да се съобразяват/за непостоянен климат не стават, затова се казва “не стават изобщо“, “няма такива гуми“ /така ми каза един непознат някъде, но не помня къде беше/, “не ги бива“ и т.н...

Тук става дума за джанти и размерът им, комфорт, визия, возия и т.н..

Според мен, Левент, сложи си 17ки (вторите ми харесват от трите опции), ако колата ти е само за магистрално и/или малко градско - стават. Ще е мааалко по-твърда, определено, но се свиква, наистина. Почваш и по-бавно да караш “покрай“ дупките, но... Има си огромни ползи, като повишена стабилност, красота, и това е, което се сещам. Със сигурност ще усетиш и много леко спъване при ускорение /най-вече при тръгване от място/, ако джантите са по-тежки, гумите по-широки и по-големи (не съм ги гледал като размери) спрямо предишните, например. От тук следва и много леко покачване на разхода. Цената също е по-висока за гумите в последствие... Като се тегли чертата излиза, че повече са негативите, отколкото позитивите, но реално един позитив бие всички негативи и това за мен е: повишената стабилност. Ако се прави и за красота - стават два доста силни позитива, и така негативите отлитат в кофата.

Поздрави

 

Венци благодаря ти за изчерпателния отговор. И аз харесвам най много джаните на втората снимка, май бяха на RS'ката същите джанти. Мислех че определено няма да ми се развали комфорта с 17", понеже нямах много практика с джанти по големи от 17. Докато преди 20 дена обикалях 1300 км из България с един Мерцедес C200D-AMG който имаше 18" джанти и Мишлин гуми. Минах в същия ден два пъти през Котленски проход което беше като пътуване в ада. Ужасно дискомфортно пътуване беше по развалени пътища. Инак карах по магистралата от С.Загора към Бургас, там няма проблем, като масло се движиш.

Определено се опасявам че ремаркет джантите ще са по тежки и по чупливи от оригиналните както си подчертал и ти , и ще има много повече риск да получа дефекти и паралелно "трън в очите". И да, цените на 17" гума са по високи, но не ми пука, защото едва за 5-6 години ще мога да изтъркам грайферите.

Благодаря за коментара и поздрави.

 

 

 

Веднъж да си дойдеш в Разград със 17-ките и ще съжалиш, че си минал на по-ниски гуми. Ако ще минаваш на други джанти, по-добрият вариант е да си търсиш оригинални от Шкода/Сеат/Ауди/Фолксваген, като здравина са в пъти по-добре отколкото тези нови бюджетни джанти, може да сложиш и по-висока гума - например 215/50/17 или 225/50/17, така ще запазиш още повече от комфорта.

И аз мисля да потърся оригинални джанти от ВАГ групата. Не знам дали джантите ремаркет които мисля да закупя ще са много тежки, ще видим....

Благодаря за коментара.

 

 

Аз съм мислил много по въпроса и смятам, че ако ще е гарга да е рошава - направо 18 или 19-ки. Не ми харесва с 16 и смятам, че със 17-ки няма да е особенна разликата. Хем сърби хем боли, не ми се нарушава комфорта, не ми се вдигат разходите ама и не ми харесва с 16-ки.

Нито ме сърби нито ще ме боли. В момента не съм много навит или мераклия, но не мисля за 18, камоли за 19. Мисля че 17 ще са достатъчни.

При 16" красотата на джантите не излизат на преден план поради широчината на гумата. Ша видим когато решим....

Благодаря за коментара.

 

 

Аз съм с19.
Моя съвет е, слагай смело 17 и сложи пре спокойно премиум всесезонни гуми.
Аз съм със подобен Мишлен на Тигуана. Латитют ли бяха ще те излъжа, нещо такова Зимата си се държат супер адекватно.
Освен това, щом си готов в лошо време да не я вадиш от гаража, значи като е най зле пътната обстановка, колата ти ще е на безопасно място.

 

Навит съм за 17" но ми се иска да намеря оригинални на Шкода което е мноого малка вероятност. Има ги предимно 18 и 19.

Да, има Мишлин Лятитюд Кросс. Те са предимно за по големи возила и май са предимно препоръчвани за 4х4.

Ей тоз Тигуан е страшна машина/ръмжило, каквито гуми му сложиш пак е кеф. Карал съм много един наш служебен Тигуан който беше V6-3.0.

Дано не, но мисля че занапред ще ми се налага повече да карам през зимата. Така че, май ще се насоча към Крос Клаймът.

Благодаря за коментара.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези джанти и 3 те са грозни.

Ако искаш оригинални, колегата fraas ще продава неговите. До 2-3 дни ще пусне обява, защото купи едни, които продадох аз. Потърси го.

0888389779

Тигуан v6 няма. Бъркаш се Тоарег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато си търсех за мойта попаднах на тия в OLX, би трябвало да пасват за Октавия:

 

https://www.olx.bg/ad/4br-originali-dzhanti-za-shkoda-5-112-17-ID6B0Jd.html#6cb3ee1ea4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато си търсех за мойта попаднах на тия в OLX, би трябвало да пасват за Октавия:

 

https://www.olx.bg/ad/4br-originali-dzhanti-za-shkoda-5-112-17-ID6B0Jd.html#6cb3ee1ea4

 

Благодаря, не са мой стил. :fiu:

 

Тези джанти и 3 те са грозни.

Ако искаш оригинални, колегата fraas ще продава неговите. До 2-3 дни ще пусне обява, защото купи едни, които продадох аз. Потърси го.

0888389779

Тигуан v6 няма. Бъркаш се Тоарег.

 

:fool:  Да бе, Тоуарег беше, как го обърках....срамота.... :fool:

Ще ги видя на колегата джантите....

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато си търсех за мойта попаднах на тия в OLX, би трябвало да пасват за Октавия:

 

https://www.olx.bg/ad/4br-originali-dzhanti-za-shkoda-5-112-17-ID6B0Jd.html#6cb3ee1ea4

Тези още по зле. Те са от друг модел. Ок2. На Никола са от 3 ка най красимите според мен 17 за 3 ка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам моята със 17" оригинални джанти и летни гуми + 16" Dezent със зимни.

Има осезаема разлика в комфорта по павета и минаване през релси в полза на 16".

С 17" колата е по-малко пъргава при стартове и градски междинни ускорения (това на 2.0TDI + remap).

Воланът става по-тежък при въртене на място също със 17". 

 

Плюсовете на 17" са визията, стабилност в завои и по-добро спиране.

 

Ти си прецени, кое от горните неща е важно за теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех 17- за зимата от Ауди А4 Б6 С-лайн и съм доволен. Втора ръка, но са уникално здрави. Недостатък е, че ги карам с капачките на Ауди и ме гледат постоянно по кръстовищата :)http://valcheff.snimka.bg/automobiles/my-skoda.819783.34268598

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с А4ката през зимата карам с 16 цола, а през лятото имам оригинални 18ки слайн. При мен разлика в разход и пъргавост няма. Визията е уникална и други плюсове са стабилността при завои, и висока скорост. Аз съм "за" да минеш на 17ки :) И гласувам за вторите джанти от снимката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен зимъска с 16-ки 205/55/16 определено возията бе по-мекичка/може да се дължи и на мекия борд на Dunlop-ите/, разхода с половин кило по-нисък и по-пъргава на старта.

Сега като ги сменях реших да претегля колко тежат 17-ките, че ме поизпотиха малко - точно 23кила закова кантара! Това за 17-ки оригинални на Скаут с гуми 215/55/17.

Няма такава грозотия на Скаута като 16-ки железа и гласувам за първите джанти от снимката.

Редактирано от iceberg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам моята със 17" оригинални джанти и летни гуми + 16" Dezent със зимни.

Има осезаема разлика в комфорта по павета и минаване през релси в полза на 16".

С 17" колата е по-малко пъргава при стартове и градски междинни ускорения (това на 2.0TDI + remap).

Воланът става по-тежък при въртене на място също със 17". 

 

Плюсовете на 17" са визията, стабилност в завои и по-добро спиране.

 

Ти си прецени, кое от горните неща е важно за теб.

Колебая се се още. Но имам време. До зимата ще карам с летните гуми и с 16.

Благодаря за коментара.

 

Аз взех 17- за зимата от Ауди А4 Б6 С-лайн и съм доволен. Втора ръка, но са уникално здрави. Недостатък е, че ги карам с капачките на Ауди и ме гледат постоянно по кръстовищата :)http://valcheff.snimka.bg/automobiles/my-skoda.819783.34268598

Благодаря за коментара.

 

Аз с А4ката през зимата карам с 16 цола, а през лятото имам оригинални 18ки слайн. При мен разлика в разход и пъргавост няма. Визията е уникална и други плюсове са стабилността при завои, и висока скорост. Аз съм "за" да минеш на 17ки :) И гласувам за вторите джанти от снимката

Имаме с тебе същ избор на джанти.

Благодаря за коментара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.