Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia 2 кой двигател ?


NightWalkeR

Recommended Posts

...Здравейте колеги, от известно време съм се замислил за сменям на малката кола - Микра К11 1.0 , 54кс , идва ми малко слабичка, въпреки че се кара само в града - но не това е основната причина за смяната. Също и поради спецификата на паркиране търся новата кола да е около , но не повече от 4метра. Заради което, до сега, се бях спрял само на Хюндай и20 (от първите). Не знам защо бях решил , че Фабията е по-голяма - може би заради комбито. Та вече и Фабиа 2ка влезе в полезрението. Бързане нямам , мисля да се оглеждам за нещо 2007-8-9 година, което до колкото разбрах ме ограничава в следните двигатели :  
 

1.2 HTP 2008– I3 6V BBM 1198 cc 44 kW (60 PS; 59 hp) at 5200 rpm 108 N·m (80 lb·ft) at 3000 rpm
1.2 HTP 2008– I3 12V BZG 1198 cc 51 kW (69 PS; 68 hp) at 5400 rpm 112 N·m (83 lb·ft) at 3000 rpm
1.4 2008– I4 16V BXW/CGGB 1390 cc 63 kW (86 PS; 84 hp) at 5000 rpm 132 N·m (97 lb·ft) at 3800 rpm
1.6 2008–2010 I4 16V BTS 1598 cc 77 kW (105 PS; 103 hp) at 5600 rpm 153 N·m (113 lb·ft) at 3800 rpm
1.4 TDI PD 2008–2010 I3 6V BNM 1422 cc 51 kW (69 PS; 68 hp) at 4000 rpm 155 N·m (114 lb·ft) at 1600–2800 rpm
1.4 TDI PD 2008–2010 I3 6V BMS 1422 cc 59 kW (80 PS; 79 hp) at 4000 rpm 195 N·m (144 lb·ft) at 2200 rpm
1.9 TDI PD 2008–2010 I4 8V BSW / BLS 1896 cc 77 kW (105 PS; 103 hp) at 4000 rpm 240 N·m (180 lb·ft) at 1800/1900(*) rpm

До колкото успях да прочета из форума 1.2 двигателя е ОК, но TSI, което май е след 2010г ... т.е. за сега прескачаме 1.2.  Има ли от какво да се плаша/бягам на другите двигатели. Интересно ми е примерно как се държи малкия дизел 1.4 68к.с.?   
Има няколко разхвърлени теми, но все се пита за конкретни двигатели , може пък тук да се получи добре обсъждайки повече възможности ;)

Благодаря предварително на всички изказали мнение ! 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4 на 86 е прост и здрав. Не е много икономичен. 1.4 tdi е три цилиндъра и не става. 1.6 бензин също е здрав. 1.9 tdi бих взел аз лично от тези. 1.2 не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 1.4 tdi е три цилиндъра и не става. 

Дано си го карал да даваш мнение, но като гледам си с Фелиция. 

От 2014 ноември съм с 1,4TDI 59kW двигател BNV 2010г. и нямам оплаквания. Извънградски разход около 4,7-4,9 при скорост до 110км/час, градско 5,9-6,2 по задръстванията в Пловдив. Не се усеща турбодупка, има си пъргавина а все пак е комби.

Със същия двигател съм навъртял 65000км на Румстър отново без забележки.

За информация Ауди А2 е със същия три цилиндров двигател.

80 конски сили за 1100 кг са си достатъчни плюс нисък данък, 14" гуми, климатроник, автопилот и все пак максимална скорост 175км/час. Какво да иска повече човек от "три цилиндров" дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не гледай снимката. Фелиция :)

Какъв три цилиндров дизел хвалиш. Не заблуждавай колегата, че ще вземе да си купи и после ще разправя, че Шкода не е хубава кола. Ти при 175 с тапи в ушите ли караш тоя три цилиндровия или още при 80 ги слагаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също не съм съгласен с изказването за трицинлидровия двигател. Вярно че е е шумен, но вече 140 000км си е чук и е задоволителен градски/извънградски автомобил. Както колегата отбелязва търси градска кола, трициндровото моторче си е чудесен избор според мен. Разбира се ако излезе читава 1.9 да се мята. Поздрави! :)

Редактирано от BlackSpot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не гледай снимката. Фелиция :)

Какъв три цилиндров дизел хвалиш. Не заблуждавай колегата, че ще вземе да си купи и после ще разправя, че Шкода не е хубава кола. Ти при 175 с тапи в ушите ли караш тоя три цилиндровия или още при 80 ги слагаш.

Тапи не съм слагал, а и незнам тих немски дизел. Но както каза и колегата BlackSpot тази кола е идеалния избор за градски пробег.

А дали съм гледал снимката - да по нея и по описанието под нея, както и по коментара ти разбирам, че само си чувал че има и такива двигатели. След 65000км на Румстър и вече 45000км на Фабията смея да твърдя, че си в заблуждение. Едно е да се качиш за едно кръгче, съвсем друго да навъртиш 100000 и отгоре и тогава да прецениш става или не. А иначе естествено 1,9 TDI е по-добре не отричам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Вярно, че в спора се ражда истината, но няма нужда да се карате :) Аз от всичко казано гледам да си систематизирам информацията и си "взимам" каквото ми трябва. А иначе наистина колата се/ще се кара 99.9% градско - точно по 5к км на година :). До момента с Микрата - 5 години 25000 километра и само 1 излизане от София  ;), като гледам и тази година ще е така.
Иначе мен също 1,9 TDI май най-ми привлича окото, но като се има в предвид цените които държи и това , че търся 2-ра и то само градска кола едва ли ще попадна на читав екземпляр за приемлива за мен цена ....но както казах не бързам. По скоро май ще е бензин или ако изскочи някоя дооста запазено 1.4ТДИ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Занимавам се с коли. 1.4 не взимам защотоникой не го иска. Имал съм Фабия 1 и фабия 2 с 1.4 тди. Ужасен мотор. Все едно е жив и е вътре в купето. Хората бягат от това.

Казвам го защото сме колеги тук. Иначе бих го похвалил и аз.

За лична кола карам sdi само се качвам и не мисля за нищо, просто каране и това е.

Щом колата е за градско и се кара малко 1.4 бензин е ок. Здрав, без капризи и има достатъчен избор от тях.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sdi е уникален мотор, няма умиране и много икономичен и пластичен, само дето е за извън града. Много е тромав при градски условия, особено качен на комби. А и Фабия2 с SDI не съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Благодаря за мненията колеги. 1.2 вече окончателно отпада, за 1,4ТДИ има протеворечиви мнения но като цяло общото, e че двигателя е като Фуражомелачка - така че само ако изскочи нещо наистина запазено ще е той. Иначе не робувам на марките и стига да е нещо което си заслужава съм много ОК - особено за градска колица....та сега един познат се опитва да ме зариби с Yaris 2007 1.3 VVTi - съм чувал , че този Ярис с въпросния двигател е доста кУрав . Само това, че идва от Австрия малко ме притеснява - доста гният от там май, но ще отида да му метна едно око ;)

Хубавото на това да не бързаш, е че имаш време да избираш и лукса да си с претенции  :cheers:

Редактирано от NightWalkeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Курав е, верно. Щом ще гледаш и други марки виж Фиеста след 2009г. Много смислен автомобил е! Вътре е много приятно, материалите са добри , таблото не е пластмасово. В ниво titanium има всичко, включително блутут аудио поддържащо mp3 аудио стрийминг и дори гласови команди. Има двигател 1.4 бензин 97 коня. Хем е не млко коне, хем е с малкия данък.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 tdi за градска кола, не мисля, че е оферта. Аз съм с Октавия и разход под 10 си е мираж. На Фабия да е с литър надолу, с два да е, пак не е малко. Е, зависи си и от тежеста на обувката на десния крак, но напослесък в София си е повече паркинг от колкото придвижване. Та 3 цилиндров миксер си е опция, ако харчи по малко, не съм запознат. Шума не мисля, че е драма в града, има доста по шумни неща от мотора. Като трясъци в окачването от лунния ландшафт по улиците, примерно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз малко мнение за 3 цилиндровия миксер 1.4 TDI. :) Не мога да кажа конкретно за Фабия, но до скоро имах едно Поло 2002 година с 1.4 TDI. Честно казано беше същински трактор по светофарите. Шумът и вибрациите в купето си бяха осезаеми. Като ми се е налагало да слизам от Полото и да се кача след това в Йети, разликата беше наистина огромна. 

 

Иначе като изключим шума от този двигател, мога да кажа само добри думи за него откъм икономичност и здравина. Колата като я взех беше с пренавиван километраж, на който пишеше 135 хил. Според сервизна книжка обаче още на петата година колата е била на 150 хил. Аз я взех 12 годишна, така че реално вероятно е била на над 300 хил. Така или иначе за трите години, за които я ползвах, не съм имал абсолютно никакви проблеми с двигателя. И хубавото е, че е изключително икономичен. Извънградско съм правил разход 3.6 като рекорд :), но реално по-често вървеше около 4. За градско разходът варираше между 5 и 6. Честно казано колата я продадох тъй като след като взех Шкодата, почти не се качвах на Полото, а от стоенето колата се скапва още по-бързо отколкото ако е в движение. По-добре беше за колата да си намери нов собственик, така да се каже. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз за 3 цилиндровия само че на Поло 2002 г.За шум и вибрации няма две мнения ,работи все едно ще изпадне всеки момент,но за последните 7 години от както я имам и я кара жена ми като служебна без да пази изобщо -никакви проблеми (освен гръмнало водно съединение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какъв е тоя адски шум дето го чувате от 1,4ТДИ? Аз си го обожавам направо. В никакъв момент не съм си помислил, че всеки момент ще ми падне двигателя? Това да не е Трабант? Моята кола е на 63000 км. Май се глезите прекалено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шуми си яко. Например 2.7 tdi шуми култивирано и на мощ. А това 1.4 скача като живо и бучи като фуражомелачка. Сигурен съм, че като за го запалили за първи път и в завода са се стресрали, но вече е нямало връщане назад :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислих, че съм единствения дето е доволен от 1,4 TDI двигателя, но явно има и други. Ако се сравняваме с 2,5 или 2,7 да наистина е много по-шумен, и със сигурност няма да премине теста с монетата върху него. Фак обаче е, че го слагат на Фабия1; Фабия2; Румстър; Поло; Ауди А2 и сигурно на други модели от ВАГ групата. Немците не са по-глупави от нас, може би ние сме с големите претенции.

А в крайна сметка всеки сам избира на какво да се качи и какво да вкара в гаража си, само че когато сравняваме е добре да сравняваме сходни параметри а не ябълки с круши. Защото на 2,5 или 2,7 нито конете, нито разхода, нито консумативите, нито данъка, нито застраховката са съизмерими с 1,4 а темата беше за градски автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , имах Октавия 1 , 1,9 tdi ,  101 hp TOUR 2008 ,  г. на 70000 реални км. я продадох преди 6 месеца .  По надеждна кола за лична не съм имал , но както казах беше октавия 1. Загледах се за нещо по ново на дизайн  , но исках да запазя ниския данък , малкия разход и евтината поддръжка затова се насочих към Фабия 2 1.4 tdi 80 hp. От Еуратек и от Порше получих почти еднаква информация за този двигател , като и от двете места ми казаха , че мотора е супер здрав и надежден ( чак ме учудиха  :)  ) Мисля , че щом от официалните вносители на марките от групата казват , че всичко е ОК значи наистина е така. Намерих подобна на претенциите си Фабия комби с три цилиндров 1.4 тди мотор и остава да я видят в Еуратек за една обстойна проверка понеже е италианка. Мотора е шумен , но това не е проблем , икономична е , здрав мотор , малки гуми  ( евтини ) , нисък данък , гражданската е по -евтина  , има багажник приличен  понеже е комби. Не знам дали има проблема на Октавията , че е ниска и при дълбок коловоз опира в земята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

...Малко развитие по темата, докато се оглеждах за Фабия или Хюндай изскочи оферта за Ярис 2007 , 1.3 VVTi на 80к км и някак не можах да устоя ;) . Все пак се надявам темата да е полезна на хората които ще се оглеждат за Фабия   :cheers: 

Ето и малко снимки на новото малко автомобил, сега е малко в бокса за да се обслужи и оправят няколко леки козметични забележки и е готова за път: 
 

post-2088-0-46486000-1498201717_thumb.jpg

post-2088-0-31706100-1498201721_thumb.jpg

post-2088-0-13970600-1498201726_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.