Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сполучливи бензинови двигатели


nov potrebitel

Recommended Posts

Здравейте колеги,

някой може ли да ми каже кой бензинов двигател на Fabia 1 (2000-2007г.) комби се води най-сполучлив. Може ли да му се инсталира газов инжекцион. Някакви особености, слаби места , разход на гориво, и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • nov potrebitel

    34

  • igyumishev

    12

  • cuca7

    11

  • skodafen

    9

Най-много писали в темата

изключвам 1.2 той не се води сполучлив изборът опира до 1.4 8v 68 кс чешкия мотор той е с верига и е по-евтин поддръжка другият 1.4 16v 75/101кс е vw мотор с ремък по-сложен е и частите и поддръжката са по-скъпи разхода е горе долу идентичен газифицират се успешно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не лош мотора евтин за поддръжка е,но има кофти сегменти и склонен да харчи масълце разбира се подлежи на ремонт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тази 2.0 с 115 коня?

Колега, аз съм 2.0 115к.с. лично на мен мотора ми харесва, вървежа за това купе е повече от приличен. Както колегата е споменал по-горе е склонен да харчи масло, но при мен лично е в границите на нормалното. Аз в началото се притесних от това, но четох в доста форуми, както български, така и чуждестранни и не намерих такъв, който да няма разход на масло. Говорил съм с други колеги от VAG групата с този мотор, на Bora,Golf и Passat B5.5. при тях също има разход, но ако всичко е наред, не е нещо притеснително, дори си писах с едно момче правило основен ремонт на Bora 2.0, тъй като при него разхода на масло е бил доста голям и след ремонта, колата продължава да има разход на масло, но е в границите на нормалното. Разхода на гориво, поне при мен е доста непостоянен, но градско с ГИ разхода е около 13, извънградско с нормално каране по магистрала 120-30-40 и 100 по второстепенните пътища е около 8, ако я натискаш и до 10 стига, но е нормално. МНОГО ВАЖЕН СЪВЕТ ОТ МЕН: Ако ще слагаш инжекцион, процедурата е абсолютно безпроблемна, дори във VW форума имаше тема за най-добри двигатели за газифициране и този беше в челните позиции. Но търси читав майстор, който да ти настрой инжекциона, аз лично дадох 1250лв. за ГИ и съм доволен, от вървежа и разхода,няма никакви придърпвания и прочие, но не успяха да го настроят и ми свети чека, с което се свиква, но е дразнещо като цяло. Слаби места, не мога да кажа точно, от майстори съм чувал, че кутиите имали определен живот, аз лично нямам проблем, но и моята е на малко над 200хил.км реални и според мен и е рано да хвърля кутия. Обслужването е като на всеки автомобил, не бих казал, че е скъпо, лично при мен е около 150-60лв.(става дума за масло и филтри), като гледам да слагам възможно най-добрите консумативи. Маслото по предписание излиза с 5w40, аз като я взех реших, че вече е старичка и и трябва 10w40, но последният път сложих Castrol Edge 5w40, работи много по-леко и по-тихо и мисля, че повече няма да си тровя колата с 10w40. Като цяло, според мен няма да сгрешиш с този двигател. Не вярвам да има голяма разлика в разхода и обслужването, но във вървежа доста ще се усеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тази 2.0 с 115 коня?

Колега, аз съм 2.0 115к.с. лично на мен мотора ми харесва, вървежа за това купе е повече от приличен. Както ко%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря за информацията колега. А колко масло харчи на 10 000км , колко литра. Някакви други слаби страни да си забелязал. С какви гуми я караш 14-ки 15-ки по каталог май е с 15

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря за информацията колега. А колко масло харчи на 10 000км , колко литра. Някакви други слаби страни да си забелязал. С какви гуми я караш 14-ки 15-ки по каталог май е с 15

Колега, съжалявам, че чак сега ти отговарям, но не съм видял. Колко масло харчи, е доста относителна тема. При предишното обслужване, не помня защо, но ми бяха наляли около 3,5литра и на 8700км. ми светна лампата, като милилитри не мога да ти кажа колко е, но и маслото не мога да гарантирам колко истинско беше, тъй като мисля си наясно какви боклуци се продават в България. Но имай в предвид, че аз си "натискам" колата доста, мотора не е за спортни амбиции, но съм карал доста други коли и смея да твърдя, че като му свикнеш, може да ти достави прилично удоволствие, особено на купето на Fabia 1.На скоро говорих с един съсед, който кара Bora с този мотор каза, че на 10хил.км си сменял масло, той си кара колата вече 6-7години. и никога до сега не му е светкала лампата, имал разход, но бил доста малък, но и като го познавам, той си я кара на 2хил.оборота и рядко на магистрала стига повече от 120км/ч. За гумите, карам я с оригиналния размер 195/50/15, като и летните и зимните са ми такива. Карал съм я и на 16-ки за 2 седмици, на размера от vRS 205/45/16 и да си призная ми хареса повече, колата е някак си по-стабилна, а возията е същата, като цяло и двата размера са ниски на българските пътища и съм сигурен, че на по-високи 14-ки, ще вози по-меко, но пък и визуалният ефект се губи доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок няма проблем. Благодаря за инфото. Е аз карам нормално 100-120 магистрала така че .... но вече доста познати ми казаха че този 2-ка мотор харчи масло като чувам мнения че за 10 000км освен че го сменяш с 3.-5 4литра после си доливаш поне още около 5 литра масло, което ми се видим много. Все едно си сменям маслото на всеки 5000км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок няма проблем. Благодаря за инфото. Е аз карам нормално 100-120 магистрала така че .... но вече доста познати ми казаха че този 2-ка мотор харчи масло като чувам мнения че за 10 000км освен че го сменяш с 3.-5 4литра после си доливаш поне още около 5 литра масло, което ми се видим много. Все едно си сменям маслото на всеки 5000км

Това с 5-ти литра си е постижение и то голямо. Виж мисля си наясно, че е много важно как се поддържа една кола и мисля, че при правилна поддръжка, това не е нормално.Да не излезе, че си правя реклама, но моята кола е купувана от представителство на Шкода в Швейцария, върната е с цел да се свали от цената на нова кола, която се купува. До момента в който аз я купих е поддържана в оторизирания сервиз,което пак не е на 100% сигурно, че колата е читава, но като се купува кола на 13г. е по-добрият вариант да знаеш, че е поддържана там.Както съм написал, чувал съм или по-скоро съм чел из форумите за подобни случаи, но мисля, че всичко се дължи на неправилна или нередовна поддръжка. Според мен, ако този мотор те плаши се насочи към дизел, карал съм на 1,9TDi на Fabia Combi и смятам, че за купето си, колата има много добра динамика, карах я и след като я чипосаха и тя направо си вървеше доста. Лично аз, ако моята кола не беше 2,0, едва ли щях да си я взема,скаран с малките кубатури,тя колата уж върви, ама като качиш още 3-ма човека, тя вече не иска да върви и я настъпваш за да догониш мощноста, която изпитваш като си сам и тя започва да дава едни нереални разходи, все едно караш 3-та версия Superb 2.0TSI на магистрала и файдата от малкия данък замина(не, че при мен не се усеща като има хора, но при 4-ма човека разликата е, че като изпреварвам не включвам 4-та, а 3-та за да може да има повече тяга) не знам как е динамиката при 1,4 с пълната ижнекция, но мисля, че ще има видима разлика, а поддръжката и разхода спрямо 2.0 няма да са нещо фрапантно в цифри, а при 1.9TDi на лекото купе на Fabia, разхода сигурно ще е смешен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги които писахте в тази тема - стува ми се че за купето на шкода фабия комби бензин най-би му отивал 2,0 115 к.с. останалите нещо не ми вдъхват доверие. Четох много по форуми и излиза че повечето да не кажа всички двигатели с кубатура 2,0 харчат масло. Не мога да разбера как VW ще допуснат да има такива двигатели даже някъде четох за разход до 10 литра масло на 10 000км , няма как двигател да е проектиран да харчи толкоз масло. Имам двама приятели с такъв мотор монтиран на пасат и шаран и при двата няма разход на масло. Питам се аз кой крив и кой прав.

Ако има повече потребители тук с подобен двигател и реални наблюдения специално за разхода на масло да пише! Пишете и за други особености на този двигател вграден във VAG групата автомобили.

Предварително благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гори си масло,колко,зависи колко е износен блока.

Я попрочети за ТФСИ-та от 2010-2012 година,там евентуалния ремонт е около 5-7 хиляди лева.

За тоя мотор хилядарка стига.

А и на Фабиа направо ще лети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и интересно ми е всеки говори за 10 литра масло на 10 000км. ама не ми споменава какво масло 5w40 ли 10w40 li, мисля че 15 w 40 няма как да даде такъв голям разход

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като цяло повечето коли с този двг вече са над 300 хил км има различни теории : дефектни бутала или сегменти,къси поли на буталата или просто изчерпан ресурс или лоша поддръжка итн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе по-принцип са написали в книжката до 1л на 1000 км, без движение по магистрали. За мен лично ако двигател достигне подобна консумация си е за ремонт.

 

Аз бях стигнал до 3л доливане на 15000 км при 3,2л картер и вече мислех за основен ремонт, смених маслото от Кастрол на Тотал и нещата заспаха и разхода изчезна + замърсявания от маслени пари на сензори изчезнаха, а без тях се подобри и работа на двигателя.

 

Аз за двигател бих заложил на чешкия 1.4 68 к.с. с верига. Най-евтин за поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и интересно ми е всеки говори за 10 литра масло на 10 000км. ама не ми споменава какво масло 5w40 ли 10w40 li, мисля че 15 w 40 няма как да даде такъв голям разход

И 15/40 ще го глътне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като гори толко много масло, при оглед на "нова" кола няма ли някакъв трик или показател по който да се хване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен като недостатък горенето на много масло на този двигател 2,0 115 коня, някой да каже някакви други недостатъци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Други недостатъци няма според мен. Карам го вече трета година. Прост и елементарен. Евтин за поддръжка. При мен гори около 3 л. масло на 12000 км. Мотул 10/40. Ама си ме кефи много моторчето. Интересното е че ауспуха е чист, няма течове, а маслото бяга някъде. Хич няма да го правя. Мощност има, пали от ряз и си върви доволно. Доливам и карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ясно значи като изключим маслото останалото по двигателя е ОК. НЯкъде четох че е малко муден ама нещо не ми се вярва, на купе 13-1400кг. 115 коня трябва да лети тая кола 17-180 км на магистралата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно значи като изключим маслото останалото по двигателя е ОК. НЯкъде четох че е малко муден ама нещо не ми се вярва, на купе 13-1400кг. 115 коня трябва да лети тая кола 17-180 км на магистралата

Е не е 1.8T, но чак муден... На Passat B5.5 с 16-ки или 17-ки може и да е муден, но на Fabia-та, която е 1145кг си е доста приличен. По сайтовете за технически характеристики, някъде му дават 10,1, някъде 9,9 до 100км/ч, аз с OBD съм засичал, сам в колата, на абсолютно прав път за 9,3сек. ги прави. Мудно може да се стори градско, тъй като кутията му е дългичка и лично мен много ме дразни понякога, че немога да си намеря точната предавка. Колкото до 170-80км/ч на магистрала, са си абсолютно постижими, но тази кола не е за такива скорости, след 140 комфорта доста се губи и колата става "опасна" за каране. Да не говорим, че по "идеално равните" ни магистрали със заводските 195/50/15 усещаш и пръста по асфалта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.