Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за волана на 120


viv78

Recommended Posts

При повдигната предница волана трябва да се върти с до 2 Nm,но понеже нямам динамометричен ключ въпроса е на колко кг се равнява това/иска ми се да го измера с кантар/.....2N са 0,2килограм сила на метър...демек трябва да дръпна с 200грама и волана да се върти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проведох теста днес...закачих едно кантарче на волана..започва да се движи при около 1.5кг.....хммм...т

ези 200грама ми се струват прекалено малко или не са прави сметките хммм...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ти прави сметките 1Nm е около кило +/- 200 гр. ако не греша.

1 Нм - 0.101972 килиграм сила метър

2- 0.200...

от друга страна не ми се струва тежък волана...само дето като е в завои се изправа сам без 1/4..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам табличка от динамометричен ключ:

10Nm = 1.02Kgm

20Nm = 2.04Kgm

30Nm = 3.06Kgm

40Nm = 4.08Kgm

50Nm = 5.10Kgm

100Nm = 10.20Kgm. и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да моя е грешката ... винаги забравям нулата на нютоните.

Ако колата е със секторна кутия има много места да клеясва , отделно шенкелите си искат гресиране поне веднъж годишно ... общо взето тези 2Nm са за идеални условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да моя е грешката ... винаги забравям нулата на нютоните.

Ако колата е със секторна кутия има много места да клеясва , отделно шенкелите си искат гресиране поне веднъж годишно ... общо взето тези 2Nm са за идеални условия.

да с кормилна кутия е ама няма нещо да не съм пипнал...всичко е гресирано..просто исках да разбера дали и волана ми е в норма а и като гресирам шемкелите греста си излиза от гора...предницата няма луфтове...

Редактирано от viv78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам табличка от динамометричен ключ:

10Nm = 1.02Kgm

20Nm = 2.04Kgm

30Nm = 3.06Kgm

40Nm = 4.08Kgm

50Nm = 5.10Kgm

100Nm = 10.20Kgm. и т.н.

Е значи са ми верни сметките...ама съм далеч от 200грама хмммм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, може би се подразбира, но никой не спомена на какво разстояние от оста на волана се мери с кантарчето. Тези 200гр. трябва да се мерят на рамо от 1м. Ако се мери директно на волана и ако приемем, че точката на измерване е на ~20см от оста, тогава силата трябва да е 1кг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, може би се подразбира, но никой не спомена на какво разстояние от оста на волана се мери с кантарчето. Тези 200гр. трябва да се мерят на рамо от 1м. Ако се мери директно на волана и ако приемем, че точката на измерване е на ~20см от оста, тогава силата трябва да е 1кг...

В книжката Аз управлявам Шкода на П.Хуле и Р..Пфайфер пише:"Повдигнатите от пода колела трябва да могат да се управляват без хлабина.Въртящият момент,приложен на кормилното колело,не трябва да бъде повече от 2 Н.м."

Да....не е много ясно...а аз си мисля `че тези 2 Н.м. няма да ги и има и при кола с хидравлика директно на волана.....хмм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно се има в предвид в центъра на волана,на гайката.

Аз не разбирам защо се търси това прецизно измерване в случая?При повдигната кола трябва да се върти супер леко,с един пръст.Ако има дори леко задържане или засичане,то има някакъв проблем.Но също така лекотата при повдигнат автомобил не е гаранция за лекота при нормално положение на колата.Огромно значение имат и гумите,когато е на земята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно се има в предвид в центъра на волана,на гайката.

Аз не разбирам защо се търси това прецизно измерване в случая?При повдигната кола трябва да се върти супер леко,с един пръст.Ако има дори леко задържане или засичане,то има някакъв проблем.Но също така лекотата при повдигнат автомобил не е гаранция за лекота при нормално положение на колата.Огромно значение имат и гумите,когато е на земята.

Държа всичко да ми е максимално близко да заводското...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.