Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Добавки в маслото за нови мотори- За и Против


The Best Forman

Recommended Posts

Добре де, реално въпросът на автора на темата не беше ли дали добавката би навредила, ако се сипе в нов мотор, а не колко "вълшебни" са т.нар. модификатори на триене?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    13

  • joro-120L

    12

  • Цецо75

    11

  • Kograman

    4

Най-много писали в темата

Същото. Макар че тия поне не се пънат с бомбастични цифри, просто общи приказки. Т.е. по трудно е да ги хванеш че / дали лъжат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега за да разграничим лаладжийството от чисто практическия опит както писах в самото начало ползвал съм добавки на доста износен двигател и ефекта беше поразителен - цяла зима на -20 палеше от раз , а лятото на +40 умря и с него още няколко акумулатора . Та добавката свърши работа , когато трябваше , но мотора си отиде дали преждевременно или просто му е дошло времето немога да преценя , но е факт , че след една смяна на маслото тефлоновата добавка спря да действа.

В чисто практически план на чисто нов мотор няма смисъл да се слага , защото елементите на мотора никога няма да улегнат , но след определен пробег , защо не? и без друго всичко се прави за да се счупи и да се вземе следващото по-ново , а към момента аз лично нямам никакво намерение да изхвърлям колата след 5-тата година :sorry:

Е ТОВА се опитвам да го чета , но трудно разбирам (освен общите приказки)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, реално въпросът на автора на темата не беше ли дали добавката би навредила, ако се сипе в нов мотор, а не колко "вълшебни" са т.нар. модификатори на триене?

 

Да, но подтекста е Гената да си запази за по-дълго време читав мотора. С помощта на някоя добавка. Иначе не виждам смисъл от въпроса.

 

 

Сега за да разграничим лаладжийството от чисто практическия опит както писах в самото начало ползвал съм добавки на доста износен двигател и ефекта беше поразителен - цяла зима на -20 палеше от раз , а лятото на +40 умря и с него още няколко акумулатора . Та добавката свърши работа , когато трябваше , но мотора си отиде дали преждевременно или просто му е дошло времето немога да преценя , но е факт , че след една смяна на маслото тефлоновата добавка спря да действа.

 

Гена, това е за сдухан мотор и въобще няма отношение към проблема ти в момента. Не е уместен примера. Нещата са различни. Дай да говорим за новата Фабия. Още на първа страница ти писах за този тип добавки и за какво се използват:

 

 

Гена, онези са уплътняващи добавки за лагерите на коляновия вал. Използват ги джамбазите преди да продадат колата.

Като й смениш маслото/като всеки нов прилежен собственик/ и лампите светват......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема , ако въобще може да се нарече проблем е , че я хващам вече три пъти за два месеца да пали като с празни повдигачи ... незнам колегите с този мотор дали се заслушват , самия мотор пали за секунда е по-шумен и после всичко утихва. Мислех да не е от маслото в жегите , но вчера пак запали така. С такъв изчезващ "дефект" не мога да я закарам в ЕТ , защото може и да не се появи и да си помислят , че ме гони някаква параноя. От друга страна знам една Фабия 1 , която перманентно пали така и не иска и моита след години да я слушам на всяко палене да трака като дизел.

Идеята ми е ако въобще не мога да открия инфо за този "дефект" , поне да предпазя повдигачите от износване при сух старт.

Е това е в най общи линии ... нито търся икономия , нито по-висока мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли.... моето тди на незнайни километри му тракат повдигачите(работи по шумно) при първо палене за около 2-3 секунди, дори и след само 1 час престой пак го има, макар и по - слабо изразено, така е от 7 години и над 100К км. Това нещо с добавка оправя ли се, че не смея да експериментирам? 2.0 115 к.с. бензинка гореше масло, направих промивка на мотора с добавка на Лики моли, 10 000 км, почти не дръпна от маслото и на следващата смяна пак започна да си гори почти 1,5 литра...по добре да си доливам от това, което остане от тубата с маслото(1 Л), тъкмо си ги изкарва 10 000 км. и хайде следващата смяна, от колкото ''промивка'' всеки път. :) Но за повдигачите на дизела се чудя.... може би и там ще се наблюдава подобен ефект.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново 20. Гена, кви добавки бе приятелю. Три страници пишем глупости тука. Ми кажи си проблема. Това трябваше да ти е първия пост в темата.

Не знам на какъв пробег си. Сменял ли си масло? Проблема може да бъде от клапана на масления филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman,може да пробваш от руската добавка "Римет",но да не е тази с индиум,а другата,не помня с какви частици беше...

Аз на моята Шкода два пъти съм слагал,горе-долу през две смени на масло.Слагам по едно флаконче,което е дозата за нови мотори,за превенция.Като отварям да регулирам клапаните и виждам вътре железата-ами различни са от иначе,без добавка.Стоят някак като позлатени...,не точно,но не мога да намеря по-точен израз.Със сигурност няма да ти навреди Римет-а,а и не е скъп(не помня точно,забравям ги тея цифри,но някъде20-25 лева.

Спомням си,когато сложих първия път и мотора някак промени звука,много незабележимо,но имаше промяна в положителен аспект,просто "запя" някак си :)

Това мога да споделя от моя опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом съм стигнал да чета за тези добавки , значи в маслото и филтъра не се съмнявам най-малкото , защото ако беше филтъра щеше при всяко палене да го прави , а маслото ако беше на топло и външна температура 40+ градуса трябваше да е блокирал мотора или най-малко да го гори , но до тук 17 000 км. не съм долял капка. Имам една идея за клапана в главата , но за да отида да разглобят мотора заради 3 паления с притракване няма кой да ми се върже мисля.

А тези добавки ако наистина само намаляват триенето и предпазват при сух старт първо ще спомогнат за плътно затваряне на клапана и после дори и да не затвори някой път повдигачите няма да трият на сухо (поне аз така си мисля).

И понеже мотора на Голфа задължително пали с тракане ако го остсвя повече от месец , ще тествам на него и ако стане ще помисля да третирам и този на Фабията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, дали ще е три паления или триста с тропане на повдигачи, резултата е, че всичкото маслото се стича в картера.

Местата за задържане на маслото в повдигачите, респ. маслената магистрала с цел избягване на сухи стартове са две :

Клапан на маслен филтър и клапан за регулиране на налягането. Сега споменаваш и за някакъв трети, който е в главата.

Лекуваш следствие, а не причина. Започни от масления филтър. Най-лесно е. Колата е нова и не допускам да е от клапана за налягане, който не че не държи налягане, а може да заяжда и да не затваря при изгасен мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 а маслото ако беше на топло и външна температура 40+ градуса трябваше да е блокирал мотора или най-малко да го гори , но до тук 17 000 км. не съм долял капка.

 

В маслото не се съмнявам. Въпросът ми за смяната бе, за да разбера дали си с оригиналния маслен филтър или не.

Ако искаш, карай така и дочакай следваща смяна на масло. Да видиш с новия филтър как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, пробвай Bardahl Turbo Protect. На всички тестове, които съм гледал, дава изключитрлно добри резултати, включително и при липсата на масло в случай на авария.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти на колко го сменяш това масло? Да не спазваш лонг лайф глупостите? Не повдигачи ще затракат, ами...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, колата е на 17 000км. Написано е на предната стр. Лонг лайфа е мн. далече. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че в случая не е фатално. Друг е въпроса аз и ти какво бихме направили.

Колата пали с празни повдигачи. Това е проблема. Къде отива маслото.

Нали, ако са повдигачи и не се окаже след три страници, че е тропала някаква ламаринка. Ама Гената трябва да ги разпознава шумовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нов неразработен мотор, каран основно градско на къси разстояния. На 17к маслото е с качества на колзетно съдържимо.

 

Вместо кофти масло с чудодейни добавки, да вземе да сипе прясно масло. Мани повдигачите, те освен да хлопат, друго няма да направят. Ама това е кола с турбина, при това даунсайзинг мотор, да го мъчиш с кофти масло и да търсиш чудеса в добавки...Смени първо маслото и то с нещо дето му имаш вяра!

 

Ей, има си глава, да се оправя. Аз се изчерпах, по темата с магиите, отварите и леенето на куршуми, нямам познания явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фелиция имах преди време,1.6 с немския мотор.Взех я на 90х.км.Направо си беше като новичка,карана в чужбина от жена...По същия начин като поседи няколко дни причукваха за няколко секунди повдигачите.Карах я до 170хиляди и все така си правеше,ни по зле,ни по-добре.Сменял съм най-различни масла-  в чужбина,после и в БГ-все така си беше и тъй си замина.Сега на Дачията(все се каня)ще и бухна и на нея Римет.На 52х.км е Дачийката,перфектно се държи двигателчето,няма чукания...пу-пу,ама ще и сложа,щото съм доволен от добавката.На Шкодата и в кутията сложих "Римет за скорости" преди три години.Имаше малко шумове и след като сложих-изчезнаха в огромна степен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема , ако въобще може да се нарече проблем е , че я хващам вече три пъти за два месеца да пали като с празни повдигачи ... незнам колегите с този мотор дали се заслушват , самия мотор пали за секунда е по-шумен и после всичко утихва. Мислех да не е от маслото в жегите , но вчера пак запали така. С такъв изчезващ "дефект" не мога да я закарам в ЕТ , защото може и да не се появи и да си помислят , че ме гони някаква параноя. От друга страна знам една Фабия 1 , която перманентно пали така и не иска и моита след години да я слушам на всяко палене да трака като дизел.

Идеята ми е ако въобще не мога да открия инфо за този "дефект" , поне да предпазя повдигачите от износване при сух старт.

Е това е в най общи линии ... нито търся икономия , нито по-висока мощност.

Колега, и моята така трака при палене, а само на 7500 км. Странно е, имах един Ескорт 1.8 16v дето така чукаше, като го запаля, ама той не си знаеше километрите.

За него ми бяха казали, че са някакви щуротии под хидравличните повдигачи на клапаните. Износвали се. Но на нова кола, едва ли е от износване. А го прави от първото палене това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.