Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda - Octavia I Tour - 1.9 TDI (90 Hp) Automatic


lyubcho88

Recommended Posts

Монтирах осветление на задните седалки, че при мен са спестили и беше тъмно като в кучи гъз!

CZRWhAmm.jpg

https://imgur.com/CZRWhAm.jpg

RtEPu1em.jpg

https://imgur.com/RtEPu1e.jpg

RbzdAA2m.jpg

https://imgur.com/RbzdAA2.jpg

 

Предните седалки с оригиналния плафон (с лед крушки)

ye3Vvykm.jpg

https://imgur.com/ye3Vvyk.jpg

 

Eто и какво е усещането на задните седалки (свети даже по силно от отпред вече)

12N9ALlm.jpg

https://imgur.com/12N9ALl.jpg

 

 

 

 

 

Светодиодите са тези

https://www.aliexpress.com/item/GEETANS-1pcs-Ultra-thin-2-3CM-12V-Car-led-DRL-Daytime-Running-light-source-waterproof-Eagle/32783043874.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.259.10ad3c00fhyCtx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
  • Отговори 168
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • lyubcho88

    96

  • cenarius

    13

  • niki

    6

  • venll

    5

Най-много писали в темата

Оправих и индикацията за отворена врата на пасажерското място. Оказа се, че не е бил пролема в микро-ключето, а един кабел беше прекъснат, този който свързва сигнала от бравата към модула дето е до моторчето за ел. стъклата. Свалих кората, найлона и бандажната лента и се видя къде е. Точно преди да мине през маншона на врата, а самия кабел ходи и до осветлението дето е долу в края на вратата и свети в червено и жълто (като плафон).

Видях също, че маншона на ватата се е поразпаднал. Останалите 3 са здрави и затова поръчах един нов и чакам да ми го пратят.

 

Сега остава и да намеря време, за да оправя осветлението в багажника.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих си и осветлението в багажника. :) Тук също се оказа, че сигнала от микро-ключето не ходи до комфортмодула и самите плафони. Ето една схема за визуализация

D0a4XF9.jpg

https://imgur.com/D0a4XF9.jpg

 

С червено съм отбелязал нещата засягащи функционалността на багажния отсек.

- Boot lid/tailgate contact switch e микроключето на бравата. Самото то работи коректно.

- Boot lid/tailgate release switch е трипозиционно ключе, монтирано на ключалката и доколкото успях да разбера сменя два режима на работа в зависимост от положението на ключалката (ключа). Когато се извади той-може да се каже на алармата дали да отключва багажната врата всеки път при отключване на другите, или да го прави, само при натискане на копчето за багажник (на ключа) или копчето на шьофьорската врата. Както и да е, там средния пин може да се върже или на ляво или на дясно, аз извадих буксата и окъсих първо на едната страна, после на другата, с което имитирах работата на този ключ (в случай, че е дефектирал), но плафоните, както и индикацията на таблото не работят. Т.е. не е от там проблема.

- Boot lid/tailgate lamps са двата плафона в багажния отсек. Те трябва да получават +12V от друг източник, който не го знам какъв е и къде се намира, но не е и важно в случая понеже до там 12V си стигат.

- На схемата микроключето (Boot lid/tailgate contact switch) трябва да е вързано директно с маса, и щом се отвори багажника, то подава масата напред към схемата - до комфорт модула (“Multifunction Control Module”), и до плафоните.

 

При мен връзката м/у микро-ключето и плафона липсваше. Добавих байпас от единия сноп, към най-близкия плафон и работата е свършена.

 

Поръчах и нови LED крушки да сменя, че навсякъде другаде са таквиа и да не развалям цветовата гама.

pcrxT5Z.jpg

https://www.aliexpress.com/item/YCCPAUTO-Festoon-31-36-39-42-MM-Car-LED-Reading-License-Plate-Ceiling-Light-Bulbs-Interior/32847947278.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.a1e94c4diiTX1G

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

В петък на -8°С сутринта акумулатора каза не! :D Не стига, че беше сравнително малък 60Ah за 1.9TDI ами не знам и дори на колко години е, та направо реших да взема нов.

Новия е GIGAWATT 74AH 680A R+ от тук https://maxcar.bg/akumulatori/gigawatt-74ah-680a-r 134.90лв, като ми предложиха да изкупят стария. 1кг=1лв и така цената на новия стана по преференциална.

Дано изкара поне 4 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър избор. Аз съм със същия на Суперб-а и не съм имал никакви проблеми повече от 4 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодарение на Ради

https://youtu.be/wVSx4-Ben4Y

 

Реших да видя какво е при мен положението, понеже не бях мерил никога подгревни свещи от както я имам. Поразглобих и рейла дето захранва свещите беше зверски нацепен. Ето тук се вижда преди да го сваля

 

RHzgE7Hm.jpg

https://imgur.com/RHzgE7H.jpg

 

на 1ви цилиндър направо си остана част от кужуха на свеща

 

68NL12xm.jpg

https://imgur.com/68NL12x.jpg

 

2vKAjx0m.jpg

https://imgur.com/2vKAjx0.jpg

 

номера му  е 038 971 220, в нета намерих и този като оригинален партномер 028 971 766 за моя мотор ALH https://skoda.7zap.com/en/cz/octavia/oct/2004-252/9/971-971008/

 

Нов тоя рейл с номер като моя не намерих в BG. С другия номер от сайта има в ЕТ (120лв), но кабелите дето влизат в него са само 10см и завършват на кабелни обувки. А оригинално трябва да е над 1м и влиза в сноп други проводници дето идват от ЕКУ и кой знае къде още. Реших, че не ми се реже и наставя, а да поря и прекарвам  през целия сноп  кабели и дума не мож да става!!!

 

LE6PD9Xm.jpg

https://imgur.com/LE6PD9X.jpg

 

Затова реших да възстановя моя. Намазах със силикон Victor Reinz за гарнитури и съединих всички разпадащи се парчета. От горе обвих добре с automotive текстилна лепяща лента. Мисля, че стана доста здраво.

 

7v9whYKm.jpg

https://imgur.com/7v9whYK.jpg

 

mhzJ3jem.jpg

https://imgur.com/mhzJ3je.jpg

 

OCeFdznm.jpg

https://imgur.com/OCeFdzn.jpg

 

Остносно свещите. Мерих с мултимер на съпротивление. Две от тях показаха 0.2ома, но третата беше 60ома, а 4тата цели 16кома. Смених ги двете с нови. Номера по каталог за моя двигател ALH е N 10140105. Взех BERU GN855 0100226227 https://www.autodoc.bg/beru/991167, такива бяха и монтирани до този момент. Свалях и работещите и ги тествах с кабели през акумулатора. Загряват си до червено за 2-3сек при 0oC околна темп.

 

Свещите се развиват с удължена вложка 10мм

 

gL2n3i1m.jpg

https://imgur.com/gL2n3i1.jpg

 

Поне за сега съм сигурен, че тази част от автомобила е инспектирана и работи в норма.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои сервизи практикуват смяна на четирите наведнъж, защото ако е една по една горели по-бързо.

В ЕТ ги сменят и по една. Според мен няма да има проблем да се сменят една по една.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова ги вадих всичките и ги "светках" с ток. Видимо работят като новите и съпротивлението им е същото затова ги оставям. Колага иначе не пищи ако някоя изгори и няма как да разбера. А както се вижда от клипа и при -1°С ще запали дори всички да са думнали :D При мен и на -8°С си запали само с 2 работещи, но след като заредих акумулатора, че беше слаб тогава. За сега оставам с 2 нови и 2 стари, а дали има ядове ще проверявам пак след 2г. До тогава може това да е грижа на новия собственик :D

 

Колата вече е в сервиз за окачване. После ще споделя какво е сменено и какво струва.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смениха г/д цялата предница :D

маншон карета, тампон за стабилиз. щанги, тампони преден носач – малък/голям за двата, окачване на макферсоните (тампон с лагер), вътрешни кормилни накрайници.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 4.11.2017 г. at 20:23, lyubcho88 написа:

Не изкараха много. Явно са прекалено ниско китайско качество. Ползвам ги малко повече от година и общо взето работят през цялото време когато и мотора работи. Бялото свети без проблеми, но оранжвото на единия мигач се прецака. Има нещо недоизмислено в процеса на изработка и затова се дънят. Опитах с презапояване, но без успех. Просто са ниско качество.

Сега обмислям да сложа други, но не в мигачите, а долу в решетките. Видях една снимка и много ми хареса как е станало.

144933.jpg

Имам останали от тия дето слагах на задните седалки

https://www.aliexpress.com/item/GEETANS-1pcs-Ultra-thin-2-3CM-12V-Car-led-DRL-Daytime-Running-light-source-waterproof-Eagle/32783043874.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.259.10ad3c00fhyCtx

ще допоръчам още и мисля да монтирам както е на снимката х5 от страна (общо 10) сметят мега силно ако скролнете да видите вътре в купето какво правят. Мисля, че ще постигна същия ефект като от снимката. Там не знам какви са. Преди това обаче трябва да направя тестове за издръжливост защото сигурно много ще глеят като са постоянно запалени и трябва дорълнителна алуминиева рамка дето да ги охлажда.

Някой да се е занимавал с това преди мен и да даде насоки?

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Доста добър избор за монтаж на дневните светлини!

 

Добре е да измислиш охлаждане на светодиодите - по спецификацията от линка, който си дал, са разчетени за около 3,5 вата мощност и яркост 70-90 лумена. Може да ги захраниш с напрежение по каталожни данни и да измериш зависимостта на тока и температурата на корпуса във времето. В случай, че загряват много може или да им измислиш радиатор (добре е да добавиш термопаста на контактната повърхност между двете - може и да е по-евтина и стандартна), или да им ограничиш тока (например чрез нискоомен мощен резистор). При втория вариант сигурно ще удължиш и живота на диодите. Имай предвид, че вероятно ще разчиташ на тези светлини във всякакви метеорологични условия и в летните температури. Може в крайна сметка да е по-лесно и изгодно за теб да разгледаш готови DRL LED фарове, които са в корпус (т.е. влагозащитени), който е от алуминий и съответно играе ролята и на радиатор.

 

Разгледай и следната тема, отговор 76, във форума на Колегите с Рено. Там можеш да видиш идеи за охладител. Интересно, но светодиодите, които Колегата там ползва, са подобни на тези, които от своя страна би следвало при 1 ват консумирана мощност да светят с около 100 лумена. Но при теб най-вероятно всеки светодиод е свързан с отделен токоограничаващ резистор (или транзистор като генератор на ток, което е доста по-малко вероятно :) ).

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм решил на 100%, че ще ползвам тези

https://www.aliexpress.com/item/1pcs-18MM-23MM-Black-slivery-shell-DRL-Waterproof-high-bright-Led-Eagle-Eye-Source-Backup-Reversing/32761297778.html?spm=2114.search0104.3.1.5293223ahlTJyD&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10130_10547_319_317_10545_10696_453_10084_454_10083_10618_431_10307_10821_537_10302_536_10059_10884_5736015_10887_100031_321_322_10103_5736115,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=398012bc-6070-48c5-a60c-ac3077765366-0&algo_pvid=398012bc-6070-48c5-a60c-ac3077765366&transAbTest=ae803_5

 

иначе стават много добре. Ето за референция

UTB8ucC.FwQydeJk43PUq6AyQpXaw.jpg

UTB83Kzsl3nJXKJkSaelq6xUzXXae.jpg

UTB8dvHxlVPJXKJkSahVq6xyzFXaR.jpg

UTB842WcE5aMiuJk43PTq6ySmXXaP.jpg

 

Те се водят COB led и ползвах от тях за осветление вътре в купето на задните седалки. По нагоре в темата се вижда как е станало. Там обаче не ми трябва охлаждане защото рядко работят повече от минута.

Тук ако искам да ги полвзам за DRL трябва да минат сериозни тестове. Ще трябва да измисля как ще направя планката от алуминия за охлаждане. Паста ще има разбира се. Даже май трябва да омацам и всеки по отделно със силикон за да не влиза вода.

Вчера мерих един на стабилизирано напрежение 12V и харчи 90мА. Хубавото е, че понеже не са стандартен Led кристал не им трябват токоограничаващи резистори за да светят на 12V. Може би при 14V ще им е малко нанагорно и ще трябва да добявя, но това ще го видя по-натам.

90мА при 12V = 1.08W консумация. Те са по-добър вариант от 1W-товите дето си посочил тук https://vikiwat.com/led-svetodiod-1w-85-100lm-350ma-byal-16332.html понеже последните ще искат и драйвер, алуминиева основа за закрепване към радиатор и лупи и  за да светят читаво. Става още по-сложна конструкцията.

 

Иначе поръчал съм и такива

https://www.aliexpress.com/item/2-PCS-12v-6-LED-Daytime-Running-Light-Waterproof-Universal-DRL-Kit-Day-Light-Auto-Driving/32810423166.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKlVbVc

те ще застанат по този начин

hqdefault.jpg

но горните "геетанс" по-ми харесват защото мога да ги монтирам по- на широко един от друг и става доста по-красиво. Иначе готовите DRL-та са по-лесното решение, ама ме притеснява да не стани циганийка малко.

 

Все още го обмислям и нищо не е решено напълно. Имам време, но като се постопли трябва да действам.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Чак сега виждам темата, а е на цели две години. Много полезна с много ноу хау. Благодаря че си се постарал да обясниш проблемите и решенията им толкова подробно.

 

Това с микретата във бравите ще го играя и аз, но при мен ще е малко по сложно. Задна лява врата ми е в авариен режим и  не иска да се отвори. Скоро ще трябва и аз да прочета по въпроса, защото след два месеца влизам за цялостно пребоядисване и вратата ще трябва да е функционална до тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата брава в бим.бг е 40лв нова, виж дали не си заслужава да я подмениш направо. Много разправии се пестят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неприятно е, но ето как става:

 

Този е малко груб но пък показва нагледно какво да направиш :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, anticop написа:

Благодаря за клипчетата. Ако стане по този начин ще черпя.

Имаш ли аларма? ако е в режим safe няма стане 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

 

Много ценно се оказа мнението на колегата @ndandanov. В крайна сметка разкарах DRL-а на мигачите понеже единия изгоря (оранжавото, не бялото) и си върнах нормалните крушки.

На TFL изхода от ключа прекарах кабелче и вързах към проводника на фаровете за мъгла. Те са в самия фар както знаете, и като свети не става грозно. Лампите там са ми LED и няма да харчат много, и няма да стопяват рефлектора, понеже не греят. Щом завъртя към габарити или къси напрежението към този извод прекъсва и остава да свети само това, което е избрано от ключа. Нормалната функция за фаз за мъгла също си работи.

 

И още нещо, минах процедурата по подготовка за лятото

6JLnNkym.jpg

https://imgur.com/6JLnNky.jpg

 

финиша е вакса Fusso Coat 12 Months Wax, която ще изкристализира тая вечер и от утре ефекта ще е още по-добър!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.