Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трудно превключващи предавки.


Rado1768

Recommended Posts

Здравейте колеги, пускам темата с надежда за съвет на къде да се насоча за отстраняване на следния проблем:

След наскорошна интервенция по Окито от "гаража" - смяна на съединител, се появи странния за мен проблем с трудно превключване на предавките и то само при превключване на по-ниска предавка от 6-та на 5-та и от 5-та на 4-та и сега се налага при тези манипулации за да понижа предавка да "вкарам" 3-та с натиснат съединител и след това да включа 4-та или 5-та. При превключване от 1-ва - нагоре, както и при превключване от 4-та на 3-та и надолу, няма никакъв проблем - влизат като по масло. Възможно ли е проблема да е от някакъв разместен реглаж на жилата на скоростния лост при свалянето и качването на скоростната кутия ? Някой сблъсквал ли се е с подобни ядове или да започвам да се притеснявам за нещо по-сериозно в скоростната кутия?

Редактирано от Rado1768
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си гледах мойте, понеже е същата като твоята. Мисля че е до настройка, видях че може да се натягат или разхлабват жилата. Може да са ги разместили при свалянето и от там да идва проблема с превключването.

При мен на края на жилото има пластмаса с резба която е в пружина, мисля че това служи за "настройка".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си гледах мойте, понеже е същата като твоята. Мисля че е до настройка, видях че може да се натягат или разхлабват жилата. Може да са ги разместили при свалянето и от там да идва проблема с превключването.

При мен на края на жилото има пластмаса с резба която е в пружина, мисля че това служи за "настройка".

ДА колега така е - благодаря. И аз доста ги разглеждах пустите жила и си помислих, че проблема може да е от неточен/разместен реглаж, но пуснах темата за да търся евентуално съвет от някой колега по-запознат, а мисля че подобна информация ще е полезна и ан останалите колеги, защото като ги гледах жилата, а те са две, едното управлява лостовата система по хоризонтала, а другото по вертикала и ако проблема се е появил поради разместен реглаж, идея си нямам как може да се нагласи както си трябва. Това като го мисля, може би не може да го направи сам човек или ще е голяма играчка и то на принципа "проба/грешка", защото когато колата е на място със загасен двигател скоростите си влизат нормално и евентуален реглаж на място може би ще е възможен ако колата /цялата, защото е 4х4/ се вдигне и един да пробва да включва скорости, а друг да се мъчи да променя позициите на фиксаторите, но пък нямам информация корекция на жилото по хоризонтала или по вертикала да пипам и дали някой има представа да  се натягат  или да се се отвиват  фиксаторите, но май и при тази гимнастика ще е играчка, а сигурно има вероятност да се рабърникат и останалите предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат с регулирането на превключването на скоростите, но мисля че винаги в системи, които ползват жила има отправна точка или нулево положение.

Аз си представям така, слага се на определена скорост, жилата се опъват и фиксират.

Някой само трябва да подскаже на коя скорост се прави!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не личи ли къде са били. Освен проба-грешка, другия вариянт е да се върнеш където са ти правили съединитела и да ги помолиш да си го оправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БРАВО КОЛЕГА ! - БЛАГОДАРЯ, тоя Гугъл верно "всичко" знае. И аз намерих този клип и щях да го пусна, но ме изпревари. Изглежда не чак толкова сложно макар, че не съм много на "ти" с английския, но човека обяснява нещо до колкото разбрах два варианта, втория при "счупено" заключващо от към скоростната кутия. Мисля да погледаме въпросното видео с майсторите и да видим какво ще се случи и при положителен резултат ще споделя. От това което "понимах" от видеото, заключва се механизма от към скоростите и се заключва и скоростния лост под маншона, след което само се "опъват" жилата и се фиксират с пружините и фиксаторите. Ако някой е разбрал нещо по-различно и съм в грешка нека сподели.

Поздрави и безаварийно на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че даже няма нужда и да знаеш хинглийски :) лесно било, надявам се и на практика да е :)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следвайки същия клип направих процедурата на моята О2 1.9тди 6 степенна. Процедурата е много лесна и няма нищо притеснително. Сумарно 15-20мин. Надявам се че и при О1 ще е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На героя в клипа му е широко.

В моторния отсек е доста по-тясно.

ДА колега много си прав. И за всички които проявяват интерес, мога да споделя малко личен опит.

С майсторите които ми сменяха съединителя изгледахме публикувания и този

и още няколко свързани с тази тема, след което се пробвахме и то два пъти, да извършим процедурата по реглажа на жилата на скоростите. В действителност е елементарно, отнема не повече от 15 минути, НО !!!

За колегите които са със 6 степенна ск. кутия: щифта който заключва механизма е на невидимо място. Акумулатора и стойката му пречат на видимостта и достъпа. Като се натисне механизма на ск.кутия на който са закачени жилата, с напипване се бърка отдолу  под него и със средния пръст щифта се натиска за да влезе и заключи механизма. След това следват процедурите с разфиксирането на жилата и заключването на ск. лост с 4,8 мм пирон/бургия/ или каквото пасне. След обтягането на жилата и фиксирането им, идва тънкия момент с отключването на механизма на ск. кутия. ЩЕ ВИ Е НЕОБХОДИМА ДЪЪЪЪЪЛГА плоска отвертка. Поне ние така се справихме. Щифта потъва дълбоко в заключено положение и само с ръка е практически невъзможно да го извадите за да отключите механизма. Щифта има глава като на стоманен пирон и го извадихме за да отключим  механизма с дългата отвертка промушена между скоростната кутия и стойката на акумулатора и пак с напипване точно къде е щифта. При мен се наложи да направим реглажа два пъти  защото нещо объркахме стъпките като че ли. Първия път отключихме първо скоростния лост и ефекта беше че лоста мръдна при фиксиран механизъм и от там : - на мястото на първа  - влиза задна дори без натискане на лоста надолу, от позиция първа,/ а фактически задна/, втора си влиза, трета и четвърта също, но 5 и 6 ги няма. Както и да е, вече като хора с опит направихме реглажа втори път следвайки "инструкциите", заключване на скорости, разфиксиране на жила, заключване на ск. лост, фиксиране на жила, отключване на ск. механизъм и накрая отключване на ск. лост, нещата си дойдоха на мястото като позиции и възможност за включване на предавките. 

 ОБАЧЕ  !  при мен проблема описан в първия ми пост НЕ се оправи !!! В изходна позиция съм и нямам никакви идеи от къде може да се е появил. Същото е в главите и на майсторите. Разсъждавайки / струва ми се логично/ проблема не може да е от сменения съединител. Проблем в самата ск. кутия ?!? - необяснимо какъв , синхронизаторите очевидно работят, на тези предавки 4,5, 6 - та оборотите са сравнително ниски, износени пластмаси ан фиксаторите на жилата ? - видимо и с напипване не се усеща нещо такова, а ако е от тях нямаше ли проблема да е при превключване на всички скорости ? - НЕ знам ! За сега оставам в това положение, то и без това в градско шофиране не си спомням да съм имал възможност да включвам 6-та и ще карам така, но е страшно досадно при извънградско шофиране. При първа възможност мисля да споделя проблема с "майстори" от "Еура тек" или сервиз "Люси" / поне от форума за тях в Пловдив намерих добри отзиви/ за да чуя и техните предположения. 

ЗА сега толкова, че обещах да пиша и  споделя при положителен резултат, а то мисе получи .....

Поздрави и безаварийно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rado1768, да не би нещо при теб да се е променило в дължината на бронята или жилото, която ще променя хода им?

Нещо липсва според мен, някоя част...!

Сравнявай с друг автомобил със същите скорости и двигател за да откриете. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rado1768, да не би нещо при теб да се е променило в дължината на бронята или жилото, която ще променя хода им?

Нещо липсва според мен, някоя част...!

Сравнявай с друг автомобил със същите скорости и двигател за да откриете. Успех!

Здравей колега, тъй и тъй сме отворили "бъбрилнята", не мисля че липсва части или се е променило нещо съществено по жилата, тъй като преди смяната на съединителя проблем с превключването на високите предавки нямаше. Тя темата си направо за новела, ако не и за роман, но ще споделя макар, че навлизаме и в други "теми" за които има доста изписано. Колата ми е "италянка" по километраж на 190 к, но колко са точно - само тя и Оня отгоре знаят, , аз я купих регистрирана в БГ от човек който я беше карал около година. Още като я взех стария собственик ми загатна за един "неустановен" проблем - а именно, бучене/вибрации при подаване на газ и движение на която и да е предавка в диапазона 2000 - 2400 оборота. Човека- стария собственик със сигурност не беше сменял друго освен обичайните консумативи след като си я регистрирал в БГ. И тъй след като аз станах поредния собственик и започнах обичайното "обслужване" - предполагам, че всеки го прави. Кой каквото и да ти разправя, ти си смени масла, филтри и това онова за да си сигурен, реших да се заема и с проблема с тези вибрации и бучене. Изчетох доста, прегледахме доста неща особено по силовото предаване към задния мост и след като не установихме причина в този сегмент, се реших на процедурата - смяна на съединител, защото от наученото /на теория и предположения при диагностициране/ вибрациите и бученето може да се появи при заминал маховик. При мен симптоми за маховик нямаше, но тръгнах да сменям съединител. По каталог на тези мотори - помпа/дюза съединителят е с демпферен маховик и макар, че майсторите ми казаха,  че е възможно да сменят съединителят ми като сложат плътен маховик, реших да не експериментирам и да слагаме демпферен с какъвто са я измислили по-умните от нас.Речено - сторено, парите натъкмени частите - комплект  съединител доставени, разглобяване и .....

ИЗНЕНАДА !!!  в моята кола намираме съединител с плътен маховик ! Вероятно "италианците" са правили експеримента със замяната на демпферен с едномасов, но се е появил ефекта на бученето/вибрациите и айде Окито към България. След замяната на съединителя проблема с вибрациите/бученето изчезна, но се появи настоящия с високите предавки. И това до някъде започва да ме притеснява и натъжава, защото си мисля, че може да се е явил проблем в скоростната кутия докато колата е била с едномасов маховик. Мисля си го на глас тук, защото вибрациите/бученето от плътния маховик се проявяваше само в диапазона на обороти на двигателя при които обороти най-често колата върви на 5-та и 6-та предавка. Ако това предположение - за вече съществуващ  проблем в скоростната кутия се окаже вярно.....,  за ремонт не ми се мисли! Ще се наложи да си припомня уроците от шофьорските курсове за камион и превключване на предавките с двойно амбриране и междинна газ. 

Хайде за сега хубав ден на всички от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали има вероятност "италянците" и нещо друго да са приспособили....примерно жилата и основата на жилата или нещо което да оказва влияние на превключването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ще се наложи да си припомня уроците от шофьорските курсове за камион и превключване на предавките с двойно амбриране и междинна газ.

 

Точно това мислех да ти предложа за локализиране на проблема, но не бях сигурен, а и няма как, дали си запознат с тази техника.

отдавна трябваше да я приложиш. Ако влизат с двойно, значи 100% скорости. Може би износени синхронизатори.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки на вашите мнения, почти съм убеден, че нещо по хода на жилата се е променило след смяната на съединителя. Преди това не е имало такъв проблем, нали?

Може и както спомена Vladkant да са сменили и жилата в Италия, не знам дали са различни за твърд и двумасов маховик , но това са изводите от представеното до тук!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки на вашите мнения, почти съм убеден, че нещо по хода на жилата се е променило след смяната на съединителя. Преди това не е имало такъв проблем, нали?

 

Подкрепям твоята логика, съвпадението със смяната на съединителя и появяването на проблема. Обаче имам някои съмнения:

Скоростите влизат във възходящ ред без проблеми. Ако е от привода би трябвало и тогава не влизат.

Скоростите влизат без проблем при изгасен двигател. Ако е от привода и тогава няма да влизат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям твоята логика, съвпадението със смяната на съединителя и появяването на проблема. Обаче имам някои съмнения:

Скоростите влизат във възходящ ред без проблеми. Ако е от привода би трябвало и тогава не влизат.

Скоростите влизат без проблем при изгасен двигател. Ако е от привода и тогава няма да влизат.

Жоре,ти карал ли си Балканче с жила на скоростите? :tongue_1:

Абсолютно същите симптоми са и при него,колкото и да е смешно.Настройката е доста прецизна,тъй че автора на темата да си поиграе с тези жила и да не се притеснява за кутията,според мен.Да обърне внимание на разтегнатостта/хлабината/фиксацията на тези жила и детайлите към тях и ако трябва да помисли за нови.Кутията ако е заминала ще вие,ще изключва от скорост,няма да включва при никакви обстоятелства...

Това според мен и дано да е така!Успех!

п.п.Мисля си,че трябва да натегнеш малко това жило,което се опъва при включване на трета

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може ли да се направи проба, като се откачат жилата и се включват предавките на ръка директно от скоростната кутия. Поне ще се изчисти едно от съмненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са синхронизатори, няма ли да са разделени на четни и нечетни.

Не съм изучавал ДВГ, но избледнели спомени от ремонта на втората ни шкода 120L там бяха така- но тук може и да не са.

Ще се образовам малко относно тази кутия.

Според мен проблема е или в жилата или....

А от към скоростния лост дали всичко ти е Ок? Там дали няма някоя част която може да се разбие и от там да дава проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, благодаря за съпричастността и вниманието. За сега не мога да споделя - решение на проблема. Не ми се намира прозорец - време да отида на сервиз,  но всички Ваши мнения са ми полезни и ме подтикват да поогледам по-внимателно нещата и да продължа размислите чисто теоретично.

Изпробвах превключване на проблемните предавки с двойно амбриране и междинна газ и колкото и да ме натъжава най-вероятно Жоро ще се окаже прав. С такова "тираджийско" превключване предавките се включват и си мисля, че проблема наистина ще се окаже в синхроинзатори. Определено такъв ремонт към настоящия момент не ми е по вкуса и размера  - :), но продължавам да си разсъждавам и с тайната надежда , че може да е нещо в реглажа на жилата. Поразтърсих се в нета и намерих още някой друг клип за регулирането на скоростите с жила на същия "автор". в момента за съжаление не мога да посоча линк, но там загатва и за друг един проблем, а именно луфт в ябълката в основата на скоростния лост. Този проблем "автора" го решава с подлагане на парче твърд картон от пощенска пратка на "DLH". Елементарно е , развъртат се двата болта на планката в основата на скоростния лост и картончето се поставя между гуменото уплътнение в основата от страната под планката. При мен обаче такъв луфт на скоростния лост няма и не мисля че проблема е от там. Видях в интернет, че пластмасовите фиксатори на жилата с пружините които са на механизма на скоростната кутия се предлагат като резервни части. Не намерих обаче като резервна част пластмасата на механизма , която на клипа се вижда, че там автора е рисувал/отбелязал "неутрална".  Като разгледах моята въпросна пластмаса, установих някакъв минимален луфт между нея и механизма който тя управлява. Луфта го има на всички предавки и си мисля дали проблема не идва от там. Дори видях, че се предлагат ремонтни комплекти - пластмасови втулки за местата на свързване на жилата и към скоростния лост. Цените не са убийствени и може да "скоча" на такъв ремонт, въпреки, че е доста трудоемък и късащ нерви - особено на втулките на скоростния лост, стига при диагностиката, хората от Шкода- сервиз, не ми "попарят" тези оптимистични надежди. Макар, че едва ли биха могли и те да са абсолюютно категорични, че проблема е в скоростна кутия без да я ревизират, което на този етап ми е неприемливо. 

Хайде за сега хубав ден и успешна седмица на всички. Ще споделя личен опит когато имам новини.

Поздрави и безаварийно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре,ти карал ли си Балканче с жила на скоростите? :tongue_1:

 

И двата Симсона в "гараж" са със жила на скоростите.

Ако е от привода - /привод включва всичко от ск. лост до кутията/ тези предавки няма да влизат под никакъв предлог. Помислете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позамислих се върху разсъжденията на автора,който много детайлно представя картината-евала.А може ли проблемът да е мноого по прост:не добре регулиран съединител.

Натегни го малко,все пак е нов.Пробвай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.