Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на кабели за подаване на ток


Recommended Posts

Добър ден Колеги !

Както е ясно в заглавието на темата искам да ви помоля за съвет какви / и от къде !/ кабели за ток да си купя ! Идва зима и искам да си доокомплектовам колата / то и вериги нямам , та ако може 2в 1 да помогнете / .Автомобила е О1 , бензин 1.6 двигател .

Предварително благодаря !

Поздрави !

Редактирано от ohboli19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабели си направи , ще излезе малко по-скъпо , но поне ще можеш да разчиташ на тях ... тез в магазинната мрежа не стават за друго , освен за украшение на багажника .

Вериги дано не ти трябват , но щом държиш да имаш в Бриколаж и Практикер има на сносни цени (обикновенни) вече за модерните текстилни и разните му шпрейове не мога да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни имаше в Лидъл едни които изглеждаха доста прилични. 2×3.5 метра, но не видях ампераж. Беше посочена кубатура на двигатели за които биха свършили работа. Цената беше 26 лева. Ако някой е купувал да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загледах тези

http://starttrading.bg/product/278/kabeli-za-podavane-na-tok-gys-500a-25mm-3-5m.html

Някой с мнение !?

вземи си обикновен кабел 1.5 и 4 щипки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кабели правят в завода , ти само отиди до елимекс или друг магазин и си вземи 4 щипки. При подаване на ток никога не се върти на стартер , за да не прецакаш диодите на алтернатора. Дебел кабел не ти трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загледах тези

http://starttrading.bg/product/278/kabeli-za-podavane-na-tok-gys-500a-25mm-3-5m.html

Някой с мнение !?

Не изглеждат зле. Поне на снимка и като цена. Аз все се каня да си направя сам откакто преди 2 години собственоръчно успях да стопя едни купежки, уж ги даваха за голям ток.

 

Относно веригите. Не съм убеден, че всеки би могъл да се справи с поставянето им. Пък и да може, неудобна работа е, имат и недостатъци. В момента бих заложил на текстилните варианти. Поставят се лесно, самонапасват се, не друсат, не драскат, ако се скъсат няма да причинят щети, не тежат, заемат по-малко място и т.н. Потърси autosocks в нета, мисля, че така се пишеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При подаване на ток никога не се върти на стартер , за да не прецакаш диодите на алтернатора.

 

Гледам и не вярвам на ушите си! Да бутам да запали ли? За кво са ми тез кабели тогава? Нещо си се напушил от онези рано сутрешните фасове. Разбирам те бе Саше. ТОЗИ, който дава ток трябва да е с изгасен двигател!

 

Загледах тези

 

Купи си едни кабели. Не си играй да си правиш.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледайте дебелината на изолацията (тя обикновено е три до четири пъти по-голяма от сечението на кабела) ... за нормално прехвърляне на голям ток (без да греят щипките и кабела) е необходимо сечение над 16 квадрата ... аз съм си направил преди много години кабели от по 25 квадрата и с тях съм палил всичко (от Тико до 6 цилиндров дизел) ... тези китайци може лекичко да си ги вземете от рафта в магазина и да ги сложите на рафта в гаража за украса (признавам много красиво изпълнение).

 

П.П. Не случайно кабелите от акумулатора до стартера са 25 квадрата ... инак доста щяха да пестят с такива кабели за колони!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://starttrading.bg/product/278/kabeli-za-podavane-na-tok-gys-500a-25mm-3-5m.html

би трябвало да са френски !?

Редактирано от ohboli19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, да, тези. Добри са, като сечение на кабела. Единствено слабо място може да бъде връзката на кабела към накрайниците.

Само там може да създаде проблем. Евентуално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам и не вярвам на ушите си! Да бутам да запали ли? За кво са ми тез кабели тогава? Нещо си се напушил от онези рано сутрешните фасове. Разбирам те бе Саше. ТОЗИ, който дава ток трябва да е с изгасен двигател!

 

 

Купи си едни кабели. Не си играй да си правиш.

Не бе жоре. Аз много пъти съм го обяснявал. На запалена кола се пуши 1 цигара за 10мин, докато възбуди падналия акумолатор, след това задължително гасиш мотора и колата с падналия акумолатор пали, без да товариш диодната група с 900w стартер. През кабелите в този случай пак минава някакъв ток, но е малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

начи, ще ангажираш човек да ти дава ток да запалиш, ще му губиш времето за това и на всичкото отгоре ще го караш да те чака да си изпушиш цигарата и да ти зарежда и без това сдухания акумулатор. Като ти запали колата си бръмчи колкото искаш и си го зареждай. Абсолютна безсмислица е това, което предлагаш.

Давам ти ток, палиш, изчезвам, а ти се спасявай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си от лидъл нямат грешка май познат който има същите каза че си пали трактора на село с тях

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка , то си е за тебе бе , аз ако съм спрял да помогна някому , значи имам време да го изчакам 10 минутки, пък и не ми се купува нов диоден блок. Съгласи се че няма положение в което запалена кола да върти на стартер. Ти даваш на диодите почти пълно късо. Закона на Ом е еднакъв за всички :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, я обясни малко по-подробно, че нещо не те разбрах. И почни оттам откъдето закачаш кабелите. И къде ги закачаш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледайте дебелината на изолацията (тя обикновено е три до четири пъти по-голяма от сечението на кабела) ... за нормално прехвърляне на голям ток (без да греят щипките и кабела) е необходимо сечение над 16 квадрата ... аз съм си направил преди много години кабели от по 25 квадрата и с тях съм палил всичко (от Тико до 6 цилиндров дизел) ... тези китайци може лекичко да си ги вземете от рафта в магазина и да ги сложите на рафта в гаража за украса (признавам много красиво изпълнение).

 

П.П. Не случайно кабелите от акумулатора до стартера са 25 квадрата ... инак доста щяха да пестят с такива кабели за колони!

Колкото и да ми е тъжно, Дон Чичи е прав, според мен.

Повечето такива "кабели" в САЩ, всъщност са или многожилна оплетка или верига от много ситни брънки с минимална хлабавина /колкото да се огъва/, разбира се и двата вида са медни и с голямо сечение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, я обясни малко по-подробно, че нещо не те разбрах. И почни оттам откъдето закачаш кабелите. И къде ги закачаш

 

Закачаш кабелите за 2 та акумолатора, палиш твоята кола. Хортувате си 10 мин , след това гасиш шкодата задължително и се пали другата кола. Ако кабелите за ток са ти тънки е хубаво да ги откачиш, но може и да ги оставиш.  Бащата така си пати с фиата и PRR също мисля че си пати с Нивата. Точно на теб ивчо ми е леко неудобно да ти обяснявам, все пак имаш 1-2 висши повече от мен ;) Но в случая това е единствения правилен начин да се подаде ток.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка , то си е за тебе бе , аз ако съм спрял да помогна някому , значи имам време да го изчакам 10 минутки, пък и не ми се купува нов диоден блок. Съгласи се че няма положение в което запалена кола да върти на стартер. Ти даваш на диодите почти пълно късо. Закона на Ом е еднакъв за всички :)

 

Кога товариш диодите??? Колата трябва да е изгасена. Стартера черпи от акумулатора. Все едно си палиш твоята кола. Това е "ефекта"

Ама ти мислиш, че ще си причиня нещо лошо или нередно на колата си!? Мнооого се лъжеш!

Единственото условие за безопасност на генератора е двигателя да е изгасен.

Не ме карай сега да ровя и да разводняваме темата, че автора й ще забрави какви кабели трябва да си купи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борето и Гената са прави, това което се продава е под всякаква критика. За самоделката на Гената, еми не успя да прехвърли маса от алтернатора до акумулатора. Така че и самоделките са под въпрос в някои случаи.

 

Саше, това което описваш е възможно само при разреден акумулатор. Искам да те видя при такъв с окъсила клетка. Там и цяло денонощие да подаваш ток, няма да го събудиш. За 12 години два акумулатора ми заминаха от окъсяване на клетка, без никога за 6 години да се е налагало да се свалят и зарждат. Подавал съм многократно ток и винаги на запален двигател и за 12 години изобщо не съм пипал алтернатора. Е само когато масата от клемата му изчезна до акумулатора. Когато стигнеш максимума на акумулатора, напреженение пада и ако падне под определено ниво, тогава и акумулатора на подаващия подава ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо , ако е окъсила клетка и помагам на приятел вариантите са 2. Ако сте далече от софия се бута да запали и се молиш да не гръмне по време на път докато се приберете, (зареждаш 5 клетки по 2волта с 14.2волта) или ако сте в софия , бутате да се паркира колата и се отива до Метро за нов. Това че си имал чистия късмет да не изпукаш диоди за 12 год , само може да ме радва, аз предпочитам да изчакам и да съм си спокоен.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кабелите от Лидл не съм имал ядове с всякакви коли.

 

Относно изпукалите диоди, може да се случи на малолитражна бензинка, там алтернатора е разчетен на шепичка живот, акумулатора и той. И ако е кофти акумулатора на даващия, може да стане беля. Ако е здрав, едва ли. На дизеляка ядове няма, аз поне досега не съм успял нищо да прецакам. А и акумулатора на дизеляк по презумпция е достатъчно нискоомен и алтернатора не се товари особенно.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.