Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавиа дизел или бензин


Еркаму

Recommended Posts

аз като съм я правил, не беше официална услуга и не са ми искали пари и ставаше и по телефон, ама това беше преди 4 години. Сега май може само на място. И не знам колко струва.

ЕураТек София най-добре, защото по страната не знам дали имат достъп до цялата база (колкото и странно да изглежда, ама преди 4 години беше факт).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    7

  • superba

    5

  • shaft

    5

  • Еркаму

    5

Най-много писали в темата

Миналата седмица им поисках такава справка за един автомобил. Не са ме таксували, но най-добре на място иначе ще ги премързи и едва ли ще свършат работа по телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм правил такава проверка. Безплатно е. Но за моята ми казаха, че след като не е била никога в BG не може ли да ми дадат инфо.

Питах Италианския вносител и от там ми казаха идвате на място (в Италия) с документите на колата и след като се уверим, че сте собственика ще ви дадем инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз така проверих 3 коли, вкл моята, която беше внос от Италия, и ми дадоха информация... явно всичко зависи на какъв човек ще попаднеш.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За проверка в Еура Тек става и по телефона,но зависи от служителя дали е на кеф.Започва се с дежурното иска се съгласието на собственика.Аз като взимах моита званях за доста коли и си станахме направо приятелчета и не ми отказваха.Но това според мен е полезно за коли,купени от България и докато са били гаранционни да видиш какво са и правили и орентеровачно за изминати километри за година.За коли от запада дават някакво инфо,което в повечето случаи е ди края на гаранцията и после един господ знае къде и какво е ремонтирано.Маниполацията на километри според моите наблюдения е масова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да искам да влизам в спорове дизел/бензин , искам да кажа нещо , което повечето знаете предполагам - дизелите не са това , което бяха и с появата на все по-нови технологии стават все по капризни , а наща нафта не е от най-добрите .

Не че е задължително , но ако нещо се батиса по горивната система изваждането е брутално (това не им харесвам).

 

То това си важи с пълна сила и за новите поколения бензинови двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато окончателно се спрях на нова Октавия, то определено знаех, че ще е единствено и само RS модификация.

Известно време се двоумих дали да бъде бензин или дизел.

Разумът и ексел казваха - дизел, страстта донякъде - бензин.

 

Сега, точно 2 месеца след регистрацията на колата, не съжалявам и минутка за това.

Колата въпреки своите 380 нютона не е най - върховната бегачка, но за сметка на това дава страхотно усещане, както и мечтан разход.

 

При моето шофиране само разликата в разхода и годишния данък за няколко години са равни на доста приличен употребяван автомобил!

Така че в момента дилема вече няма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте Колеги!

Аз съм нов собственик на О2 ФЛ 2.0Тди КР-110к.с.Изминах с нея около4000км-дълго и всичко беше ок,но след едноседмично каране в София започна да влиза в регенерация DPF-a.Сега се чудя какво да правя защото се оказва, че  този мотор не за градско каране.Моля,който колега има опит в тази насока да ми даде съвет.Предварително благодаря.Колата е 12.2011г. и е произведена в Китай!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма Шкода произведена в Китай. Засега.

 

Относно DPF оправия няма. Късите разстояния го задръстват, това е положението. Може да се апутира заефно с чистата ти съвест и забравяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги Благодаря. Това ,че е от Китай излезе на Компа от ВИН номера,а първата и регистрация е в Испания,информация за пробег и сервиз не излезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти за всеки модел Skoda си имат отделен завод в Китай. В Индия също имат и там на Октавия 2 и казват Лаура :)

Редактирано от Penata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво де, ама те не с ли за техния пазар. Щото малко странно, купена от Европа с произход Китай???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги!

Аз съм нов собственик на О2 ФЛ 2.0Тди КР-110к.с.Изминах с нея около4000км-дълго и всичко беше ок,но след едноседмично каране в София започна да влиза в регенерация DPF-a.Сега се чудя какво да правя защото се оказва, че  този мотор не за градско каране.Моля,който колега има опит в тази насока да ми даде съвет.Предварително благодаря.Колата е 12.2011г. и е произведена в Китай!?!

 

Според мен важна част от това колата да не влиза в сервизен режим е бензиностанцията от оято сипваш гориво.Моята я карам вече 3,5 години.Предимно градско.Веднъж в месеца излизам от София.Досега само веднъж ми е светвал DPF след зареждане на V-power от Shell.През останалото време я карам с Ромпетрол и Газпром и проблеми нямам никакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте колеги! 

Поздрави за хубавия форум. Регистрирах се тук, за да събера информация за Шкода Октавия, коятто ми е тръпка много отдавна!  От много четене тотално се обърках!

По темата, решил съм да си закупя Шкода Октавия 2005-2007г. Бюджет около 8000-8500лв с обслужване и регистрация.

Но се колебая между бензин и дизел! Сегашния ми автомобил е немски бензин/газ 1.8/116кс, като вървене и возия съм доволен, но доста остаря.

Годишния пробег е малък, около 5000-6000км. 50/50 градско и извънградско, като градското е на КЪСИ разстояния, около 3км.

Автомобила ще се кара от жена ми понеже аз вече не шофирам, по здравословни причини.

В началото бях категорично за бензин и евентуално газ, става въпрос за по малките атмосферни  мотори, който са около 100кс. Но ме разубеждават, че били слаби несполучливи и с голям разход!

Към дизела съм малко преднамерен поради няколко факта:

1.Малък градски пробег - предпоставка за проблеми с ДПФ филтър

2.Скъпа подръжка - маховик, ДПФ, турбина идр

Разчитам из цяло на вас за избора, който предстой да направя.

Благодаря ви предварително!

Редактирано от Joro71
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези километри не бих ти препоръчал дизел. Не толкова заради маховика (мисля, че и на бензиновите вече е двойно-масов), и турбото, колкото заради ДПФ-а и най-вече заради загряването. Зимата дизела няма никога да ти загрее с този пробег, съответно нито разхода ще му е нисък, нито ще е комфортно за каране, а и като обслужване може да излезне доста повече поради лошият режим на работа.

С бензиновите много опит нямам, но и чак драми не съм чувал да има с тях. Според мен въпросът е да уцелиш сполучлив екземпляр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега, предишната ми Шкода беше Октавия 2007 година.

Бензинов мотор 1,6 MPI, 102 к.с.

Винаги съм я карал на бензин, но човека, който я купи ми беше споменал, че ще слага газова уредба и няма да има проблеми.

До колкото ми е известно 1,6 MPI могат да се газифицират успешно.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тези години има два подходящи бензинови двигателя - 1,6 MPI 105 КС и 1,6 FSI 115 КС.

Първия съм го карал, при този пробег определено е по-добрият избор спрямо дизелов. На къси пробези в града ще харчи по-малко или равно на дизел заради бързото загряване, както е написал и Пепи по-горе. На извънградско при шпорене харчи 7,5/100. Не че може да се шпори особено много де.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 5-6к годишно да слагаш газ е безмислено. Читава газова е 1500+ лв. При 8/100 на бензин и 40% икономия, като пари на газ, грубата сметка е да я изплати най-рано след 4-5 години. Като сложш и обслужванията на газовата и т.н. стават 5+ години. Допълнително, за 3км градско над 50% от времето така и така ще е на бензин, т.е. икономията ще е дори по-малка  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията колеги! Така си и мислех дизела отпада на 100% поради всички причини, който сте избройли. Това бяха и мойте съображения, но исках да се допитам до вас, да пия вода директно от извора. :)

Видях, че се предлагат няколко модела на бензинови мотори в тези години: 1.6/115кс FSI отпада поради евентуална трудна газификация и може би по скъпа подръжка.

Интересува ме между останалите:

1.6/101 и 102кс Octavia I Tour 

1.6 MPI/102 Octavia II  и  105 Octavia II (1Z3)  

Има ли някаква съществена разлика между тези, и кой е за предпочитане и евентуално за отхвърляне!

Намерих една обява, автомобила е 2004г но ми се струва в добро състояние, може ли да дадете мнение: 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11530202221870240&slink=85ghvf

Редактирано от Joro71
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ме лъже паметта единия беше с 1 конска сила над прага за ниския данък. Ама това едва ли е решаващо, най-важното за избора трябва да е състоянието на автомобила.

Много хора харесват повече O2, но лично за мен при едни и същи години и техническо състояние, О1 е по-добрата колата.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подържам мнението на Цецо. О2 грохва по-видимо от О1.

Обаче ето тази ми грабна окото, купувана е от България. Само дето ти е малко над бюджета:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11534586911460386

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам да има Октавия 2 105 коня 1.6 MPI ... само 102 коня са, остави какво пишат по обявите.

За този бюджет ще си намериш и по-нова с монтирана газова.

За нуждите, които описваш, аз бих гледал само този мотор.

 

Само да споделя, че съм бивш собственик на такава ... по-здрава и евтина за обслужване кола не съм имал .... освен голф2 на времето

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.