Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавиа дизел или бензин


Еркаму

Recommended Posts

Още един малко глупав въпрос! По какво се различават на външед вид Октавия 1 и Октавия 2? До коя година се пройзвежда 1 и от кога започва 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    7

  • superba

    5

  • shaft

    5

  • Еркаму

    5

Най-много писали в темата

Колега, т’ва са две тотално различни коли :)

Чукни в гугъл и ще видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е така, нооо тогава търговците ни мятат! По автосалони и обяви виждам купе на Октавия 1 със старата маска и отделния мигач на фаровете, която се представя за 2-ка. За Октавия 1 има инфо, че се пройзвежда до 2010г, това пак със старото купе ли е?  Докато Октавия 2 е с новата маска фейса и целия фар. Също така с мощноста пишат, каквото им падне от 100-101-102-105кс и по това се подведох. Също при различните  модели срещам, няколко вида окачване!  По тази причина исках въпросната информация. Шофьор съм от 28г., но специално със Шкода, не съм се занимавал. Благодаря на всички за информацията и ви желая много, само безаварийни километри!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1 се произвежда от 1996 до 2010. От 1996 до 2000-2001, мисля, че са с разделените мигачи, това е чистата Октавия 1. От 2001 до 2010та си е фейслифт на Октавия 1. От 2004-та започва Октавия 2, която няма нищо общо с Октавия 1, освен, че е Шкода. От 2004-та Октавия 1 се казва Тур и е така заради Тур дьо Франс. Двигателите за Октавия 1 Тур от 2004 до 2010 са само 1.6 бензин/газ. Дизел няма.

 

Октавия 2 е напълно различна, като се прави от 2004-2005 до 2012. Има всякакви двигатели.

 

Ето информация:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia

 

Иначе...за окачване и т.н. - така е при ВАГините - сто хиляди модела с различни изпълнения, с по едно болтче промяна и това е достатъчно за цял нов фейслифт :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Octavia 1 tour има 1.9 дизел 90 и 101 к.с

О да, моя е грешката! Просто по едно време в ценовата листа на Еуратек имаше само 1.6 бензин и бензин на газ. Затова се обърках, обаче си има двигатели, като гледам сега...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да, моя е грешката!

 

признат грях - половин грях :)

 

Как може да черпиш знания и да си толкова категоричен от някаква ценова листа.

Съгл. ценовата листа на Мототехника, задномоторните биват - 1000МВ, 100, 105, 120.

 

п.п. бях подготвен и за Вагините и знаех, че имат Тур дизел, но реших да не правя аз реплика на мнението ти. ;)

 

Поздрави

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 2 тур, която на практика е преди фейсова върви в годините на октавия 2 фейслифт и е само 1.6 бензин. Заради нея се е объркал Шафт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте,

проучвам О2, фейслифтовия модел, който мисля приключва около 2013 година. Попрочетох както тук, така и във ФВ/Ауди форума, но инфото е доста пръснато по моя въпрос. Интересувам се единствено от дизела 2.0, независимо 140 или 170 коня, искам да знам на този модел какви грижи имат- визирам онези проблеми с пукащи се глави, разцепни блокове, дюзи, разпределителни валове, проблеми с маслената помпа. Оправят ли ги в този модел и кои от тях остават, че ще ми е доста терсене да си взема "нова" кола и да започна да правя такива сериозни неща, при положение, че сегашната ми е на 340 000 и дори дебитомер не е имало нужда да сменям, както остава за нещо по-сериозно като турбини или основен ремонт на двг.... Може ли с по 2-3 думи да драснете тези двигатели продължават ли да имат онези си сериозни проблеми?

Ето модела, за да не стават обърквания https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=8fdyff&f1=1

Мерси предварително на всеки, отделил от времето си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямат особени проблеми и фабрични дефекти,но това все пак е кола на старо няма гаранция до какво състояние я е довел предишния и собственик 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

проучвам О2, фейслифтовия модел, който мисля приключва около 2013 година. Попрочетох както тук, така и във ФВ/Ауди форума, но инфото е доста пръснато по моя въпрос. Интересувам се единствено от дизела 2.0, независимо 140 или 170 коня, искам да знам на този модел какви грижи имат- визирам онези проблеми с пукащи се глави, разцепни блокове, дюзи, разпределителни валове, проблеми с маслената помпа. Оправят ли ги в този модел и кои от тях остават, че ще ми е доста терсене да си взема "нова" кола и да започна да правя такива сериозни неща, при положение, че сегашната ми е на 340 000 и дори дебитомер не е имало нужда да сменям, както остава за нещо по-сериозно като турбини или основен ремонт на двг.... Може ли с по 2-3 думи да драснете тези двигатели продължават ли да имат онези си сериозни проблеми?

Ето модела, за да не стават обърквания https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=8fdyff&f1=1

Мерси предварително на всеки, отделил от времето си

 

Колега, не знам каква е сегашната ти кола, но ако се надаш нещо след 2000г. да изкара 340К без драми, няма да ти се получи. Важи за 95% от таргите на пазара. Както е казал и колегата по-горе, най-вече зависи дали предния собственик е бил бастун или не. Колата е здрава, мотора също. Доста разпространен е вече, както преди беше (и все още е) 1.9 TDI. Разбирай, че няма екзотики и има кой да ремонтира (да не се налага).

Не взимай най-евтината, разгледай я хубаво. Личи си една кола дали е карана от мърда или не, още на прима виста. Ако не разбираш, закрай си я в сервиз. Не знам от кой град си, но в София голяма част от сервизите имат услуга "първоначален преглед преди закупуване", която е 50 кинта или нещо от сорта. Да я качат на диагностика и т.н.

Колата дали е 140 или 170 к.с. е въпрос само на софтуер, така че все тая.

Постарай се да я вземеш от човек, а не от автокъща и също така винаги бъди с мисълта, че това което виждаш на километража, най-вероятно е + 150 000 км. в действителност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам каква е сегашната ти кола, но ако се надаш нещо след 2000г. да изкара 340К без драми, няма да ти се получи. Важи за 95% от таргите на пазара. Както е казал и колегата по-горе, най-вече зависи дали предния собственик е бил бастун или не. Колата е здрава, мотора също. Доста разпространен е вече, както преди беше (и все още е) 1.9 TDI. Разбирай, че няма екзотики и има кой да ремонтира (да не се налага).

Не взимай най-евтината, разгледай я хубаво. Личи си една кола дали е карана от мърда или не, още на прима виста. Ако не разбираш, закрай си я в сервиз. Не знам от кой град си, но в София голяма част от сервизите имат услуга "първоначален преглед преди закупуване", която е 50 кинта или нещо от сорта. Да я качат на диагностика и т.н.

Колата дали е 140 или 170 к.с. е въпрос само на софтуер, така че все тая.

Постарай се да я вземеш от човек, а не от автокъща и също така винаги бъди с мисълта, че това което виждаш на километража, най-вероятно е + 150 000 км. в действителност.

 

Здравей, мерси за поста. Сега имам две коли, като въпросната е 99 год, неразрушимия jtd двигател. Вероятно малко съм разглезен от това. Иначе от коли разбирам достатъчно за непрофесионалист и колите ми ходят в сервиз самоз а хамалогиите, с които не ми се разправя като смяна на съединител или някакви гадни тампони със сваляне на мост и тем подобни. Въпроса е, онези дефекти на 2.0 тди да са изчистени, там от първите години и да не е масов проблем. А другото- каквото сабя покаже. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След фейса 2.0TDI са CR. Като цяло нямат заводски заложени дефекти, всичко си идва от километрите и подръжката - дюзи, турбо, съединител и т.н. , неща които всеки съвременен дизел има.

 

Пукащи глави, маслени помпи и т.н. - няма. Обаче имат хронични проблем с EGR-а и DPF, както всички дизели с евро 5 и нагоре, имай го предвид.

 

140 или 170 коня - не е само софтуер, основни железа са различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно, това ме интересуваше. Наясно съм иначе с проблемите при съвременния дизел. Кой двг от двата е за предпочитане като здравина, иначе и двата ми стигат като вървеж. Егр-а и Дпфа не ме плашат супер много, първото се сменя/лекува, второто ако присъства все още на колата, няма да ми създава проблеми, защото карам 99% извънградско и то в режим, угоден на ДПФ-а :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като здравина .... няма разлика между 140 и 170 коня, аз поне не съм усетил някаква тенденция.

 

Проблема с DPF-а основно е, че не е нова колата. Има голяма доза вероятност, да е амортизиран и тогава, каквито и режими на каране да му даваш... все тая. И имаш три опции:

 

1. Смяна... Едва ли.

2. Почистване... досега не е пробвано, аз май натам съм тръгнал, ама не е ясно още.

3. Ампутация... най-често практикувания вариант във България... ЗА СЪЖАЛЕНИЕ.

 

С ЕГР-а положението е аналогично с уточнението, че в повечето случаи хвърля ЕГР доста преди филтъра. Около 700лв. е цената за марков, 400 китайче, за работа отделно. Филтър нов, така и не съм намерил достоверна информация колко струва, спрягат се някакви цени от 2000 евро до 4000 евро, второто е по-скоро градска легенда. Рециклирани от Германия/Англия са около 500 евра. Китайци има някакви... Иначе миене на машина 300лв. без труда по монтаж/демонтаж. Колко е ефикасно, все още не знам.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.