Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да изберем банка?


The Best Forman

Recommended Posts

На път съм да сменя банката , която ме обслужва вече повече от седем години , но коя да избера?

Преди време единствения критерии ми беше да има онлайн банкиране , а и ми беше на една ръка разстояние и можеше да питам за каквото и да е по всяко време.

Сега нещата доста се промениха - комуникация с хора почти няма , всичко се прави на машинки , а заявление се подава само за откриване на сметка и подмяна на карта , а салоните им вече са празни пространства изпълнени с машинки.

Преди , когато ми изтече предишната карта ми се обади човек , каза ми , че изтича и новата мога да получа в клон по избор , а сега с изтичането на картата просто я блокираха (много досадно).

Има ли банка в момента , в която да се работи и контактува с хора , по възможност да е с по-ниски такси (предполагам вече интернетбанкирането не е лукс) и да и пука за клиентите?

Въобще какви са критериите за избор на банка?

Поздрави!

 

П.П. Става дума за прости разплащателни сметки , пък ако има възможност за някой дребен овърдрафт е бонус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 103
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • mishoo

    15

  • sauber

    12

  • shaft

    6

  • Цецо75

    6

Да оставя моите две стотинки по въпроса...

Почвам хаотично, по-скоро от края.

 

Овърдрафт - В момента банките са готови да ти цункат двете бузки, а може би и по средата, само и само да вземеш някой лев назаем. Причината е, че почти никой не го прави. Тук разлика между банките в отпуснат размер и условия ще е грубо казано "2 лева".

Има ли банка на която да и пука за клиентите - Виждал съм, но не в България =)

 

Опита ми с банки е от Райфайзерн, Юробанк (пощенска), както и Уникредит.

Райфайзен - твърдо не. Нямам представа как съществуват?!

Юробанк - по твърдо не от бетон марка 300. Тези хора бяха страхотна банка през 2008г. От тогава до сега са претърпели по-скоро отрицателно развитие. Както като продукти, така и като условия. За обслужване дори не ми се говори. Преобладават предимно кисели нафталинови и НЕ нае... лелки.

Уникредит - Към текущия момент съм им клиент. Избора ми на Уникредит е свързан с това, че критерия ми за банка е да се работи минимално с хора. Причината е, че по банките работят ниско платени и квалифицирани...да речем дебили, макар че клонят към имбецилност.

Плюсове на Уникредит:

Клонове, които работят уикенда, най-вече в моловете, което е ок

Имат доста клонове като цяло

Банкомати, на които можеш да правиш депозит

Мобилното приложение е страхотно по мое мнение

Минуси:

Да не ти се налага да ходиш в клон. Абсолютен минимум за чакане - 30 минути

Персонала са абсолютно кретени, предимно налъгани стажанти, които получават и под минималната заплата, в трепетно очакване за развитие в "най-голямата банка в България".

Нет банкирането НЕ МЕ кефи. Не е интуитивно, според мен е доста глупаво направено. Е, ако си набухаш шаблони за плащане - преживява се.

Имат някои безумни такси (скоро ми взеха 18 лв. такса теглене. Това е за 4000 лв. теглене ?!). По едно време се опитаха да ми вземат 90лв. за такса разглеждане за кредит. Средствата ми по сметките надхвърляха сумата, която исках като кредит около 15 пъти. Съответно системата ме одобри автоматично поради баланса ми, това, че се осигурявам на тавана и заплатата ми се превежда там. И заради това автоматично одобрение се опитаха да ми вземат 90 лв.?!

Ако имаш проблем с пари, като имам предвид, че притежаваш пари, които не би трябвало, word is, че Уникредит си партнират много успешно с НАП. Макар че последното е релевантно по-скоро за юридическо лице.

 

Ако те интересува нещо допълнително за Юробанк и Уникредит - насреща съм. Просто те са ми най-пресни и най-дълго на тях съм бил клиент.

Да оставя още две стотинки - Към момента, на тема юридически лица, не намерих нищо по-добро от Сосиете Женерал Експресбанк България АД, последния да затвори вратата ЕЕЕЕЕЕ МАКАРЕЕЕЕНА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да избереш - обикаляш ги всичките и им даваш да те ухажват... 

 

Сега сериозно: Много сложно е това нещо, което питаш, наистина. Аз съм имал горчив опит с Първа Инвестиционна, защото меко казано ми се подиграха право в лицето. При положение, че им бях клиент 2 години и съм вземал не лоша заплата, всичко е минавало през тях, винаги... поисках кредит за Шкодата, те ми се изсмяха, ама в буквалния смисъл на думата, и ми казаха, че най-много 2000лв кредит можели да ми дадат под формата на кредитна карта. 

 

Веднага им теглих най-долната майна, взех си документ, че не им дължа нищо и не съм им клиент - имам си го с подпис и печат, и вече не искам да чуя за тях :) Още ми работи онлайн банкирането при тях (логвам се) - това ми е достатъчно - пълни говеда за мен. Не съм им стъпвал от 5 години в тъпата банка.

 

Пощенска банка - бива. Имам приятел там, който е доста е доволен. Там си изплащах Шкодата аз, коректни бяха с мен, без проблеми с всичко. Сега ме ухажват пак, но аз се дърпам за сега ;) Дават ми безлихвени заеми и не знам си какво си още, обаче от сигурен източник разбрах, че другата година (уж) всичките банки щели да дават безлихвени заеми на куцо и сакато, защото имало доста пари за раздаване, затова не бързам да им се дам на първите. ;)

 

Банка ДСК - от 2011-та година съм им се дал на тях, защото те не се изсмяха, ами ми дадоха цели 4 кредита, без да мрънкат за нищо. На тях им беше зор да ме вземат от "първа неинвестиционна банка". И все пак, може би, и тук "имам познат" работи... За жалост, какво с всичко останало в ДЪРЖАВАТА (с главни букви). Напълно коректни са с мен, нямам проблеми с тях - такси и "макси" винаги ме предупреждават, когато решавам нещо да правя с пари... и избираме най-угодното за мен решение. Имат работещ клон до 22ч всеки ден, събота и неделя (мисля, че е същото времето) в Ринг Мол-а (за сега съм го ползвал два пъти, докато се разхождаме или ходя на среща с клиенти там).

 

За Райфайзен - не съм чул добро от приятел, който си изплати апартамента при тях с 300 зора, мъки и вземане на кредити от други банки, за да се отърве от тях. 

 

ОББ - брат ми е там, казва, че е доволен, но не използва банкиране, ходи си като първия човек на място - за мен това не е никаква опция. :)

 

От Уникредит избягаха двама други приятели, като ми споделиха, че "чешането" е до последно и не им дреме изобщо за "тебе"...

 

За другите не знам.

 

 

ПП: Сашето ме изпревари... 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам положително мнение за Алианц, но само за един определен клон, този на пл. Журналист. Там съм клиент от повече от 10 години, като клона обслужва и фирмата, в която работя. Причината, е че там все още срещам добро отношение от страна на хората работещи в самия клон. Вижда се, че заплатите са им ниски и текучеството е силно изразено, но някак си успяват да поддържат персонал, които се държи професионално. Таксите със сигурност не са от ниските, както и съм сигурен, че условията по кредитите не са им най-добрите, но за мен на първо място през тези години винаги е било отношението към клиента. Доколкото съм имал контакти с други офиси на Алианц през годините, то там нещата не ми изглеждат толкова ок... та, мисълта ми, е че трябва да си намериш офис на банка, където ще се чувстваш добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм бил на ДСК с изключение на един период от 10на години в други банки, последните 7-8г. съм отново в ДСК и нямам никакви забележки. Офиси в почти всяко населено место, всичко си обслужвам с ДСК директ.

Ако ти се харчат още 10-15лв.месечно за Частно банкиране ще останеш много доволен. Тези пари се избиват с други отстъпки, които се получават!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би автора на темата трябва да конкретизира за какво точно търси банка? С каква конкретно цел? Заеми разплащателна сметка ли влогове ли?

Защото всяка си има плюсове и минуси..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да имаш онлайн банкиране със сигурност не става ЦКБ. Има някакво уеб приложение което изглежда писано от стажант без опит. Нямам думи да го опиша. 

 

За превод на заплата, кредитна карта и онлайн банкиране съм доволен от Райфайзен Банк. Имат навика да променят условията, като не уведомяват и го разбираш като ти вземат парите и таксичките, но с по-внимателно четене се справям. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпи Дон Чичи, наистина е необходимо да уточните за какво Ви е необходима банката? За теглене на кредит, за разплащателна сметка на зъбокъртската практиката или за превод на оскъдната Ви пенсия за възраст?

Гена, абстрахирай се от леко шеговития отенък в горния абзац, това наистина е важно. Занимавах се само с банки от 1998 до 2015 година.

Ако ти трябват за личен кредит ти вършат работа ДСК, Уникредит и ОББ. Всичките са измекяри, но тези трите най-малко се опитват да те шиб@т през панталона. От тях най-гадове са ОББ, играят много грубиянски със застраховките, които правят през собствения си застраховател. Уникредит събират дебели такси за добър ден. ДСК са най-разбрани в това отношение.

Ако ти трябват за лична разплащателна сметка и евентуално кредитна карта вариантите са Уникредит и ОББ. ОББ имат най-нормални такси за големи тегления в брой. Онлайн банкирането на ОББ става. На Уникредит е по-добро, отделно от това мобилното им приложение е супер удобно, но има ограничение от 3000 лева.

Ако ти трябва фирмена сметка - зависи колко плащания месечно ще имаш от нея. Единия вариант е ДСК, които имат хубави пакети, другия вариант с хубави пакети (и добро мобилно приложение) е Райфайзен. Обаче ако ще искаш и фирмен кредит забрави и двете. Райфайзен са абсолютни помиари в това отношение, а ДСК мразят да дават фирмени кредити, четири пъти съм се опитвал да взема кредит от тях. Уникредит стават, другия вариант е Пощенска, и на двете места ще те уредя с варианта "пратиха ме при човек"

Едит: Всъщност за фирмена сметка и/или кредит и в ДСК мога да те пратя при човек, може пък да свършите работа.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да защитавам една или друга банка, искам да спомена, че повчето служители ( не говоря за шефовете на клонове, но понякога и те) работят на калъп и по упътване  - вземаш 2 к заплата - 2к кредитна карта - казвам го образно. Искаш кредитна карта - спуснаха ни повче от 3к да не даваме.

Идвам да си направя депозит - ето това е. Искам да направя изгодна операция - ми направи я.

Картата ми се счупи - дай 20 лева таска и си готов - ма не е моя вината - ми оправяй се - тука така пише.

Мисълта ми е следната - има банки и банки, както има служители и служители.

Който и която банка да каже  - 100% има идиоти , работят по стандартни правила и рано или късно ще си недоволен от услуга.

Въпроса е как ти ще си потърсиш услугата - дет се вика тука е така.

За съжаление има служители, които си вършат работатта, помагат ти и не е нужно да познаваш услугите им до детайли за да им кажеш какво искаш.

Има и такива, които само дето не са ме карали аз да цъкам по ситемата, да обяснявам на някой в централата какво искам.

 

Просто тука е така.

Няма какво да им се сърдим, те са си такив аповечето - затова се тръгва понякога с острото за да се научат да говорят.

Както някой беше казал - искал карта ма те му дали 2к - ок - довиждане и това е - закривам всички сметки , каквито и да са те с писмо защо си закриваш сметките.

Променя се отношението и лимита на момента.

Имал съм случай в който, уволниха 2ма служители и охраната и разместиха целия клон, защото написах оплакване че се правят на ударени за работно време.

Някой ще каже баси банката, но друг ще каже аз съм и сърбал попарата - не стават.

Затова първо гледаш за какво ти трябват и имат ли такив ауслуги , после клонов амрежа, банкиране, услуги и тем подобни

Таксите на повечето се изравниха така или иначе, макар че има доста измекяри все още искат пари за щяло и нещяло.

 

Просто си виж услугите за които ти трябва и за които ще ползваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

П.П. Става дума за прости разплащателни сметки , пък ако има възможност за някой дребен овърдрафт е бонус.

Ето бре! Човека е написал - разплащателна сметка дири... Не четете ми се струва :)

А ако мислите, че у странство е различно и е “цветя и рози”...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би автора на темата трябва да конкретизира за какво точно търси банка? С каква конкретно цел? Заеми разплащателна сметка ли влогове ли?

Защото всяка си има плюсове и минуси..

Както писах в началото най-вече кпректно отношение , но явно в повечето "български" няма такова. Другото , което ме интересува е овърдрафт/кредитна сметка , защото пинякога не ми стига времето да стигна до машинката и да и дам едни пари , които после да преведа от вкъщи онлайн.

До сега някак беше поносимо - давам едни пари за какво - имам два до три превода месечно към сметката на фирмата и един - два към други фирми и НАП естествено (Господ да ги убие) , както разбирам не само в "немската" банка Прокредит се променят условията , за което те информират постфактум. Отделно преди имаше дежурен на националния телефон , а сега сънота е до обяд , а неделя почива. За всичко трябва да следиш сам и трябва да се информираш и учиш на някаква бъгава система , която вместо да те улеснява , те натоварва. Последното нещо , което днес преля чашата беше равния тон изпълнен с безразличие на служителката в стил "мен к'во ми пука" ... немска банка с български персонал ... и чеп за зеле не става от тях.

Колкото до кредити съм далеч от тях ... вече пробвах във всички банки и ми писна да се занимавам с надути тестени изделия наизустили две страници и си мислят , че са банкер на годината.

Това е в общи линии - обслужване спикойно на две разплащателни сметки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, виж кои са ти най-близките клонове , които са ти най-удобни за работа - обиколи ги и се прави на леко прост и едновременно с това леко нахален и много знаещ.

И ще прецениш.

За съжаление пак казвам - работят хора - в един клон ми се е случвало служителката проста като гъз и се държи дет викаш кат бнакер на годината, до нея момчето беше супер пич.

В същия клон имаше една, която според мен беше там да си намери мъж - един вид да я покажат на слгеда - та тя ми даде акъл че ако не ми работи безконтактното - да го потъркам  - можело да тръгне.

Много хубаво ми стана за момент и други неща ми минаха през главата :)

 

Разбирам те какво търсиш - нещо нормално за вски нормален човек , но както казах - тука е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се изокам аз на какво съм се нагледал/преживял по банките, че паметта на форума няма да стигне.

Гена, в ДСК работя с една много разбрана женица. Вярно че клона е далеч от теб, на Пирогов е, но пък тя е много разбрана (знам, че се повтарям), спокойна и е способна да обяснява и разяснява нещата докато клиента захапе за какво иде реч. По принцип се занимава с фирми, но ще ти помогне и за частната сметка. Така или иначе ти си мешана риба, имаш фирмена и лична сметка, така че няма пълно щастие.

На ДСК обаче не мога да им хвана спатиите на онлайн банкирането. Мен ми инсталираха някаква програма на компютъра (мултикеш), което е адска тъпня, щото трябва да го разнасяш със себе си. ДСК директ, което им е другия вариант, не знам с какъв сертификат работи за разплащания и дали има активен вариант през мобилен телефон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Както някой беше казал - искал карта ма те му дали 2к - ок - довиждане и това е - закривам всички сметки , каквито и да са те с писмо защо си закриваш сметките.

Променя се отношението и лимита на момента.

...

Ако визираш моя пример по-горе, той е много точен, наистина. Исках пари към 30 000лв - максималният потребителски беше 35 000лв. Говоря с кредитна инспекторка в клона на бул. Арсеналски в мола, която не знаеше какво да прави и викна направо шефката/управителката на банковия клон. Тая овца, шефката на клона, ми се изхили като все едно седим на село на седянката, а не в банката. И ме гледа 20-годишен, явно... Вратовръзки, ризки - ок, но професионализъм нулев. Не съм искал никога нова/друга кредитна карта от тях - имах си вече, на по-висок лимит от предложеното при това...

 

Да...насраха се стабилно, а точно в този момент, когато поисках бележката, че не им дължа нищо и не съм им клиент вече, същата феш-овца гледаше като отровена, вероятно се е разчуло и е имало шибане, защото същата звъня “някъде“ да пита каква е тази бележка, която искам /има ли бланка/... :)

 

Аз им давам пари, те не ми дават абсолютно нищо, че и отгоре на всичко с нулево право ми се подиграват с груб тон, абсолютно с тия думи “хаха, най-много 2000лв можем да Ви дадем, хаха“ и ми се хили нещо тая - ама к'ва си ти уе, а'ма 'ооо??? А'е чао. Не им беше смешно вече... ;)

 

 

Навсякъде има сган, разбира се... В ДСК никога не са си позволили такова отношение в никой клон. На същата заплата, същата седмица, когато им теглих майната на ония, ми дадоха кредитите за всичко, и всичко си е точно с тях - слава Богу. Имат банкиране, стабилно и читаво. Работят им нещата.

 

 

 

ПП: Ице, ДСК директ работи с токен или сертификат, цифров подпис и т.н. Аз бачкам с токен + пин код и нося само токена. Платил съм токен 25лв ЕДНОКРАТНО и за НЕОГРАНИЧЕНО време, и имам много комбинации/номера за разплащане, докато останалите опции са на годишно подновяване и таксичка. Имат приложение ДСК Смарт, но аз си ръчкам през телефона в ДСК директ. Никога не се е дънило.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мИ дали е твоя или моя - все тая - факт е, че хора работят и ги има всякакви.

Случайно попаднали, попаднали за други заслуги, такива дето света им е крив от 8 сутринта - хора вскякави.

Още повече ако хванеш някаква промяна във финансовата обстановка - д аимат нужда от пари

или да искат да дават, тогава пък стават такива абсурди,ч е няма накъде.

И обратното важи когато не искат да дават.

Просто тука е така. За съжалениесъм установил, че колкото и да ми е неприятно и не го приемам, някой хора искат да се държиш с тях като с говеда за да почнатда си вършат работата. Явно повечето им клиенти са такива и като дойде някой с нормално отношение не го бръснат за нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен... За жалост е точно така. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе я гледам тука все "капацитети" и да използвам да питам нещо

Често ми се налага да плащам  фактури в долари към "трети" страни. Като наредя превод онлайн автоматично от левова сметка се трансформира в доларова.По курса на деня.Всичко е много удобно и бързо.

Обаче курса на банката много неизгоден.Във всички обменни бюра е по добър.Без да броим отстъпка за количество.

Досега така карам ама си дадох сметка че 1 стинка разлика си е бая при мойте обеми.Само за миналата седмица е над 1000 лв от разликите.

Ако направя валутна сметка пак не излиза сметката щото при трансформацията пак не става.Единсвения начин е да си изтеглям левовете в кеш да ги обърна в долари в бюрото и пак да ги върна в банката в доларова сметка.

Има такси при теглене внасяне и играчка.На части не става щото сумата голяма...

Има ли други варианти?!

Май като одъртявам и свидлив ставам :crazy:

За таксите няма да ги правя навъпрос щото освен преводите банката прави доста допълнителни екстри и ги ползвам пълноценно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'Ми ползвай www.transferwise.com :) все едно правиш превод от банка в България до банка в България, и парите пристигат по правилата на вътрешнодържавен превод, а не SWIFT. :) три години станаха, все така работя с “чужбините“ с много-много минимална загуба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става..

Нап не признава друг вид плащане освен банка.Има правила.Ако се наложи да доказваш ще е трудно.Митниците също няма да одобрят. Тез хватка са когато работиш на черно а пък аз съм законен мамка му.

Банка трябва.В моя случай тя прави и "проверка на контрагента". Иначе трябва да плащаш на други и то излиза още по златно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо си в грешка. :) плащаме си по банка пак, това не е пейпол или нещо друго. Имаш си от банката всички документи за разплащането, просто парите не се мотаят, защото самата система работи така, че има вложени пари в много банки в различни държави и разплащанията се извършват локално. :)

 

Аз си имам фактури, договори и всичко - плащал съм си и данъците. Няма “на черно“ или незаконно при мен... Получателите/Платците на парите си фигурират,

“основание“ пак си фигурира...информацията си я има в ордера.

 

Ако си купиш нещо онлайн, направил си плащане с “фирмена карта“ и си получил документ за митници, нап и т.н. - къде е проблемът, не схващам? Поне не виждам “черното“ къде е.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клиент съм на Сосиете Женерал Експресбанк от 9 години. В началото бяха зле и ме дразнеха. В последните 3-4 години обаче нещата осезаемо се подобриха. При тях имам ипотечен кредит и кредитна карта. Условията мога да кажа, че са много добри. Онлайн банкирането е много лесно и интуитивно. Най-важното за мен е, че имам 3 клона в близост и че до сега не са ми отказали консултация по какъвто и да е въпрос.Миналата година предоговорих ипотечния кредит супер безболезнено. Преди пътуване в чужбина съм звънял на управителя на единия клон за консултация и човека ми обяснява най-подробно кое как е. За момента не намирам причина да сменям банката. Добри отзиви съм чувал от приятели за ДСК. За чакането в клоновете мисля, че е въпрос на късмет, натовареност на клона и времето за посещение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, щом става въпрос за големи суми и съответно големи курсови разлики (тая хиляда лева загуба от курсови разлики ме кара да смятам, че си направил преводи за поне 150 хиляди), винаги съм се обаждал предварително на обслужващия ме банкер в банката или на отдел валутни операции за да ми дадат преференциален курс, а не да ме цакат автоматично по курса за обикновените цаци. Но откриваш и поддържаш сметка в съответната валута, после по преференциалния курс си превалутираш, захранваш я и превеждаш от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Противно на всичко, аз съм от 10 години в ПИБ. Ползвам основно електронно де, но когато ми се наложи лично да ида, винаги е ставало бързо и точно всичко. С уточнението че кредити не ползвам, освен картата и там проблеми нямам.

 

В това отношение имам ужас от ДСК, Уникредит и ОББ. Тия там на гишетата са в социализма още, няма толкова бавни хора ей. Откачам... А в 21 век да се попълва вносна бележка е просто кретения. Електронните им банкирания също не ме кефят, защото бяха с ЕП, поне до преди 2 години нямаха опция с пин. Което е тъпо.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм в Алианц и честно казано съм доволен. Интернет банкирането им през мобилното приложение е удобно и вече не се занимавам да ходя до офисите им. Иначе като отношение мога да каже, че съм доволен от офиса в ж.к. Света Троица (близо до кино Арена Запад). Преди бях доволен и от офиса в Младост (до Кауфланд), но последните служителки, които наеха, нещо не ме кефят. Така или иначе, както казах, вече до офисите им напрактика не ходя след като си инсталирах мобилното приложение за банкиране. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.