Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на "пенсионерско" возило - височко, 4х4, на газ


elmo

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

Баща ми след няколко месеца мисли да се пенсионира и ще има нужда да замени служебната Лада Нива с която сега обикаля из калните ниви на Добруджа и язовирите в района. Иска да вземе нещо 4х4, да е на газ (има пасат 97г. на газ и е фен на газта, макар, че имаше проблеми в сегашното возило). Като цяло не иска истински дЖип от сорта на Ленд Крузер и т.н., а просто малко по-проходимо возило. Какви са критериите:

- по-височко;

- да е здраво и да се поддържа за сравнително нормални цифри (премиум марките отпадат);

- достъпно облсужване, не да търси гуру-та по марката за всеки ремонт, а то и няма да има в Дч);

- бюджета мисля да е в рамките на 15-20к макс;

- годината на проозводство да е след 2010 (колкото по-ново по добре); 

- много искам да има ксенон или поне да е с лупи за да може да се сложи афтеърмаркен (може да отпадне ако само това липсва);

- километрите ако може да не са 1 000 000 :) (от човек е най-добре);

- мисля да е макс 150 кс, заради данъци и такси, а и той се отпуска понякога и да не му дойдат много кончетата;

- да избягаме от фабрични проблеми от сорта на главата на 2.0ТДИ на ВАГ;

- ако е фабрична газ супер

- ако е с верига супер

 

Поне за сега не се сещам да има други изисквания, аз поне искам да е автомат, но и малко ме притесняват последващи ремонти и проблеми и за това скоростната кутия не е от значение. За момента гледам СУВ от сорта на Forestur, iX35, ASX, Qashkai, Captiva, Sportage, но нямам преки наблюдения и ще съм благодарен на всякакви съвети по темата.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не беше написал за Гурота, щях да гласувам за Субаруто. Макар да не знам какъв е филма с газта при боксера и дали въобще има филм.

Макар да не харесвам Опел и произходните му, ако човека е ДО средно притенциозен и не му пука за най-дребните детайли, Каптивата не е лош вариант. За последното, имай на предвид, че автомата на Опел е бърз като Москвич на байр, за надежността му не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз харесвам тези Сузукита, нямам преки впечатления, но страшно ми допада за втори автомобил!

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21511532553225425&slink=5e96a4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за сузукито мотора е 1.3 икономичен едва ли ще му трябва газ и е с верига,а джипчето е с цели мостове има го и с 1.5 dci който е от рено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, погледи Дайхатсу Териоз. Много корава машина. Малка, но способна. Дайхатсу Фероза, е истински оффроудър, но са старички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джимито освен без бъбреци да го остави човека, друго не знам... :)

 

Погледни и 2011+ Хонда CR-V. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мой познат баща му е в горското и точно това му е работата - да обикаля язовирите и горите в района. Кара новия Форестър и сме говорили, че е доста очарован от машината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, погледи Дайхатсу Териоз. Много корава машина. Малка, но способна. Дайхатсу Фероза, е истински оффроудър, но са старички.

100% дуракоустойчива машина. Няма какво да се счупи и евтина подръжка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сузуки Витара,Тойота РАВ,но на Тойотите май не им е добре на по-новите от газификацията...

Mazda Tribute също е готина,но те са преди 2010

Редактирано от scooby doo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сузуки Витара или Тойота Рав4. Доста популярни са, имат добра проходимост, комфортът им е на ниво, а ако не се лъжа и двата модела се предлагат с фабрични газови (които са и доста скъпи за подръжка де). Лично аз бих заложил на Витара. Проблемът там е, че ще трябва да е малко по-стара, за да се вместиш в бюджета - говоря за нещо такова: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21494081191594376&slink=5eflqc
Джимни е много готина джипчица, но е доста некомфортна - тясна е, вози като ролкова кънка и няма багажник.
Дайхатцу Териос пък страда много от ръжди - гният за секунди.

П.П. В твоя ценови диапазон и след 2010 може да се намерят Шкода Йети и Дачия Дъстър
И по-горе допуснах грешка - има Гранд Витара: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21511902498514189&slink=5efmax

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

П.П. В твоя ценови диапазон и след 2010 може да се намерят Шкода Йети и Дачия Дъстър

....

 

Йетитата май не могат да се газифицират лесно, така че по-скоро отпадат по този критерии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Колега , като ще давате толкоз пари , защо не заложите на изпитаната вече Нива , а се бъзикаш с тез паркетници ... според мен всичко след 2000 год. произведно е еднодневка и всеки втори собственик бере ядове след десетата година ... аз лично бих взел една нова Нива вместо едно Субару втора ръка (не съм гледал по колко вървят Ладите)

 

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Suzuki XL 7 не е за подценяване. От първо лице мога да потвърдя, че е доста проходим. Много добре понася газификация. Като че ли трудно се намират обаче.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо не заложите на изпитаната вече Нива ,

 

+ 1 :)

Споменава се марката Дайхатсу, но има ли се предвид какъв ужас е намирането на резервни части и как "приятно" може да се изненадате от цената на елементарни такива?  Не говорим за консумативи.

Имам няколко сблъсъка с тази марка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , като ще давате толкоз пари , защо не заложите на изпитаната вече Нива , а се бъзикаш с тез паркетници ... според мен всичко след 2000 год. произведно е еднодневка и всеки втори собственик бере ядове след десетата година ... аз лично бих взел една нова Нива вместо едно Субару втора ръка (не съм гледал по колко вървят Ладите)

 

Успех в избора!

Взе ми думите от устата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпругата ми притежава последния Kia Sportage,невероятна машина.

Вече мина на първа смяна на масла и филтри-няма голяма разлика с Шкода.

Ако предния модел влиза в бюджета го препоръчвам.

Редактирано от gpandreev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпругата ми притежава последния Kia Sportage,невероятна машина.

Вече мина на първа смяна на масла и филтри-няма голяма разлика с Шкода.

Ако предния модел влиза в бюджета го препоръчвам.

 

На предния модел смяна на комплект съединител в Киа,цена:4800лв.Скапа се на 90хил.,а смяната само в оторизирания сервиз,защото още важи измислената им 7г. гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако говорим за корейски най-добре първия tucson/sportage вярно прави се до 2010 г малко е дървен,но пък е най-здрав 2.0 бензин е с чугунов блок съответно ресурса му е в пъти по-голям (подходящ е за газ)

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иетито не става на газ лесно, нивата отпада не става за дълги пътувания. Ще погледна сузукитата не съм до сега. Много ме блазнят субаротата признавам. Но не намирам с лупи поне за сега, което не е голяма болка. Каптивите също ми харесва на външен вид доста. Корейските също са опции. Нещо от което да се бяга има ли като двигатели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел е със Субару Легаси 2.5 автомат, с газ от Италия, така си дойде колата, около 98-00година е. Колко са карали там нямам представа, той я мачка вече 5-6г. Яко каране и по черни пътища. Чел съм за проблеми, при него само досега едната възд.възглавница направи проблем, нищо друго.

Аз също много ги харесвам, много удобна кола за шосе и черни пътища, много добре направена, но остаряха вече много. Новите не ми харесват толкова!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой с инфо за маздите гледам, че има Cx-3 малко над бюджета, но ако си заслужават може да се направи компромис.Как са с газифицирането?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не държиш да е задължително след 2010 препоръчвам силно  frontera-B  2.2/136к.с. (късата база) Имам преки наблюдения върху тази машина.

-каросерията е на шаси

-Търпи успешно газифициране

-изключително проходима на пресечен терен

-евтина подръжка

-приличен разход 

-комфорт, возия и ускорение като на лека кола.(пътува се  човешки на дълъг път   :) )

 

Все още изпъкват читави екземпляри тук там..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой с инфо за маздите гледам, че има Cx-3 малко над бюджета, но ако си заслужават може да се направи компромис.Как са с газифицирането?

 

Карах близо месец CX 3 Evo Concept като заместващ автомобил. Аз съм 174cm. и 85кг. Колата ми беше тясна...Борда, който е в ляво от скоростния лост, перманентно ми подпираше десния крак...Освен ако баща ти не е "кинта и двайсе", не виждам как ще му е комфортна тая кола.

 

Ако не държиш да е задължително след 2010 препоръчвам силно  frontera-B  2.2/136к.с. (късата база) Имам преки наблюдения върху тази машина.

-каросерията е на шаси

-Търпи успешно газифициране

-изключително проходима на пресечен терен

-евтина подръжка

-приличен разход 

-комфорт, возия и ускорение като на лека кола.(пътува се  човешки на дълъг път   :) )

 

Все още изпъкват читави екземпляри тук там..

 

 2.2 не е ли 147 коня? Имах Вектра B 136 коня, но беше 2.0 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз препоръчвам на колегата Subaru-Forester, Legasy, Outback. Всичките им двигатели носят много на газ и са доста корави машини. Някои хора вярват, че подръжката им е скъпа, но това е силно преувеличено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.