Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна гарнитура на главата


Константин123

Recommended Posts

Фаворит 1.3 карб GLX 94.

Здравейте колеги .Още се боря Фаворита да е по шосетата :) макар и малко трудно.Но да си призная още си ме кефи и си ми върши работа и си ми харчи малко газ.Плюс вашата помощ минаалта зима палеше на фурия и колкото и тежка да беше с температури до -20 всеки ден бях в движение без никакви проблеми :)) Направо се изкефих да си призная.

 

Така ето го и проблема.Почна да надува маркучите и казанчето и хвърчи антифриз като гейзер като отворя капачката.Още не съм отварял двигателя.Скоро ще го отворя.Не ми се ходи по сервизи цената на ремонта ще е по скъп от колата.Имам следните въпроси .

 

Ако се окаже глава или риза -някой има ли глава втора употреба или читави ризи с бутала.Предполагам една риза с бутало ако се смени ще стане мазало .Трябва 4те да се сменят.Или греша.

Ако се окаже гарнитура.Ще мина ренген на глава шлайф и клапани с водачи.-Каква гарнитура да си взема (марка)

 

Ако някой е сменял глава на каква схема я стяга

И последно болтовете на главата .Да си купя ли нови ако Да коя марка да ползвам.Или ако използвам старите кои са им допустимите стойности на разстягане.

Питам Ви най вече от гледна точка на това че не ми се експериментира с части ментаци с които е залят пазара.И ще се доверя само на изтествани процедури.

 

И последен въпрос .Колко трябва да стърчат ризите над блока.Бях чел за една десета от милиметъра.Ако има и някоя друга тънкост ще се радвам ако я споделите.

Мерси предварително и хиляди благодарности.От 2009 и навъртях 270 000 км и с Вашите указания оправях всеки проблем ;))Не е влизала в сервиз даже 2 съединителя сам си смених :)  И да не се получи този път ,Пак доста дълго я карах :(

Редактирано от Константин123
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурите на този тип двигатели имат склонност да гният , та не се хвърляй във филм - вземи си една гарнитура за Фабия 1.4 MPI (8 клапана) по-добри са и издържат по-дълго време . По предписание болтовете се сменят на всяко отваряне на мотора и по спомен са към 80 лв. комплекта в магазин за Шкода.

Смени си и гумичките на клапаните профилактично.

По отношение на ризите 0.1 мм. трябва да надстърчат над блока и ако нямат фрапантни ръбове и двигателя не харчи масло и има добра компресия не ти трябва да сменяш нищо ... ако са потънали и знаеш колко са дебели пръстените под ризите , вземаш следвашия размер - те са 0.1 , 0.14 и 0.20 , достатъчно е намазването на полите на ризите с грес при обратния монтаж за да не смесва вода и масло.

Стягането на главата е 20 Nm плюс два пъти по 90 градуса , като се започва от средата и се върти в кръг по час. стрека.

За сега друго не се сещам.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията.Скоро ще го отхлупвам :) да видим какво се е завъдило вътре .ОТ както съм я взел не е отварян двигателя за нищо.Само съм регулирал клапани .Имам малко зор на работа + 1000 лични ангажимента .Скоро ще ги отметна и го разглабям.Ще изпратя и някоя снимка за съвет мнение ако нещо закучи.Спрява ли се веднъж после няма да ме притеснява :) да го правя още пъти.

 

Не заключвайте темата.Просто ми трябва малко време да го отворя в топло и осветено помещение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като отвориш капачката ако е горещ моторът е нормално да хвърчи антифриз като гейзер, защото като отвориш, пада налягането в системата, с падането на налягането, пада и температурата на кипене и това, което до преди малко е било течност, започва да кипи.

 

Ако надува маркучите не е лошо да се увериш, че не се е пробил изпарителя на газовата и да ги надува газта, преди да отваряш мотора. Затвори газта, покарай на бензин и виж как е - ако все още не си го направил де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

         По темата "Издухана гарнитура" ще споделя личен опит. Най-сигурният начин за диагностициране съм го видял в руски клипчета. Използва се презерватив. Отвива се капачката на разширителния съд и на нейната гърловина се надява презервативът (може да се използва и латексова ръкавица). Пали се двигателят. Когато има  "издухана гарнитура" презервативът

(ръкавицата) започва да се надува. Ако проблемът е още в началото и "пробойната" в гарнитурата е много малка на "тихи обороти" може да не се надуе презервативът, но при 2500-3000 оборота проблемът веднага се индицира.

         Тези неща ги разказвам от личен опит. След като сам си направих диагностиката отидох при майстора. Имаше и други негови колеги. Разказах им какво съм направил. Не бяха чували за този метод на диагностика.

Редактирано от Eney
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересен метод :)

Аз все се каня да си направя капачка с манометър , но все не остава време , а това е бързо , лесно и евтино , което споделяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aнтифриза има  доста по голям коефициент на разширение от водата  , затова блика като гейзер.Това с презерватива е много обективно ,

нооооо ......реакцията е същата както и при пукната риза . И тя надува яко.

 

Докторе , ако не е Temac за Фабия 1 , има и още хубави алтернативи за за гарнитура - Victor Reinz и Payen правят и за 781 мотора и

за 1,4 Фабия 1 с VAG  означенията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aнтифриза има  доста по голям коефициент на разширение от водата  , затова блика като гейзер.

 

Нормално, значи....

Като има по-голям коефициент на разширение от водата, там си има едно, което се нарича разширителен съд. С означения мин. и макс.

Тия гейзери ги зАрежи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си правило - системата работи под налягане 1 бар , всичко друго е субективно , но върши работа ... колкото до това дали и от къде идва налягането над таз атмосфера се разбира след разхлупване , но дали го има за мен най-голямо значение има парното - ако нещо , някъде надува - парно няма (така диагностицирам аз) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парно няма, Гена, щото няма циркулация. Няма циркулация, щото има въздух/компресия/ в системата. Това води и до прегряване на двигателя.

 

Ако проблема е в изпарител - в разширителя мирише на газ. Читавите изпарители така са конструирани, че при тях няма такава опасност.

Спукана риза е мн. рядко явление, но не и невъзможно. Там в повечето случаи се пресича и маслото в картера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Спукана риза е мн. рядко явление, но не и невъзможно. Там в повечето случаи се пресича и маслото в картера.

Неее , само надува , ако са изтървали пръстени или самата сглобка блок - риза , тогава миксва

Гледал съм филм със спукана риза , хахххх

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неее , само надува....

Добре, Кире.

 

В ресторанта:

- Келнер, пилето ми е сурово!

- Как разбрахте?

- Изкълва ми гарнитурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На такива километри,каквито чета,че е колата,направо си е за основен ремонт.Ако искаш да я позакърпиш още малко,то сменяй гарнитура само и квото сабя покаже.Аз на моя Фаворит съм я сменял в чужбина на един паркинг :champion: Стягах яко от средата към двата края без да имам схема.Изкара 30х.км,после я продадох и не знам нататък...Обаче,ако колата не е изгнила и има някаква стойност на "повече от ежедневка" за теб,то помисли за един качествен основен ремонт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На такива километри,каквито чета,че е колата,направо си е за основен ремонт....

Какво и е на километрите ... с качествени масла и антифриз и нормална експлоатация и на 800 К пак ще си е екстра мотора (виждал съм такъв с 10 компресия).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво и е на километрите ... с качествени масла и антифриз и нормална експлоатация и на 800 К пак ще си е екстра мотора (виждал съм такъв с 10 компресия).

Впечатлен съм от думите ти!Аз мислех,че около 250к вече се предават.Моята я карах до 130к и нямам наблюдения нагоре,но задномоторките имат доста по-малък таван на пробега,а моторите не са кой знае колко различни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф - по времето на соца нямаше полусинтетики , а само Диона 15W /40. Дори моторите с чугунени тикви се карат по

спецификация с 10 W- 40 . Дружка чех ми каза - от евтините ви масла в БГ Шкода едвам прави 100 хилки пробег.

 

Това е мотор с малки допуски и хлабини , не е ладов или москвичов. Той си иска неговото , а вие го нямахте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте "__ доста се изписало по темата.В събота разхлупвам.

Компресията я премерих 1-ви 10 2ри 9,8 3ти-10,4 4ти-10,2.

После като се зарадвах :) свалих датчика на температурата от тялото на термостата.Установих че помпата хвърля около 10см струя.После откачих ремъка на водната помпа и пак запалих за 10 секунди на всеки оборот на коляновия вал хвърляше и бълбукаше в такт с мотора. Което ме доведе до категоричното мнение , че двигателя е за отваряне.Никога не отварям двигател без да съм сигурен на 100% . Уреда за компресията е чисто нов от специализиран магазин.

Колата се кара средно по 700км на седмица.С антифриза да си призная правих икономия.Маслото слагам Мобил или Тотал за зимата 10-40 за лятото 15-40.И си регулирам клапаните на всеки 10 хил км .Колата се кара на газ.На бензин паля сутрин под -5,и то само сутрин.После само на газ.Маркучите за охлаждане за 5 км ги надува до така степен ,че не мога да ги стисна.Без значение дали е на газ или на бензин.

Другото което не знам дали ще се хареса.С Чешкия карбуратор не се разбрахме или аз съм смотан или той .И го изхвърлих намерих си чисто нов жигулов ,направих фланец на фреза вместо тампона и с 2 гарнитурки се успа от всякъде.Пюс дистрибуторна капачка и палец на Беру ,колата направо се прероди като вървене и палене .

В събота като разглобя ще пиша как е положението.Аз все още имам съмнения за спукана риза.Но без да отворя няма как да знам :((

 

Изпарителя е Ловато ,и аз мислех да не е изпарителя но надува и на бензин.

Редактирано от Константин123
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да се разминеш само с шлайф и гарнитура . Вземай качествена , има и на Reinz и на Payen.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхлупих главата ... не останах много очарован но какво да се прави , Гарнитурата е приключила,Не беше супер изгнила но се вижда на 2ри цилиндър как е продухвала по малко.Клапаните и буталата имат бая нагар.Ще трябва да се припасват ,водачите не съм ги гледал защото заваля дъжд.Главата има язви ще трябва да се наварява преди шлайфа.Ризите са за повдигане ,ще трябва да ги свалям .После като отворя картера ще видя и от там какво ще изпопада :)) Ризите са добре не осетих повече от 1-2 десети ръб от износване.

За сега имам само 2 въпроса ,другото ми стана ясно .

1-от блока има 4 шпилки с гайки които също се стягат към главата.Едни малки от пред при капака на разпределителния вал.Предполагам се стягат след като стегна главата с 10те болта.Те имат ли определен метод на стягане.

2-ро болта на шайбата на коляновия вал с лява или дясна резба е .

Весело посрещане на празниците и мерси за помоща :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата няма да я наваряваш , защото ще я изкривиш , не и пречат язвите. Тръкни я само да е права.

Гайките се стягат след като си стегнал главата по спомен около 25 Nm , а централния болт си е с дясна резба .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,.... днес беше тежък ден.,... оправих двигателя всичко точно ,След работа през ноща събрах всичко .Пали , топли ,.и всичко екстра :) Потеглям за работа,недоспал и изморем .Бам тряс забоде муцуна ,блокираха гумите ,набих съединител защото си помислих че двигателя блокира.И в този момент се пръсна диференциала на скоростната кутия ,разхвърчаха се всякакви чаркуляци , добре че нямах телефон на някой пункт за вторични.Сега ми мина .Но трябва да си намеря нова скоростна кутия и то баш по празниците :((

Или някой ме прокле или тези месеци съм си карък :)

Да не отварям нова тема на някой случвало ли му се е да му се пръснат така скоростите.Тези двете зъбчатки в диференциала , в които влизат вътрешните карета бяха излетяли ,Направо се замаях ,каретата с полуоските си стоят а зъбчатките ги събирам по асфалта.Вярно че е стара кола и кой знае от кога е виела и потропвала кутията.Но пръснати скорости и диференциали бях виждал само на товарни камиони и бусове със системно претоварване.Масло имаше яко изтече доста хвърли на всякъде по двигателя и ламарините ,плюс генерацията и парното и смърди зловещо на масло .Иначе двигателя си пали и работи . ...

Все още не се предавам :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случва се при неправилен монтаж/демонтаж на полуоски ... ако не щракне карето в диференциала колелото пръска корпуса на кутията , но в Орландовци има решение на всеки проблем с Шкода ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. 

 

Гената е прав, в Орладовци има решение на всеки проблем за Шкода.

Пещерата на аладин ще е отворена и по празниците. Обади се на 0887376636-Малкия. Виждам, че си от Костинброд, ще осигурим и транспорт до там !!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съдействието ,стана ми приятно (не се майтапя) че даже изявихте желание да ми я докарате.Сетих се че до работа има една автоморга.Там влезнах със голямо желание.Като питах за Фаворит човека каза "за тази кола части търси в някой музей в Чехия :))" хаахха и сега ми стана смешно.Но намерихме една Фела яко разжлембена видяха ми се различни тампони и кутии размрънках се че не знам дали ще стане и ми я пуснаха на половин цена без право на връщане .Риск печели риск губи :) но се оказа че като се смени задния капак всичко друго пасва.вече съм в движение даже направих 100км :) да изтествам.Маслото в кутията още беше кафяво което е бонус

Но ще си купя още една кутия да имам защото много карам нека има нито яде нито пие.

Благодаря още веднъж и Ви пожелавам весели празници :))

До Малкия ще се чуем скоро нека минат празниците.

Фавирита продължава да гази асфалта :))

За моя защита ще кажа че когато свалям полуоски не вадя вътрешното каре от скоростите а свалям маншона и връзвам с парцал да не се разпадне карето .Чашката си остава винаги на скоростите .Това го правя с цел да не влизат боклуци в скоростите и да не занимавам със зегерки и други тем подобни.От начало почна да чука леко после засили.На ляв завой и на баир или когато подам рязко газ.Мислех че е вътрешно каре.Но после издуха гарнитурата и реших че няма смисъл да сменям каре преди да оправя двигателя.Сега съм със същите карета и полуоски и не чука нито на завой нито на баир.Явно си е имала проблемче в диференциала или някой ми е направил мизерия докато стоеше разглобена за ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.