Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на двигател


Karaivanov87

Recommended Posts

Здравейте. Насочил съм се към този модел, но имам известни колебания от към избор на двигател. Харесал съм 1.9TDI 90 к.с. Проблема е че в каталозите които гледам(аутодата) горивната система я дават "стандартна система за впръскване"  а за версията 4х4 "Комънрейл". Въпросът ми е има ли разлика в 2-та мотора или е грешка в каталога?

Какво проблеми мога да имам с "Комънрейл" системата?

 

По-добре ли е да преглътна по-големия данък и да се насоча към бензиновите мотори?

 

Благодаря за вниманието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е комънрейл. Грешка е в този сайт.  1.9 TDI, 90 к.с. са си с роторна помпа. На октавия 1 няма CR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом питаш за мнение, ще ти кажа моето, макар и след това да ме наплюят всички, но "вкус, приятел няма"!!

Ако (аз лично) сега съм решил да купувам октавия1 дизел, то тя 100% ще е 110 коня и няма да е 4х4!

Ако ще е бензинова - няма да е 1.6!

Така че... Според мен щом става дума за октавия1, значи данъка на колата ще е "високия".

Но предлаганата гама от автомобили, двигатели и горивна система е богата, за да се задоволи всяка нужда на клиента! Така че кой каквото иска - има го :)

И ако имаш някакви въпроси ги конкретизирай. Октавия1 наистина няма КР.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Темата като цяло е дълга но първо трябва да решиш за себе си какъв двигател искаш: бензин или дизел. За бензин при О1 - 1.8Т е идеален, приличен разход и много вървеж. При бензиновите двигатели без турбо - харчат колкото 1.8Т, вървят осезаемо по-малко и в повечето случаи са "маслояди", плюс за тях е, че са по-евтини за поддръжка. При "обикновенните" дизели 1.9 са 90 и 110к.с - класика, много железни дуракоустойчиви. Помпа дюза има 101 и 131к.с - като цяло много надеждни и двата - не съм чувал някой да се оплаче от тях. Имай в предвид, че говорим за 14-17 годишни коли та не очаквай чудеса. Като цяло спорен мен ако намериш читава кола я взимай и това е. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. Взех да се навивам и на помпа дюза. За бензинов и аз съм за 1.8Т. Изглежда, че ще разширя филтъра за търсене :)

Не разбрах колегата Алекси Георгиев нещо против 4х4 ли има или има в предвид че няма вариант 4х4 за 110 к.с.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че няма, а аз не бих заложил на 4х4 защото не ми е необходимо. Пък и недай Боже свързано е с голяма разправия ако бъгне нещо. Там вече си говорим за пари, които не оправдават цената на колата като цяло. Пак казвам - лично мнение!

110-ката, 1.8 (125коня) и 1.8Т си вървят доста прилично и без да е с 4х4!

Виж при мотор над 150 коня вече е "задължително" :)

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ползвател на Октавия 1 ,1,9 TDI-PD , мога да кажа, че е много добър мотор. Моята е на 184 хил. ,само аз съм я карал и не е имала никакви проблеми с мотора. Имам наблюдение ,че и на 240 хил. си е ОК и всичко му е наред, колегата ми на толкова я продаде,без забележка беше. Съединителя се предаде на 100 хил., по окачването малки ядове с някакви тампони , но като цяло, корава кола. Ако намериш такава с история, реална, и читава ,като цяло,не го мисли,няма да съжаляваш. Малко е тесничка вътре, за сметка на голям багажник. И върви доста добре, като за 100 коня. Тествано нееднократно по магистрала и по междуселски трасета. За мен, лично, този вариант на Октавия е много добър, нисък данък, а върви доволно. За плюс 10 -20-30 коня в полза на бензиновите, на които ще се слага или вече са на газ, не мисля,че ще има драматична разлика в динамиката. Успех в търсенето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако решиш за дизел - драсни едно лично за повече инфо. 110 кс, L&K - кожен салон, климатроник - да не изброявам всичко...малко над 300К е и вече седи в гаража ми поради смяна на колата. Колата я имам от 15 години и веднъж не ме е предала :)

Иначе - успех с намирането на подходяща кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще споделя мнение ;)

 

Първото е, както спомена някой по-горе, да си отговориш на въпроса - какъв двг. искаш. А поне според мен преди тоя отговор ти трябва друг такъв - за какво ще ти трябва колата. Дадеш ли си отговор на тоя въпрос, много по-лесно ше си дадеш сметка какъв двг. да избереш. В тоя ред на мисли нужно е да си напълно plain в мненията си :) В смисъл - да нямаш някакво вече изградено мнение кой двигател ти харесва. И тук само да търсиш нашите мнения на въпрос, на който вече си си дал отговор. Ако ше я връткаш повече, добре е да е дизелче. Ако няма да я юркаш толкоз - може и бензин. Но личното ми мнение пак е, че дизела пак е по-добре. Стига да е гледан и поддържан добре. Особено комън рейла. Но то на Oc 1 комън рейл няма. А стандартната система на впръскване, макар и старичка, се слави (и то неслучайно) като вечна. Нафтовите помпи на бош погребват няколко блока при тия двигатели. Не говоря в абсолютни стойности, разбира се. Ама то това с гледането и редовното обслужване важи и за комън рейлите (при следващите поколения), а също така важи и за бенз-а.

 

Аз лично си предпочитам дизели и ще им намеря плюсовете винаги. Предната ми кола беше бенз. и не че не съм доволен, но определено с моето каране (по 3000км./месец) не ми е на сметка. Дори газ-та. А и (пак казвам - лично мнение) газовото е още един потенциален проблем, заема място и т.н. Но това са лични мои капризи. Пък откъм разход - трябва да не знам как да галиш пеадла на газта за да си на някъв по-малък разход спрямо нафтата.. Но то е и сбор от много обстоятелства разхода и няма да го коментирам сега :)

 

Само няколко впечатления ще споделя - за Октавия 1, 1.9 TDI, AGR, с чип от Pepino (Master-а) Щото вече над 140000км. съм и направил. И още се чудя на късмета си с тая колa, хаха.

 

Кефи ме адски много, супер е корава и надеждна, поддръжката и клони към 0, а удоволствието, което ми носи, е незаменимо. Непретенциозна, добър баланс откъм дизайн и комфорт. Малко подрусва, но това е положението, ако не беше на базата на голф-а, вероятно нямаше да е така. Окачването е престъпно здраво. Багажника - скандално голям (за класа, в който е позиционирана) а това, че има още кажи-речи 8-9 модела, от които може да ползваш части, си е супер. Аз, примерно, си сложих седалки от гол, че са ми много по-удобни.

 

а с частите - особено в нашата родина, където хората почват да се учат как да лъжат и мажат преди да са проходили, е добре да имаш повечко варианти. А и с пътищата ни... Винаги е по-добре да имаш + няколко варианта, ако търсиш нещо в морга. Един пример - наложи ми се да сменя въздуховод за турбото - влизам в онлайн моргата и за Октавия е 50лв. а за Голф 4-ка - 15лв. И понеже гледам и разсъждавам - взех си голфовското, просто щото са еднакви, и е по-евтино. В случая. Ходовата и част също е много универсална и проста. Разбира се, има неодмислици, но нека някой ми посочи перфектната кола.

 

Двигателя - AGR мотора е може би един от най-коравите добитъци ever! Носи на бой, носи на тунинг (в някви граници де) и като си го гледаш, се отплаща. Легендарен е тоя двигател. А след чип-а, който Pepino сложи, вървенето си е повече от прилично за такава кола, все пак не пиля гуми и т.н. А съм с турбото без променлива геометрия на лопатките, което доста трябва да се постараеш за да го прецакаш. При 110-ката ефекта от чипа вероятно е още по-осезаем. Все пак човек трябва и повечко да го обгрижва 110-ката, но не е драма де.

 

Ами.. това е. За повече отговори - питай по-конкретни въпроси.

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм AFN (при шкода май е с други букви), и в момента имам 10г ПД 101к.с. на 240 к км и мога да кажа че е идеалка. Върви даже малко повече от стандартна 110ка.  Проверих и техн. спецификации и се оказва че даже има малко повече въртящ момент. Успех с избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основният въпрос е за какво ще ползваш колата и какво търсиш от нея? Икономия, вървеж, надежност?

Аз като си взех Октавията, търсих малко вървеж и много надежност, защото мразя да се разправям с майстори (разбирай го, че в София ти взимат колата за 15 минутна манипулация, с час записан 2 седмици преди това...).

Супер доволен съм от моята Октавия, която е 1.8 125кс. Колата на километраж е 230 000 и нещо хиляди, в реалност - един Господ знае. Върви, не се троши, а и то няма какво да й се строши. Масло със сигурност не харчи или ако харчи, е толкова малко, че не може да се разбере на щеката за маслото (разбирай, на 8-9000 не повече от 100 грама, ако въобще харчи).

Кола на почти 20 години с турбина си е инцидент чакащ да се случи. Още повече ако не се взима от първи собственик, което е почти невъзможно. И да, ремонтите на турбините от тая генерация вече не са по 2000 лв., ама не са и по 5. В същото време, насреща не мисля, че се получава голяма разлика във вървежа, а на дизела ако му сложиш стандартните болежки, кофти нафтата в България, както и евентуални проблеми, които е въпрос на време да възникнат, можеш спокойно да задраскаш и икономията от уравнението.

Но както казах, най-напред е важно да си поставиш ясна картина, как и за какво използваш колата и какво ще очакваш от нея.

 

Преди някой колега с печка да се е опитал да ме изяде, нека отвори раздела и да види темите с проблеми за коли с какви мотори са. И не само при Октавия и не само при Шкода, ами въобще...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е и процента на печките и на бензинките? Не мисля, че чак толкова на едро може да се обобщи. За мен е основно въпрос на вкус. И бензиновите и дизеловите са достатъчно надеждни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ползвател на Октавия 1 ,1,9 TDI-PD , мога да кажа, че е много добър мотор. Моята е на 184 хил. ,само аз съм я карал и не е имала никакви проблеми с мотора. Имам наблюдение ,че и на 240 хил. си е ОК и всичко му е наред, колегата ми на толкова я продаде,без забележка беше. Съединителя се предаде на 100 хил., по окачването малки ядове с някакви тампони , но като цяло, корава кола. Ако намериш такава с история, реална, и читава ,като цяло,не го мисли,няма да съжаляваш. Малко е тесничка вътре, за сметка на голям багажник. И върви доста добре, като за 100 коня. Тествано нееднократно по магистрала и по междуселски трасета. За мен, лично, този вариант на Октавия е много добър, нисък данък, а върви доволно. За плюс 10 -20-30 коня в полза на бензиновите, на които ще се слага или вече са на газ, не мисля,че ще има драматична разлика в динамиката. Успех в търсенето :)

100% вярно за PD 101 кс. В момента тук има обява за такава.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

 

 

Аз лично си предпочитам дизели и ще им намеря плюсовете винаги. Предната ми кола беше бенз. и не че не съм доволен, но определено с моето каране (по 3000км./месец) не ми е на сметка. Дори газ-та. А и (пак казвам - лично мнение) газовото е още един потенциален проблем, заема място и т.н. Но това са лични мои капризи. Пък откъм разход - трябва да не знам как да галиш пеадла на газта за да си на някъв по-малък разход спрямо нафтата.. Но то е и сбор от много обстоятелства разхода и няма да го коментирам сега :)

 

 

Кефи ме адски много, супер е корава и надеждна, поддръжката и клони към 0

 

 

Ами.. това е. За повече отговори - питай по-конкретни въпроси.

 

За две години съм направил 40 000 на Октавията ми и 10 000 на пунтото. 

Не знам как ще докараш по-нисък разход откъм пари на дизел вместо на газ, но всеки си преценява. Ако от някъде зареждаш на 1,60 ок. Газта допреди месец беше 80ст/литъра докато дизела си е твърдо 2.00лв.

 

 
 " Кефи ме адски много, супер е корава и надеждна, поддръжката и клони към 0" 
 
Това като го кажете и се чудя срама имате ли. Колата ми я взех в добро състояние. Към момента за  точно 2 години без два дни ми е стъпила по 200лв/месец за поддръжка и колата не е в ОК състояние .. 
 
При положение че си взимаш нова кола за 250-300лв/месец не мога да повярвам че 200лв/месец е поддръжка към нула.
 
Не съм сменял амортисьори. Там ще е една хубава сума. Не съм сменял съединител, не съм сменял ангренаж, не съм отварял двигател. 
 
Аз съм с 1.6. Дразни ме и не знам дали бих го препоръчал, но държа да отбележа два факта.
1во в София трудно някой ме изпреварва на който и да е светофар!
2ро на магистралата карам 90% от времето плътно в лява лента!
 
Сигурен съм че 1.8Т е в пъти по-добре, но да се твърди че със 101 коня не може да си адекватен на пътя е кощунство. 
 
 
едит: Говорим за 20 годишен автомобил. Взимай първият с малко към никакви ръжди и в ОК състояние и си карай.... 
Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята за 4 години и 55 х. км е точно 100 лв. на месец, като включвам подобрения по спирачките (отпред и отзад) и два комплекта нови гуми 16 и 15 цола, включва и всички амортисьори + пълен комплект ремъци. На мен ми се струва съвсем приемливо.

Кола, която да не иска поддръжка няма или има, но да не я купуваш след такъв собственик.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих се присъединил към хората с положително мнение за Октавия 1.8 20V (125к.с., код двигател AGN). 

 

Имам колата вече 5-та година. Бръмча си навсякъде из България и не я щадя по абсолютно никакъв начин. 

Нямам намерение да давам някакви "прогнозни" разходи по автомобила, защото това е просто въпрос на стил шофиране и до голяма степен какъв автомобил си уцелил да си купиш. 

Разхода при нормално каране (под нормално визирам без "ръчкане" и без каране в сутрешни/вечерни задръствания) при мен е между 7-8л бензин на 100км градско. 

Ако сега се върна 5 години назад не бих си променил избора на автомобил. За момента съм имал само един единствен проблем на магистралата на прибиране от морето (беше "гръмнал" лагера на алтернатора и респективно релето) и ремонта ми излезе 130лв с работата. Всичко останало което е правено по колата са или нормалната поддръжка на автомобила или неща, които не са били задължителни, но аз съм решил да ги направя за мое удовлетворение и комфорт. 

 

Моята кола е 99' и като за почти 20 годишен автомобил бих казал, че е просто бижу!

 

:plate_skoda:  :plate_skoda:  :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма по-хубава Октавия. Всички са отлични. Бензин или дизел и на колко години - въпрос на избор и финанси.

Моята я карам от 2004 г. /О1, 98 г., 1.9 тди, 110 к.с., АНF/. Двигателя е железен с нисък разход /4.5 -5/.  Окачването здраво,  просто и сравнително евтино за поддръжка.

До сега съм сменял само консумативи, кормилни щанги, разни тампони и вакумни маркучи , пластмасите на стъклоповдигачите и други дребни ремонти.   Това за почти 20 годишна кола и нашите пътища и качество на горивото е нищо. Все още е с работещ оригинален катализатор. Карам нормално , но  по магистралите задължително и продухвам турбото.

Няма да пиша колко км. съм навъртял, така че не се чуди ! :flag_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте колеги!

Наскоро исках съвет от вас, във връзка със закупуване на Октавия1 1.6/102кс., която мислех да закупя!

Но все повече хора ме разубеждават, че този мотор не е читав, с висок разход на масло и гориво и недостатъчна мощност и др.

Посъветваха ме, да се насоча към дизеловите мотори, по-точно към 1.9ТДИ/ 90кс. И отново съм шах с пешката, голямото чудене продължава!

Конкретно, за какво става въпрос. Автомобила ще се използва 50/50 градско, извънградско с годишен пробег около 5000км., което е доста малко.

Като градското е на доста късо разтояние, около 3-4км на ден и извънградско по 120км. два пъти месечно. Колата ще се кара от жена ми (аз имам здравословни проблеми и не мога вече да шофирам)

Лична кола дизел, не съм имал никога, карал съм доста нови дизели, но нови служебни. Мисля, че при втора ръка дизел, с неизвестен пробег пложението ще е съвсем различно.

Ще бъда благодарен, да получа съвет от форума, всяка информацияще ми е от полза.

Ако избора се сведе до дизеловия мотор 1.9/90кс., този мотор има ли ДПФ филтър и съединителя двумасов демпферен ли е? Може ли да имам проблеми във връзка с ежедневния къс градси пробег?

За бензинов мотор по-мощните с турбо отпадат, не си заслужава в случая и мисля, че ще вдигат много разхода в градски условия. Остават 1.6 и 1.8 атмосверните, кой от двата е за предпочитане в моя случай?

Държа като цяло на автомобил, който ще ми създава най-малко проблеми. За да не се налага да прибирам жената по пътищата, а и ми е невъзможно,  по-горе писах защо.

Извинавам се много станаха въпросите, но от много четене започнах да се обърквам! Разчитам изцяло на вашата помощ. Благодаря ви предварително!

Редактирано от Joro71
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DPF няма. Маховика е двойномасов (може да се мине на твърд). Късия пробег не го плаши. Относно проблемите 1.9 TDI  90/110  е много корав мотор (може би най-коравия от поредицата), но предвид това, че говорим за близо 20 годишни коли... риск има и то сериозен. Гледайте внимателно за маховик и турбо (геометрия и актуатор). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От късия пробег се притеснявам повече, казаха ми, че може да е проблем за дизел, понеже мотора няма да може да загрява и да влиза в нормален режим на работа!  Щом няма ДПФ, остава да няма и проблем с геометрита на турбината. Този мотор с променлива геометрия ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90 коня го има и с и без в зависимост от годината. 110 е само с променлива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90 коня го има и с и без в зависимост от годината. 110 е само с променлива.

Можеш ли да кажеш, коя година или код на мотора са с променлива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90 кс без променлива AGR ,90 кс с променлива ALH 

Благодаря, за инфото! Най-много ме притесняваше късия градски пробег. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.